معرفی بهترین ارزهای جایگزین استخراج اتریوم | بعد از اتریوم چی استخراج کنیم؟

بعد از تغییر مکانیزم اجماع اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام، دیگر ماین کردن اتریوم ممکن نیست و خیلی از افرادی که سخت‌افزار ماین اتریوم دارند به دنبال جایگزین استخراج اتریوم می‌گردند. اگر شما هم به دنبال پاسخ سؤال ” بعد از اتریوم چی استخراج کنیم” هستید، در این مقاله به آن می‌پردازیم و بهترین ارزهای دیجیتال جایگزین را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا باید به دنبال جایگزین استخراج اتریوم باشیم؟

اتریوم از ابتدا شروع فعالیت خود با مکانیزم اجماع اثبات کار (Proof of Work mechanism) فعالیت می‌کرد و عملکرد و امنیت شبکه به فعالیت ماینرها بستگی داشت. ماینرهای اتریوم قدرت محاسباتی خود را برای حل مسائل ریاضی پیچیده در اختیار شبکه می‌گذاشتند که در نتیجه آن بلوک‌های جدید به وجود می‌آمدند. اما بعد از تغییر مکانیزم اجماع به اثبات سهام، ولیدیتورها به‌جای ماینرها بلوک‌ها را ایجاد می‌کنند و دیگر نیازی به مصرف برق زیاد نیست.

بیشتر بخوانید: الگوریتم اثبات کار چیست؟ PoW چگونه کار می‌کند؟

حال ازآنجایی‌که این ماینرها سرمایه‌گذاری زیادی برای خرید سخت‌افزار ماینینگ کرده‌اند، به دنبال جایگزین استخراج اتریوم می‌گردند. در ادامه 5 تا از بهترین ارزهای دیجیتال که می‌توانند جایگزین ماین اتریوم باشند را به شما معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: POS یا الگوریتم اثبات سهام چیست؟

بعد از اتریوم چی استخراج کنیم؟

بعد از تغییر مکانیزم اجماع اتریوم، سودآوری ارزهای جایگزین نوسان زیادی دارد. به همین منظور نمی‌توان گفت که کدام ارز سودآوری بیشتری برای استخراج دارد. مثلا ممکن است در یک‌لحظه از روز ریون کوین سودآوری بیشتری داشته باشد و در ساعتی دیگر ارگو یا فلاکس بهتر باشند. در چنین شرایطی باید دائماً به تغییرات بازار توجه کنید که بهترین سودآوری ممکن را داشته باشد. شما می‌توانید از طریق سایت What to Mine سخت افزار ماینینگ خود را مشخص کنید و بهترین ارزها برای استخراج برای سخت افزارتان به شما نمایش داده می‌شود. در ادامه 5 ارز جایگزین استخراج اتریوم را به شما معرفی می‌کنیم.

ریون کوین؛ استخراج آسان و سودآور

ریون کوین؛ جایگزین استخراج اتریوم

Ravencoin یک شبکه دیجیتال P2P است که از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کند و الگوریتم ماینینگ آن KAWPOW است. در حال حاضر این ارز یکی از بهترین انتخاب‌های جایگزین استخراج اتریوم به شمار می‌رود. استخراج این ارز به سخت‌افزار خیلی قوی نیاز ندارد و کاربران عادی به‌راحتی می‌توانند با کارت گرافیک شروع به استخراج ریون کوین کنند. تقریباً هش ریت این شبکه نصف اتریوم است، اما یکی از گزینه‌های اصلی ماینرها برای جایگزینی اتریوم محسوب می‌شود.

فلاکس؛ کاربردی و منحصربه‌فرد

فلاکس؛ جایگزین استخراج اتریوم

پروژه FLUX با این که نسبتاً جدید است، اما قابلیت‌های جالبی دارد. هدف این شبکه کمک به تسهیل وب 3 با آسان‌تر کردن غیرمتمرکزسازی زیرساخت‌های ابری است. کاربران در سراسر دنیا می‌توانند برنامه‌های مختلفی را در نودهای فلاکس میزبانی کنند. الگوریتم ماینینگ این ارز ZelHash است و امکان ماینینگ آن با کارت گرافیک وجود دارد. کاربردی و منحصربه‌فرد بودن از مزایای اصلی این ارز است و در دنیایی که سانسورینگ تا این حد رایج است، فلاکس می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

ورت کوین؛ ماینینگ برای همه

گزینه جایگزین استخراج اتریوم بعدی که به شما معرفی می‌کنیم، ورت کوین است. Vertcoin برای دسترسی راحت کاربران به ماینینگ به وجود آمده و از مکانیزم اثبات کار برای صدور کوین‌های جدید و امنیت تراکنش‌ها استفاده می‌کند. بلاک‌چین Vertcoin توسط افرادی که با کارت گرافیک با الگوریتم Verthash ماین می‌کنند، محافظت می‌شود.
ورت کوین یکی از ساده‌ترین ارزها برای استخراج است. تنها با استفاده از یک کامپیوتر با سخت‌افزار مناسب می‌توان شروع به استخراج ورت کوین در خانه کرد.

اتریوم کلاسیک؛ قدیمی و معتبر

بعد از اتریوم چی استخراج کنیم؛ اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک یک پلتفرم اوپن سورس قرارداد هوشمند است که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه های غیرمتمرکز بسازند و از آن ها استفاده کنند. ارز ETC یکی از بهترین ارزهای دیجیتالی است که می‌تواند جایگزین استخراج اتریوم باشد. این شبکه از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کند و الگوریتم استخراج آن Etchash است. اتریوم کلاسیک را می‌توان با کارت گرافیک و ماینر ASIC استخراج کرد؛ بنابراین یکی از راحت‌ترین جایگزین‌ها برای ماین اتریوم به شمار می‌رود.

ارگو؛ از کم‌هزینه‌ترین‌ها

شبکه ارگو از ابتدا با هدف ارائه راهی آسان برای استفاده افراد عادی از قراردادهای هوشمند ایجاد شد. ارگو به کاربران خود این امکان را میدهد که با ماین کردن، ERG به دست بیاورند. ارز ERGO در حال حاضر یکی از بهترین‌ها برای استخراج با GPU است. ارز از الگوریتم Autolykos استفاده می‌کند و جزو گزینه‌های کم‌هزینه برای استخراج است. تنها با یک کارت گرافیک 3 گیگابایتی میتوان شروع به ماین کرد.

نقدکردن درآمد ماینینگ از طریق صرافی یورپی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که سخت‌افزار ماینینگ دارید و به دنبال راهی آسان و امن برای نقدکردن درآمد حاصل از ماینینگ می‌گردید، صرافی یورپی انتخاب مناسبی برایتان است. کافی است بعد از استخراج هرکدام از ارزهایی که به شما معرفی کردیم، آن‌ها را به یورپی انتقال دهید و به‌راحتی به ریال تبدیل کنید.

نقد کردن درآمد ماینینگ در یورپی

سخن پایانی

بعد از تغییر مکانیزم اجماع اتریوم به اثبات سهام، دیگر ماین این ارز ممکن نیست و ماینرها به دنبال جایگزین استخراج اتریوم می‌گردند. به همین منظور در این مقاله بهترین ارزهایی که هنوز از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کنند و می‌توانند جایگزین ماین اتریوم شوند را معرفی کردیم.

سؤالات متداول

بعد از اتریوم چی استخراج کنیم؟

با این که استخراج هیچ ارزی در بحث هش ریت با اتریوم قابل‌مقایسه نیست؛ اما ماینرها به‌جای اتریوم می‌توانند ارزهای ریون کوین، اتریوم کلاسیک، ارگو، فلاکس و ورت کوین را استخراج کنند.

آیا بعد از پایان ماین اتریوم همچنان ماین با کارت گرافیک سودآور است؟

بعد از تغییر مکانیزم اجماع اتریوم و همچنین رکود بازار ارز دیجیتال، ماین با GPU در حال حاضر سودآور نیست. اما ممکن است با بهبود شرایط بازار ماینرها بتواند با ارزهای جایگزین استخراج اتریوم به سودآوری برسند.

3/5 - (7 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید شهریاری
سعید شهریاری
1 سال قبل

آیا واسه اتریوم استخراج هنوز جواب میده و سودی برای ما داره؟

زینب زارع
زینب زارع
مدیر
پاسخ به  سعید شهریاری
1 سال قبل

سلام دوست عزیز، با تغییر الگوریتم بلاکچین اتریوم به اثبات سهام دیگر امکان استخراج اتریوم وجود ندارد. اما می‌توانید ارزهای جایگزین اتریوم را که مبتنی بر الگوریتم اثبات کار هستند، استخراج کنید. در مورد سودآوری استخراج این ارزها نیز باید به روند بازار توجه کنید.

Back to top button
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x