کیف پول بلاک چین | آموزش کامل والت Blockchain+[ویدئو]

کیف پول بلاک چین (Blockchain.com) با آدرس سابق (Blockchain.info) یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین کیف پول ارز دیجیتال است که باید توجه داشت این نمونه از کیف پول‌ها علاوه بر بیت کوین از چند ارز دیجیتال دیگر مانند اتریوم، بیت کوین کش و استلار نیز پشتیبانی می‌کند.

در  مقاله قبل نگاهی به کیف پول ارز دیجیتال انداختیم اما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی کیف پول بلاک چین صحبت کنیم و نحوه ساخت این کیف پول و کار با آن را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله به شما آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

کیف پول بلاک چین چیست؟

کیف پول Blockchain یا بلاک چین والت یک کیف پول دیجیتال است که توسط شرکت لوکزامبورگی ساخته‌شده است. این کیف پول از طریق وب سایت و اپلیکیشن موبایل برای همه کاربران قابل‌دسترس است و کاربران به‌راحتی می‌توانند ارزهای دیجیتال خود را در این والت‌ ارسال ، دریافت و نگه داری کنند.

افرادی که تازه‌وارد این حوزه شدند به دلیل محبوبیت کیف پول بلاک چین آن را گاهی اوقات با فناوری بلاک چین اشتباه می‌گیرند. پس می‌توان این نکته را در نظر گرفت که کیف پول بلاک چین با فناوری بلاک چین کاملاً متفاوت است و هیچ تشابهی باهم ندارند. کیف پول Blockchain فقط یک والت برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال است ولی فناوری Blockchain تکنولوژی زیرساخت بسیاری از ارزهای دیجیتال است.

برخی از ویژگی‌های کیف پول Blockchain به شرح زیر است:

  • کاربران می‌توانند با استفاده از این والت از معتبرترین صرافی‌ها، خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را دنبال کنند.
  • استفاده از فناوری Center Security یکی دیگر از مزیت‌های این نوع والت است به دلیل اینکه این فناوری می‌تواند مرحله به مرحله کاربران را در جهت تهیه بک آپ راهنمایی کند.

همان‌طور که در مقاله” کیف پول ارز دیجیتال” بیان کردیم شما به‌هیچ‌عنوان نباید کلید شخصی خود را در اختیار دیگران قرار دهید به دلیل اینکه با قرار دادن این نوع کلید، افراد سودجو به‌راحتی می‌توانند تمامی اموال و دارایی‌های شما را انتقال دهند.

کیف پول بلاک چین تمامی کلیدهای خصوصی را روی سرور خود ذخیره می‌کند و شما احتمالاً با خواندن جمله قبل کمی به تناقض برسید اما نگران نباشید. این وب‌سایت بارها اثبات کرده است که تمامی کلیدهای خصوصی رمزنگاری‌شده است و آنها هیچ‌گونه دسترسی به ارزهای دیجیتال مشتریان خود ندارند.

آموزش تصویری ساخت اکانت در سایت Blockchain

در این بخش قصد داریم شما را با ساخت کیف پول در سایت Blockchain آشنا کنیم. و  به صورت گام به گام با شما پیش برویم و یک کیف پول در وب سایت بلاک چین بسازیم.

  • ابتدا از طریق مرروگر خود وارد سایت Blockchain.com شوید و سپس بر«Sign Up» یا «Get a Free Wallet» کلیک کنید. توجه داشته باشید برای وارد شدن به این وب سایت باید قند شکن خود را روشن کنید.

sign up in blockchain

  • طبق عکس زیر باید فرم ثبت نام را تکمیل کنید و همچنین به شما پیشنهاد می‌دهیم در فیلد ایمیل، یک ایمیل معتبر وارد کنید به دلیل اینکه، یک لینک تایید برای ایمیل شما ارسال می‌شود. همچنین برای پسورد خود یک پسورد ایمن که شامل حروف انگلیسی و اعداد است انتخاب کنید.

create wallet

  •  حال ایمیل خود را چک کنید و بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید. به همین راحتی شما توانستید یک کیف پول برای خود ایجاد کنید.

کیف پول بلاک چین

  •  به همراه ایمیل تاییدیه برای شما wallet ID نیز ارسال‌شده است و شما باید برای ورود به حسابتان از آن استفاده کنید. به شما توصیه می‌کنیم این آیدی را در یک جای مناسب و روی یک کاغذ یا نوت پد سیستم خود یادداشت کنید تا هر بار برای وارد شدن به حسابتان نیاز به ورود به ایمیل را نداشته باشید.

wallet id

آموزش کار با والت بلاکچین

پنل کاربری کیف پول بلاک چین بسیار ساده است و شما کاربران کار سختی را در پیش رو ندارید و می‌توانید بعد از ساعتی سرچ کردن در اینترنت و دیدن ویدیو در یوتیوب به‌راحتی نحوه کار کردن با آن را فرابگیرید. شما می‌توانید برای استفاده آسان‌تر از این کیف پول بدون محدودیت مکانی و زمانی، نرم‌افزار موبایل آن را نصب کنید و این نرم‌افزار برای تمامی کاربران اندروید و ios قابل‌دسترس است.

جالب است بدانید والت بلاک چین امکانات بسیاری را در اختیار کاربران و مشتریان خود قرار داده است اما متأسفانه یا خوشبختانه این قابلیت‌ها برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم، قابل‌دسترس نیست و پیشنهاد ما برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند این است که از این والت فقط برای ذخیره و ارسال ارزهای دیجیتال استفاده کنند. به عکس زیر توجه کنید:

کیف پول بلاک چین

  1.  صفحه اصلی داشبورد یا پنل کاربری
  2. ارسال ارز دیجیتال
  3. دریافت ارز دیجیتال
  4. بررسی موجودی و مدیریت آنها
  5. تنطیم امنیت و گرفتن نسخه بکاپ
  6. تنظیمات
  7. مشاهده زنده قیمت جهانی بیت کوین
  8. خرید بیت کوین(این گزینه برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیست)
  9. تبدیل ارزها به یک دیگر(این گزینه برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیست)

آموزش دریافت ارز های دیجیتال در کیف پول بلاک چین

  • وارد پنل کاربری خود شوید و روی گزینه Request کلیک کنید.

Request

  • آدرس کیف پولتان را دریافت و ذخیره کنید و سپس آن را به فرستنده بدهید تا برای شما ارز دیجیتال مورد نظرتان را ارسال کند.

آموزش ارسال ارزهای دیجیتال در والت بلاک چین

  • وارد پنل کاربری خود شوید و بر روی گزینه send کلیک کنید.

آموزش کامل والت Blockchain

  • در صفحه ارسال، آدرس گیرنده و مقدار کارمزد را وارد کنید.

آموزش کامل والت Blockchain

توجه داشته باشید هر چه قدر مقدار کارمزد را بالاتر در نظر بگیرید، تراکنش شما زودتر تایید می‌شود.

بک آپ گرفتن از Blockchain wallet

بکاپ گرفتن یکی از حیاتی و مهم‌ترین کارها بعد از ساختن والت است. همان‌طور که گفتیم در دنیای ارزهای دیجیتال تمامی مسئولیت‌های دارایی‌های هر شخص بر عهده خودش است و تراکنش‌های بیت کوین برگشت‌ناپذیر هستند. پس اگر کلمه عبور یا کلید خصوصی خود را فراموش کنید و از کیف پول خود نسخه به کاپ نداشته باشید تمام دارایی‌های خود را نابود می‌کنید و دیگر نمی‌توانید آنها را برگردانید.

جالب است بدانید کیف پول بلاک چین برای نسخه پشتیبان به شما یک مجموعه رشته 12 عددی از الفبا انگلیسی می‌دهد و شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل از کلمات بازیابی استفاده کنید و دارایی‌های خود را برگردانید.

مراحل گرفتن نسخه بکاپ از کیف پول بلاک چین به شرح زیر است:

  • وارد پنل کاربری خود شوید و بر روی گزینه Security Center کلیک کنید.

آموزش کامل والت Blockchain

  • در این مرحله بر روی «Backup Funds» کلیک کنید.
  • برای بار دوم بر روی گزینه «Backup Funds» کلیک کنید تا کلمات بازیابی برای شما به نمایش درآیند.
  • کلمات در سه مرحله و چهار تا چهار تا به شما نمایش داده می‌شود و شما کاربران گرامی باید با دقت و از سمت چپ به راست این کلمات را در برگه‌ای یادداشت کنید.
  • بعد از یادداشت، سیستم از شما می‌خواهد اثبات کنید که شما کلمات بازیابی را نوشتید و برای این کار به صورت رندوم از شما می‌خواهد بخشی از عبارت بازیابی خودتان را وارد کنید.

توجه: کلمات بازیابی خود را در مکانی امن یادداشت کنید و آن را با دیگران به اشتراک نگذارید.

دانلود کیف پول بلاک چین برای ویندوز

این والت برای نسخه ویندوز تاکنون هیچ برنامه ای ارائه نداده است و توصیه به استفاده از نسخه وب دارد

برای ورود به نسخه وب کلیک کنید.

 

دانلود کیف پول بلاک چین اندروید 

این والت برای راحتی کاربران نسخه اندروید را ارئه داده است و شما می‌توانید برای استفاده از این والت نرم‌افزارش را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و بدون محدودیت مکانی و زمانی از آن استفاده کنید.

برای دانلود نسخه اندروید کلیک کنید.

دانلود کیف پول بلاک چین ios 

این کیف پول برای تمامی کاربران اندروید و ios در دسترس است و شما می‌توانید برای دانلود نسخه ios کلیک کنید.

سخن آخر

همان‌طور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم، کیف پول بلاک چین یک کیف پول تحت وب است و کلیدهای خصوصی مشتریان و کاربران خود را بر روی سرورهای اینترنتی ذخیره می‌کند. این کلیدهای خصوصی به‌صورت رمزنگاری‌شده نگهداری می‌شود و خود مسئولان شرکت نیز دسترسی مستقیم به آنها ندارند. والت بلاک چین مدت‌هاست که به‌عنوان یک کیف پول قابل‌اعتماد شناخته‌شده است و در این مدت سابقه به اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی کاربران خود را در کارنامه‌اش نداشته است.

در این مقاله قصد داشتیم شما را با کیف پول بلاک چین آشنا کنیم، تا بتوانید با یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها در این زمینه آشنا شوید و از آن برای دریافت و ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید. ممنون از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید.

 

سوالات متداول:


آیا کیف پول بلاک چین امن است؟

بله این کیف پول از امن ترین کیف پول های بازار کریپتوکارنسی است که تا کنون مشکلات بسیار کمی ازش گزارش شده
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x