کیف پول ارز دیجیتال |معرفی 8 والت‌ از بهترین ها+ [ویدئو ]

کیف پول ارز دیجیتال یک امکان بسیار عالی برای نگه داری ارزهای دیجیتال شماست اگر با کیف پول ها آشنایی نداشه باشید و کیف پول ارز دیجیتال را کامل نشناسید، احتمال اینکه سرمایه خود را از دست بدهید بسیار بالا است. اگر کهنه کار بازار کریپتو باشید و یا تازه کار ، به صورت روزانه با کیف پول ارز دیجیتال سرکار دارید کاربران با داشتن یک کیف پول رمزنگاری‌شده توانایی ارسال و دریافت بیت کوین و سایر کریپتوکارنسی‌ها را خواهند داشت.

کیف پول ارز دیجیتال یا «والت» (Wallet) یک برنامه نرم‌افزاری یا یک قطعه سخت افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین‌های دیگر در تعامل است تا کاربران بتوانند به‌راحتی ارز دیجیتال خود را ارسال یا دریافت کنند. داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال مانند یک حساب بانکی است و شما می‌توانید دارایی‌های دیجیتال خود را مانند پول ذخیره یا ارسال کنید.”

چرا شناخت کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ما اهمیت دارد؟

در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین تمامی مسئولیت‌های دارایی هر شخص بر عهده خودش است پس افراد با یک اشتباه می‌توانند تمامی دارایی‌های خود را به نابودی بکشانند و یا به عبارتی دیگر “یک اشتباه کوچک می‌تواند آخرین اشتباه شما در دنیای ارز دیجیتال و بلاک چین باشد.”

نکته دیگر که باید به آن توجه داشت این است که سطح ایمنی دارایی‌های ارز دیجیتال در کیف پول‌ها یکسان نیستند به دلیل اینکه امکانات و ویژگی‌های کیف پول‌ ارز دیجیتال (Wallet) هرروز درحال رشد و توسعه است و با رشد و توسعه بلاک چین و ارزهای دیجیتال نیز پیشرفت می‌کنند. درنتیجه می‌توان گفت شناخت ویژگی‌ها و قابلیت‌های کیف پول‌های ارز دیجیتال به‌اندازه شناخت ارزهای دیجیتال می‌تواند مهم و حیاتی باشد.

همان‌طور که می‌دانید در دهه اخیر پیشرفت ارزهای دیجیتال همه را در سراسر جهان شوکه کرد و در یک نقطه از زمان دیگر رشد پله‌پله در این حوزه وجود نداشت و انگار پروازی بود به‌سوی تکنولوژی های ارزهای دیجیتال با ویژگی‌های بیشتر. با توجه آمار و پیشرفت در این حوزه هم‌اکنون 13000 ارز دیجیتال در بازار و صرافی آنلاین خریدوفروش می‌شود بنابراین عدم شناخت کیف پول‌ها می‌تواند شما را با مشکلات زیادی در بازار ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین روبرو کند.

شاید با خواندن مطالب فوق به این نتیجه برسید کارکرد کیف پول‌ دیجیتال فقط ذخیره ارزهای دیجیتال است ولی کارکرد این نوع کیف پول‌ها فقط به این موضوع محدود نمی‌شود و این کیف پول‌ها سرویس‌های دیگری مانند معامله و سهام‌گذاری هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ابتدای این مقاله سعی داریم نیم‌نگاهی به‌ویژگی ارز دیجیتال بی اندازیم و سپس توضیح دهیم چگونه کار می‌کنند. حال در بخش بعد با توجه به‌ویژگی هر کیف پول آنها را به ترتیب نام می‌بریم و به شما آموزش می‌دهیم که چگونه بهترین والت را برای ارز دیجیتال خود انتخاب کنید. درنهایت برای راحتی کار شما در آخر مقاله چند والت معروف را برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین معرفی می‌کنیم تا بتوانید در این زمینه یک انتخاب درست و کاربردی داشته باشید.

 

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال

همان‌طور که می‌دانید کریپتوکارنسی‌ها وجود فیزیکی ندارند و شما نمی‌توانید آنها را مانند پول نقد داخل کیف پول خود بگذارید و به خیابان بروید پس باید این کریپتوکارنسی‌ها را در کیف پول ارز دیجیتال نگهداری کرد و در این کیف پول‌ها کلیدهای رمزنگاری‌شده خصوصی و عمومی نگهداری می‌شود. شاید با توجه به خطراتی که دارندگان ارزهای دیجیتال را تهدید می‌کند

فرض کنید آدرس کیف پول شما یک چیز کاملاً خصوصی است و نمی‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید درصورتی‌که آدرس این نوع از کیف پول‌ها مانند شماره کارت شما است و اگر کسی بخواهد برای شما کوین ارسال کند باید آدرس کیف پول شما را داشته باشد تا این کار امکان‌پذیر باشد. توجه داشته باشید

با توجه به اینکه گفتیم آدرس کیف پول‌ ارز دیجیتال مانند شماره کارت یا حساب است پس هیچ دو آدرس شبیه به همی وجود ندارد و هیچ فردی جز شما نمی‌تواند پولتان را دریافت کند. نتیجه می‌گیریم این نوع کیف پول‌ها نرم‌افزاری است که شما می‌توانید بر روی گوشی یا لپ‌تاپ خود نصب کنید و یا سخت‌افزاری است مانند فلش مموری که با استفاده از آن می‌توانید ارزهای دیجیتال را دریافت یا ارسال کنید. کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان هستند ولی کیف پول‌های سخت‌افزاری را باید خریداری کرد مانند فلش مموری.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

در این بخش می‌خواهیم شما را با چگونگی کارکرد کیف پول‌ ارز دیجیتال آشنا کنیم. اگر به یاد داشته باشید سال‌های پیش که اینترنت تازگی در بورس افتاده بود کسی کار کردن با آن را بلد نبود ولی آن‌قدر طراحی ساده و آسانی داشت که عموم مردم توانستند با آن ارتباط برقرار کنند و روزانه مقاله‌ها و خبرهای متعددی را از اینترنت بخوانند. کار با کیف پول‌ ارز دیجیتال نیز بسیار ساده است و شما نیازی نیست بدانید که آنها به‌صورت فنی چگونه کار می‌کنند همان‌طور که با زیرساخت‌های شبکه جهانی وب آشنایی ندارید. پس همان‌طور که گفتیم کار کردن با والت‌ها بسیار آسان است و امروزه بسیاری از این نوع کیف پول‌ها طراحی بسیار ساده و روانی دارند و ارسال و دریافت در آنها مانند آب خوردن است.

اگر بخواهیم از دیدگاه فنی به این موضوع نیم‌نگاهی داشته باشیم می‌توانیم بگوییم زمانی که با کیف پول خود تراکنش انجام می‌دهید، والت شما نقش واسطه را بین کاربر و شبکه ایفا می‌کند و درخواست موردنظر شما را به شبکه می‌فرستد و می‌گوید فلان مبلغ را از موجودی کاربر x کم کن و به‌حساب کاربر y اضافه کن. جالب است بدانید در این عملیات ارزهای دیجیتال به‌صورت واقعی ارسال یا دریافت نمی‌شود بلکه انتقال مالکیت انجام می‌شود.

کلید عمومی و کلید خصوصی

انواع کلید در کیف پول ارز دیجیتال

 

در هر کیف پول ارز دیجیتال دو رشته متنی بلند وجود دارد که آنها کلید خصوصی (Private Key) و کلید عمومی (Public Key) هستند شاید با خود بپرسید کاربرد این کلیدها در والت ها چیست؟ این کلیدها نشان می‌دهد که آیا کاربر x مالک ارز دیجیتال موردنظر هست؟ یا خیر!

کلید خصوصی چیست؟

توجه داشته باشید شما به‌هیچ‌عنوان نباید کلید خصوصی (Private Key) کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار دهید به دلیل اینکه این نوع کلید، رشته‌ای از حروف و اعداد انگلیسی است که برای خرج کردن اموال و دارایی استفاده می‌شود و به‌راحتی می‌توان گفت کلید خصوصی شما همان دارایی‌های شما است و اگر شما این کلید خصوصی را در اختیار دیگران قرار دهید به‌راحتی می‌توانند موجودی و دارایی‌های کیف پول شما را به دیگران منتقل کنند.

آیا تابه‌حال عبارت ” Mnemonic phrase یا Seed phrase ” به گوشتان خورده است؟ این عبارت به معنی بازیابی است که به کاربران داده می‌شود به دلیل اینکه طول و پیچیدگی کلیدهای خصوصی بسیار زیاد است و این موضوع هم می‌تواند دارای معایب و مزایا باشد. نظر شما چیست؟ بالا بودن طول و پیچیدگی این عبارت باعث می‌شود هکرها نتوانند آن را حدس بزنند اما همین پیچیدگی برای کاربران دردسرساز شده است بنابراین در کیف پول‌ها به‌جای دادن یک کد طولانی و بلند عبارت بازیابی به شما داده می‌شود.

توجه داشته باشید عبارت بازیابی شما همان کلید خصوصی شما است و نباید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

کلید عمومی چیست؟

کلید عمومی همچون کلید خصوصی از رشته‌های متنی انگلیسی تشکیل‌شده است و ازنظر ریاضی با کلید خصوصی ارتباط دارد یا می‌توان گفت این دو کلید مکمل هم هستند. توجه داشته باشید شما به‌عنوان کاربر می‌توانید کلید عمومی را به اشتراک دیگران بگذارید و بدون اینکه کلید خصوصی را به کسی بدهید. با کلید عمومی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تراکنش شما موفقیت‌آمیز بوده است.

کلید خصوصی چطور به کلید عمومی مرتبط می‌شود؟

کلید عمومی و خصوصی ازنظر ریاضی در رمزنگاری بیضوی به هم مرتبط هستند. کلید خصوصی یک شماره است که کاملاً به شکل تصادفی در منحنی ایجاد می‌شود. متناظر با آن، کلید عمومی یک نقطه در منحنی است. توجه داشته باشید هنگامی‌که در منحنی اولین نقطه یا همان کلید خصوصی را تولید کردیم، نقطه دوم یا همان کلید عمومی به‌راحتی پیدا می‌شود اما برعکس این قضیه یعنی ایجاد کلید عمومی و درنهایت پیدا کردن کلید خصوصی امکان‌پذیر نیست و به این کارکرد (trap door functionality) می‌گویند.

آدرس کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کیف پول چیست؟

در قسمت قبل درباره کلید عمومی و خصوصی صحبت کردیم و گفتیم که کاربران باید کلمات بازیابی والت خود را با دیگران به اشتراک نگذارند و در نگهداری آن پویا باشند. در این بخش می‌خواهیم شما را با آدرس کیف پول آشنا کنیم. آدرس کیف پول از رشته‌های انگلیسی منحصربه‌فرد تشکیل‌شده است که همچون شماره کارت و حساب کار می‌کند و ما می‌توانیم آن را در اختیار دیگران قرار دهیم تا ارز دیجیتال موردنظر را برای ما ارسال کنند و بدیهی است که برای اینکه ما ارز دیجیتال موردنظرمان را برای یک شخص ارسال کنیم فقط کافی است آدرس کیف پول طرف مقابل را داشته باشیم. باید به نکته‌ای نیز در این زمینه توجه داشته باشید که آدرس کیف پول ارز دیجیتال با کلید عمومی کاملاً متفاوت است. آدرس زیر نمونه‌ای از آدرس کیف پول ارز دیجیتال است:

۱A۱zP۱eP۵QGefi۲DMPTfTL۵SLmv۷DivfNa

همان‌طور که در فوق می‌بینید، آدرس ترکیبی نامرتب از حروف کوچک و بزرگ الفبا انگلیسی است و شما کاربران نیازی به حفظ کردن آن ندارید و هنگام نیاز می‌توانید آن را کپی کنید یا آدرس آن را با اسکن کد QR وارد کنید.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال

در این بخش قصد داریم شما را با انواع دسته‌بندی کیف پول‌های دیجیتالی آشنا کنیم و تنها چیزی که در این دسته‌بندی برای ما اهمیت دارد میزان ایمنی آنها است. امنیت و ایمنی کیف پول‌ها به دو عامل بستگی دارد:

  • دسترسی یا عدم دسترسی به کلید خصوصی
  • آفلاین یا آنلاین بودن کیف پول ارز دیجیتال

دسترسی یا عدم دسترسی به کلید خصوصی

به دسترسی یا عدم دسترسی به کلید خصوصی، امانی با غیر امانی بودن نیز می‌گویند. اگر کیف پولی که شما از آن استفاده می‌کنید به شما کلید خصوصی را می‌دهد غیر امانی است و در غیر این صورت امانی است.

می‌توان به‌طورقطع گفت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی امنیت والت شما، امانی یا غیر امانی بودن آن است. همان‌طور که می‌توان از معنی آنها فهمید در کیف پول‌های امانی دارایی و اموال شما به امانت نگهداری می‌شود همان‌طور که شما پول خود را با اطمینان کامل به بانک می‌دهید و در آنجا حساب بانکی باز می‌کنید. کیف پول‌های امانی برای تازه‌واردها در این دنیا مناسب است به دلیل اینکه این افراد هیچ بک‌گراندی درباره چگونگی دریافت و ذخیره کلید خصوصی را ندارند.

جالب است بدانید هنگامی‌که شما یک کیف پول امانی برای این کار انتخاب می‌کنید، در همان ابتدا برای ورود به آن به شما یک پسورد می‌دهند و این پسورد به‌هیچ‌عنوان معادل کلید خصوصی نیست.

علاوه بر آن، بیشتر صرافی‌ها کیف پول‌های امانی را در اختیار مشتریان خود می‌گذارند. پس در این شرایط استفاده از کیف پول‌های امانی می‌تواند بهترین گزینه باشد به دلیل اینکه کاربران به‌راحتی و فقط با چند کلیک می‌توانند به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشند و وارد معاملات شوند.

شاید با خود بگویید تا اینجا از کیف پول امانی صحبت کردید پس کیف پول غیر امانی کجای ماجرا نقش دارد؟

کیف پول غیر امانی یعنی شما به کلید خصوصی خود دسترسی دارید و این یعنی امنیت بیشتر در قبال داشتن کلید خصوصی. فرض کنید شما خانه‌ای را خریده‌اید و هنگام سند زدن، صاحب‌خانه، کلید خانه را به شما می‌دهد و دیگر کاری به آن خانه ندارد. اصولاً با گرفتن کلید خانه امنیت شما بیشتر است اما اگر یک روزی کلید را گم کردید دیگر کاری از صاحب‌خانه برنمی‌آید چون‌که کلید زاپاسی را به همراه خود ندارد و شما باید راهکار دیگری به ذهنتان برسد. پس نتیجه می‌گیریم مسئولیت نگهداری کلیدهای خصوصی در کیف پول‌های غیر امانی کاملاً بر عهده خودتان است.

آفلاین یا آنلاین بودن کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال به طور کلی دو نوع است آنلاین و آفلاین ، اینترنت یکی از راه‌های اصلی برای دسترسی هکرها به والت‌ها است. پس آنلاین بودن کیف پول‌ها باعث می‌شود دارایی‌هایتان در معرض خطر هکرها قرار بگیرد. تمامی والت‌ها بر اساس نگهداری کلیدهای خصوصی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • سرد (Cold): این نوع کیف پول‌ها، دارایی‌های شما را بدون اتصال به اینترنت نگهداری می‌کنند و فقط در بعضی از مواقع که نیاز به انتقال ارزهای دیجیتال است به اینترنت متصل می‌شوند. این نوع والت‌ها به دلیل اینکه به‌صورت آفلاین از دارایی‌های کاربران نگهداری می‌کنند امنیت بیشتری دارند.
  • گرم (Hot): این نوع از کیف پول‌ها دسترسی به اینترنت دارند و این موضوع به این معنی نیست که کلید خصوصی حساب شما در اینترنت قرار می‌گیرد. کیف پول‌های داغ برای استفاده‌های روزمره و معاملات کوچک بیشتر مناسب است.

انواع کیف پول ارز دیجیتال عبارت اند از:

  • کیف پول موبایل
  •  کیف پول تحت وب
  • افزونه مرورگر
  • کیف پول سخت افزاری
  • کیف پول دسکتاپ
  • کیف پول کاغذی

کیف پول موبایل

کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول‌های موبایلی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردی‌ترین کیف پول‌ها در سراسر جهان دانست به دلیل اینکه این والت‌ها به‌صورت برنامه روی تلفن همراه شما نصب می‌شود و شما می‌توانید بدون داشتن هیچ محدودیت زمانی و مکانی از آن استفاده کنید. کیف پول‌های موبایلی می‌توانند از انواع کوین و توکن‌ها پشتیبانی کند و همچنین این کیف پول به‌صورت رایگان برای کاربران اندروید و ios در دسترس است.

کیف پول ارز دیجیتال برای دسکتاپ

کیف پول ارز دیجیتال برای دسکتاپ

کیف پول دسکتاپ بر روی لپ‌تاپ و کامپیوترهای شخصی نصب می‌شوند و کلید خصوصی را در خود ذخیره می‌کند. این والت‌ها نسبت به والت‌های موبایلی دارای امنیت بالاتری هستند. برای انتخاب کیف پول دسکتاپ باید به عوامل زیادی توجه کنید ازجمله رابط کاربری و تعداد رمز ارزهای پشتیبانی شده.

کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ارز دیجیتال

کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ارز دیجیتال

کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌های کوچکی هستند که کلید خصوصی را به‌صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت ذخیره می‌کنند و همچنین این کیف پول‌ها می‌توانند در برابر حمله هکرها مقاوم باشند تا مشکلی برای اموال شما رخ ندهد.

کیف پول کاغذی

در این کیف پول‌ها، کلید خصوصی شما بر روی یک کاغذ ثبت می‌شود. شاید با خواندن جمله قبل تعجب کرده باشید که از این روش هنوز استفاده می‌شود، باید به شما بگوییم به دلیل خطراتی که این روش را تهدید می‌کند ذخیره کلید خصوصی در کیف پول کاغذی ابطال‌شده است و کم‌تر کسی از این روش استفاده می‌کند. اگر شما از آن دسته از کاربران هستید که این روش را ترجیح می‌دهید، می‌توانید کلید خصوصی خود را بر روی یک کاغذ بنویسید و هنگام خرج کردن ارزهای دیجیتال خود آن را در نرم‌افزار مربوطه وارد کنید.

چه کیف پولی انتخاب کنیم؟

حال که شما با انواع کیف پول‌ها آشنا شدید باید یک تصمیم مناسب درباره انتخاب خود بگیرید. برای یک تصمیم درست باید اهداف خود را به‌طور کامل بشناسید و بدانید کیف پول را برای چه‌کاری می‌خواهید و چه انتظاری از آن دارید. در ادامه این مقاله شما را در انتخاب درست یک کیف پول ارز دیجیتال همراهی می‌کنیم.

امنیت

مهم‌ترین فاکتوری که شما باید در نظر بگیرید امنیت است و باید مطمئن شوید آیا کیف پولی که انتخاب می‌کنید امنیت کافی را به همراه خود دارد یا خیر. نداشتن امنیت کافی یا انتخاب نادرست در کیف پول‌های ارز دیجیتال باعث می‌شود زحمات چندین ساله شما در عرض چند ثانیه نابود شود.

قبل از انتخاب هر کیف پول تحقیق کنید

هنگامی‌که در مسیر ارزهای دیجیتال قدم برداشتید به‌طورقطع از چندین نفر مشورت گرفتید و تحقیق کردید. در مرحله انتخاب والت نیز باید تحقیق کنید و از افراد حرفه‌ای در این زمینه سؤال بپرسید تا بهترین را انتخاب را داشته باشید.

کیف پول ارز دیجیتال را از وب سایت اصلی دانلود کنید

سعی کنید کیف پول خود را از وب‌سایت اصلی دانلود کنید به دلیل اینکه کیف پول‌ها در وب‌سایت غیررسمی نیز وجود دارد و آنها نوعی بدافزار هستند که می‌توانند برای شما دردسرساز شوند. اگر قصد دانلود از وب‌سایت رسمی رادارید، نظرات کاربران را نیز مطالعه کنید.

عدم به اشتراک گذاری اطلاعات خصوصی

اطلاعات حساس خود مانند کلید خصوصی را به‌هیچ‌عنوان در نرم‌افزارهای دیگر وارد نکنید و حتی به تیم پشتیبانی نیز ندهید. با اشتراک گذاشتن کلید خصوصی خود، دیگران به‌راحتی می‌توانند حساب شما را خالی کنند.

به روزرسانی کنید

حتماً کیف پول ارز دیجیتال ی  را انتخاب کنید که تیم توسعه داشته باشند تا کیف پول شما مرتب به‌روزرسانی شود. همچنین باید مطمئن شوید هنگام به‌روزرسانی اپلیکیشن، فایروال و آنتی‌ویروس نیز به‌روزرسانی می‌شود.

تمام موجودیتان را در یک کیف پول ارز دیجیتال نگه ندارید

حتماً شنیدید که می‌گویند تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگهداری نکنید چون اگر سبد شما از دستتان بیفتد تمامی تخم‌مرغ‌ها از بین می‌رود ولی اگر دو سبد داشتید شاید نصفی از آنها سالم می‌ماند. در بحث ارز دیجیتال هم شما کاربران باید این موضوع را در نظر بگیرید و تمامی دارایی‌های خود را در یک کیف پول نگذارید و مبالغ بیشتر را در کیف پول آفلاین خود نگهداری کنید.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با کیف پول ارز دیجیتال آشنا کنیم. در قدم اول شما را با مفاهیم اصلی ازجمله کلید خصوصی و عمومی آشنا کردیم و سپس به سراغ انواع کیف پول‌های دیجیتال رفتیم و تک‌تک آنها را معرفی کردیم. سپس سعی داشتیم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید یک انتخاب درست درزمینه والت‌ها داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید تکنولوژی هرروزه یا بهتر است بگوییم هر ساعت در حال پیشرفت است و در این دنیای پر از پیشرفت بدیهی است که نوع سرمایه‌گذاری‌ها نیز تغییر کرده باشد. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال آن‌هم در این بازار آشفته می‌تواند گزینه مناسبی برای پیشرفت مالی باشد. ممنون از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید. شما کاربران گرامی می‌توانید از بخش نظرات سؤالات خود را درزمینه کیف پول‌های ارز دیجیتال بپرسید تا کارشناسان ما به سؤالات شما پاسخ دهند و به شما در این زمینه کمک کنند.

 

سوالات متداول


کلید عمومی در کف پول ارز دیجیتال چیست؟

کلید عمومی همچون کلید خصوصی از رشته‌های متنی انگلیسی تشکیل‌شده است و ازنظر ریاضی با کلید خصوصی ارتباط دارد یا می‌توان گفت این دو کلید مکمل هم هستند. توجه داشته باشید شما به‌عنوان کاربر می‌توانید کلید عمومی را به اشتراک دیگران بگذارید و بدون اینکه کلید خصوصی را به کسی بدهید. با کلید عمومی می‌توانید اطمینان حاصل کنید که تراکنش شما موفقیت‌آمیز بوده است.

کلید خصوصی چیست؟

توجه داشته باشید شما به‌هیچ‌عنوان نباید کلید خصوصی (Private Key) کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار دهید به دلیل اینکه این نوع کلید، رشته‌ای از حروف و اعداد انگلیسی است که برای خرج کردن اموال و دارایی استفاده می‌شود و به‌راحتی می‌توان گفت کلید خصوصی شما همان دارایی‌های شما است و اگر شما این کلید خصوصی را در اختیار دیگران قرار دهید به‌راحتی می‌توانند موجودی و دارایی‌های کیف پول شما را به دیگران منتقل کنند.

کیف پول سخت افزاری بهتر است یا نرم افزاری؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌های کوچکی هستند که کلید خصوصی را به‌صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت ذخیره می‌کنند این نوع کیف پول امن تر است بدلیل اینکه اتصال به اینترنت به صورت دائم ندارد از این رو نسبت به کیف پول نرم افزاری در برابر حملات هکرها مقاوم تر است
5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x