گزارش هفتگی بازار

گزارش هفتگی بازار های مالی

هفته گذشته بازارهای سرمایه بطور کلی تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بودند و نوسانات شدیدی را تجربه کردند ترس از وقوع جنگ هسته ای عدم دخالت مستقیم ناتو برای مقابله با روسیه و بی نتیجه ماندن مذاکرات روسیه و اوکراین مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت ها بودند .

بازار ارزهای دیجیتال

بیتکوین در اخرین روز کاری بازار در قیمت 38800 دلار معامله شد و اتریوم زیر 2700 دلار و این در صورتی بود که بیتکوین در طول هفته گذشته به مرز 45000 دلار هم رسید و اتریوم بالاتر از 3000 دلار معامله می شد . ارزهای دیجیتال در بازار بعنوان نمادهایی ریسک پذیر معامله می شوند و هنوز برای معامله گران دارایی های امنی بحساب نمی آیند به همین دلیل با ریزش بازار های سهام دچار افت قیمت شدند . حجم کل بازار رمزارزها در حال حاضر زیر 2 تریلیون دلار است ( 1.7) و این حجم نشان می دهد هنوز این بازار نتوانسته به قدرتی که باید برسد . قیاس با طلا که سهمی بالغ بر 12.5 تریلیون دلار در معاملات بازار جهانی دارد گواه همین مطلب است . در حال حاضر بازار کریپتوکارنسی ها منتظر نشانه های مثبتی از مناقشات روسیه است تا بتواند با کسب اعتماد معامله گران به روند صعودی خود ادامه دهد و قطعا ادامه درگیری ها می تواند منجر به کاهش بیشتر قیمتها گردد.

بازارهای سهام

در لندن و وال استریت هم اوضاع همانند رمزارزهاست و قیمت سهام شرکتهای معتبری چون اپل،مایکروسافت،تسلا با کاهش ارزش مواجه شدند و دارویی ها ازین میان مستثنی بودند سهامی چون جانسون اند جانسون با رشد 1 درصدی مواجه شد . در مجموع بازار سهام با کاهش 3.5 درصدی هفته را پایان داد . شاخص داو جونز نیز با کاهش 1.3 درصدی در 33614 بسته شد .

بازار فارکس

ارزهای پربازده و ریسک پذیر با افت مواجه بودند ولی در این میان یورو با ریزشی بی سابقه در 2 سال اخیر در مقابل دلار به کمتر از 1.10 رسید . تنش های روسیه و نگرانی از کاهش رشد اقتصادی در حوزه یورو همچنین تاثیرات تورمی منجر به کاهش شدید ارزش یورو گردید . جفت ارز یورو دلار در پایان روز جمعه در قیمت 1.0930 بسته شد . ارزهای ریسک گریزی چون ین و فرانک تقویت شدند و طبیعتا تقویت ین در مقابل یورو و پوند بیشترین مقدار ممکن بود یورو ین به 125.50 سقوط کرد .

بازار طلا و نفت

شاید جالب توجه ترین تغییرات مربوط به طلا و نفت بود . طلا مجددا به 1970 دلار رسید و ظاهرا به سمت 2000 دلار در هر انس حرکت می کند . نفت ولی در حال رکورد زنی است دیروز نفت خام تا قیمت 115 دلار در هر بشکه رسید و این قیمت طلای سیاه ! قیمتی حقیقی به نظر نمیرسد و قطعا با آرام گرفتن درگیری ها باید شاهد کاهش قیمت شدید باشیم .

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x