آموزش ترون لینک پرو کامل و دریافت ترون رایگان

این روزها بسیاری از کاربران حوزه ارزهای دیجیتال به دنبال آموزش ترون لینک پرو هستند. این ولت پرطرفدار یکی از حرفه‌ای ترین و امن‌ترین کیف پول‌های جامع شبکه ترون است که به‌صورت کاملاً رسمی توسط سایت Tron استفاده از آن توصیه شده است. یکی از ویژگی‌های مهم این کیف پول سوآپ کردن و استیک کردن است که ترون لینک پرو را از سایر ولت‌ها متمایز می‌کند. همچنین این ولت امکان اتصال به کیف پول‌های سخت‌افزاری Ledger را دارد.

لازم به ذکر است که Tronlink Pro تقریباً به کیف پول‌های دسکتاپ شباهت دارد و در محیط Sandbox اجرا می‌شود. این ولت ارز دیجیتال برای افزایش سطح امنیت و ایمن کردن اطلاعات کیف پول از رمز گذاری‌های قوی استفاده کرده است. این ولت قابلیت اجرا بر روی گوشی موبایل یا کامپیوتر را دارد. در ادامه همراه صرافی یورپی باشید که با این ولت آشنا شویم.

آموزش ترون لینک پرو؛ نصب ولت

برای نصب و دانلود ترون لینک پرو دو راه پیش روی شما قرار دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم:

طریقه نصب ترون لینک پرو روی گوشی موبایل

جهت استفاده از ترون لینک پرو ابتدا باید این ولت نصب شود. به‌منظور دانلود کیف پول ترون لینک پرو برای اندروید به گوگل‌پلی و در سیستم‌عامل آی‌او‌اس به پلی‌استور مراجعه کرده و عبارت Tronlink Pro را جستجو و آن را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن ترون لینک پرو برای اندروید و آی او اس

نصب اکستنشن ترون لینک پرو در مرورگر گوگل کروم

1. برای نصب افزونه Tronlink Pro در مرورگر گوگل کروم ابتدا عبارت tronlink pro extension را در گوگل جست‌وجو کنید.

2. سپس لینک اول که مربوط به کروم است را باز کرده و طبق تصویر زیر روی گزینه اضافه یا Add کلیک کنید.

اضافه کردن اکستنشن Tronlink Pro به گوگل کروم

3. پس از آن گزینه Add to Extension را انتخاب کرده که این افزونه روی مرورگر نصب شود.

4. زمانی که افزونه نصب شد، آیکون ترون در گوشه سمت راست بالا مرورگر اضافه می‌شود. حال هر زمانی که به آن نیاز داشتید، تنها با یک کلیک وارد کیف پول ترون لینک پرو خود شوید.

آیکون اکستنشن کیف پول ترون لینک پرو در بالای صفحه مرورگر کروم

آموزش راه‌اندازی کیف پول ترون لینک پرو

اما پس از نصب این ولت نوبت به آموزش کار با آن و شناخت گزینه‌ها می‌رسد. در ادامه به روش ساخت کیف پول، دریافت و ارسال ارز و همچنین اضافه‌کردن سایر ارزها به کیف پول می‌پردازیم. برای ساخت کیف پول ترون لینک پرو ابتدا روی Creat Wallet را انتخاب کنید.

آموزش ساخت کیف پول در ترون لینک پرو

1. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پس از انتخاب این گزینه صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که فیلد اول آن Name است؛ در این فیلد برای ولت خود یک نام تعیین کنید.

2. در قسمت بعدی با فیلد Password روبه‌رو می‌شوید؛ شما باید برای ولت خود رمزی طبق اصول و قوانین ترون لینک پرو در نظر بگیرید.

3. در فیلد بعد که Re-Enter Password نام دارد، باید مجدداً رمزی را که انتخاب کرده‌اید وارد کنید.

4. پس از اتمام این فرایند گزینه Creat Wallet را انتخاب کنید که فرایند ساخت کیف پول تکمیل شود.

5. در قسمت بعدی باید از ولت خود بک‌آپ تهیه کنید که 12 کلمه برای بازگردانی کیف پول به شما ارائه می‌شود.

ساخت عبارت خصوصی در Tronlink Pro Wallet

6. اکنون حساب کاربری در ترون لینک پرو ساخته شده است.

 لازم به ذکر است برای فعال‌شدن کیف پول حتماً باید با ارز ترون آن را شارژ کنید که اصطلاحاً ولت شما Active شود. صرافی یورپی از تمامی رمز ارزها پشتیبانی کرده و بهترین گزینه برای خرید ارز ترون است. با یورپی در کمترین زمان و با کمترین کارمزد ارز خود را بخرید.

خرید ترون از یورپی

برای واریز ترون جهت فعال شدن کیف پول ابتدا به بخش Wallet Details یا اطلاعات کیف پول رفته که آدرس ولت خود را مشاهده می‌کنید. از طریق این آدرس می‌توانید ولت خود را شارژ کرده و به آن TRX اضافه کنید. با اولین شارژ کیف پول شما فعال شده و از تمامی امکانات این ولت استفاده خواهید کرد.

دریافت ارز دیجیتال

در ادامه آموزش ترون لینک پرو سراغ بخش receive در این ولت می‌رویم:

1. برای دریافت ترون یا هر ارز دیگری باید ابتدا روی نام آن ارز کلیک کرده و سپس گزینه Receive را انتخاب کنید.

2. طبق تصویر زیر در صفحه باز شده QR Code و آدرس ولت را مشاهده کرده که با اسکن QR یا کپی آدرس ولت ارز خود را دریافت می‌کنید.

3. دو گزینه دیگر به نام Save QR Code و Share قرار دارد که با استفاده از گزینه اول می‌توانید QR Code خود را ذخیره کرده که در صورت عدم دسترسی به اینترنت یا ولت از آن استفاده کنید. گزینه بعدی Share نام دارد که برای اشتراک‌گذاری آدرس کیف پول است. این گزینه جهت دریافت ارز استفاده می‌شود که باید آن را برای افراد دیگر ارسال کنید.

نحوه دریافت ارز دیجیتال در ولت Tronlink Pro

ارسال ارز دیجیتال

گزینه Send یکی دیگر از بخش‌های مهم در آموزش ترون لینک پرو است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

1. گزینه دیگری که با آن روبه‌رو می‌شوید، گزینه Send است که برای ارسال ارز به سایر کیف پول‌ها استفاده می‌شود. با انتخاب این گزینه صفحه‌ای مطابق با تصویر زیر باز شده که باید آدرس کیف پول مقصد را در آن وارد کنید.

نحوه ارسال ارز دیجیتال به سایر ولت ها در ترون لینک پرو

 

2. در پایین فیلد Receiving account گزینه‌ای به نام Add to Adress Book قرار دارد. با استفاده از این گزینه می‌توانید آدرس ولت مقصد خود را به مخاطبین خود اضافه کنید که در ولت شما ذخیره شود.

3. پس از اتمام این بخش روی گزینه Next کلیک کنید.

4. در قسمت بعدی باید مقدار ترونی را که قصد انتقال دارید، وارد کنید.

5. قسمت پایین این فیلد هم گزینه‌ای به نام Add notes to this transfer وجود دارد که با انتخاب آن به‌صورت اختیاری، توضیحاتی در جهت این انتقال وارد می‌شود.

6. پس از واردکردن مقدار ارز گزینه send را بزنید که این فرایند تکمیل شود.

7. طبق تصویر زیر پنجره جهت دریافت تأیید نهایی برایتان باز می‌شود. پس از مطالعه اطلاعات انتقال و اطمینان از صحت آن‌ها گزینه Confirm را انتخاب کنید.

وارد کردن پسورد جهت ارسال ارز به سایر ولت ها

8. حال باید یکبار رمز عبور خود را که در هنگام ثبت‌نام تعیین کرده‌اید، وارد کنید.

فرایند ارسال ارز در این قسمت به پایان رسیده و شما به‌راحتی توانسته‌اید ارز خود را ارسال کنید. پس از ارسال ارز به‌صورت اتوماتیک به صفحه تراکنش‌ها انتقال داده می‌شوید. در این صفحه با کلیک روی هر تراکنش اطلاعات آن را مشاهده خواهید کرد.

پایان فرایند ارسال ارز و مشاهده اطلاعات تراکنش در ترون لینک پرو

افزودن ارز به لیست ارزهای ولت

یکی دیگر از بخش‌های مهم آموزش ترون لینک پرو اضافه‌کردن سایر ارزها به ولت است. در صفحه اصلی کیف پول خود ابتدا دو ارز TRX یا ترون و USDT یا تتر را مشاهده می‌کنید. برای افزودن سایر ارزها طبق تصویر زیر بر روی گزینه به‌علاوه (+) کلیک کید.

افزون سایر ارز ها به کیف پول ترون لینک پرو

در صفحه باز شده ابتدا ارزهایی که قبلاً اضافه کرده‌اید را مشاهده کرده و برای افزون سایر ارزها باید نام آن‌ها را در بخش بالای صفحه جست‌وجو کنید. پس از جست‌وجو نام ارز و مشاهده آن بر گزینه به‌علاوه (+) که در کنار نام آن قرار دارد، کلیک کنید که ارز موردنظر به کیف پول شما اضافه شود. پس از اضافه‌کردن ارزها به صفحه اصلی مراجعه کرده و نام ارزها را در کنار موجودی آن‌ها مشاهده خواهید کرد.

آشنایی با محیط کار ولت ترون لینک پرو

پس از آموزش Tronlink Pro سراغ آشنایی با محیط کار این ولت خواهیم رفت که در این بخش با گزینه‌های موجود در این کیف پول آشنا می‌شویم.

آموزش بازیابی کیف پول ترون لینک پرو با گزینه Import Wallet

بازگردانی سایر ولت ها به ترون لینک پرو از طریق Import Wallet

گزینه بعدی که با آن روبه‌رو می‌شوید، Import Wallet نام دارد. کاربردهای این گزینه عبارت‌اند از:

  • بازیابی کیف پول در صورت سرقت؛ امکان دارد کیف پولتان به سرقت رفته یا رمز عبور خود را فراموش کنید. در این هنگام با در اختیار داشتن 12 کلمه خصوصی خود اطلاعات ولتتان را باز می‌گردانید.
  • استفاده از ولت در دو دستگاه به‌صورت هم‌زمان؛ ممکن است شما نیاز داشته باشید که کیف پول ترون لینک پرو خود را در دیوایس دیگری داشته باشید. به‌عنوان‌مثال اگر ولت خود را روی کامپیوتر نصب کرده‌اید، با کمک این گزینه می‌توانید اطلاعات آن را روی گوشی نیز داشته باشید یا برعکس.

گزینه لجر (Ledger) چیست؟

این گزینه برای اتصال ترون لینک پرو به کیف پول سخت‌افزاری است که زمان راه‌اندازی در همان صفحه اول با این گزینه مواجه می‌شوید. اما اگر این گزینه را نادیده گرفتید، مشابه تصویر مراحل زیر را پیش ببرید:

  • ابتدا آیکون Add Wallet را از نوار بالای صفحه مطابق با تصویر انتخاب کنید؛
  • حال گزینه Pair Ledger را بزنید و ولت سخت افزاری خود را به ترون لینک پرو وصل کنید.

گزینه اتصال کیف پولسخت افزاری به Tronlink Pro

جهت استفاده از این بخش باید حتماً لوکیشن و بلوتوث گوشی خود را روشن کرده و دسترسی‌تان را به اینترنت قطع کنید.

قرارداد هوشمند (DApp)

یکی دیگر از بخش‌های آموزش ترون لینک پرو آشنایی با DApp یا قراردادهای هوشمند است. برای ورود به این بخش باید از نوار پایین صفحه اصلی گزینه Discover را مانند تصویر زیر انتخاب کنید. با ورود به این بخش گزینه قراردادهای هوشمند را مشاهده می‌کنید. لازم به ذکر است که اگر قصد فعال‌کردن قراردادهای هوشمند را ندارید، به این قسمت مراجعه نکنید؛ به‌این‌علت که به‌صورت اتوماتیک قراردادهای هوشمند موجودی حساب شما را کاهش داده و قابلیت بازگشت ارز را نخواهید داشت.

بخش قراردادهای هوشمند یا dapp در ترون لینک پرو

اضافه‌کردن کیف پول مجزا

اما شاید گاهی اوقات نیاز دارید که در کنار کیف پول فعلی خود، یک ولت دیگر هم داشته باشید. برای انجام این کار کافیست روی نام کیف پول خود کلیک کرده و دکمه افزودن کیف پول را انتخاب کنید. در صفحه باز شده علاوه بر ساخت کیف پول سایر ولت‌ها را مشاهده می‌کنید.

افزودن کیف پول جدید به نرم افزار Tronlink Pro

اما اگر نیاز به ساخت کیف پول داشتید روی گزینه اول (Generate wallet) کلیک کرده و فرایند ساخت ولت را دنبال کنید. این ولت ساخته شده مجزا است و آدرس آن با سایر کیف پول‌های شما متفاوت است. همچنین برای تعویض کیف پول کافیست بر روی نام ولت خود کلیک کرده و سایر کیف پول‌های خود را انتخاب کنید.

توضیحات و تنظیمات

قسمت آخر از گزینه‌ها در آموزش ترون لینک پرو تنظیمات و توضیحات است. در این قسمت که My Wallet نام دارد، می‌توانید به تنظیمات کیف پول خود بپردازید. به طور مثال در این بخش قادر به تغییر زبان ولت خود بوده یا اعلان‌ها (Notifiction ) را تغییر دهید. همچنین این قسمت امکان تغییر نوع ارز را به شما می‌دهد، علاوه بر آن درون این بخش کد مربوطه جهت دریافت کمیسیون و سود از معرفی دوستان خود را مشاهده می‌کنید.

آموزش سوآپ در ترون لینک پرو

یکی از ویژگی‌های مهم ترون لینک پرو، بخش Swap است. به‌صورت ساده سوآپ کردن فرایند تبدیل ارزها به یکدیگر بوده که در ولت ترون لینک پرو این قابلیت حضور دارد.

قسمت سوآپ در ترون لینک پرو

  • همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، پس از کلیک بر گزینه Swap، صفحه‌ای جهت تبدیل ارزها برای شما باز می‌شود. در این صفحه مقدار ترون خود را جهت تبدیل به ارزهای دیگر وارد می‌کنید.
  • برای تغییر ارزها طبق تصویر زیر روی گزینه کنار آیکون ارز کلیک کنید که تغییرات برای شما اعمال شود.
  • پس از تکمیل فیلدها گزینه Istant Swap را انتخاب کنید.
  • با انتخاب این گزینه پنجره‌ای باز می‌شود که باید اطلاعات آن را تأیید کنید. پس از انتخاب گزینه Confirm، رمز عبور را وارد کنید که فرایند تبدیل ارزها تکمیل شود.

آموزش استیک در ترون لینک پرو

علاوه بر قابلیت سوآپ، این ولت امکان استیک کردن را نیز دارد. به‌صورت کلی اگر بخواهیم فرایند Stake در Tronlink Pro را توضیح دهیم، باید بگوییم که این روش جایگزین استخراج ارز دیجیتال است و معایبی مثل مصرف برق زیاد را نخواهد داشت.

همچنین این فرایند یکی از راه‌های مناسب جهت کسب درآمد از ارز دیجیتال است که سرمایه زیادی لازم ندارد. شما با استیکینگ اقدام به ساخت بلاک در بلاک‌چین می‌کنید. این فرایند رفتاری شبیه به ماینرهای استخراج بیت‌کوین یا اتریوم دارد. اگر با فرایند ماینینگ آشنا باشید، می‌دانید که گره‌ها در این فرایند ماینر خوانده می‌شوند، اما در استیکینگ هر گره را ولیدیتور یا اعتبارسنج می‌نامند.

توجه داشته باشید که این قابلیت برای تمامی ارزها وجود ندارد و باید درباره ارز دیجیتالی که قصد استیک کردن آن را دارید، اطلاعات کافی به دست آورید. به طور مثال امکان استیکینگ ارز بیت‌کوین وجود ندارد.

در ولت ترون لینک پرو گزینه Stake را انتخاب کنید و ارزهایی که قابلیت استیک کردن را دارند را در این بخش وارد کرده که جهت سرمایه‌گذاری آن‌ها، سود دریافت کنید.

بازیابی پسورد ترون لینک پرو

یکی از دغدغه‌های کاربرانی که از ترون لینک پرو استفاده می‌کنند، بازیابی رمز است. در این بخش از آموزش ترون لینک پرو بازیابی پسورد این ولت را توضیح می‌دهیم:

ساخت کلمه خصوصی در ترون لینک پرو

  • جهت بازیابی رمز پس از ساخت کیف پول، در صفحه اول گزینه Backup Private Key را مشاهده می‌کنید.
  • با انتخاب این گزینه رمز عبور خود را وارد کرده و روی Confirm کلیک می‌کنید.
  • در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود کلمه خصوصی نمایش‌داده‌شده است که با انتخاب گزینه Copied آن را ذخیره کنید.
  • پس از ذخیره کلمه خصوصی روی گزینه I have saved it securely کلیک کنید.
  • با در اختیار داشتن بک‌آپ از کلمه خصوصی و کلمات Seed، قادر به بازیابی رمز عبور ترون لینک پرو هستید.

مزایا و معایب ترون لینک پرو

حال که آموزش ترون لینک پرو به پایان رسید، بد نیست که در ادامه نگاهی به معایب و مزایای ترون لینک پرو نیز بیندازیم:

مزایا معایب
قابلیت مشاهده تاریخچه تراکنش و اطلاعات آن‌هااحتمال خطر هک
قابلیت تبدیل رمز ارزها با کارمزد نسبتاً مناسبعدم پشتیبانی از برخی ارزهای وب 2
طراحی زیبا و رابط کاربری مناسبذخیره کلید خصوصی در دستگاه آنلاین
قابلیت سوآپ و استیک
امنیت بسیار بالا

سخن آخر

در این محتوا به‌صورت کامل به آموزش ترون لینک پرو پرداختیم. همان‌طور که مطالعه کردید، این کیف پول بر پایه شبکه TRC20 و TRC10 یا همان ترون است که قابلیت‌های متعددی مثل سوآپ یا استیک را دارد. با توجه به اینکه این ولت روی موبایل یا کامپیوتر قابل اجرا است، دست شما را در استفاده از آن باز می‌گذارد. اگر سؤالی در مورد کار با این ولت داشتید، در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

کیف پول ترون لینک پرو چیست؟

ترون لینک پرو یکی از کیف پول‌های نرم افزاری است که بر پایه TRC20 و TRC10 یا همان ترون خواهد بود. همچنین این کیف پول بر روی موبایل و کامپیوتر قابل اجرا است.

ایردراپ ترون لینک پرو چه زمانی است؟

ولت ترون لینک پرو به کاربرانی که به تازگی ثبت نام می‌کنند، ارز دیجیتال خود را رایگان به کاربران خود جایزه می‌دهد. برای دریافت این ارز باید در ایردراپ بدون پرداخت هزینه شرکت کنید.

مشکلات ترون لینک پرو چیست؟

یکی از اصلی‌ترین معایب ترون لینک پرو عدم پشتیبانی از ارزهای وب 2 است.

3.7/5 - (7 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x