ارز دیجیتال جامائیکا در سال 2022 عرضه خواهد شد

ارز دیجیتال جامائیکا در سال 2022 عرضه خواهد شد.

نخست وزیر می گوید: «بانک جامائیکا ارزدیجیتال جامائیکا را در سال 2022 عرضه خواهد کرد.
بر اساس اعلامیه اندرو هولنس، نخست وزیر جامائیکا، بانک جامائیکا قصد دارد ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) را پس از آزمایش موفقیت آمیز این کشور در سال گذشته، “عرضه” کند.

CBDC جامائیکا قرار است امسال راه اندازی شود. به گفته نخست وزیر جامائیکا اندرو هولنس، در حال برنامه ریزی برای راه اندازی CBDC خود در سال جاری است. این بوروکرات جامائیکایی در 10 فوریه درباره CBDC توییت کرد و گفت: “بانک جامائیکا دلار جامائیکا دیجیتال خود را در سال 2022 پس از یک آزمایش موفق در سال 2021 عرضه خواهد کرد.”

این بیانیه به دنبال آزمایش “موفق” بانک مرکزی جامائیکا است که سال گذشته آن را آزمایش کرد. در پایان سال 2021، بانک جامائیکا به مردم اعلام کرد که سه طرح در مرحله آزمایشی مورد آزمایش قرار گرفتند.

بیانیه های ناشی از هولنس مجدداً تأکید کردند که CBDC موفق بود و ارز دیجیتال زیرساخت اساسی خواهد بود. هولنس اصرار داشت: «این به عنوان پایه‌ای برای معماری پرداخت‌های دیجیتال جامائیکا عمل می‌کند و مشارکت مالی بیشتر را تسهیل می‌کند، سرعت تراکنش را افزایش می‌دهد و در عین حال هزینه بانکداری را برای مردم جامائیکا کاهش می‌دهد».

بوروکرات جامائیکایی افزود: این یک گام بزرگ در ساختن ملتی با صلح، فرصت و رفاه است.

مدیر اجرایی بانک ساجیکور جامائیکا می گوید کیف پول CBDC جامائیکا با کارت های اعتباری و کارت های پیش پرداخت کار می کند.
CBDC آینده جامائیکا به دنبال تعداد کمی از دولت ها مانند چین، نیجریه و ونزوئلا است که CBDC را مستقر کرده اند. در همین حال، کمیسیون اروپا فاش کرده است که در سال 2023 از صورتحساب دیجیتالی یورو رونمایی خواهد کرد و فدرال رزرو تحقیقات و کد پروژه CBDC خود را منتشر کرده است.

بانک جامائیکا با بانک ملی تجاری (NCB) روی پایلوت CBDC خود و تعداد محدودی از ارائه دهندگان کیف پول کار کرد. بانک مرکزی جامائیکا در 9 اوت CBDC به ارزش تقریبی 230 میلیون دلار منتشر کرد. هولنس انتظار دارد بیش از 70 درصد از جمعیت جامائیکا در پنج سال آینده CBDC را اتخاذ کنند.

سابرینا کوپر، نایب رئیس بانکداری خرد در بانک ساجیکور جامائیکا، به Jamaica Observer گفت که کیف پول CBDC فقط برای استفاده از CBDC نخواهد بود.

کوپر اصرار داشت: “کیف پول دیجیتال شما فقط CBDC نیست، شما می توانید کارت های نقدی و اعتباری داشته باشید.” «اگر به اتفاقات جهانی نگاه کنید، کیف پول دقیقاً شبیه کیف پول فیزیکی شما در جیب یا کیف دستی شما خواهد بود. CBDC شما یا نوعی معادل نقدی ارز دیجیتال، کارت های اعتباری یا حتی کارت های پیش پرداخت را خواهد داشت.

نظر شما در مورد راه اندازی CBDC جامائیکا در سال جاری چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x