مینت NFT چیست؟ راهنمایی جامع برای آموزش ضرب NFT

تمام کسانی که علاقه‌مند به حضور در صنعت توکن‌های غیرقابل مثلی هستند باید بدانند مینت NFT چیست و چگونه انجام می‌شود. زیرا علاوه‌بر روش‌هایی که در مقاله روش‌های کسب درآمد از NFT خواندید، ضرب کردن NFT یکی دیگر از راه‌های مطمئن برای درآمدزایی در صنعت توکن‌های غیرقابل مثلی است. اگر می‌خواهید با این روش درآمدزایی و مراحل آن آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید.

اما قبل از خواندن این مقاله باید بدانید که مانند هر فعالیت و معامله دیگری در فناوری بلاکچین، به ارز دیجیتالی مانند اتریوم نیاز دارید. زیرا NFTها توکن‌هایی هستند که فقط با ارز دیجیتالی مانند اتریوم معامله می‌شود و قابل تعویض با هیچ توکن دیگری نیست. Minting ان اف تی هم شامل هزینه‌هایی است که پرداخت آن موفقیت شما را تضمین می‌کند. برای تبدیل پول خود به ارزهای دیجیتالی که در این پروسه نیاز دارید می‌توانید از خدمات صرافی ارز دیجیتال یورپی استفاده کنید.

مینت کردن NFTچیست؟

همان‌طور که می‌دانید NFT یا توکن‌های غیرقابل تعویض آثار دیجیتالی توکنایز شده در فناوری بلاکچین هستند که علاوه بر ارزش معنوی، با حفظ حقوق خالق آن‌ها به دارایی دیجیتال تبدیل شده‌اند. بنابراین در پاسخ به سوال مینت NFT چیست باید بگوییم که تبدیل اثری دیجیتال به توکنی در فناوری بلاکچین به معنای ضرب کردن یا مینت NFT است.

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که می‌خواهید مالک NFT‌ها باشید، البته با روشی به غیر از خرید آن که در مقاله آموزش گام به گام خرید NFT خواندید؛ مینتینگ ان اف تی گزینه مناسبی است. اما قبل از اینکه وارد پروسه ضرب توکن‌های غیرقابل تعویض شوید، بهتر است نکات بسیار مهمی را بدانید که سودآوری شما را تضمین می‌کنند. پس بخش بعدی این مقاله را از دست ندهید.

نکاتی که قبل از مینت NFT باید بدانید

مینت NFT هم مانند هر فعالیت تجاری دیگری نکات مهمی دارد که باید آن‌ها را بدانید. به عبارت دیگر با دانستن این نکات نه تنها از اشتباه در پروسه ضرب Minting جلوگیری می‌کنید، بلکه سود خالص چشمگیری هم کسب خواهید کرد. از آن‌جایی که فرایند ضرب ان اف تی به هزینه احتیاج دارد، بسیاری از تازه‌کارها ممکن است سودی که باید را کسب نکنند. وقتی امکان درآمدزایی از ضرب NFT وجود دارد، چرا متحمل ضرر و زیان شد؟ بنابراین این نکات عبارتنداز:

  • پیدا کردن پلتفرم بلاکچین؛ اولین نکته‌ای که در مینت توکن‌های غیرقابل مثلی باید در نظر داشته باشید، پیدا کردن پلتفرمی قابل اعتماد برای ضرب NFT است. از مطمئن‌ترین پلتفرم‌های بلاکچین می‌توان به Ethereum، Polkadot، Binance Smart Chain، Tron و EOS اشاره کرد.
  • آگاهی از اکوسیستم NFT؛ قبل از مینت یک NFT باید ویژگی‌های اکوسیستم توکن‌های غیرقابل تعویض را به خوبی بشناسید. در این صورت می‌توانید از ویژگی‌های ان اف تی مورد نظرتان در بلاکچینی که انتخاب می‌کنید آگاه باشید. این امر به شما کمک می‌کند که مینتینگ مقرون به صرفه‌تری داشته باشید.
  • پلتفرم مقرون به صرفه؛ علاوه‌بر انتخاب پلتفرمی قابل اعتماد، بهتر است پلتفرمی را انتخاب کنید که مقرون به صرفه هم باشد. مطمئنا مانند هر انسان عاقلی شما هم به دنبال راهی برای جلوگیری از مخارج اضافی هستید. بهترین پلتفرم‌ها برای چنین منظوری Binance Smart Chain و Ethereum هستند که ویژگی‌های قابل توجه دیگری هم دارند.
  • انتخاب مناسب‌ترین بازار NFT؛ و در نهایت انتخاب بهترین بازار NFTبرای فروش از مهم‌ترین نکاتی است که باید در نظر داشته باشید. Rarible، Mintable و OpenSea از مطمئن‌ترین بازارهای خرید و فروش NFT هستند.
بیشتر بخوانید: 15 بازار برتر برای خرید و فروش NFT

در صنعت NFT مینت چیست و چه نکاتی را باید بدانیم.

مراحل مینت NFT

بعد از آگاهی از اینکه مینت NFT چیست، می‌توانید برای توکنایز کردن اثر دیجیتال خود اقدام کنید. اما بهتر است قبل از اقدام با تمام مراحل ضرب ان اف تی آشنا شوید و شرایط هرکدام را مهیا کنید. فراموش نکنید که آگاهی رمز موفقیت در تجارت است. مینت NFT 5 مرحله اصلی دارد که باید گام به گام آن را دنبال کنید. بنابراین بهتر است وقت را تلف نکنیم و به آموزش هر کدام از این مراحل بپردازیم.

1. آماده سازی فایل اثر هنری

در اولین مرحله از مینتینگ توکن‌های غیرقابل مثلی، نیاز به آماده کردن اثری دارید که می‌خواهید آن را ضرب کنید. این اثر هنری می‌تواند به شکل‌های مختلف تصویری مانند عکس، ویدیو و نقاشی یا فایل صوتی باشد. نکته‌ای که در این مرحله باید در نظر داشته باشید این است که اثر شما باید به اندازه‌ای خلاقانه و خاص باشد که در صنعت NFT به چشم بیاید. زیرا با نگاهی به مقاله NFT های معروف متوجه می‌شوید که برای پیروزی در بازار رقابتی ان اف تی باید اثری متمایز خلق کنید.

2. خرید اتریوم

رایج‌ترین پلتفرم بلاکچین برای ضرب و انجام معاملات NFT، اتریوم است. بنابرانی زمانی که می‌خواهید اثر منتخب خود و مشخصات آن مانند خالق اثر و آدرس کیف پولتان را در بلاکچین ثبت کنید باید هزینه‌های گس آن را بپردازید. فراموش نکنید که هزینه‌های ثبت در بلاکچین به میزان زیادی نوسان دارد. بنابراین قبل از ثبت و ضبط اطلاعات و معاملات، باید به مقدار مورد نیاز اتریوم را متانسب با نوسانات و اثر خود برآورد و برای خرید آن اقدام کنید.

خرید اتریوم در یورپی

3. ساخت کیف پول ارز دیجیتال

پس ار آنکه اثر دیجیتالی خود را به عنوان توکن غیرمثلی در پلتفرم بلاکچین مورد نظرتان ثبت کردید، می‌توانید به معامله آن فکر کنید. اما برای انجام معاملات و انتقال اتریوم نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال دارید. یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال متامسک است که مراحل ساخت آن شامل موارد زیر است: 

  • وارد وب‌سایت متامسک شده و افزونه کیف پول متامسک را برای مرورگرتان دانلود کنید.
  • گزینه Create a Wallet را انتخاب و روی آن کلیک کنید.
  • بعد از دنبال کردن دستورالعمل‌های صفحات بعدی، یک رمز عبور قوی برای کیف پولتان انتخاب کنید.
  • در این مرحله عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای را دریافت می‌کنید که باید آن را کپی و در محلی مطمئن ذخیره کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید این عبارت را گم کنید؛ زیرا از دست رفتن آن به معنای از دست رفتن تمام دارایی‌های دیجیتال شماست.
  • در پایان با کلیک روی دکمه Next فرایند ساخت کیف پول دیجیتال تکمیل می‌شود.

برای آشنایی بیشتر درباره ساخت کیف پول متامسک مقاله آموزش کیف پول متامسک را بخوانید.

4. انتقال اتریوم به کیف پول دیجیتال

همه آن‌هایی که می‌دانند مینت Mint چیست، از اهمیت داشتن اتریوم در کیف پولشان آگاه هستند. در این مرحله باید اتریوم‌هایی که خریده‌اید را به والت خود انتقال بدهید. برای انتقال اتر به کیف پولتان به آدرس آن نیاز دارید. در واقع این آدرس به نوعی شماره حساب شما در فناوری بلاکچین محسوب می‌شود. با این آدرس به راحتی می‌توانید رمزارزهایتان را از یک کیف پول به کیف پول دیگر انتقال دهید.

جهت انتقال در ابتدا باید وارد صرافی مورد نظرتان و بخش برداشت آن شوید. در این بخش اتر را به کیف پول متامسک خود انتقال دهید. بعد از تکمیل واریز اتر، موجودی کیف پول متامسک شما قابل مشاهده است.

برای ضرب NFT باید کیف پولی داشته باشید که اتریوم را به آن انتقال دهید.

5. انتخاب پلتفرم مناسب و تکمیل Minting

همان‌طور که خواندید انتخاب پلتفرم مناسب یکی از مراحل حساس مینتینگ ان اف تی است که دقت زیادی می‌طلبد. بهترین پلتفرم برای ضرب ان اف تی، پلتفرمی است که بازاری برای معاملات توکن‌هاست. با انتخاب چنین پلتفرمی دیگر احتیاج ندارید که NFTها را از پلتفرم بلاکچین به بازارهای آن انتقال بدهید. بنابراین هزینه‌های کارمزد معامله‌های شما به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. گذشته از این، بهتر است به دنبال بازاری باشید که امنیت معاملات شما را تضمین کند. پس از ضرب NFT در پلتفرم مورد نظر، توکن شما به کیف پولتان منتقل می‌شود و امکان فروش و کسب درآمد از آن را خواهید داشت.

مراحل مینت رایگان NFT

اگر به دنبال راهی برای مینت NFT با کمترین میزان تعهد و شروط هستید و از طرفی نمی‌خواهید هزینه‌ای پرداخت کنید، باید پلتفرم‌های مینت رایگان را بشناسید. از میان تمام پلتفرم‌هایی که در صنعت NFT برای مینتینگ وجود دارند، دو پلتفرم OpenSea و Rarible خدمات رایگانی برای ضرب ان اف تی در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین در این بخش مراحل ضرب توکن‌های NFT در این دو بازار معروف را آورده‌ایم که بسته به شرایطتان در یکی از آن‌ها عملیات مینتینگ را شروع کنید.

مینت NFT در بازار OpenSea

شهرت بازار OpenSea به دلیل خدمات بی‌نظیر برای ایجاد NFT با سرعت بالا و پرکاربرد است. میزان کاربرپسندی این پلتفرم زمانی افزایش یافت که به کاربران اجازه ضرب رایگان ان اف تی را داد. تنها نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که در این بازار فقط ایجاد توکن‌های غیرقابل مثلی رایگان است و برای فروش آن‌ها باید کارمزد تعیین شده را بپردازید. برای ضرب NFT در این پلتفرم باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اولین نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید استفاده از وب‌سایت اصلی OpenSea است. از استفاده از لینک‌های سایت‌های غیرمعتبر خودداری کنید؛ زیرا بسیاری از کلاهبرداران در کمین هستند که شما را به دام بیندازند.
  • با ورود به سایت، بر روی دکمه Create کلیک کنید. آدرس کیف پولتان را در پنجره‌ باز شده وارد کنید. بهتر است از کیف پول متامسک که امن‌تر و مطمئن‌تر است استفاده کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه Create کیف پولتان را به پلتفرم ایجاد ان اف تی متصل کنید.
  • در این مرحله پنجره‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد برای ادامه با شرایط و ضوابط این پلتفرم موافقت کنید. سپس بر روی گزینه Add New Item کلیک کنید.
  • در این مرحله باید فایل اثرتان را آپلود کنید. فرمت‌های قابل قبول که نباید بیش از 100 مگابایت باشند، عبارتنداز PNG، SVG، JPG، WEBM، OGG، WAV، GLB، GIF، MP4، MP3 و GLTF.
  • بعد از آپلود فایل می‌توانید نام توکن و ویژگی‌های مورد نظرتان را اضافه کنید.
  • پس از مشخص کردن تعداد کپی‌ها که معمولا 1 عدد هستند، با کلیک روی Create توکن ان اف تی شما ضرب می‌شود.

برای مینت رایگان NFT می‌توانید از پلتفرم‌های OpenSea و Rarible استفاده کنید.

ضرب NFT در پلتفرم Rarible

پلتفرم راریبل با داشتن ویژگی lazy minting که از شما نه کارمزد می‌خواهد و نه امضای قرارداد هوشمند، بسیار پرطرفدار شده است. بنابراین استفاده از این پلتفرم برای مینت رایگان NFT بسیار معقول به نظر می‌رسد. برای انجام چنین پروسه‌ای با روش لیزی مینتینگ باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • بعد از ورود به این سایت، بر روی دکمه Create کلیک کنید.
  • کیف پول مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • فایل اثرتان را آپلود و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید.
  • با کلیک بر روی گزینه‌های Free Minting و سپس Create Item توکن غیرقابل مثلی شما مینت می‌شود.

کلام آخر

بازار NFT یکی از پرطرفدارترین روش‌های درآمدزایی در فناوری بلاکچین است. روش‌های بسیاری برای درآمدزایی در این بازار وجود دارد اما یکی از مطمئن‌ترین‌ها ضرب توکن‌های غیرقابل مثلی است. برای این که بتوانید از این روش درآمدزایی کنید باید بدانید که مینت NFT چیست و چه مراحلی را دارد. علاوه براین از آنجایی که این روش بسیار پرکاربرد است نباید از حقه‌های معاملاتی و نکات مهم غافل شوید. خبر خوش برای کسانی که سرمایه اندکی برای انجام این روش دارند آن است که می‌توانند به صورت رایگان آثار خود را ضرب کنند و سود خوبی به جیب بزنند. با خواندن این مقاله تمام اطلاعات لازم را به دست می‌آورید.

سوالات متداول

مزیت‌ اصلی مینت NFT چیست؟

با دنبال کردن مراحل مینت NFT می‌توانید از آثار هنری دیجیتال خود درآمدزایی کنید.

مینت NFT چند مرحله دارد؟

مینت NFT شامل 5 مرحله آماده‌سازی اثر هنری، خرید اتریوم، ساخت والت و انتقال اتریوم به آن و در نهایت انتخاب پلتفرم است.

بهترین پلتفرم‌ها برای مینت رایگان NFT کدامند؟

OpenSea و Rarible دو پلتفرم معروف برای مینت رایگان توکن‌های غیرمثلی هستند.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محنا جوادی
محنا جوادی
1 سال قبل

ممنون از مطلب خوبتون. بهتره مالکیت ان اف تی از طریق مینت کردن باشه یا خریدشون؟

زینب زارع
زینب زارع
مدیر
پاسخ به  محنا جوادی
1 سال قبل

سلام دوست عزیز، پاسخ سوال کاملا بستگی به شرایط خودتون داره. باید دید علاقه و میزان بودجه شما برای کدام یک از این روش‌ها مناسب‌تره.

Back to top button
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x