کیف پول سخت افزاری چیست؛ معرفی 4 کیف پول سخت افزاری مناسب

کیف پول سخت افزاری یک راه حل فوق العاده برای نگه داری امن ارزهای دیجیتال است دنیای ارزهای دیجیتال، دنیای خطرناکی است و بازیگران زیادی در آن به نقش یک دزد ایفای نقش می‌کنند. جالب است بدانید آنها فقط به دنبال گرفتن یک اشتباه از شما هستند تا در کسری از ثانیه تمامی دارایی‌های شما را از چنگتان دربیاورند. می‌توانیم نتیجه بگیریم در دنیای بی‌نهایت ارزهای دیجیتال ذخیره‌سازی دارایی‌ها به‌صورت امن یکی از مهم‌ترین مسائل است که بسیاری از افراد را به فکر فروبرده است. آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که برای ذخیره‌سازی امن دارایی‌های خود باید چه اقدامی را انجام دهید؟

در پاسخ به سؤال بالا می‌توانیم بگوییم، استفاده از کیف پول سخت افزاری یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای تأمین امنیت اموالتان است. در مقاله‌های گذشته اشاره‌ای به کیف پول‌های نرم‌افزاری داشتیم و تعدادی از کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان نیز به شما معرفی کردیم اما به شما پیشنهاد می‌دهیم که اگر سرمایه زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال دارید و در مقابل آن خواستار امنیت بیشتری برای دارایی‌هایتان هستید، هزینه کنید و یک کیف پول سخت‌ افزاری برای خود تهیه کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم کیف پول سخت افزاری آشنا کنیم و چند نمونه از کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار را نیز به شما معرفی کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کیف پول سخت‌ افزاری چیست؟

کیف پول سخت افزاری چیست

کیف پول سخت‌افزاری یک دستگاه فیزیکی است که تمام تمرکزش را بر روی ذخیره امن دارایی‌های کاربران خود گذاشته است. این نمونه از کیف پول کلیدهای خصوصی هر کاربر را به‌صورت آفلاین در سرورهای خود ذخیره می‌کند. به همین دلیل امکان حملات هکری در کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار کم‌تر از کیف پول تحت ویندوز و موبایلی است و هکرها نمی‌توانند به‌راحتی به دارایی‌های دیگران دسترسی پیدا کنند.

تضمین کیف پول‌های سخت افزاری برای تأمین امنیت دارایی‌های کاربران چیست؟

در پاسخ به سؤال بالا می‌توان گفت، یک کیف پول سخت افزاری باید تضمین دهد که کلیدهای خصوصی به هیچ عنوان از دستگاه خارج نمی‌شود و کسی نمی‌تواند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشد. جالب است بدانید کلیدهای خصوصی با استفاده از تکنیکهای رمزنگاری شده در حافظه کیف پول سخت افزاری نگهداری می‌شود.

کلید خصوصی چیست؟

کیف پول سخت افزاری 1

توجه داشته باشید شما به‌هیچ‌عنوان نباید کلید خصوصی (Private Key) کیف پول خود را در اختیار دیگران قرار دهید به دلیل اینکه این نوع کلید، رشته‌ای از حروف و اعداد انگلیسی است که برای خرج کردن اموال و دارایی استفاده می‌شود و به‌راحتی می‌توان گفت کلید خصوصی شما همان دارایی‌های شما است و اگر شما این کلید خصوصی را در اختیار دیگران قرار دهید به‌راحتی می‌توانند موجودی و دارایی‌های کیف پول شما را به دیگران منتقل کنند.

آیا تابه‌حال عبارت Mnemonic phrase یا Seed phrase “ به گوشتان خورده است؟ این عبارت به معنی بازیابی است که به کاربران داده می‌شود. طول و پیچیدگی کلیدهای خصوصی بسیار زیاد است و این موضوع هم می‌تواند دارای معایب و مزایا باشد. نظر شما چیست؟

 بالا بودن طول و پیچیدگی این عبارت باعث می‌شود هکرها نتوانند آن را حدس بزنند اما همین پیچیدگی برای کاربران دردسرساز شده است بنابراین در کیف پول‌ها به‌جای دادن یک کد طولانی و بلند عبارت بازیابی به شما داده می‌شود.

توجه داشته باشید عبارت بازیابی شما همان کلید خصوصی شما است و نباید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

کیف پول سخت‌افزاری چگونه کار می‌کند؟

کیف پول سخت‌افزاری چگونه کار می‌کند؟

اگر بخواهیم به‌طورکلی به کیف پول سخت افزاری نگاه کنیم می‌توانیم به طور قطع بگوییم که ساختار فنی این نمونه از کیف پول‌ها بسیار سخت و پیچیده است و توضیح آن از حوصله کاربران خارج است اما قسمت مهم این است که کار کردن با این کیف پول بسیار آسان است و حتی افرادی که شناخت کافی درباره تکنولوژی ندارند بعد از مدتی به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

همان‌طور که می‌دانید کیف پول سخت افزاری به‌صورت آفلاین کار می‌کند اما برای استفاده از آن به دستگاه متصل به اینترنت نیاز است. با توجه به امنیت بالای کیف پول سخت افزاری شما می‌توانید آنها را به سیستم خود وصل کنید و نگرانی در باب درز کردن اطلاعات شخصی حساب خود نداشته باشید.

جالب است بدانید هر کیف پول سخت‌افزاری یک نرم‌افزار مخصوص به خود را دارد و کاربران می‌توانند از سایت رسمی مخصوص به کیف پول سخت‌افزاری، نرم‌افزار آن را دانلود کنند و بر روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود نصب کنند. 

چرا باید از کیف پول سخت افزاری استفاده کرد؟

کیف پول سخت افزاری

همان‌طور که در ابتدا گفتیم کیف پول‌های سخت‌افزاری مزایای بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری دارد. در این بخش قصد داریم شما را با دو ویژگی مهم این نمونه از کیف پول آشنا کنیم تا بتوانید یک انتخاب درست و صحیح درزمینه نوع کیف پول خود داشته باشید.

امنیت در کیف پول سخت افزاری چگونه است؟

وقتی درباره امنیت کیف پول سخت افزاری صحبت می‌کنیم منظورمان این نیست که کیف پول‌های نرم‌افزاری امن نیستند و با گذاشتن اموالتان در این نمونه از کیف پول‌ها بعد از چند ساعت هکرها کلید خصوصی شما را پیدا می‌کنند و دارایی‌هایتان از بین می‌رود. همان‌طور که گفتیم کلیدهای خصوصی در کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شود و در برابر حمله هکرها مقاومت بیشتری دارند و این می‌تواند تنها دلیل برتری این نوع از کیف پول‌ها باشد.

جالب است بدانید که حتی اگر فردی بتواند کیف پول سخت‌افزاری‌تان را از شما بدزدد، باوجود پین کدهای طولانی نمی‌تواند ارزهای دیجیتال شما را خرج کند و اگر چندین بار پشت سرهم پین را اشتباه وارد کند دستگاه به طور خودکار قفل می‌شود و به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد.

کارشناسان برای حفظ امنیت کیف پول کاربران به آنها پیشنهاد می‌دهند که اموالی را که آنها برای سهام گذاری یا معامله استفاده می‌کنند را به‌صورت سرد یا cold  ذخیره کنند و با توجه به موضوع امروز می‌توان گفت که Hardware wallet یک انتخاب مناسب برای دستیابی به اهدافی همچون سهام گذاری و یا معامله است.

پشتیبانی از بسیاری از ارزهای دیجیتال

این نوع از کیف پول‌ها، بسیاری از ارزهای دیجیتال را تحت پوشش خود قرار داده است و از آنها پشتیبانی می‌کند و افراد می‌توانند با خریدن یک کیف پول سخت افزاری صدها ارز دیجیتال دیگر را روی آن ذخیره و نگهداری کنند. به شما پیشنهادمیدهیم اگر قصد خرید کیف پول سخت‌افزاری دارید قبل از خرید به سایت رسمی کیف پول مراجعه کنید و لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده توسط کیف پول موردنظر خود را مشاهده کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

اگر کیف پول سخت‌افزاری سرقت شد چه می‌شود؟

درزمانی که شما کیف پول موردنظر خود را انتخاب می‌کنید و در آن یک حساب ایجاد می‌کنید به شما یک کلمه بازیابی داده می‌شود که شما با استفاده از آن می‌توانید کیف پول خود را بازیابی کنید.

توجه داشته باشید که عبارت بازیابی کیف پول خود را در یک جای امن یادداشت کنید.

کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب

کیف پول‌های سخت‌افزاری متفاوتی در بازار موجود است اما در این بخش قصد داریم شما را با محبوب‌ترین کیف پول سخت افزاری آشنا کنیم و نگاهی به‌ویژگی آنها داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

لجر

لجر چیست؟

لجر (Ledger)یک شرکت فرانسوی است که محبوب و معروف‌ترین کیف پول های سخت‌افزاری را به بازار عرضه می‌کند. طراحی محصولات این شرکت بسیار ساده است و رابط کاربری بسیار ساده و آسانی دارد و حتی افرادی که آشنایی با تکنولوژی ندارند با چند بارکار کردن می‌توانند به‌راحتی با آن کار کنند.

اگر از دسته افرادی هستید که محصولات این شرکت را انتخاب کردید باید به شما بگویم که می‌توانید با استفاده از نمایشگر روی کیف پول با این نمونه از کیف پول‌ها کارکنید و همچنین استفاده از آنها به‌وسیله نرم‌افزارهایی همچون مای اتر ولت، الکتروم، مای سیلیوم امکان‌پذیر است.

شرکت لجر در سال‌های که در این زمینه فعالیت کرده است مدل‌های محبوبی را وراد بازار کرده است اما سه مدل از محبوب‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • لجر نانو اس
  • لجر نانو ایکس
  • لجر بلو

ترزور

کیف پول سخت افزاری

ترزور یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری است که توسط شرکت ساتوشی لبز که در جمهوری چک واقع است تولید می‌شود. Trezor One یکی از اولین مدل‌های ارائه‌شده توسط این شرکت است که در سال 2014 پا به بازار جهانی ارزهای دیجیتال گذاشت و توانست به دلیل داشتن قابیلت های امنیتی خوب در مدت‌زمان بسیارکم، در بین کاربران محبوبیت فراوانی را کسب کند.

انواع مدل‌های کیف پول ترزور عبارت‌اند از:

  • ترزور وان
  • ترزور مدل تی

کول والت

کیف پول سخت افزای کول وات

کول وات مانند یک کارت عابر بانک طراحی‌شده است و می‌توان به‌طورقطع گفت که این کیف پول یکی از زیباترین و خوش‌دست‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار است. کول وات یک صفحه‌نمایش کوچکی دارد و می‌تواند با استفاده از بلوتوث به سیستم یا تلفن همراه وصل شود اما توجه داشته باشید CoolWallet از کوین‌های کمتری پشتیبانی می‌کند.

کیپ‌کی

کیف پول سخت افزاری KeepKey

کیف پول کیپ کی در سال 2015 برای اولین بار در بازار عرضه شد و به دلیل امنیت بالا و رابط کاربری ساده و آسان توانست در مدت‌زمان بسیارکم محبوبیتی برای خود کسب کند. Keepkey در مقایسه با کیف پول‌های که در این بخش به شما معرفی کردیم اعتبار و شهرت کمتری دارد و از ارزهای دیجیتال کمتری پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت‌افزاری برای چه کسانی مناسب نیست؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری برای کسانی که تازه‌وارد این حوزه شدند مناسب نیست و بهتر است در روزهای اولی که در این بازار هستند اقدام به خرید کیف پول سخت‌افزاری نکنند و سعی کنند باکمی سرچ کردن یک کیف پول مناسب نرم افزاری را پیدا کنند.

اگر فردی هستید که روزانه خرید و فروش‌های زیادی را انجام می‌دهید استفاده از کیف پول سخت افزاری برای شما مناسب نیست اما گر از دسته افرادی هستید که سرمایه گذاری بلند مدت را انتخاب کردید و سال به سال دست به سرمایه خود نمی‌زنید، بهتر است یک والت سخت افزاری را انتخاب کنید.

محدودیت‌های کیف پول سخت‌افزاری

تا به اینجا سعی داشتیم شما را با مزایای کیف پول سخت‌افزاری آشنا کنیم اما این کیف پول‌ها علاوه برداشتن مزایا، معایبی نیز به همراه خوددارند. اگر بخواهیم به‌صورت منطقی فکر کنیم استفاده از کیف پول‌های موبایلی مانند تراست والت یا کوینومی بسیار ساده‌تر از کیف پول‌های سخت‌افزاری همچون کیپ کی یا کول وات است.

همان‌طور که گفتیم کیف پول‌های سخت‌افزاری امن‌تر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است به دلیل اینکه کلیدهای خصوصی در آن به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شود اما هیچ‌کس نمی‌تواند این امنیت را به‌طور 100 درصد تضمین کند. فرض کنید در خیابان هستید و یک فرد شما را تهدید جانی می‌کند و شما را مجبور می‌کند که رمز کیف پول خود را در اختیار آنها بگذارید و این نمونه‌ای از نقض امنیت کیف پول سخت‌افزاری است.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با مفهوم کیف پول سخت‌افزاری آشنا کنیم و ویژگی آنها را برای شما شرح دهیم تا بتوانید قدرت تصمیم‌گیری مناسبی برای انتخاب نهایی نوع کیف پول ارز دیجیتال خود داشته باشید. ممنون از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

 

 

سوالات متداول:


کیف پول سخت‌افزاری برای چه کسانی مناسب نیست؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری برای کسانی که تازه‌وارد این حوزه شدند مناسب نیست و بهتر است در روزهای اولی که در این بازار هستند اقدام به خرید کیف پول سخت‌افزاری نکنند و سعی کنند باکمی سرچ کردن یک کیف پول مناسب نرم افزاری را پیدا کنند.

اگر کیف پول سخت‌افزاری سرقت شد چه می‌شود؟

درزمانی که شما کیف پول موردنظر خود را انتخاب می‌کنید و در آن یک حساب ایجاد می‌کنید به شما یک کلمه بازیابی داده می‌شود که شما با استفاده از آن می‌توانید کیف پول خود را بازیابی کنید.
توجه داشته باشید که عبارت بازیابی کیف پول خود را در یک جای امن یادداشت کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x