آموزش کیف پول اتمیک و نحوه بازیابی اتمیک ولت

زمانی که صحبت از ولت‌های ارز دیجیتال می‌شود، اسم‌های زیادی ممکن است به گوشتان می‌رسد. اما شاید برخی از نام‌ها توسط فعالان این حوزه بیشتر به زبان بیاید، کیف پول اتمیک والت یکی از نام‌های پرتکرار در زمان معرفی ولت‌ها است. استفاده از کیف پول دیجیتال اتمیک توسط 4 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان بی دلیل نیست و قطعا یکسری ویژگی‌ بیشتر نسبت به سایر ولت‌های دیجیتال دارد. در ادامه به آموزش کیف پول اتمیک پرداخته و بیشتر با Atomic Wallet آشنا خواهیم شد.

آشنایی با ولت اتمیک

در سال 2017 برای اولین بار اتمیک ولت توسط کنستانتین گلادیج تاسیس شد. در زمان معرفی این ولت نسخه‌های ویندوز، اندروید و آی‌اواس آن در اختیار کاربران حوزه ارز دیجیتال قرار گرفت. با گذشت زمان نیز قابلیت‌ها و امکانات زیادی در جهت پیشرفت و کاهش مشکلات کیف پول اتمیک به آن اضافه شد؛ به گونه‌ای که امروزه عنوان محبوب‌ترین کیف پول‌ ارز دیجیتال مختص Atomic Wallet است.

همچنین پشتیبانی از 500 رمزارز یا به اصطلاح مولتی کارنسی و داشتن صرافی غیرمتمرکز از دلایل مهم در محبوبیت این ولت است. در ادامه آموزش کیف پول اتمیک ابتدا به سراغ دانلود کیف پول Atomic می‌رویم و سپس با شارژ ولت، آموزش برداشت از کیف پول اتمیک و قابلیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

آموزش دانلود کیف پول اتمیک

نصب اتمیک والت روی کامپیوتر یا موبایل پیچیدگی خاصی ندارد. آموزش نصب کیف پول اتمیک به شرح زیر است:

ابتدا وارد سایت رسمی اتمیک ولت شوید و در صفحه اصلی گزینه Download را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه به صورت خودکار به پایین صفحه هدایت شده و با گزینه‌های زیر روبه‌رو می‌شوید.

  1. Windows؛ دانلود کیف پول اتمیک والت برای ویندوز
  2. MacOS؛ دانلود کیف پول اتمیک والت برای مک
  3. Ubuntu , Debian و Fedora؛ دانلود کیف پول اتمیک والت برای لینوکس
  4. Google Play؛ دانلود کیف پول اتمیک والت در گوگل پلی
  5. App Store؛ دانلود کیف پول اتمیک برای آیفون
  6. Android؛ دانلود کیف پول اتمیک والت برای اندروید.

با کلیک روی هرکدام از گزینه‌ها فرایند نصب کیف پول اتمیک آغاز می‌شود. در ادامه آموزش کیف پول اتمیک به ساخت حساب کاربردی و کار با اتمیک ولت می‌پردازیم.

آموزش کیف پول اتمیک؛ ساخت حساب کاربری

پس از دانلود و نصب ولت اتمیک سراغ نرم‌افزار آن بروید و حساب کاربری‌تان را با کمک مراحل زیر بسازید؛

  1. در صفحه ابتدایی بر گزینه New Wallet کلیک کنید.

آموزش ساخت ولت اتمیک

  1. پس از انتخاب New Wallet به مرحله بعد می‌روید؛ در این مرحله باید رمز عبور برای ولتتان تعیین کنید. در کادری که Password نام دارد، رمزتان را بنویسید و در کادر دوم که Repeat Password است، مجدداً رمزتان را وارد کنید. پس از تعیین کلمه عبور Set Password را بزنید.

توصیه می‌شود جهت جلوگیری از هک شدن کیف پول اتمیک از حروف‌های کوچک، بزرگ، کاراکتر و غیره استفاده کنید.

تعیین رمز برای Atomic Wallet

  1. بعد از پایان مرحله تعیین رمز به صفحه بعد منتقل می‌شوید. در این صفحه 12 کلمه خصوصی ولتتان به شما نمایش داده می‌شود که باید آن‌ها را به ترتیب در جایی امن بنویسید و پس از آن روی Open Wallet کلیک کنید.

با گذر از مراحل بالا فرایند ثبت نام کیف پول اتمیک به پایان می‌رسد و شما به صفحه اصلی کیف‌پولتان وارد می‌شوید. در ادامه ابتدا به یکی از بخش‌های مهم این ولت یعنی شارژ کیف پول و ارسال ارز دیجیتال پرداخته و سپس با محیط کار این ولت آشنا خواهیم شد.

برای کاربران ایرانی کیف پول اتمیک تحریم است. از این رو جهت ساخت حساب کاربری می‌توانید از کارشناسان یورپی راهنمایی بگیرید.

امنیت اتمیک ولت چگونه است؟

شاید یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های سرمایه‌داران ارز دیجیتال بخش امنیت کیف پول باشد. به این منظور باید بدانید که اتمیک ولت یکی از کیف پول‌های امن در این حوزه است و به حفظ حریم خصوصی کاربران اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

این ولت با تعیین 12 کلمه عبارت خصوصی احتمال هک کیف پولتان را کاهش داده است. همچنین با تعیین رمز عبور در هنگام ثبت نام، سطح امنیت ولتتان را به حد چشمگیری افزایش می‌دهد. اما به دلیل ذخیره 12 کلمه خصوصی در سیستم آنلاین ممکن است سطح امنیت اتمیک ولت کمی پایین‌تر از سایر ولت‌ها باشد.

دریافت ارز دیجیتال و شارژ کیف پول اتمیک

قطعا همه ما می‌دانیم که کیف پول بدون موجودی، مثل ماشین بدون بنزین است و برای استفاده از آن باید حتما ولتتان را شارژ کنید. اتمیک ولت دو راه جهت شارژ کیف پول پیش‌رویتان گذاشته است که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

روش اول؛ دریافت آدرس کیف پول

اولین روش شارژ Atomic Wallet، دریافت ارز از طریق آدرس ولت است. به این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. جهت مشاهده آدرس کیف پولتان ابتدا باید روی نام رمزارز مورد نظر در صفحه اصلی ولت بزنید، سپس در صفحه باز شده روی گزینه Receive کلیک کنید.

نحوه دریافت ارز دیجیتال در اتمیک والت

  1. سپس با کلیک روی Receive در صفحه بعد گزینه Activate را بزنید. پس از انتخاب این گزینه بلافاصله آدرس کیف پول به دو صورت متن و QR Code به شما نمایش داده می‌شود.

آدرس کیف پول اتمیک

  1. با اشتراک گذاری متن آدرس ولت یا اسکن QR Code می‌توانید ارز موردنظرتان را دریافت کنید.

روش دوم؛ خرید کریپتو در اتمیک والت

به این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. از طریق گزینه‌های سمت چپ ولت، روی Buy Crypto کلیک کنید.

خرید کریپتو در کیف پول اتمیک

  1. در صفحه باز شده دو کادر به شما نمایش داده می‌شود که در کادر سمت چپ باید مقدار و نوع ارز فیات را مشخص کرده و در کادر دوم رمزارزی که قصد خرید آن را دارید، تعیین کنید.
  2. پس از تکمیل کادرهای بالا گزینه Continue را بزنید که فرایند خرید کریپتو تکیمل شود.

همچنین در صفحه Buy Crypto یک بخش دیگر به نام Order History قرار دارد که تاریخچه سفارشات شما در این بخش ثبت می‌شود.

آموزش خرید کریپتو در Atomic Wallet

جهت شارژ کیف پول از طریق Buy Crypto باید کارت بانک خارجی داشته باشید. کارمزد کیف پول اتمیک برای خرید کریپتو 5% است که پس از تکمیل کادرهای بالا محاسبه می‌شود. اما به دلیل محدودیت دسترسی کاربران ایرانی به بانک‌های خارجی و کارمزد بالای اتمیک ولت، بهترین روش شارژ کیف پول Atomic خرید ارز از صرافی‌های معتبر ایرانی است.

خرید و فروش ارز از صرافی معتبر یورپی

ارسال ارز دیجیتال در کیف پول اتمیک

قطعا یکی از بخش‌های مهم در آموزش کیف پول اتمیک نحوه ارسال ارز به سایر ولت‌ها است. به این منظور مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا به صفحه اصلی ولتتان مراجعه کرده و رمزارز موردنظرتان را انتخاب کنید.
  2. پس از کلیک روی نام رمزارز به صفحه بعد منتقل می‌شوید که باید گزینه Send را انتخاب کنید.

آموزش ارسال ارز در اتمیک ولت

  1. پس از انتخاب این گزینه 3 کادر می‌بینید. در کادر اول آدرس ولت مقصد را وارد کرده و در کادر دوم اگر ولت مقصد آدرس Memo داشته باشد باید وارد کنید. کادر سوم جهت تعیین مقدار ارز ارسالی است که پس از تکمیل در پایین این کادر به صورت اتوماتیک مبلغ انتقال محاسبه می‌شود.
  2. پس از تکمیل گزینه‌های قبل کارمزد انتقال محاسبه می‌شود. حال برای اتمام فرایند ارسال رمزارز باید گزینه Send را انتخاب کنید.

تگ Memo اغلب برای ولت‌هایی که یک آدرس کیف پول ارائه می‌دهند، تعریف شده است . به صورت کلی آدرس Memo منحصربه‌فرد است و برای تعیین ولت مقصد استفاده می‌شود. صرافی‌های غیرمتمرکز مثل بایننس برای راحتی مدیریت ولت‌ها تگ Memo ارائه می‌دهند.

آموزش ارسال ارز در Atomic Wallet

نحوه مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها در ولت اتمیک

مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها یکی از بخش‌های مهم در آموزش کیف پول اتمیک است که کاربرد زیادی برای کاربران دارد. در اتمیک ولت برای مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها دو راه وجود دارد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

روش اول

اولین راه مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها در صفحه رمزارزها است که باید در مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا به صفحه اصلی ولت بروید و روی نام رمزارز موردنظر کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده گزینه Transactions را بزنید و تاریخچه معاملات مربوط به ارز انتخاب شده را مشاهده کنید.

نحوه مشاهده تاریخچه تراکنش ها در اتمیک ولت

روش دوم

برای مشاهده تاریخچه معاملات تمام ارزها مراحل زیر را طی کنید:

  1. در منوی سمت چپ ولتتان گزینه History را انتخاب کنید.
  2. پس از ورود به این بخش تاریخچه تراکنش‌ها در Atomic Wallet به شما نمایش داده می‌شود.

آموزش مشاهده تاریخچه معاملات در اتمیک والت

صرافی غیرمتمرکز یا ویژگی سوآپ در Atomic Wallet

افرادی که در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال فعال هستند، قطعا می‌دانند که فرایند تبدیل ارزها به یکدیگر کمی دشوار خواهد بود. اما اتمیک ولت برای افزایش رضایت کاربرانش، ویژگی سوآپ را تدارک دیده است. این ویژگی که با نام صرافی غیرمتمرکز شناخته می‌شود، به منظور تبدیل رمزارزها به یکدیگر طراحی شده است که در ادامه این ویژگی را توضیح داده‌ایم.

در منوی سمت چپ کیف پول Atomic اگر گزینه دوم یعنی Exchange را انتخاب کنید، می‌توانید به سرعت فرایند سوآپ یا تبدیل رمزارزها به یکدیگر را انجام دهید. پس از ورود به این گزینه با دو کادر روبه‌رو می‌شوید. در کادر اول مقدار و نوع کوین یا توکنی که قصد تبدیل دارید را مشخص کرده و در کادر دوم مقدار رمزارزی که قصد دریافت دارید را مشخص کنید. بعد از تکمیل کادرها گزینه Exchange را بزنید که فرایند سوآپ به پایان برسد.

نحوه استیک ارز دیجیتال در اتمیک والت

یکی دیگر از ویژگی‌های بی‌نظیر Atomic Wallet دریافت سود از سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال یا استیک است. به این منظور از منوی سمت چپ گزینه Staking را انتخاب کنید. در صفحه باز شده ارزهایی که قابلیت استیک کردن را دارند انتخاب کرده و خریداری کنید. همچنین در پایین نام رمزارزها مقدار سود دریافتی شما قابل مشاهده است.

آموزش استیک ارز در کیف پول Atomic

آشنایی با محیط کار Atomic Wallet

آشنایی با صفحه اصلی و گزینه‌های منو از بخش‌های مهم آموزش کیف پول اتمیک است. با ورود به صفحه اصلی ولت اتمیک رمزارزهایی را که توسط اتمیک ولت پشتیبانی می‌شوند، به همراه موجودی ولتتان، قیمت لحظه‌ای، تغییرات 24 ساعته و غیره مشاهده خواهید کرد. علاوه بر آن با کلیک روی هر رمزارز می‌توانید تغییرات آن را در 24 ساعت گذشته، یک هفته، یک ماه و یکسال مشاهده کنید.

در سمت چپ این ولت 9 گزینه برایتان نمایش داده می‌شود که با آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • Wallet؛ این گزینه صفحه اصلی کیف پول است که تمامی رمزارزها را مشاهده خواهید کرد.
  • Exchange؛ با انتخاب این گزینه به صرافی غیرمتمرکز اتمیک ولت می‌روید.
  • Buy Crypto؛ در این صفحه می‌توانید کوین یا توکن مورد نظرتان را خریداری کنید.
  • History؛ در این گزینه تاریخچه معاملاتتان را مشاهده می‌کنید.
  • Staking؛ با انتخاب این گزینه از قابلیت استیک ارز در اتمیک ولت استفاده کنید.
  • NFT Gallery؛ با انتخاب این گزینه ان‌اف‌تی‌های ولتتان را مشاهده کرده یا آن‌ها را دریافت کنید.
  • Settings؛ در این گزینه تنظیمات ولتتان را انجام دهید که در ادامه به صورت کامل بخش‌های آن را توضیح خواهیم داد.
  • Support؛ با انتخاب این گزینه می‌توانید از پشتیبانی کیف پول اتمیک استفاده کنید.
  • Exit؛ گزینه آخر نیز برای خروج از ولتتان قرار گرفته است.

آشنایی با گزینه‌های Setting

پس از ورود به setting  با چهار گزینه زیر را روبه‌رو می‌شوید:

  1. Membership؛ این گزینه برای تغییر سطح کاربری است. با خرید سطوح مختلف کاربری پس از هر تراکنش مقداری از رمزارزها به عنوان جایزه کیف پول اتمیک مجدداً درون حسابتان قرار می‌گیرد.
  2. Buy AWC؛ این گزینه جهت خرید رمزارز مخصوص اتمیک ولت است.
  3. Security؛ این گزینه جهت تغییر رمز ولت است.
  4. Private Key؛ در این بخش 12 کلمه خصوصی را دریافت می‌کنید.

نحوه حذف کوین یا توکن در صفحه اصلی Atomic Wallet

همچنین ممکن است در صفحه اصلی مقدار زیادی کوین یا توکن مشاهده کنید، اما کاربردی برای شما نداشته باشد. جهت حذف کوین و توکن‌های صفحه اصلی از قسمت بالا سمت راست روی اولین گزینه کلیک کنید و رمزارزهایی که قصد اضافه یا حذف آن را دارید مشخص کنید.

نحوه حذف کوین یا توکن در ولت Atomic

نحوه تغییر رمز اتمیک ولت و دریافت عبارت خصوصی

گاهی شاید حس کنید که رمز عبورتان را اشخاص دیگری در اختیار دارند و ممکن است به اطلاعات ولتتان دسترسی پیدا کنند. به هین منظور باید رمز عبورتان را تغییر دهید که در این بخش از مقاله آموزش کیف پول اتمیک به آن می‌پردازیم.

برای تغییر رمز عبور Atomic Wallet به گزینه Security بروید. در این مرحله 3 کادر برایتان نمایش داده می‌شود که در کادر اول پسورد قدیمی، کادر دوم پسورد جدید و در کادر سوم مجدداً رمز جدید را وارد کنید.

نحوه تغییر رمز در کیف پول اتمیک

همچنین برای دریافت عبارت خصوصی و تهیه نسخه پشتیبان اتمیک والت به بخش Private key رفته و با وارد کردن رمز عبور، کلید خصوصی کیف پول اتمیک را دریافت کنید.

نحوه دریافت عبارت خصوصی در اتمیک ولت

نحوه بازیابی کیف پول اتمیک

فرض کنید تلفن همراهتان را دزدیده‌اند؛ در این صورت قطعا به دنبال راهی برای دسترسی دوباره به اتمیک ولت خود خواهید بود. اینجاست که در آموزش کیف پول اتمیک به نحوه بازیابی این ولت نیاز خواهید داشت. به این منظور کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  1. پس از نصب اتمیک ولت، آن را باز کنید.
  2. در صفحه اول گزینه‌ای در پایین Create Wallet قرار گرفته که نام آن Restore From Backup است. با انتخاب این گزینه باید 12 کلمه عبارت خصوصی خود را به ترتیب وارد کرده و روی گزینه Restore Wallet کلیک کنید.
  3. پس از وارد کردن عبارت خصوصی به مرحله بعد وارد می‌شوید که باید رمز عبور جدیدتان را وارد کرده و روی Set Password کلیک کنید.
  4. پس از تکمیل این مراحل فرایند بازیابی Atomic Wallet به پایان می‌رسد.

توکن اختصاصی اتمیک ولت چیست؟

پس از ورود به کیف پول اتمیک شاید با نماد رمزارز AWC روبه‌رو شوید؛ AWC نماد رمزارز اختصاصی اتمیک ولت است که با نام Atomic Wallet Coin نیز شناخته می‌شود. با استفاده از ارز دیجیتال اتمیک می‌توانید کارمزدهای معالاتتان را در این ولت پرداخت کنید و  با سرمایه‌گذاری آن معادل 20% سود دریافت کنید. جهت سرمایه‌گذاری AWC در ولت اتمیک می‌توانید به قسمت Staking مراجعه کنید. همچنین این ولت به کاربران خود توکن رایگان هدیه می‌دهد که در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

نحوه دریافت توکن رایگان در اتمیک ولت

رمزارز اختصاصی اتمیک ولت را می‌توانید از سه طریق رایگان دریافت کنید:

دریافت ارز رایگان AWC از طریق ذخیره در اتمیک ولت

به منظور دریافت ارز رایگان در اتمیک ولت باید مقداری از توکن اختصاصی آن با نام AWC درون ولتتان ذخیره کنید. اتمیک ولت به صورت ماهیانه با توجه به مقدار ارز ذخیره شده، نسبت به کارمزد معاملاتتان به شما AWC رایگان می‌دهد.

تبلیغ اتمیک ولت و دریافت AWC رایگان

اتمیک ولت به فعالان حوزه ارز دیجیتال که برای این کیف پول تبلیغات انجام دهند، ارز رایگان AWC جایزه می‌دهد. برای دریافت این جایزه باید یکسری قوانین را که توسط Atomic Wallet تنظیم شده است، رعایت کنید.

دنبال کردن Atomic Wallet در توییتر و دریافت ارز رایگان

یکی دیگر از راه‌های دریافت ارز دیجیتال رایگان در اتمیک ولت دنبال کردن صفحه توییتر آن است. اتمیک ولت در صفحه اختصاصی توییتر خود با برگزاری مسابقه و چالش‌های متفاوت به کاربران خود ارز رایگان هدیه می‌دهد.

دلیل صفر شدن موجودی کیف پول اتمیک

گاهی ممکن است ولتتان را در اتمیک شارژ کنید اما همچنان موجودی شما صفر باشد. در صورت بروز این اتفاق به هیچ عنوان نگران نشوید و بدانید که سرمایه‌تان حفظ شده است. درواقع اتمیک ولت رابطی میان سرمایه‌گذاران و شبکه بلاک‌چین است؛ زیرا سرمایه شما در شبکه بلاک‌چین ذخیره می‌شود و Atomic Wallet در واقع نرم‌افزار نمایش رمزارزهایتان در شبکه BlockChain است.

بنابراین در صورت صفر شدن موجودی‌تان نگران نباشید و موارد زیر را یک‌به‌یک بررسی کنید:

  1. قبل از هرکاری ابتدا صفحه اصلی ولتتان را رفرش کنید که اطلاعات آن بروز شود.
  2. اگر با رفرش همچنان موجود‌تان صفر است، با استفاده از گزینه Exit از ولتتان خارج شده و مجدداً وارد آن شوید.
  3. اگر همچنان مشکلتان حل نشده، نسخه نرم‌افزار را بررسی کنید؛ برای این کار به سایت رسمی اتمیک بروید.
  4. آی پی خود را تغییر دهید؛ ممکن است در اتصال آی‌پی قبلی شما اختلالی ایجاد شده باشد.
  5. برنامه‌های امنیتی خود را غیرفعال کنید؛ زیرا ممکن است در اتصال به شبکه بلاک‌چین اختلال ایجاد کنند.
  6. دسترسی‌تان به اینترنت را بررسی کنید؛ در صورت قطعی اینترنت اطلاعات اتمیک ولت بروز نخواهد شد.

مزایا و معایب اتمیک ولت

قطعا تمامی ولت‌های دیجیتال دارای ویژگی خاص و مشکلاتی هستند. قطعا اتمیک ولت نیز معایب و مزایای خود را دارد؛ از این رو در ادامه ویژگی‌های این ولت را بیان می‌کنیم.

مزایای اتمیک ولتمعایب Atomic Wallet
قابلیت سوآپ و استیکینگعدم اتصال به ولت سخت افزاری
دارای توکن اختصاصی (AWC)ذخیره کلید خصوصی در دستگاه آنلاین
پشتیبانی از 500 رمزارزسطح امنیت متوسط
سازگاری با تمامی سیستم عامل‌ها
اتصال به نودهای BlockChain

سخن آخر

اتمیک ولت جزو برترین ولت‌های دیجیتال دنیاست که اکثر کاربران ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. این کیف پول امکانات و قابلیت‌های زیادی دارد که سبب افزایش محبوبیت آن شده است. آموزش کیف پول اتمیک کمک بسزایی به شما در استفاده از این ولت خواهد کرد اما در صورتی که هرگونه سوال داشتید، کافیست از طریق دیدگاه با کارشناسان یورپی ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

کیف پول اتمیک چیست؟

اتمیک ولت ولت گرم یا نرم افزاری است که بیش از 500 کوین یا توکن را پشتیبانی می‌کند.

چه شبکه‌هایی توسط اتمیک ولت پشتیبانی می‌شوند؟

Atomic Wallet از شبکه‌های ERC20 و BEP20 پشتیبانی می‌کند.

امنیت کیف پول اتمیک چگونه است؟

ولت نرم افزاری اتمیک امنیت نسبتاً خوبی دارد که در آموزش کیف پول اتمیک به آن اشاره کرده‌ایم.

کیف پول Atomic صرافی دارد؟

بله، اتمیک ولت دارای صرافی غیرمتمرکز است.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Hamed
Hamed
1 سال قبل

اتمیک والت برای ایرانی ها تحریمه؟

زینب زارع
زینب زارع
مدیر
پاسخ به  Hamed
1 سال قبل

سلام دوست عزیز،
بله، متاسفانه دسترسی کاربران ایرانی به Atomic Wallet محدود شده است.

Back to top button
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x