برزیل به دنبال قوانین و مقررات برای ارزهای دیجیتال

برزیل به دنبال قوانین و مقررات برای ارزهای دیجیتال

در روز سه شنبه، 22 فوریه 2022، برزیل چارچوبی را برای قانونی کردن ارزهای دیجیتال در بازار محلی آغاز کرد. این ابتکار می تواند نقطه عطفی برای رشد و توسعه ارزهای دیجیتال در برزیل باشد.

کمیته امور اقتصادی مجلس سنای برزیل به طور جمعی لایحه ای را در رابطه با مقررات ارزهای دیجیتال، رای گیری در سنا و پس از آن برای بررسی بیشتر به مجلس ارسال کرد. هنگامی که کنگره ملی این لایحه را تصویب کرد، در نهایت برای تصویب به رئیس جمهور ژایر بولسونارو ارسال می شود تا آن را بخشی از قانون کند.

فرض کنید لایحه پیشنهادی تصویب شده و جزء قانون می شود. در این صورت، برزیل اولین کشور بزرگ آمریکای جنوبی خواهد بود که قوانین و مقررات روشنی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال قابل اعمال کرده است.

البته السالوادور در حال حاضر موقعیت خود را به عنوان اولین کشور در جهان تعیین کرده است که بیت کوین را در سپتامبر 2021 به طور قانونی تایید کرده است. علاوه بر این، السالوادور همچنین بیت کوین را از طریق طرح های تبلیغاتی مختلف مانند جایزه 30 دلاری به هر شهروند برای دانلود کیف پول دیجیتال ملی خود تبلیغ کرد.

این لایحه جزئیات ضروری را در مورد ارزهای دیجیتال و عملیات آنها ارائه می دهد. این لایحه همچنین وظایف و مسئولیت های ارائه دهندگان خدمات بازار کریپتو را تعیین می کند. سپس اسامی بخش‌های مختلف را به دولت فدرال پیشنهاد می‌کند تا یکی از آنها را برای تنظیم و کنترل چارچوب قانونی و قانونی کردن ارزهای دیجیتال نهایی کند.

به گفته سناتور ایراجا آبرو، به احتمال زیاد بانک مرکزی برزیل (BCB) بازار ارزهای دیجیتال را اداره می کند. آبرو به بلومبرگ اطلاع داد که قبلاً در سال 2019 لایحه ای ارائه کرده بود مبنی بر اینکه در صورت تصویب موفقیت آمیز این لایحه، بازار ارزهای دیجیتال می تواند در کشور رشد کند.

وی افزود: پس از تصویب این مقررات، روند به این صورت است که به طور فزاینده ای در سوپرمارکت ها، در تجارت، در نمایندگی های خودرو به تصویب می رسد. در نهایت هدف برزیل کنترل جنایات رمزنگاری شده است.

آبرو توضیح داد که قانونی شدن بازار ارزهای دیجیتال می تواند به کنترل جرایم کمک کند. هدف اصلی این پیشنهاد محدود کردن فعالیت‌های غیرقانونی، به‌ویژه فرار مالیاتی، پولشویی و سایر توهین‌های مرتبط با بازار کریپتو است.

بر اساس این لایحه، معامله گران ارزهای دیجیتال باید سیستم های ضد پولشویی را کاملاً درک کنند و تراکنش های غیرقانونی را محدود کنند. علاوه بر این، شخصی که قوانین کریپتو را رعایت نمی کند باید زندانی شود یا جریمه سنگینی در پی داشته باشد. مقامات نظارتی قبلاً 33 میلیون دلار از صرافی های رمزنگاری مرتبط با پولشویی در برزیل ضبط کرده بودند.

به غیر از قانونی کردن بازار ارزهای دیجیتال، برزیل قصد دارد مانند بسیاری از کشورهای دیگر، ارز دیجیتال بانک مرکزی محلی خود (CBDC) را ایجاد کند. بانک مرکزی برزیل (BCB) قصد دارد این برنامه ها را در سال جاری قبل از راه اندازی دارایی دیجیتال در سال 2024 آزمایش کند.

نظر شما در رابطه با تنظیم مقررات در حوزه رمزارزها چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x