چگونه در ایران بیت کوین بخریم؟ آموزش کامل خرید بیت کوین

چگونه در ایران بیت کوین بخریم؟ همان‌طور که می‌دانید بیت کوین شکل فیزیکی ندارد و شما باید آن را به‌صورت دیجیتال خریداری کنید و برای این کار لازم نیست که به‌صورت حضوری به صرافی موردنظر مراجعه کنید بلکه می‌توانید خرید بیت کوین را به‌صورت مجازی انجام دهید.

در صورتی که قصد خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال دارید نیاز به خرید های چند صد دلاری نیست شما میتوانید هر مقداری که تمایل دارید بیت یا سایر ارزهای دیجیتال خریداری کنید ارزهای دیجیتال همانند طلا یا سایر فلزات گران بها هستند به‌طور مثال هنگامی‌که قصد خریدن طلا دارید چند گرم از آن را خریداری می‌کنید، بیت کوین نیز دارای هشت واحد است که مشتریان می‌توانند یک صدم یا یک هزارم آن را خریداری کنند.

امروزه بیت کوین را می‌توان از طریق روش‌های مانند گروه‌های تلگرامی و… از طریق افراد حقیقی خریداری کنید اما با توجه به ریسک این کار این راه پیشنهاد نمی‌شود. امن‌ترین راه برای خرید بیت کوین مراجعه به یک وب‌سایت صرافی معتبر است

در مقاله گذشته شما را با مفهوم بیت کوین آشنا کردیم و حال قصد داریم در گام بعدی برای شما چگونگی خرید بیت کوین را شرح دهیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آموزش خرید بیت کوین از صرافی‌ها

شما برای خرید بیت کوین در ایران باید چند مرحله آسان را پشت سر بگذارید:

  • داشتن یک حساب در یک کیف پول معتبر(کیف پول ارز دیجیتال چیست؟)
  • پیدا کردن یک صرافی معتبر برای خرید بیت کوین یا هر ارزدیجتال دیگری
  • احراز هویت با مدارک شناسایی 
  • خرید و ارائه آدرس کیف پول برای دریافت ارز مورد نظر

نصب کیف پول برای خرید بیت کوین در ایران

همان‌طور که در مقاله معرفی کیف پول ارز دیجیتال گفتیم، کیف پول ارز دیجیتال یا «والت» (Wallet) یک برنامه نرم‌افزاری یا یک قطعه سخت‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین‌های دیگر در تعامل است تا کاربران بتوانند به‌راحتی ارز دیجیتال خود را ارسال یا دریافت کنند. داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال مانند یک حساب بانکی است و شما می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را مانند پول ذخیره یا ارسال کنید.

کیف پول بیت کوین

با توجه به توضیح فوق شما کاربران باید قبل از خرید بیت کوین یک کیف پول مناسب برای خود در نظر بگیرید تا بتوانید دارایی‌های خود را درون آن ذخیره کنید. کیف پول‌های بیت کوین تنوع بسیاری دارند و با اسم‌های مختلف پا به عرضه معاملات جهانی بیت کوین گذاشتند و جالب است بدانید این نمونه کیف پول‌ها به‌صورت رایگان هستند و به‌راحتی بر روی گوشی نصب می‌شوند و شما می‌توانید به‌راحتی کیف پول خود را بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی مدیریت کنید.

با توجه به اینکه در توضیح فوق شما را با کیف پول موبایلی آشنا کردیم خوب است بدانید که بسیاری از کیف پول‌های ارز دیجیتال بر روی کامپیوتر‌های شخصی نیز نصب می‌شود و بعضی از آنها نیز تحت وب هستند و کاربران می‌توانند با استفاده از مرورگرهای اینترنتی مانند کروم به آنها متصل شوند.

برای آشنایی با بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌توانید به اینجا مراجعه کنید و همچنین اگر شما به دنبال یک کیف پول امن برای شروع کار خود هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم مقاله تراست والت را از دست ندهید.

توجه داشته باشید که حتما کیف پول بیت کوین مورد نظر خود را از یک منبع رسمی دانلود کنید به دلیل اینکه کیف پول های دانلود شده از منبع‌های غیر رسمی می‌تواند دارای بدافزار باشد و دارایی‌های شما را از نظر امنیتی دچار مشکل کند.

امنیت کیف پول بیت کوین خود را جدی بگیرید

در دنیای ارز دیجیتال هر کاربر مسئولیت دارایی و اموال خود را دارد رعایت نکردن موارد ایمنی میتواند پیامد های ناگواری برای شما داشته باشد اگر به هر دلیلی دارایی شما به کیف دیگری انتقال پیدا کند پیگیری آن بسیار مشکل است و گاهی نیز دست‌نیافتنی است. همچنین اگر از کیف پول خود نسخه بک آپ تهیه نکردید و کیف پول شما حذف‌شده باشد می‌توانیم به‌طورقطع به شما بگوییم که باید برای همیشه از بیت کوین‌های خود خداحافظی کنید.

می‌توان نتیجه بگیریم که نسخه بک آپ کیف پول‌های نرم‌افزاری بسیار مهم و حیاتی است به دلیل اینکه اگر گوشی شما مفقود شد یا رمز والت خود را فراموش کردید به‌راحتی می‌توانید با استفاده از نسخه پشتیبان دارایی‌های خود را بازیابی کنید. همان‌طور که در مقاله‌های گذشته گفتیم، کیف پول‌ها برای نسخه پشتیبان به کاربران یک مجموعه 12 یا 24 کاراکتری از کلمات انگلیسی ارائه می‌دهند که باید در اول آن را یادداشت کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن برای بازگرداندن اموال خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید اگر کیف پول خود را بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب‌کرده‌اید حتماً باید در کنار آن یک آنتی‌ویروس معتبر نیز داشته باشید تا همیشه نرم‌افزارهای خود را به‌روز نگه‌دارید و لینک‌های مشکوک را باز نکنید. همچنین باید توجه داشته باشید که قبل از ارسال بیت کوین باید آدرس را چندین بار چک کنید به دلیل اینکه بدافزارها در لحظه ارسال بیت کوین سریع آدرس را تغییر می‌دهند و آن را جایگزین آدرس هکر می‌کنند.

همان‌طور که در مقاله کیف پول سخت‌افزاری چیست گفتیم اگر شما مبالغ زیادی را در این حوزه سرمایه‌گذاری کردید بهتر است از کیف پول سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) استفاده کنید.

پیدا کردن صرافی معتبر برای خرید بیت کوین در ایران

پس از انتخاب و نصب کیف پول بیت کوین، باید یک فروشنده معتبر پیدا کنید. می‌توانید هم از افراد حقیقی و هم از سایت‌هایی تحت عنوان «صرافی ارز دیجیتال» به‌صورت آنلاین بیت کوین یا ارزهای دیگر دیجیتال بخرید. با توجه به کلاه‌برداری‌های زیاد در این حوزه، پیشنهاد ما این است که بیت کوین را از صرافی‌های معتبر بخرید و در شبکه‌های اجتماعی با افرادی که نمی‌شناسید معامله نکنید.

خرید بیت کوین از صرافی خارجی

خرید بیت کوین در ایران

خرید از صرافی های آنلاین با کارت های اعتباری امکان پذیر است با کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت،مستر کارت می‌توان وبمانی، پرفکت مانی،پی پل و دیگر ارزهای دیجیتال دیگر را مانند اتریوم و اتر را از صرافی‌های خارجی خریداری کرد. البته توجه داشت اگر شمادر ایران زندگی میکنید به دلیل تحریم‌های موجود نمی‌توانید ارزهای دیجیتال را به‌صورت مستقیم خریداری کنید و برای این کار باید از واسطه‌ها کمک بگیرید و این کار باعث می‌شود که هزینه‌ها به‌صورت چشم‌گیری افزایش یابد.

کوین‌بیس، بیت‌استمپ و بایننس بزرگ‌ترین صرافی‌هایی هستند که شما می‌توانید با استفاده از کارت اعتباری خود ازجمله ویزا کارت یا مستر کارت بیت کوین خریداری کنید. البته لازم به ذکر است که چنجلی هم یک صرافی مطرحی است که به شما امکان خرید بیت کوین با استفاده از کارت اعتباری را می‌دهد.

بدیهی است که در هر کشوری یک روش خرید بسیار محبوب و مرسوم است برای مثال در کشور استرالیا بیشتر کاربران از سایت Coinspot برای خرید ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین کمک می‌گیرند. اگر به دنبال روش مناسب برای خرید بیت کوین در کشور خود هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم کلمه Buy Bitcoin را به همراه نام کشور خود در گوگل سرچ کنید.

تبدیل ارزهای دیجیتال دیگر به بیت کوین

اگر ارز دیجیتال دیگر مانند اتریوم یا تتر دارید می‌توانید با استفاده از صرافی‌های بین‌المللی آنها را به سایر ارزها تبدیل کنید و این روش مناسب کسانی است که قصد دارند هزینه تمام‌شده کمتری داشته باشند. برای مثال  شما از یک صرافی ایرانی تتر را خریداری میکنید، سپس آن را به تبدیل به بیت کوین می‌کنید استفاده از این روش میتواند هزینه های شما را کاهش دهد.

توجه داشته باشید صرافی‌های بین‌المللی به دلیل تحریم کشور ایران به کاربران و مشتریان ایرانی اجازه فعالیت نمی‌دهند و احتمال دارد حساب شما مسدود شود به همین علت بیشتر کاربران ایرانی از بایننس استفاده می‌کنند.

احراز هویت با مدارک شناسایی برای خرید بیت کوین در ایران

خرید بیت کوین در ایران

در بیشتر صرافی‌ها در سراسر جهان هنگام خرید بیت کوین و بعد از ثبت‌نام باید با ارسال مدارک شناسایی احراز هویت انجام دهید و انجام احراز هویت برای این است که صرافی موردنظر مطمئن شود که شما همان شخصی هستید که خود را در ابتدا معرفی کردید و این کار برای جلوگیری از پول‌شویی انجام می‌شود. در بیشتر صرافی‌های ایرانی باید عکس کارت ملی و کارت‌بانکی برای آنها بفرستید تا احراز هویت انجام شود البته در بعضی از صرافی‌ها از شما عکس سلفی هم می‌خواهند تا عکس شما را با عکس کارت ملیتان تطابق دهند.

توجه داشته باشید در بیشتر صرافی‌های بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری‌های کم احراز هویت انجام نمی‌شود و فقط در صورت مشکوک شدن این کار را انجام می‌دهند. در این نمونه از صرافی‌ها احراز هویت با پاسپورت انجام می‌شود که متأسفانه در بیشتر اوقات پاسپورت افراد ایرانی به دلیل تحریم موردپذیرش قرار نمی‌گیرد.

انتقال پول به صرافی و خرید بیت کوین

در صرافی های ایرانی این افراد حقیقی هستند که خریداران و فروشندگان را تشکیل میدهند و صرافی ها با دریافت کمی کارمزد نقش واسطه ای را ایفا میکند در بعضی از صرافی های آنلاین کاربران مستقیما با خود صرافی معامله میکنند.

سخن آخر

با توجه به اهمیت ارزهای دیجیتال ازجمله بلاک چین در دنیای امروزی قصد داشتیم در این مقاله شما را با چگونه در ایران بیت کوین بخریم؟ آشنا کنیم

ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

سوالات متداول:


بهترین روش برای خرید بیت کوین در ایران کدام است ؟

استفاده از سایت های معتبر ایرانی یکی از سریعترین و امن ترین روش ها است.

کمترین مقداری که میتوانم بیت کوین بخرم چقدر است؟

در صرافی های مختلف این موضوع متفاوت است،معمولا کمترین مقدار برای خرید بیت کوین در ایران 100 هزار تومان است.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x