فارم ماینینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟

آیا می‌دانید فارم ماینینگ چیست و چطور سود کلانی را نصیب سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال می‌کند؟ حتما با خود فکر می‌کنید که مزرعه دیجیتال باید یک محیط کشت دیجیتالی باشد که در آن ارزهای دیجیتال را استخراج می‌کنید.

باید بگوییم که با بخش دوم حدسیات شما موافق هستیم؛ اما Farm mining فقط یک محیط مجازی در کامپیوترتان نیست. پس برای اینکه با فارم استخراج ارز دیجیتال آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما در یورپی همراه باشید. دراین صورت علاوه‌بر مفهوم مزرعه استخراج، با چگونگی راه‌اندازی آن، تجهیزات مورد نیاز و مزایا و معایب آن آشنا خواهید شد.

فارم ماینینگ چیست؟

به زبان ساده مزرعه استخراج، اتاق یا انباری است که به ماین ارزهای دیجیتال اختصاص داده شده است. فارم استخراج می‌تواند اتاقی در زیرزمین خانه‌تان با دو دستگاه ASIC یا سوله‌ای بزرگ در خارج از شهر با چندین ASIC باشد. علاوه‌بر این دستگاه‌ها تجهیزات دیگری هم در این مزارع وجود دارد که به بیش از یک نفر برای راه‌اندازی و کنترل نیاز دارند.

بنابراین استخدام چنین افرادی در فارم‌های استخراج ارز دیجیتال ضروری است و سرعت کار شما را بالا می‌برد. فراموش نکنید که استخراج ارز دیجیتال بسیار پرهزینه‌ است و علاوه‌بر تهیه تجهیزات، ماینرها باید از پس هزینه‌های جانبی مانند هزینه برق بربیایند. پس ماینرهای مزارع استخراج باید سرمایه‌گذاران ثروتمند و قدرتمندی باشند که بتوانند مزارع را گسترش دهند.

تجهیزات مورد نیاز برای فارم ماینینگ

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین المان موجود در این مزارع، دستگاه‌های استخراج هستند. بنابراین باید بهترین دستگاه‌ها را برای مزرعه خود فراهم کنید. به عنوان مثال اگر شما به دنبال استخراج بیت کوین در فارم ماینینگ هستید، برای پیدا کردن بهترین دستگاه، مقاله 5 دستگاه استخراج بیت کوین را بخوانید.

تهیه تجهیزات فارم ماینینگ بسیار مهم است.

فراموش نکنید که مزارع استخراج فقط با ASICها اداره نمی‌شوند. همان‌طور که می‌دانید این دستگاه‌ها برق زیادی مصرف و در نتیجه گرمای زیادی هم تولید می‌کنند. به همین دلیل است که فن‌های بزرگی برای خنک کردن در این فارم‌ها تعبیه می‌شود.

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز مزارع استخراج یک منبع تغذیه بزرگ است که بتواند برق مورد نیاز ماینینگ در چنین ابعادی را فراهم کند. کیف پول ارز دیجیتال، نرم‌افزار استخراج و کانفینگ آن، کامپیوتر با قدرت اتصال قوی به اینترنت و عضویت در استخرهای استخراج از دیگر تجهیزات مورد نیاز است.

آموزش راه‌اندازی فارم ماینینگ

بعد از اینکه فهمیدید فارم ماینینگ چیست و به چه تجهیزاتی نیاز دارد، زمان آن رسیده است که یاد بگیرید مزرعه خودتان را راه بیندازید.

  1. بهتر است به دنبال جایی باشید که دمای کمتری دارد. دراین صورت هزینه‌های مصرفیتان را هم کاهش می‌دهید. اگر توانایی خرید ندارید، می‌توانید به اجاره فارم ماینینگ فکر کنید.
  2. تجهیزات را در مزرعه نصب کنید.
  3. متخصصین مورد نیاز را استخدام و با کمک آن‌ها تجهیزات را راه‌اندازی کنید.
  4. یک استخر انتخاب و کیف پولتان را به آن متصل کنید.
  5. در مرحله آخر نوبت به اتصال استخر به فارمتان و پیکربندی آن است.

با طی کردن این مراحل می‌توانید به راحتی هر ارز دیجیتالی که می‌خواهید را در مقیاس گسترده ماین کنید.

برای راه‌اندازی مزرعه استخراج باید 5 مرحله اصلی را پشت سر بگذارید.

مزایای مزرعه استخراج

کار کردن در دنیای پیچیده ارز دیجیتال نیاز به محرک قوی دارد. زیرا این بازار این‌قدر پررقابت و پر از ریسک است که فقط کسانی که سرمایه و قدرت لازم را دارند، موفق می‌شوند. دانستن مزیت‌های فارم ماینینگ انگیزه لازم را به سرمایه‌گذاران می‌دهد؛ زیرا آگاهی کلید موفقیت است. این مزیت‌ها شامل دو مورد زیر است:

  • سودآوری فوق‌العاده؛ طبیعی است که کسب سود کلان با داشتن محیطی بزرگ، دستگاه‌های قدرتمند و چندین نفر متخصص دور از ذهن نیست.
  • دریافت پاداش از نرم‌افزارها؛ بسیاری از نرم‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به کاربران خود به صورت دوره‌ای یا در ازای فعالیتی خاص، ارز دیجیتال پاداش می‌دهند. وقتی در فارم ماینینگ‌ها تعداد زیادی از این نرم‌افزارها را نصب می‌کنید، میزان چنین پاداش‌هایی را افزایش می‌دهید.

معایب فارم ماینینگ چیست؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید فارم ماینینگ چیست، بهتر است معایب آن را نیز بشناسید. زیرا همان‌طور که می‌دانید بخشی از مفهوم هرچیز درک نقاط قوت و ضعف آن است، از طرفی با دانستن معایب فارم استخراج ارز دیجیتال می‌توانید بهتر آن را مدیریت کنید و از زیان مالی جلوگیری کنید. این معایب عبارتنداز:

  • هزینه سنگین؛ فراهم کردن مکان و تجهیزات فارم ماینینگ به انضمام هزینه‌های برق غیرقابل چشم‌پوشی است. بنابراین قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که از پس این هزینه‌ها برمی‌آیید.
  • ریسک‌های کشنده؛ بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل پیش‌بینی است. تصور کنید که در مزرعه‌تان در حال استخراج یکی از ارزهای دیجیتال در ابعاد گسترده هستید که ناگهان قیمت آن افت شدیدی می‌کند؛ طبیعی است که متحمل ضرر مرگباری در بیزینستان خواهید شد.
  • طول عمر کارت گرافیک؛ ماینینگ طول عمر کارت گرافیک را پایین می‌آورد و حتی کارت گرافیک‌هایی که پردازنده‌های قدرتمند هم دارند، به مرور زمان دچار استهلاک خواهند شد.

هزینه‌های سنگین، استهلاک کارت گرافیک و خطرات نوسان بازار معایب فارم ماینینگ هستند.

کلام آخر

یکی از راه‌های کسب درآمد از بازارهای رقابتی ارز دیجیتال استخراج یا ماینینگ است که به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود. سالانه افراد زیادی از این راه سود کسب می‌کنند؛ به همین دلیل مزرعه‌های استخراج پا به عرصه گذاشتند. در این مقاله شرح دادیم که فارم ماینینگ چیست، به چه ابزاری نیاز دارد، چگونه راه‌اندازی می‌شود و چه مزایا و معایبی دارد. در این صورت می‌توانید با آگاهی و قدرت بیشتری مزرعه ماینینگ خودتان را راه‌انداری کنید و به سود مورد نظرتان برسید.

سوالات متداول

فارم ماینینگ چیست؟

به اتاق‌ها یا انبارهای تجهیز شده به ابزار استخراج فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج می‌گویند.

تجهیزات فارم ماینینگ کدامند؟

دستگاه‌های ASIC، نرم‌افزارها، کامپیوترهای متصل به اینترنت پر سرعت، کیف پول ارز دیجیتال و عضویت در استخرهای استخراج.

چگونه فارم ماینینگ خود را راه بیندازیم؟

راه‌ انداختن فارم ماینینگ 5 مرحله دارد که مهم‌ترین آن خرید مزرعه و تجهیزات آن است.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x