روسیه می تواند بیت کوین را به عنوان پرداخت نفت و گاز بپذیرد

روسیه می تواند بیت کوین را به عنوان پرداخت نفت و گاز بپذیرد.

رئیس کمیته انرژی روسیه اعلام کرد؛ روسیه می تواند بیت کوین را به عنوان نوعی از پرداخت برای صادرات انرژی نفت و گاز خود بپذیرد. این اقدام بخشی از تلاش این کشور برای کاهش استفاده از یورو و دلار و جایگزینی آن با روبل روسیه و ارزهای ملی کشورهای متحد خود مانند چین و ترکیه است.

رئیس کمیته انرژی روسیه، پاول زاوالنی این خبر را تلویزیونی اعلام کرد و گفت که این تصمیم در واکنش به تحریم‌ هایی است که روسیه به دلیل جنگ با اوکراین با آن مواجه است. زالوانی خاطرنشان کرد که کشورهای غربی که همچنان نفت و گاز روسیه را وارد می کنند، باید روبل یا طلا بپردازند. این شامل کشورهای اروپایی نیز می شود که با روسیه متحد نیستند. اظهارات زالوانی یک پیشنهاد بود و اقدام تایید شده ای نیست.

وی افزود: مجموعه ارزها ممکن است متفاوت باشد و اگر بیت کوین وجود داشته باشد، ما با بیت کوین معامله خواهیم کرد. اعلام این خبر منجر به افزایش قیمت گاز در اروپا شد؛ زیرا خریداران در سراسر جهان از مصرف نفت روسیه به عنوان راهی برای تحریم این کشور منصرف شدند.

زلوانی در ادامه گفت: تمام قراردادهایی که در گذشته امضا شده است، همچنان پابرجاست و هیچ تغییری در تعهدات آن ها ایجاد نمی شود. اما اگر با ارز مورد قبول روسیه پرداخت نکنند، روسیه نفت عرضه نخواهد کرد. گاز تازه آغاز ماجراست و این تصمیم بر منابع دیگر انرژی نیز تأثیر خواهد گذاشت.

زالوانی گفت: اگر از روسیه انرژی می‌ خواهند، یا با پول ملی (روبل) یا با طلا و یا ارزهایی که برای ما مناسب هستند، معامله می کنیم.

نظر شما در رابطه با تغییر سیاست روسیه در قبال پرداخت در معاملات انرژی چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x