بهترین بازی های متاورسی | معرفی 6 بازی برای کسب درآمد

در سالیان اخیر بحث‌های عجیب و جالبی درباره‌ی بازی های متاورسی رخ‌داده است و جالب است بدانید که واقعیت مجازی یا همان VR بیش از ده سال عمر دارد و با آمدن واقعیت مجازی همان‌طور که در آشنایی با متاورس گفتیم یک انقلاب بزرگ در تکنولوژی به وجود آمد. با توجه به اینکه ده سال از عمر واقعیت مجازی می‌گذرد هنوز مفهوم متاورس و انجام بازی‌های متاورسی که در آن تکنولوژی بلاک چین به‌کاررفته برای عموم مردم یک مفهوم پیچیده و مبهم است و به همین علت در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با بازی‌های متاورسی آشنا کنیم و محبوب‌ترین آنها را به همراه ویژگی‌هایشان برای شما بازگو کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

بازی متاورسی سند باکس (Sandbox)

بازی های متاورسی

سند باکس (Sandbox) یک نمونه از بازیهای ماینکرافت (Minecraft) است که به کاربران این توانایی را می‌دهد تا بتوانند ابزارهای موردنیاز خود را در دنیای بازی بسازند و با کاربران دیگر در این زمینه رقابت کنند.

احتمالاً حتی یک بار هم که شده اسم بازی سندباکس به گوشتان خورده است این نوع بازی تصمیم‌گیری را بر عهده خود کاربر می‌گذارد و می‌توان گفت دست کاربر برای انتخاب و انجام مأموریت موردعلاقه خود باز است و همان‌طور که گفتیم Sandbox به افراد این توانایی را می‌دهد تا با به‌کارگیری برخی از امکانات در نقشه اصلی بازی، بیشتر مواد اولیه و وسایل موردنیاز خود را که قابل‌کشف هستند را بسازند.

نکته جالب این بازی این است که افراد می‌توانند ابزارهایی بر اساس نیاز خود بسازند و از آن برای فریب رقبای خود استفاده کنند. این بازی به دلیل معروفیت و طرفداران زیاد در سراسر دنیا بر روی پلتفرم‌های مانند PC و Xbox اجرا می‌شوند و در آینده‌ای نه‌چندان دور نیز با دنیای متاورس سازگار می‌شود.

بازی میراندوس (Mirandus)

بازی های متاورسی

میراندوس یکی از بازی های متاورسی و سبک آن جهان باز است و براساس تحقیقات انجام‌شده تعداد طرفداران این نوع از بازی بسیار زیاد است و تعداد آنها روزبه‌روز درحال افزایش است. جالب است بدانید بازی میراندوس یک توکن اختصاصی به اسم ماتریوم برای خود دارد که این توکن نشانه منابع جادویی در بازی است. شاید با خود بپرسید منظورتان از منابع جادویی چیست؟

در پاسخ به سؤال بالا می‌توان گفت، درواقع کاربران با استفاده از منابع جادویی می‌توانند سلاح، سپر دفاعی و… را بسازند و از آن در بازی برای دفاع خود استفاده کنند. سیاست بازی میراندس به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که کاربران برای رقابت با سایر بازیکنان باید توکن اختصاصی این بازی را داشته باشند و در غیر این صورت پیشرفت برای آنها بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌شود.

بازی Mirandus در حال حاضر برای تمامی افراد رایگان است اما باید به نکته‌ای نیز توجه داشت که نسخه رسمی بازی میراندس هنوز منتشرنشده است و توسعه‌دهندگان این بازی برای بازخورد کاربران در جهت توسعه کیفیت بازی، فعلاً نسخه تست و رایگان آن را در اختیار عموم قرار داده‌اند. در این نمونه از بازی آواتارهای مختلفی وجود دارد که هرکدام قابلیت مخصوص به خود را دارد ودر مرحله آزمایشی این بازی، شما می‌توانید بیش از یک آواتار انتخاب کنید و با بازی کردن با این کاراکترها توکن مخصوص این بازی که ماتریوم است را دریافت کنید.

یکی از نکات جالب این بازی قابلیت خرید ماتریوم است و می‌توان گفت بازیکنان در بازی میراندوس می‌توانند خانه، شهر، پنت هاوس و… با استفاده از ماتریوم خریداری کنند. درواقع می‌توان گفت کاربران می‌توانند در دنیای بازی میراندس سرمایه‌گذاری کنند تا در بازی خود دچار کمبود توکن نشوند.

بازی متاورسی آلیس همسایه من (My Neighbour Alice)

بازی متاورسی آلیس همسایه من

بازی آلیس همسایه من یا My Neighbour Alice یک بازی چندنفره است که در این بازی بازیکنان می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و با همسایه‌ها و دوستان خود تعامل کنند و ابزارها و وسایل خود را با یک دیگر مبادله کنند و جالب است بدانید در این بازی افراد حتی می‌توانند با دریافت توکن ابزار خود را به دیگران بفروشند.

توکن بازی آلیس همسایه من Alice و بازیکنان از طریق بازی کردن می‌توانند آن را به‌دست آوردند و همان‌طور که گفتیم شما با استفاده از توکن آلیس می‌توانید زمین، مزرعه، ابزار، آواتار و … خریداری کنید. البته باید توجه داشته باشید که این بازی رایگان نیست و فقط نسخه تست این بازی موجود است که فقط برای افرادی در دسترس است که پولی بابت آن پرداخت کرده‌اند. به‌تازگی شرکت سازنده بازی آلیس همسایه من ادعا کرده است که نسخه رسمی این بازی رایگان بوده است و زمان انتشار نسخه رسمی این بازی بهار سال 2022 است.

بازی متاورسی لایت نایت (LIGHT NITE)

بازی متاورسی لایت نایت

بازی لایت نایت یا LIGHT NITE یک ورژن مخصوص بازی های متاورسی است. توسعه‌دهندگان این بازی ارز دیجیتال های مختلف برای پاداش در این بازی در نظر گرفته اند. و این امکان را به کاربران می‌دهند که تراکنش‌های جزئی و خرد را در فضای بازی ایجاد کنند. اگر با این بازی آشنایی داشته باشید احتمالاً می‌دانید که فضای گرافیکی این بازی بسیار ساده است و پروسه بازی نیز چیز خاصی ندارد و هرکس با دو بار بازی کردن می‌تواند بفهمد که برای دریافت پاداش بیت کوینی خود باید چه کار کند.

در بازی لایت نایت شما یک فروشگاه در اختیار خود دارید و با استفاده از آن می‌توانید آواتارها و کاراکترهایی برای خود انتخاب کنید و آنها را ارتقا دهید. جالب است بدانید شما به‌عنوان یک کاربر می‌توانید برای خرید سلاح، اکسیر و وسیله‌های دیگر از توکنهای مختلف ان اف تی استفاده کنید و این موضوع می‌تواند یک قابلیت مهم بازی لایت نایت باشد. این قابلیت منحصربه‌فرد موجب شده است که لایت نایت به‌عنوان یک بازار پرسود NFT برای گیمرها شناخته شود.

بازی لایت نایت برای بازخورد نظر کاربران در جهات توسعه نرم‌افزار در مرحله Test Play قرار دارد و جالب است بدانید از قبل تاریخ انتشار دقیق این بازی تعیین‌شده بود اما به دلیل نقض بسیاری از قوانین نرم‌افزارهایی مبتنی بر کریپتوکارنسی‌ها تاریخ انتشار این بازی به تأخیر افتاده است.

بازی ایلوویوم (Illuvium)

بازی متاورسی بازی ایلوویوم

بازی ایلوویوم یا Illuvium یک نوع بازی با سبک ماجراجویی است که بازیکنان مجبور هستند وارد نقشه‌ی هیچان انگیز بازی شوند و موجودات یا کاراکترهایی را به نام Illuvium در بازی پیدا کنند و آنها را زندانی کنند. این بازی قابلیت و ویژگی‌های متفاوتی دارد و در طول بازی این قابلیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود و به‌قول‌معروف بیشتر به چشم بازیکنان می‌آید. پس می‌توان نتیجه گرفت که هدف اصلی بازیکنان در این بازی جمع‌آوری هیولاهایی به اسم Illuvium و مبارزه با آنها است.

یکی از قابلیت‌های این بازی این است که شما برای استارت این بازی نیازی نیست که هزینه‌ای را پرداخت کنید اما باید برای دریافت‌های توکن ان اف تی امکانت پریمیوم این بازی را داشته باشید و می‌توان گفت فقط کسانی که اکانت پریمیوم را دارند می‌توانند درازای شرکت در مسابقه و مأموریت‌های مختلف و هیجان‌انگیز کسب درآمد کنند. توجه داشته باشید در این بازی که سیستمی وجود دارد که کاربران این بازی به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این سیستم تعاملی درازای دریافت توکن NFT آیتم‌های بازی را به یک دیگر بفروشند.

بازی دسنترالند یکی از محبوبترین بازی های متاورسی

بازی متاورسی دیسنترالند

بازی دسنترالند یا Decentraland یک دنیای مجازی است که بازیکنان می‌توانند با بازی در آن زمین، املاک، اثر هنری و … را خریداری کنند و بعد از مدتی آنها را بفروشند. جالب است بدانید در دیسنترالند بستر مناسب برای برگزاری عروسی، مهمانی و … است و درواقع می‌توان گفت این فضا، تجربه یک زندگی دیجیتال موازی را برای کاربران و بازیکنان فراهم می‌کند تا بر پایه تعامل با سایر بازیکنان این بازی تعامل داشته باشند و یک تجربه روابط اجتماعی در دنیای دیجیتال و موازی داشته باشند.

بازی دیسنترالند بر روی گوشی‌های هوشمند قابل‌اجرا نیست و طبق گفته کاربران برای استفاده از این بازی نیازی به پرداخت هزینه نیست اما توجه داشته باشید برای دسترسی به خدمات بیشتر و اختصاصی شما نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال دارید تا بتوانید با خیال راحت اموال دیجیتال خود را در کیف پول خود ذخیره کنید. جالب است بدانید اگر شما کیف پول دیجیتال نداشته باشید نمی‌توانید در هیچ‌کدام از مراحل بازی شرکت کنید و فقط می‌توانید در سطح شهر دیجیتال بچرخید و آواتارهای خود را بهبود ببخشید. در ادامه قصد داریم شما را با دو توکن محلی و اختصاصی مانا (MANA) و لند (LAND) آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

شما برای خرید دیسنترالند مانا باید از یک صرافی معتبر اقدام کنید که پیشنهاد ما صرافی آنلاین یورپی یکی از معتبر ترین صرافی های آنلاین یورپی است.

مانا (MANA) چیست؟

مانا توکن اختصاصی دیسنترالند است و یک توکن قابل معامله است و علاوه بر آن شما می‌توانید با استفاده از توکن برای خرید زمین و املاک، پنت هاوس، آواتار و دیگر امکانات اقدام کنید.

لند (LAND) چیست؟

لند یا LAND یک نوع اموال دیجیتال مانند زمین است و فقط درون فضای بازی کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. همان‌طور که در قبل گفتیم حدود 90000 قطعه زمین در دیسنترالند وجود دارد که ابعاد آنها ۱۶×۱۶ متر است و هر یک از قطعات یکان اف تی محسوب می‌شود.

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید در دنیای اطراف ما روزبه‌روز تکنولوژی قابل لمس تر می‌شود به همین علت در این مقاله تصمیم گرفتیم شما را با بازی های متاورسی آشنا کنیم و به شما بگوییم بازی های متاورسی چه تفاوتی با بازی‌های معمولی دارند و از طرف دیگر چند نمونه از بازی های متاورسی را به شما معرفی کردیم و سری به‌ویژگی آنها زدیم تا شما بتوانید یکی از بازی‌ها را انتخاب کنید. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

 

سوالات متداول:


بهترین بازی های متاورسی کدام هستند؟

بازی ها در سبک های متفاوتی در متاورس هستند در این مقاله 6 بازی بسیار مناسب را به شما معرفی کرده ایم

چگونه از طریق متاورس درآمد کسب کنیم؟

در این مقاله روش های مختلفی ذکر شده است که بیان میکند چگونه از متاورس و بازی های متاورسی کسب درآمد کنیم.
5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x