خرید زمین در متاورس | 0 تا 100 خرید زمین در متاورس + [ویدئو]

خرید زمین در متاورس کار پیچیده ای نیست اگر در دو سال پیش و شاید بیشتر با یک نفر درباره‌ی خرید زمین در متاورس صحبت می‌کردید احتمالاً او به شما می‌خندید و این کار را بیهوده و پوچ در نظر می‌گرفت اما با پیشرفت روزافزون تکنولوژی همه مردم در سراسر جهان می‌دانند این کار نه تها کار پوچی نیست بلکه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مطمئن و قوی در این حوزه باشد. متاورس یک مفهوم بسیار جدید که بسیار در بین مردم رواج پیدا کرده است

جالب است بدانید بسیاری از خریداران متاورس اکنون در میان سرمایه گذاران بزرگ قرار دارند و به‌قول‌معروف با این کارشان میلیاردر شدند. در این مقاله قصد داریم شما را در ابتدا با دنیای متاورس آشنا کنیم و بگوییم به‌طور کلی خرید زمین در متاورس چگونه است و چه معنایی می‌تواند داشته باشد. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

متاورس (metaverse) چیست؟

خرید زمین در متاورس

متاورس(metaverse) ترکیبی از چند فناوری به‌روز دنیا است که اگر بخواهیم معروف‌ترین آنها را برای شما نام ببریم می‌توانیم به واقعیت مجازی اشاره‌کنیم که در آن افراد با استفاده از واقعیت مجازی می‌توانند در یک جهان دیجیتال مانند افراد عادی زندگی کنند. برای مثال آنها می‌توانند به کنسرت بروند، سفرهای مجازی خود را پیش بگیرند و حتی ارتباطشان را با دوستان صمیمی خود حفظ کنند.

متیو بال یا Matthew Ball شریک مدیر شرکت Epyllion Industries در این باره می‌گوید:

در حال حاضر ما در آستانه اینترنت بعدی هستیم.

شاید با خود فکر کنید که اصطلاح متاورس تازگی بر سر زبانها افتاده است درصورتی‌که این اصطلاح بیش از سه دهه است که وجود دارد اما به دلیل اتفاقات اخیر که مدیرعامل شرکت فیس‌بوک اعلام کرد که قصد دارد فیس‌بوک را به یک شرکت متاورس به نام متا تغییر نام دهد باعث شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به‌سوی متاورس سوییچ کنند و همچنین برای مردم عادی نیز سؤال شد که دنیای متاورس چه دنیایی است و چه کاربردی دارد. همان‌طور که گفتیم یکی از روش‌های ساده برای سرمایه‌گذاری در این دنیای بی‌نهایت خرید زمین است که در ادامه این مقاله بیشتر با این موضوع آشنا می‌شویم.

چه زمانی می‌توانیم انتظار دیدن متاورس را داشته باشیم؟

 

خرید زمین در متاورس

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک یا همان متا اعلام کرده است که پنج الی ده سال طول می‌کشد که دنیای متاورس و ویژگی‌های کلیدی آن بین مردم جا بیوفتد یا بهتر است بگوییم به یک جریان اصلی و مهم در زندگی تبدیل شود اما اگر بخواهیم از یک دید دیگر به این موضوع نگاه کنیم می‌توانیم بگوییم که جنبه‌های از متاورس هم‌اکنون در جهان وجود دارد. هدست‌های واقعیت مجازی و یا دنیای همیشه آنلاین در حال حاضر وجود دارند ولی ممکن است برای همه افراد در جهان قابل‌دسترس نباشد برای همین نمی‌توان گفت که در سال 2021 متاورس به یک جریان اصلی زندگی تبدیل‌شده است.

مهم‌ترین نمونه‌های سیستم متاورس چیست؟

در این قسمت می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به اتفاقاتی که می‌تواند در آینده تأثیر بسزایی در متاورس داشته باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 متا (Meta)

خرید زمین در متاورس 3

همان‌طور که می‌دانید قبل از اینستاگرام فیس‌بوک برای خود یک غول فناوری بود و بین مردم بسیار معروف شده بود. اکنون شرکت فیس‌بوک سرمایه‌گذاری‌های قابل‌توجهی در دنیای واقعیت مجازی یا VR انجام داده است و می‌توان در این زمینه به خرید Oculus در سال 2014 اشاره کرد. شرکت متا یا همان فیس‌بوک سابق یک دنیای مجازی را تصور می‌کند که در آن آواتارهای دیجیتال از راه‌های متفاوت ازجمله مسافرت، کار، سرگرمی با استفاده از هدستهای واقعیت مجازی به هم متصل میشوند. می‌توان گفت مارک زاکربرگ در این دنیای متاورس بسیار خوش‌بین بوده است و هنوز هم اعتقاد دارد که می‌توان در سال‌های اخیر جایگزین اینترنت شود.

مارک زاکربرگ پس از تغییر نام فیس‌بوک به متا گفت:

“پلتفرم و رسانه بعدی – حتی اینترنت- بسیار ملموس‌تر و مجسم‌تر خواهد بود؛ چیزی که شما در آن تجربه خواهید داشت، و نه فقط برای اینکه به آن نگاه کنید، و ما آن را متاورس می‌نامیم.”

مایکروسافت (Microsoft)

خرید زمین در متاورس

شرکت مایکروسافت درحال‌توسعه برنامه‌های واقعیت ترکیبی و XR با پلتفرم Microsoft Mesh است. جالب است بدانید در اوایل این ماه شرکت مایکروسافت برنامه‌های خود را برای آوردن هولوگرام و آواتارهای مجازی به تیم خود در سال 2022 نشان داد.

روبلوکس (Roblox)

خرید زمین در متاورس 5

این برنامه در سال 2004 تأسیس شد و تعداد زیادی از بازی‌ها را برای کاربران خود تولید کرد که می‌توان در این زمینه به Bloxburg و Brookhaven اشاره کرد. در این پلتفرم افراد می‌توانند خانه بسازند، کار کنند و سناریوهای متفاوتی را به اجرا بگذارند. ارزش این شرکت پس از عرضه عمومی به 45 میلیارد دلار رسید.

هنگامی که سهام اولیه این شرکت در ماه مارس عرضه شد، دیوید بازوکی مدیرعامل شرکت Roblox بیان کرد:

“یک قدم به تحقق چشم‌انداز خود در دستیابی به متاورس، نزدیک‌تر شدیم”.

این شرکت با شرکت کفش‌های اسکیت برد Vans همکاری کرد تا یک پارک اسکیت برد مجازی راه‌اندازی کند و در این زمینه نیز موفق شد و همچنین توانست باغ Gucci را افتتاح کند تا مردم بتوانند لباس و لوازم جانبی موردنیازشان را به‌صورت مجازی خریداری کنند.

ماین کرافت (Minecraft)

خرید زمین در متاورس 6

Minecraft متعلق به شرکت مایکروسافت است و جایی است که بازیکنان می‌توانند شخصیت دیجیتالی خود را ایجاد کنند و آن را همان‌طور که می‌خواهند بسازند. جالب است بدانید در ماه آگوست این پلتفرم بیش از 140 میلیون کاربر فعال داشته که بسیاری از آنها کودکان بوده‌اند.

قیمت خرید زمین در متاورس چقدر است؟

قیمت خرید زمین در متاورس چقدر است؟

یکی از سؤالاتی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود درگیر کرده است احتمالاً این است که قیمت خرید زمین در متاورس چه قدر است و این زمین‌ها بر چه اساسی معامله می‌شوند؟

در پاسخ به سؤال بالا می‌توانیم بگوییم که یک متاورس از 90000 قطعه از زمین‌های مجازی تشکیل‌شده است که بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود. البته باید توجه داشت که بلاک چین اتریوم با ارز محلی MANA آلتکوین مبادله می‌شود.

 جالب است بدانید که 2.4 میلیارد دلار تا به کنون بالاترین قیمتی بوده است که برای زمین‌های متاورسی پرداخت‌شده است. شاید با خود سؤال کنید که افراد متقاضی برای خرید زمین در متاورس، این مبالغ نجومی را چگونه پرداخت می‌کنند و آن را کنار می‌گذارند؟ در بیشتر مواقع کاربران این مبالغ نجومی را در یک توکن غیرقابل تعویض یا همان NFT ذخیره می‌کنند که مالکیت جدید آنها را در فضای دیجیتال نشان می‌دهد.

خرید زمین در متاورس توسط چه کسانی انجام میشود و ارزش آن‌ها چقدر است؟

خرید زمین در متاورس توسط چه کسانی انجام میشود

بدیهی است افرادی که تصمیم می‌گیرند در متاورس سرمایه گذاری کنند کسانی هستند که اعتقاددارند سرمایه‌گذاری در دنیای بی‌نهایت متاورس باعث می‌شود ارزش اموالشان روز به روز افزایش پیدا کند. پلتفرم‌های متاورسی مانند Decentraland بر پایه بلاک چین هستند و این امکان را به کاربران می‌دهند که زمین موردنظر خود را انتخاب و به‌عنوان سرمایه آن را خریداری کنند.

اولین شهر ساخته‌شده در پلتفرم Decentraland از 90000 توکن ساخته‌شده بود. جالب است بدانید ارزش این نوع زمین‌های به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد و هرچه قدر زمین موردنظر به مکان‌های دیدنی یا میدان نزدیک‌تر باشد قیمت آن بالاتر است و دقیقاً از قوانین دنیای واقعی پیروی می‌کند.

در 21 ژوئن یک قطعه زمین مجازی در پلتفرم Decentraland به‌عنوان NFT به قیمت 1.3 میلیون دلار فروخته شد که این قیمت معادل 913228.20 دلار بود.

nft چیست؟

چه چیزی باعث ظهور زمین‌های دیجیتال میشود؟

قبل از اینکه فیس‌بوک نام خود را به متا تغییر دهد بسیاری از افراد بودند که در دنیای متاورس سرمایه‌گذاری کرده بودند و رویدادهایی مانند برگزاری کنسرت در این دنیای مجازی باعث ایجاد علاقه و اشتیاق در بین علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران شده بود اما می‌توان به‌طورقطع گفت فیس‌بوک یا همان متا نقش بسیار پررنگی در پذیرش متاورس توسط مردم داشت.

افزایش NFT و آمدن شرکت فیس‌بوک در این دنیای مجازی باعث شد افرادی که قبل در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بودند، اعتقاد قوی به سرمایه خود پیدا کنند و اقدام به خرید دوباره زمین متاورس و سرمایه‌گذاری کنند. توجه داشته باشید طبق گفته کارشناسان تا پایان سال 2025 میلادی ارزش NFT به 82 میلیارد دلار می‌رسد.

مدل کسب‌وکار متاورس چگونه است؟

مدل کسب‌وکار متاورس چگونه است؟

شاید در نگاه اول کسب‌وکارهای متاورسی بسیار پیچیده به نظر بیایند اما مدل کسب‌وکار تعریف‌شده برای متاورس بسیار ساده‌تر از چیزی است که ما به آن فکر می‌کنیم. شبکه‌های دیجیتالی هرلحظه کاربران را تشویق به تجارت nft  یا زمین‌های دیجیتال می‌کنند تا سود را غیرمتمرکز سازند و در همین مسیر باعث رشد پلتفرم نیز شوند. در ابتدا برای اکثر مردم بسیار سخت بود که با یک نوع جدید سرمایه‌گذاری آشنا شوند و می‌توان گفت برای آنها این کار یک نوع چالش بود اما با گذر زمان این موضوع برای آنها جا افتاد.

چه چیزی ارزش خرید زمین‌ در متاورس را تعریف می‌کند،خرید زمین در متاورس واقعا ارزشمند است؟

هنگامی‌که شما در دنیای واقعی قصد دارید زمینی برای خود خریداری کنید ابتدا به بنگاه معاملاتی می‌روید و فرد با توجه به موقعیت مکانی که زمین موردنظر شما قرار دارد و با توجه به نزدیک بودن به مراکز خرید و فاکتورهای دیگر قیمتی برای شما تعیین می‌کند. بدیهی است که اگر زمین یا ملک شما کمی با مرکز شهر فاصله داشته باشد یا زیاد تجملات نداشته باشد قیمت کمتری نیز به همراه خود دارد، خرید زمین در متاورس نیز دقیقاً مانند دنیای واقعی است.

خرید زمین در دنیای مجازی چیز جدیدی نیست. سال‌هاست که تعداد بازی‌های دیجیتالی در میان علاقه مندانی که می‌توانستند زمین‌های مجازی را خریداری کنند و روی آن‌ها ساخت‌وساز کنند، زیاد شده است.

می‌توان گفت دنیای مجازی بسیار متمرکز است و توسط یک شرکت مرکزی اداره می‌شود و بدیهی است که تمام زمین‌ها، محتواها و … متعلق به شرکت مرکزی است. پس می‌توان نتیجه گرفت که بازیکنان تمام این دارایی‌ها را بخش از یک بازی بزرگ در نظر می‌گیرند.

همان‌طور که می‌دانید متاورس غیرمتمرکز بر روی یک بلاک چین ساخته و اجرا می‌شود و هیچ مقام مرکزی در آن وجود ندارد که محدودیتی را ایجاد کند و بر اساس این موضوع مالکان زمین در دنیای متاورس آزاد هستند و می‌توانند هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهد.

جالب است بدانید به دلیل نداشتن هیچ مقام مرکزی، تصمیمان مالکان و محتوای آپلود شده توسط آنها در پلتفرم توسط هیچ فرد و دولتی قابل‌حذف نیست و به همین دلیل سرمایه‌گذاران احساس امنیت بیشتری می‌کنند و فکر می‌کنند که در کل شرکت بیشتر مشارکت دارند.

نحوه خرید زمین در دیسنترالند متاورس: راهنمای گام‌به‌گام

Decentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتی بر بلاک چین است و بر روی بلاک چین اجرا می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که زمین بخرند، کنسرت برگزار کنند و به روش‌های مختلف دیگر با افراد تعامل داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید توکن‌های بومی این پلتفرم MANA  و LAND است و بسیاری از افراد بدون خرید زمین در متاورس و فقط با خرید MANA اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.

برخی از نکات مهم پیش از خرید زمین در دیسنترالند

در این بخش قصد داریم شما را با برخی از نکات مهم درباره خرید زمین در متاورس آشنا کنیم. این نکات مهم عبارت اند از:

  • ابعاد هر قطعه زمین در Decentraland 16*16 است که هرکدام یک NFT هستند.
  • تعداد قطعات زمین در این پلتفرم 90000 قطعه است.
  • هر فردی می‌تواند از OpenSea که یک بازار برای NFT است زمینی خریداری کند و آن را اجاره دهد.

گام اول: ورود به بازار دیسنترالند

  • با استفاده از این لینک می‌توانید به دیسترالند وارد شوید و سپس Sign in کنید.

Decentraland_Marketplace

  • پس از ثبت‌نام و ورود به صفحه اصلی، صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به Parcels and Estates برسید و سپس بر روی view all کلیک کنید.

گام دوم: برای خرید زمین در متاورس یک قطعه زمین را انتخاب کنید

  • در گام بعدی باید قطعات زمین موجود را ببینید و زمین موردنظر خود را انتخاب کنید.
  • هنگامی‌که زمین موردنظر خود را انتخاب کردید می‌توانید روی آن کلیک کنید و جزئیات بیشتری از آن را بخوانید مانند قیمت زمین، نام مالک و…
  • اگر زمین شما مالکی نداشت می‌توانید به‌طور مستقیم آن را خریداری کنید. در غیر این صورت باید روی BID کلیک کنید تا در مزایده شرکت کنید.

گام سوم: برای خرید زمین در متاورس کیف پول ارز دیجیتال خود را به دیسنترالند متصل کنید

  • برای خرید زمین در متاورس باید کیف پول خود را به‌حساب کاربری‌تان وصل کنید به دلیل اینکه بعد از خرید، زمین به‌صورت NFT به کیف پول شما ارسال می‌شود.
  • اگر کیف پول ندارید می‌توانید کیف پولی مانند تراست والت را انتخاب و دانلود کنید.
  • توجه داشته باشید والت شما باید ارز مانا (MANA) یا اتریوم (ETH)به‌اندازه کافی داشته باشد تا شما بتوانید خرید خود را انجام دهید.

گام چهارم: زمین مجازی خود را تأیید کنید

  • پس‌ازاینکه خرید را انجام دادید باید زمین را در کیف پول خود تأیید کنید. به‌طور مثال اگر از تراست والت استفاده می‌کنید باید در قسمت Collectibles زمین خود را تأیید کنید.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با دنیای متاورس آشنا کنیم و به شما بگوییم خرید زمین در متاورس چگونه است و قیمت این نوع زمین و خانه‌ها بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شود. البته توجه داشته باشید قصد ما از نوشتن این مقاله تشویق شما به خرید زمین در متاورس نیست و فقط قصد داشتیم نگاهی کلی به این موضوع بی اندازیم. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

 

 سوالات متداول:


نحوه خرید زمین در دیسنترالند چگونه است؟

Decentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی مبتی بر بلاک چین است و بر روی بلاک چین اجرا می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که زمین بخرند، کنسرت برگزار کنند و به روش‌های مختلف دیگر با افراد تعامل داشته باشند. همان‌طور که می‌دانید توکن‌های بومی این پلتفرم MANA  و LAND است و بسیاری از افراد بدون خرید زمین در متاورس و فقط با خرید MANA اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند.
5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x