طرح آزمایشی استفاده از رمزپول ملی به زودی کلید خواهد خورد

به گفته رئیس‌ کل بانک مرکزی طی ماه‌های آینده به‌ صورت آزمایشی در برخی مناطق کشور رمزپول ملی بانک مرکزی برای یک بازه زمانی 6 ماهه اجرایی خواهد شد. وی در ادامه لزوم ارائه آموزش‌های لازم و فرهنگ‌سازی در این زمینه را مطرح نمود.

بنابر اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس‌کل بانک مرکزی در نشستی با صاحب‌ نظران و اساتید اقتصادی با محوریت رمزپول بانک مرکزی (CBDC) دراین‌باره به تبادل‌نظر پرداختند. با استقبال از نکات مطرح‌ شده توسط صاحب‌ نظران اقتصادی علی صالح‌آبادی گفت: از مدت‌ها پیش مبحث رمز پول بانک مرکزی در نهادهای سیاست‌گذاری مالی در جریان افتاده بود.

وی افزود: سرانجام در این دوره کارگروهی متشکل از کارشناسان اقتصادی، فنی و نشر اسکناس این موضوع را به‌صورت آزمایش به مرحله عملیاتی و اجرایی درآوردند. در ادامه این موضوع طی چند ماه آینده شاهد اجرایی شدن آزمایشی استفاده از رمزپول ملی بانک مرکزی در برخی نقاط کشور خواهیم بود.

6 ماه آزمایشی برای رمزپول ملی

صالح آبادی گفت: 6 ماه را به‌عنوان بازه زمانی آزمایش این طرح اعلام کرد و اظهار داشت پس‌ از این بازه زمانی، نتیجه بررسی‌های این طرح همراه با آسیب‌شناسی موضوع، در اختیار صاحب‌نظران اقتصادی و بانکی قرار می‌گیرد تا از نقطه نظرات خبرگان در این حوزه استفاده شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه اولویت بانک مرکزی در این مقطع، اصلاح نظام بانکی در اضلاع سه‌گانه است، افزود: رمزپول ملی ازجمله موضوعاتی است که در حال حاضر در سطح جهانی مطرح است و از نظر بانک مرکزی دور نمانده و در این خصوص تصمیمات و اقدامات مهمی انجام شده است. لازم به ذکر است که در این جلسه، صاحب‌نظران اقتصادی با بحث و بررسی موضوع پول دیجیتال بانک مرکزی، برای موفقیت آمیز اجرایی شدن این طرح پیشنهاداتی ارائه داند و کارشناسان بانک مرکزی به سؤالات مدعوین در این زمینه پاسخ دادند.

نظر شما در رابطه با رمزپول ملی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x