آموزش کیف پول کوینومی | بررسی معایب و مزایا (Coinomi)

کیف پول کوینومی یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال در حال حاضر است دریکی از مقاله‌ها اشاره‌ای به کیف پول بلاک چین داشتیم اما در این مقاله می‌خواهیم شما را با کیف پول موبایل کوینومی (Coinomi) آشنا کنیم و به‌ویژگی‌های آن بپردازیم. این کیف پول یکی از کیف پول‌های شناخته‌شده حوزه ارز دیجیتال در میان کاربران است. همچنین اگر به دنبال نحوه نصب و بازیابی این کیف پول هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کیف پول کوینومی چیست؟

کیف پول کوینومی چیست؟
کیف پول کوینومی چیست؟

همان‌طور که در ابتدا گفتیم؛ کوینومی  یک کیف پول ارز دیجیتال است و کاربران تازه‌وارد به‌راحتی می‌توانند این برنامه را بر روی سیستم شخصی و گوشی خود نصب کنند و اقدام به خریدوفروش ارزهای دیجیتال کنند. کوینومی ویژگی‌های معمول یک کیف پول را به کاربران خود ارائه می‌دهد ولی می‌توان گفت امکان دسترسی به دارایی و اموال در این نمونه از کیف پول‌ها راحت‌تر است.

جالب است بدانید در ابتدا کوینومی (coinomi)برای تلفن‌های هوشمند طراحی‌شده و سپس توسعه‌دهندگان آن به این فکر افتادند که یک نسخه برای وب نیز در دسترس مشتریان خود قرار دهند.

این کیف پول کاملاً رایگان است و کاربران می‌توانند بدون نگرانی از امنیت آن از خدمات کیف پول استفاده کنند. کوینومی این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به ارسال ارز دیجیتال به صرافی‌ آنلاین برای انجام معامله، به‌طور مستقیم از طریق رابط کاربری ارزهای دیجیتال خود را ارسال کنند. البته باید توجه داشت که این کیف پول برای تبدیل ارزهای دیجیتال کارمزدی علاوه بر هزینه به تراکنش اضافه می‌کند.

برخی از ویژگی‌های مهم کیف پول موبایل کوینومی عبارت‌اند از:

  • این کیف پول از صدها ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند.
  • نصب آسان
  • راحتی در انجام معاملات
  • پشتیبانی از زبان انگلیسی، روسی و چینی

هنگامی‌که کیف پول خود را می‌سازید در همان ابتدا به شما یک عبارت بازیابی داده می‌شود و شما باید این عبارت را حتما نگه دارید و در جای مناسب و امنی آن را یادداشت کنید. برای مثال فرض کنید تلفن همراه شما به سرقت رفته است  اگر شما به عبارت بازیابی دسترسی نداشته باشید دیگر نمی توانید در دستگاه های دیگری کیف پول را بازیابی کنید. به عبارتی می‌توان گفت عبارت بازیابی از حساب شما حفاظت می‌کند.

تاریخچه‌ی کیف پول کوینومی

 

کیف پول کوینومی چیست؟

 

در سال 2014 جورج کیمیونیس که سرباز باسابقه در نیروهای ویژه بود و همچنین فارغ‌التحصیل در رشته علوم و تکنولوژی از دانشگاه منچستر بود توانست این پلتفرم را راه‌اندازی کند. جالب است بدانید این فرد کیمینوس که یک بستر جدا از کوینومی نیز است را راه‌انداری کرد تا کاربران بتوانند ارزهای دیجیتال کریپتین را در آن ذخیره و دریافت کنند.

این کیف پول به دلیل داشتن ظاهر زیبا و جذاب در بین کاربران به محبوبیت رسید. کیف پول کوینومی قبل از رشد ناگهانی ارزهای دیجیتال در سال 2017 برای کاربران خود این امکان را فراهم ساخت که دارایی‌های خود را به‌صورت امن ذخیره کنند.

همان‌طور که گفتیم این کیف پول در ابتدا تنها برای سیستم‌عامل ios عرضه‌شده بود و افراد فقط می‌توانستند ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، لایت کوین و اتریوم را ذخیره و ارسال کنند اما بعد از مدتی نسخه اندروید نیز وارد بازار شد و ارزهای دیجیتالی بیشتری را تحت پشتیبانی خود قرار داد. این کیف پول هم‌اکنون برای سیستم‌عامل  ویندوز، لینوکس و مک قابل‌استفاده است.

مزایا کیف پول کوینومی

مزایا کیف پول موبایلی کوینومی به شرح زیر است:

  • کاملاً رایگان است:

این کیف پول برای تمامی کاربران در سراسر جهان رایگان است و درنهایت مشتریان به‌راحتی می‌توانند از خدمات این کیف پول استفاده کنند.

  • کیف پول همه‌کاره:

 کوینومی یک کیف پول همه‌کاره است و به کاربران اجازه می‌دهد که ارزهای دیجیتال خود را از طریق رابط کاربری و به‌صورت مستقیم به صرافی‌ها ارسال کنند.

  • امکان تبدیل رمز ارزها به یکدیگر:

کیف پول کوینومی این امکان را به افراد می‌دهد که رمز ارزها را به یکدیگر تبدیل کنند.

  • استفاده از فناوری رمزنگاری برای عبارت بازیابی:

این کیف پول از فناوری رمزنگاری برای کلمات بازیابی استفاده کرده است و خیال کاربران خود را ازنظر امنیت راحت کرده است.

  • پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال مانند بیت کوین، توکن، اتریوم و …
  • پشتیبانی از زبان‌های انگلیسی، روسی و چینی
  • انجام معاملات آسان
  • نصب آسان

معایب کیف پول کوینومی

  • زمان هنگام سازی و به‌روزرسانی در برخی از بلاک چین‌ها ممکن است ساعت‌ها طول بکشد.
  • متأسفانه امنیت این کیف پول با اتفاقات سال گذشته زیر سؤال رفت و یکی از کاربران این کیف پول 60 هزار دلار از دارایی‌های خود را در کوینومی از دست داد.
  • استفاده از نسخه 24 کلمه‌ای نمونیک، در صورتی که بیشتر کیف پول‌ها در این زمینه از نسخه‌های 12 کلمه‌ای استفاده می‌کنند.
  • متن‌باز نبودن بخشی از کیف پول کوینومی

آموزش نصب و استفاده از کیف پول Coinomi

ابتدا شما باید با استفاده از سایت اصلی Coinomi ، ورژن موردنظر خودتان را دریافت کنید و همچنین می‌توانید ورژن موردنظر خود را از منابع معتبر مانند گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. توجه داشته باشید در سایت اصلی لینک دانلود کیف پول برای سیستم‌عامل مک، لینوکس، ویندوز برای شما آورده شده است و می‌توانید یکی از آنها را با توجه به سیستم خودتان دانلود کنید.

گام اول: دانلود از Play Store

کیف پول موبایلی کوینومی را می‌توانید از دو طریق زیر نصب کنید:

  • لینک مستقیم
  • پلی‌استور

به شما توصیه می‌کنیم که این نرم‌افزار را از گوگل پلی دانلود کنید، به دلیل اینکه امکان مواجه‌شدن با خطای امنیتی با استفاده از روش لینک مستقیم وجود دارد.

گام دوم: راه‌اندازی کیف پول موبایلی کوینومی

پس از نصب نرم‌افزار، برنامه را بازکرده و روی گزینه ایجاد یک کیف پول یا «Create a New Wallet» کلیک کنید.

توجه داشته باشید اگر از قبل کیف پول کوینومی را ایجاد کرده‌اید برای این قسمت باید بر روی گزینه «Restore a wallet» یا بازیابی کیف پول کلیک کنید.

ساخت کیف پول کوینومی

گام سوم: ساخت یک کیف پول جدید

در این مرحله صفحه‌ی Recovery Phrase را مشاهده می‌کنید و باید توجه داشته باشید که این عبارت را باید به‌طور کامل و دقیق بر روی کاغذ یا نوت پد گوشی خود ذخیره کنید و در نگهداری آن پویا باشید. سپس در مرحله بعد باید گزینه Next را بزنید.

در این مرحله پیام خطایی نیز برای شما به نمایش در می‌آید که در آن پیام نوشته‌شده است:

«اگر عبارت بازیابی خود را گم کنید، دیگر نمی‌توانید کیف پولتان را در دستگاه دیگری بازیابی کنید»

نکته: برای ذخیره عبارت بازیابی به شما توصیه می‌کنیم از صفحه گوشی خود اسکرین نگیرید به دلیل اینکه برنامه به شما اخطار می‌دهد که این روش، روش امنی نیست و نخواهد بود.

قدم چهارم: تأیید کلمه بازیابی

بعدازاینکه گزینه Next  را انتخاب کردید، باید در صفحه جدید کلمه بازیابی را به ترتیب و به‌صورت صحیح وارد کنید و سپس آن را تأیید کنید.

به شما پیشنهاد می‌دهیم که در این بخش به‌هیچ‌عنوان از SKIP استفاده نکنید.

confirm recovery phrase

قدم پنجم: تعیین رمز عبور

در این بخش باید برای استفاده روزانه خود یک رمز عبور مناسب و قوی انتخاب کنید. طول این پسورد باید بین 10 تا 28 کاراکتر باشد.

ساخت کیف پول کوینومی

 

قدم ششم: افزودن بیت کوین موردنظر

در صفحه‌ای که برای شما ظاهر می‌شود شما می‌توانید از بیت کوین‌های پیشنهادی، چند بیت کوین را برای خود انتخاب کنید و هیچ محدودیتی در این انتخاب نخواهید داشت.

ساخت کیف پول کوینومی

 

قدم هفتم: پذیرش شرایط و مقررات سرویس دهی

در این مرحله شرایط و مقررات سرویس دهی به شما نمایش داده می‌شود و شما باید گزینه Accept را انتخاب کنید تا به مرحله بعدی بروید.

 

در این مرحله کار شما به پایان رسیده است و می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و ارسال کنید. اگر بخواهیم به یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه اشاره‌کنیم می‌توانیم بگوییم، شما با توجه به ارز دلخواهتان می‌توانید قیمت‌های آنها را نیز مشاهده کنید.

ساخت کیف پول کوینومی

تنظیمات coinomi

در بخش تنظیمات، گزینه‌های زیادی برای تنطیم کردن دارید که به ترتیب عبارت‌اند از:

  • اضافه کردن کوین
  • اضافه کردن توکن
  • اضافه کردن کوین آزمایشی با هدف انجام تست
  • نرخ مبادلات
  • قفل کردن صفحه نمایش
  • ذخیره اطلاعات
  • نمایش عبارت بازیابی
  • ذخیره کردن کلیدها در یک فایل
  • تغییر پسورد
  • ایجاد و برگرداندن کیف پول
  • تغییر زبان

دریافت ارز دیجیتال

اگر شما قصد دریافت ارز دیجیتال از دیگران را دارید باید بر روی سه خط کلیک کنید و در منوی باز شده روی کوین‌های موردنظر کلیک کنید. سپس می‌بینید که پنجره Receive در پایین قرارگرفته است و آدرسی برای شما نشان داده خواهد شد که در زیر آن یک QR کد قرار دارد. شما در این بخش باید آدرس را کپی کنید و به فردی که می‌خواهد برای شما ارز دیجیتال ارسال کند، بفرستید و یا از آن در صرافی‌ها استفاده کنید.

برای ارسال بیت کوین شما به سه نوع آدرس برخورد خواهید کرد که به شرح زیر است:

  • آدرس پیش‌فرض (Default)
  • سازگاری (Compatibility)
  • آدرس میراثی «Legacy»

آدرس پیش‌فرض «Default»

آدرس‌های که با bc1 آغازشده باشد یکی از کارآمدترین نوع آدرس‌ها هستند و تمامی سرویس‌ها نمی‌توانند به این نمونه از آدرس‌ها، ارز دیجیتال ارسال کنند. جالب است بدانید این آدرس‌ها مبنی بر BIIP84 بوده و با سگویت نیز سازگاری دارد.

آدرس سازگاری «compatibility»

این نمونه از آدرس‌ها با عدد 3 شروع می‌شود و با همه سرویس‌ها و کیف پول‌ها سازگاری دارد. اگر شما امکان استفاده از آدرس دیفالت را ندارید بهتر است از آدرس سازگاری استفاده کنید که بر اساس BIP49 ساخته‌شده است.

آدرس میراثی «Legacy»

این نوع آدرس با عدد 1 شروع می‌شود و بر اساس BIP44 ساخته‌شده است و با سگویت سازگاری ندارد.

 

ارسال ارز دیجیتال کیف پول کوینومی

ارسال ارز در کیف پول کوینومی

برای ارسال ارز دیجیتال باید بر روی سه خط بروید و در مرحله بعد روی ارز دیجیتالی که قصد ارسال آن را دارید کلیک کنید و سپس وارد تب send شوید. در این مرحله باید آدرس مقصد موردنظر خود را وارد کادر مربوطه کنید. برای راحتی کار خود می‌توانید از گزینه‌‌ی Scan QR Code استفاده کنید و از بارکد آدرس موردنظر عکس بگیرید. 

پس‌ازاینکه تراکنش خود را انجام دادید باید منتظر تأیید تراکنش خود بمانید. وضعیت تأیید تراکنش خود را می‌توانید در تب Balance مشاهده کنید و جالب است بدانید اگر روی تراکنش انجام‌شده کلیک کنید می‌توانید به راحتی از جزئیات آن ازجمله تاریخ انجام، وضعیت، کارمزد تراکنش، شناسه تراکنش و … باخبر شوید.

خرید ارز دیجیتال

اگر قصد خرید ارز دیجتال را دارید باید از منوی این نرم‌افزار گزینه‌ی Credit Card را انتخاب کنید. اگر به دنبال مراحل بعد هستید باید به شما بگوییم که مراحل بعدی آن کاملا واضح است البته باید توجه داشته باشید که این گزینه برای ایرانیان در دسترس نیست.

بازیابی کیف پول کوینومی

گام اول

هنگامی که وارد کیف پول کوینومی شدید، در صفحه نخست روی گزینه‌ی بازیابی کیف پول کلیک کنید.

بازیابی کیف پول کوینومی

گام دوم

پس از آن نیاز است که عبارت بازیابی خود را در کادر مناسب تایپ کنید.

بازیابی کیف پول کوینومی

BIP39 مخفف Bitcoin Improvement Proposal است و یک لایه امنیتی برای عبارت بازیابی شما است. توجه داشته باشید این لایه امنیتی گذرواژه و پسورد شما نیست و شما این لایه امنیتی را باید در صفحه بعد تنظیم کنید و اگر آشنایی کاملی با این استاندارد ندارید به شما پیشنهاد می‌دهیم که آن را فعال نکنید.

دانلود کیف پول کوینومی برای کامپیوتر

همان‌طور که می‌دانید کوینومی یک کیف پول ارز دیجیتال است که نسخه‌های آن برای اندروید، IOS، ویندوز و لینوکس در دسترس است. شما می‌توانید با مراجعه به کلیک کنید کیف پول کوینومی را برای کامپیوتر دریافت کنید.

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم شما را با کیف پول کوینومی آشنا کنیم و در کنار اینکه مفاهیم اصلی را برای شما بازگو کردیم، نگاه کلی به مزایا و معایب این نوع کیف پول نیز انداختیم تا شما بتوانید با استفاده از این نکات یک انتخاب مناسب برای ذخیره و ارسال ارزهای دیجیتال خود داشته باشید. ممنون از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید.

شما می‌توانید با استفاده از بخش نظرات سؤالات خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به سؤالات شما پاسخ دهند.

 

سوالات متداول:


کیف پول کوینومی از چه سیستم عامل هایی پشتیبانی میکند؟

این کیف پول هم‌اکنون برای سیستم‌عامل  ویندوز، لینوکس و مک و اندروید قابل‌استفاده است.

آیا کیف پول کوینومی امن است ؟

بله تا امروز جز کیف پول های امن محسوب میشود.

معایب کیف پول کوینومی چیست؟

زمان هنگام سازی و به‌روزرسانی در برخی از بلاک چین‌ها ممکن است ساعت‌ها طول بکشد.
متأسفانه امنیت این کیف پول با اتفاقات سال گذشته زیر سؤال رفت و یکی از کاربران این کیف پول 60 هزار دلار از دارایی‌های خود را در کوینومی از دست داد.
استفاده از نسخه 24 کلمه‌ای نمونیک، در صورتی که بیشتر کیف پول‌ها در این زمینه از نسخه‌های 12 کلمه‌ای استفاده می‌کنند.
متن‌باز نبودن بخشی از کیف پول کوینومی

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x