گزارش هفتگی بازار

بازار ارزهای دیجیتال

بزرگترین نماد بازار رمز ارزها ، بیتکوین هفته را در محدوده 39000 آغاز کرد و در همین قیمت هم پایان داد ! ولی در طول هفته نوسانات زیادی را تجربه کرد . ریسک های ناشی از تنش های شرق اروپا قیمت را تا 37000 دلار پایین برد اما در ادامه با انتشار اخبار مربوط به فرمان اجرایی بایدن رییس جمهور ایالات متحده قیمت به 42000 دلار هم رسید . اتریوم و دیگر رمزارزها هم همگام با بیتکوین بودند با این تفاوت که اتریوم بعنوان دومین رمز ارز پر طرفدار هفته را با قیمتی 100 دلار پایین تر به پایان رساند . در این میان لونا هفته را با حدود 15% سود به پایان رساند . مشخص شدن موضع کامل امریکا در مورد ارزهای دیجیتال می تواند بازار را از این حالت در جا زدن در بیاورد!

بازار فارکس

جفت ارز یورو دلار همانند بیتکوین قیمت آغازین و پایانی هفته اش یکسان بود . با ریزش های شدید ناشی از جنگ روسیه یورو به 1.08 رسید ، پنجشنبه با جلسه بانک مرکزی اروپا یورو جهش 200 پیپی را تجربه کرد و در ادامه با نا امیدی معامله گران از افزایش ناگهانی نرخ بهره مجددا قیمت به سطوح پایین تر بازگشت . شاخص دلار بالاتر از 99 قرار گرفته و دلار بشدت تقویت شد

بازار سهام

بازار سهام با رکورد های ریزشی همراه بود و اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارد . در میان کمپانی های بزرگ تسلا در روزهای پایانی هفته افزایش ناچیزی داشت و شرکت های بزرگی چون اپل و گوگل نیز با افت ارزش 5 درصدی مواجه شدند . شاخص داو جونز با نوسانات 1000 همراه بود و در 32950 هفته را به پایان رساند . شاخص های اروپایی هم با افت نسبتا زیادی همراه بودند و شاید با ادامه جنگ روسیه اوضاع بد تری در انتظار بازا های سهام باشد .

نفت و طلا

نفت در هفته پیش با تحریمهایی که علیه روسیه اتخاذ شد و ریسک های ناشی از بحران انرژی در اروپا رکورد زد و به قیمت هر بشکه 140 دلار هم رسید . در روزهای پایانی هفته با اعلام نظر امارات و عراق مبنی بر افزایش تولید قیمت ها بازگشت قوی تجربه کردند و به محدوده 110 دلار رسیدند . طلا اما در هفته گذشته به سقف 10 ساله دست پیدا کرد و 2070 دلار را تجربه نمود و مانند خیلی از نماد ها با افت ارزش در روزهای پایانی هفته به کانال 1900 بازگشت . در صورت ادامه درگیری ها طلا مجددا به بالای 2000 دلار بزخواهد گشت .

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x