دیسنترالند چیست؟ آموزش خرید زمین در دیسنترالند

همان‌طور که در مقاله بازی‌های متاورس گفتیم در سالیان اخیر بحث‌های جالبی درباره بازی‌های متاورسی رخ‌داده است و با آمدن واقعیت مجازی یا همان VR انقلابی بزرگ در دنیای تکنولوژی رخ داد و این موضوع اثر زیادی نیز در دنیای متاورس داشت. دیسنترالند (Decentraland) یک بازی آنلاین واقعیت مجازی است که بسیاری از کاربران و گیمرهای علاقه‌مند به بلاک چین به این بازی روی آورند. این پلتفرم برای اولین بار در سال 2018 در مراحل اولیه ارائه شد و با توجه به این موضوع توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

اگر شما به دنبال بازی و سرگرمی به همراه کسب درآمد هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم این مقاله را از دست ندهید به دلیل اینکه در این مقاله قصد داریم به طور کامل دسنترالند را بررسی کنیم و بگوییم این پلتفرم چگونه کار می‌کند و در نهایت با توکن‌های پلتفرم دیسنترالند آشنا شویم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دیسنترالند چیست؟

دسنترالند

بازی دیسنترالند بر روی بستر بلاک چین اجرا می‌شود و هدف اجرای آن حمایت از ایجاد، توسعه و فروش اموال مجازی است. جالب است بدانید بازی‌های همچون Decentraland این امکان را به کاربران می‌دهند که قدم در یک دنیای دیجیتال بگذارند و در آن بتوانند آپشن‌های مختلفی را خریدوفروش کنند و از طریق بازی کسب درآمد داشته باشند و این موضوع می‌تواند بسیار مهم و حیاتی برای گیمرها باشد.

جالب است بدانید دسنترالند به کاربران خود این امکان را می‌دهد که اموال مجازی موردنظر خود را خریداری کنند و هم در بازی بتوانند اموال خریداری‌شده خود را به‌عنوان یک کسب‌وکار آنلاین در نظر بگیرند و آن را برای کسب درآمد توسعه دهند. برای مثال آنها می‌توانند یک زمین مجازی را خریداری کنند و ساختمان‌ها و جاذبه‌های موردعلاقه خود را به زمین خود اضافه کنند و از این طریق به درآمد برسند و از طرفی دیگر کاربران این بازی می‌توانند با فروش یک جا زمین و سازه‌های خود سود خوبی را از معامله به‌دست آوردند.

شاید از خود بپرسید که چه کسانی پروژه محبوب دیسنترالند را طراحی کردند، جالب است بدانید که دو متخصص در حوزه بلاک چین به نام آری میلیش (Ari Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) تصمیم به طراحی این پروژه گرفتند و آن را توسعه دادند. این دو فرد به‌طور مداوم چندین سال بر روی این پروژه کار کردند و درنهایت در سال 2020 موفق به انتشار نسخه اصلی این پلتفرم شدند.

دیسنترالند چگونه کار می‌کند؟

دیسنترالند چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم دیسنترالند به بازیکنان خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند با توکن‌های NFT همچون Land معاملات خود را انجام دهند. در این بازی یا پلتفرم به طور کلی 90000 توکن لند وجود دارد که این نمونه توکن‌ها قابل خریدوفروش هستند. توجه داشته باشید Land به معنای زمین است و در این بازی توکن‌ها مالکیت زمین‌های مجازی را نشان می‌هد.

علاوه بر ویژگی‌های دسنترالند که در فوق گفتیم، صاحبان زمین یا لندها می‌توانند بر روی هر چیزی مدیریت کنند و زمین‌های خود را بسازند. زمین‌هایی که در پلتفرم قابل خرید و فروش هستند محلی برای اجرای بازی و اپلیکیشن‌های مختلفی است و بهتر است بگوییم این زمین‌ها می‌توانند برای هر چیزی که در ذهن شماست و شما به آن فکر می‌کنید استفاده شوند.

اندازه‌ی هر زمین در این پلتفرم 33 فوت در 33 فوت است به‌صورتی که طول و عرض هر زمین یا لند محدود است ولی کاربران می‌توانند ارتفاع زمین خودشان را افزایش دهند. بدیهی است که با افزایش تعداد لندها و اجتماع آنها یک منطقه یا یک شهر ایجاد می‌شود و می‌توان گفت منطقه‌ها مجموعه‌ای از زمین‌ها هستند که کاربردهای یکسانی دارند. به‌طور مثال منطقه‌ای برای پارک یا شهربازی.

در بازی دسنترالند چند توکن بومی معرفی‌شده است که یکی از توکن‌ها مانا نام دارد. جالب است بدانید کاربرانی که توکن مانا (MANA) دارند یک عضو مهم در دسنترالند به‌حساب می‌آیند به دلیل اینکه توکن مانا بخش عظیمی از حاکمیت شبکه DAO را برعهده دارد و افراد با داشتن توکن مانا می‌توانند بدون هیچ دردسری درمورد مسائل حیاتی که در پلتفرم بسیار تأثیر گذار است رأی دهند و مجموع توکن‌های هر فرد تعداد رأی‌های او را نیز نشان می‌دهد.

با توجه به تعاریف بالا می‌توان گفت که توکن‌های مانا پشتیبان پلتفرم دیسنترالند هستند و این پلتفرم با استفاده از توکن مانا قدرت می‌گیرد. شاید با خود بگویید با توجه به‌ویژگی‌های این توکن، توکن مانا چیست و چگونه کار می‌کند؟ توکن مانا یک توکن مبتنی بر اتریوم یا همان ۲۰-ERC است که افراد می‌توانند آن را بر روی کیف پول اتریوم خود ذخیره کنند و با استفاده از آن در این دنیای مجازی زمین یا آپشن‌های موردنیاز خود را خریداری کنند.

تاریخچه دیسنترالند

تاریخچه دیسنترالند

پلتفرم دسنترالند در تاریخ 20 فوریه 2020 برای استفاده عموم مردم به سراسر جهان عرضه شد و با راه‌اندازی DAO این جهان مجازی یا متاورس توانست بدون هیچ‌گونه کنترل متمرکزی کار خود را ادامه دهد و در ادامه برای راحتی کاربران در حوزه خریدوفروش سه نوع توکن بومی را معرفی کرد که این توکن‌ها عبارت‌اند از:

  • توکن مانا
  • توکن لند
  • توکن استیت

همان‌طور که گفتیم توکن مانا به‌عنوان یک واحد پول در دیسنترالند است اما دو توکن دیگر به اسم لند و استیت مجموعه‌ای از لندها به‌حساب می‌آید.

استاندارد ERC-721 در این حوزه به این معنا است که دو توکن لند و استیت جز توکن‌های NFT هستند و دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد خود را دارد که این دارایی‌های روی بستر بلاک چین اتریوم ذخیره می‌شود.

احتمالاً حتی یک بار هم که شده بازی در پلتفرم‌های مانند World of Warcraft، Second Life را تجربه کرده‌اید و با چشم خود دیده‌اید که بازی در این نمونه از پلتفرم‌ها مانند این است که شما در یک دنیای دیگر زندگی می‌کنید و شما این زندگی را در قالب آواتارهای مختلف تجربه می‌کنید. افراد با استفاده از آواتارها می‌توانند در دنیای مجازی دیسنترالند جست‌وجو کنند و آپشن‌های جذاب دنیای دیجیتال را ببینند.

(در مقاله چگونه وارد متاورس شویم به‌طور کامل درباره ساخت آواتار توضیح دادیم)

ویژگی‌های کلیدی دیسنترالند

ویژگی‌های کلیدی دیسنترالند

همان‌طور که تا اینجای مقاله گفتیم و شما متوجه شدید پلتفرم دیسنترالند یک بازار غیرمتمرکز است و با استفاده از فناوری بلاک چین به تکامل رسیده است و در کنار آن، این پلتفرم چند ویژگی کلیدی دارد که در این بخش قصد داریم شما را با ویژگی‌های کلیدی دسنترالند آشنا کنیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

آواتارها

هنگامی‌که شما وارد دنیای متاورس می‌شوید در ابتدا باید یک آواتار برای خود انتخاب کنید. آواتار یک کاراکتر مجازی از خود شما در دنیای مجازی است و شما می‌توانید آواتار خود را آپدیت کنید و صدها لباس و آپشن رایگان در پلتفرم وجود دارد که شما می‌توانید از آن برای کاراکتر مجازی خود استفاده کنید. جالب است بدانید آواتارها هرکدام دارای پاسپورت دیسنترالند هستند و این نمونه از پاسپورت‌ها به کیف پول اتریوم متصل می‌شود و تمام موجودی‌های توکن شما در آن ذخیره و ثبت می‌شود.

سازنده‌ها

هنگامی‌که شما وارد دیسنترالند می‌شوید زمین‌های مورد نظر خود را خریداری می‌کنید و صاحب تعدادی زمین در این پلتفرم می‌شوید و می‌توانید یک سازنده یا Builder در دنیای مجازی شوید. سازنده‌ها می‌توانند به‌راحتی آپشن، منظره‌ها و وسایل‌های خاصی را به زمین خود اضافه کنند و برای این کار هیچ نیازی به برنامه‌نویسی ندارید.

پلتفرم دیسنترالند یک مجموعه بزرگ از منظره‌هایی است که از قبل ساخته‌شده است که آنها را می‌توان در زمین موردنظر جایگذاری کرد. البته توجه داشته باشید که افراد خارج از تیم دیسنترالند این آپشن را توسعه داده‌اند و به این دنیای مجازی اضافه کردند.

جالب است بدانید از مارس سال 2021 هزاران منظره و محیط برای این بازی عرضه شد و این مناظر شامل جنگل، پنت هاوس و ویلاهای لوکس است.

بازار

شاید با شنیدن عبارت بازار در پلتفرم دیسنترالند کمی تعجب کرده باشید ولی جالب است بدانید اگر شما آواتار خود را ایجاد کردید و تمایلی به استفاده از اقلام رایگان را ندارید می‌توانید به بازار دیسنترالند مراجعه کنید و لباس و یک عینک آفتابی برای آواتار خود برای روزهای تابستانی خریداری کنید.

سازمان خودگردان غیرمتمرکز

مدت کوتاهی پس از انتشار عمومی دیسنترالند، کنترل آن در قالب یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) به کاربران واقعی واگذار شد. این امر ماهیت اقتصاد آزاد پلتفرم را تقویت می‌کند. DAOبه کاربران اجازه می‌دهد تغییراتی را در جهت تقویت این فضای مجازی در شبکه اعمال کنند.

مهم ترین قراردادها و دارایی‌های دیجیتال Decentraland در سازمان DAO قرار دارد و این نمونه از قرارداد‌‌ها عبارت اند از:

  • قرارداد LAND
  • قرارداد Estates
  • قرارداد سرورهای محتوا و بازار 

حاکمیت دیسنترالند چگونه است؟

حاکمیت دیسنترالند

اکثر فضاهای مجازی که ما با آنها آشنایی داریم متمرکز هستند و از سوی شرکت مبدأ خود کنترل می‌شوند. دیسنترالند با سایر پلتفرم‌ها متفاوت است و می‌توان گفت کاملاً غیرمتمرکز است و این پلتفرم و دارندگان توکن‌های بومی مانا از طریق شبکه DAO کنترل می‌شوند. این شبکه با استفاده از فناوری جدید که توسط شرکت Aragon ارائه‌شده ایجادشده است.

جالب است بدانید دارندگان لند، مانا و استیت می‌توانند به‌راحتی به پیشنهادانی که از طریق حاکمیت بیان می‌شود رأی دهند و هر توکن مانا 1 واحد رأی دهی دارد و هر توکن لند و استیت لند نیز 2000 واحد رأی دهی را دارد. پس می‌توان نتیجه گرفت هرچه قدر تعداد توکن‌های بیشتری داشته باشید بدیهی است که قدرت رأی شما در DAO بیشتر است.

شاید از خود بپرسید که چگونه باید از توکن مانا برای رأی دادن استفاده کنید؟

در پاسخ به سؤال بالا می‌توان گفت در ابتدا باید آن را در شبکه قفل کنید و آن را به یک توکن دیگر به اسم Wmana تبدیل کنید. البته توجه داشته باشید که توکن‌های مانا را در بازه زمانی مشخص نمی‌توان انتقال یا خرج کرد اما بعد از فرآیند رأی گیری می‌توانید هرزمانی که می‌خواهید توکن‌های خود را آزاد، خرج و منتقل کنید.

نکته مهمی که در این بخش است و باید به آن توجه کرد این است که توکن‌های لند و استیت وضعیت متفاوتی نسبت به توکن‌های مانا دارند و برای استفاده از آپشن رأی گیری باید این نمونه توکن‌ها را در شبکه DAO ثبت شود و اما تفاوت بزرگ این توکن‌ها با مانا این است که نیازی به قفل شدن در شبکه را ندارد و پس از ثبت‌نام نیز می‌تواند آن را خرج کرد.

کیف پول دیسنترالند (مانا)

کیف پول دیسنترالند (مانا)

مانا به‌عنوان یک توکن ERC-20 می‌تواند در هر کیف پول سازگار با اتریوم ذخیره شود. معمولاً استفاده از کیف پول متامسک برای اتصال به پلتفرم دیسنترالند توصیه می‌شود.

مانا یک توکن بومی پلتفرم Decentraland است و این نمونه از توکن در کیف پول‌های سازگار اتریوم ذخیره می‌شود. در این بخش قصد داریم بهترین کیف پول‌های اتریوم در سال 2021 را به شما معرفی کنیم که این کیف پول‌ها به شرح زیر است:

  • Metamask
  • Trust wallet
  • Ledger
  • Trezor
  • Enjiin wallet
  • Atomic wallet
  • Exodus wallet
  • Blockchain

در مقاله Trust wallet  به طور کامل درباره این کیف پول صحبت کردیم و نحوه ورود به این نمونه از این کیف پول را برای شما شرح دادیم. همچنین در مقاله کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌طور کامل بر روی Ledger، Trezore بحث کردیم و درباره‌ی امنیت نیز آنها را به‌طور کامل بررسی کردیم.

ورود به دیسنترالند

  • وارد سایت دسنترالند شوید.
  • بر روی گزینه‌ی start exploring که در قسمت بالای سایت قرار دارد کلیک کنید.
  • پس از ورود شما با دو گزینه برخورد خواهید کرد که شامل  play as a guest و play using your wallet است که گزینه اول برای کسانی است که می‌خواهند به عنوان مهمان وارد بازی شوند و گزینه دوم برای کسانی است که می‌خواهند با استفاده از کیف پول وارد بازی شوند.
  • در صورتی که شما گزینه‌ی Play using your wallet را انتخاب کنید پلتفرم از شما می‌خواهد که یکی از سه کیف پول متامسک (MetaMask) یا والت کانکت (WalletConnect) یا فرمتیک والت (Fortmatic wallet) را به پلتفرم خود متصل کنید.
  • پس از انجام مراحل بالا شما به راحتی می‌توانید در دنیای متاورس بازی کنید.

سخن آخر

بدیهی است که نمی‌توان انکار کرد که متاورس و دیسنترالند یک پروژه بسیار منحصربه‌فرد در بستر بلاک چین است و به‌طورقطع می‌توان گفت که این پروژه شبیه‌ساز زندگی واقعی است که آینده تکنولوژی را می‌تواند تعیین کند. در این مقاله قصد داشتیم به‌راحتی پلتفرم دسنترالند را برای شما توضیح دهیم و همچنین درنهایت به شما نحوه ورود به دیسنترالند آموزش دادیم. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

سوالات متداول:


دیسنترالند چیست؟

بازی دیسنترالند بر روی بستر بلاک چین اجرا می‌شود و هدف اجرای آن حمایت از ایجاد، توسعه و فروش اموال مجازی است. جالب است بدانید بازی‌های همچون Decentraland این امکان را به کاربران می‌دهند که قدم در یک دنیای دیجیتال بگذارند و در آن بتوانند آپشن‌های مختلفی را خریدوفروش کنند و از طریق بازی کسب درآمد داشته باشند و این موضوع می‌تواند بسیار مهم و حیاتی برای گیمرها باشد.

ورود به دیسنترالند چگونه است؟

وارد شدن به دسنترالند کار سختی نیست در این مقاله کاملا به این موضوع اشاره شده کافی است مقاله را بخوانید

دیسنترالند چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم دیسنترالند به بازیکنان خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند با توکن‌های NFT همچون Land معاملات خود را انجام دهند. در این بازی یا پلتفرم به طور کلی 90000 توکن لند وجود دارد که این نمونه توکن‌ها قابل خریدوفروش هستند. توجه داشته باشید Land به معنای زمین است و در این بازی توکن‌ها مالکیت زمین‌های مجازی را نشان می‌هد.
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x