سه ماهه دوم 2022 کشور دیگری در آمریکای لاتین بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی خواهد پذیرفت

سه ماهه دوم 2022 آمریکای لاتین کشور دیگری بیت کوین را به عنوان ارز قانونی خواهد پذیرفت.

سال 2021 یک سال مهم برای تاریخ بیت کوین بود؛ زیرا جهان دید که چگونه برای اولین بار ارز دیجیتال توسط یک کشور مستقل به عنوان ارز قانونی پذیرفته شد. مکس کایزر که مدعی است شواهدی از منابع داخلی در اختیار دارد، می‌گوید: در حال حاضر، سال 2022 می‌تواند سالی باشد که در آن اثر دومینو اعمال می‌شود، زیرا کشورهای دیگر شروع به تقلید از الگوی السالوادور می‌کنند.

مکس کایزر یک شخصیت بحث‌برانگیز با سابقه بانکی است، اما چند سالی است که قبل از اینکه حباب‌های بزرگ او را در بین عموم مردم مشهور کند، به بیت‌کوین معتقد است. این آمریکایی با حضور در شبکه های مختلف و همچنین میزبانی برنامه معروف با هزاران دنبال کننده به نام گزارش کایزر بر دنیای رسانه ها مسلط است. در میان جامعه کریپتو، کایزر واکنش‌های مختلفی را برانگیخت، با این حال سخنان او در موارد متعددی صادق بوده است و به همین دلیل به او با دقت گوش داده می‌شود.

این هفته کایزر صراحتاً در مصاحبه ای اعتراف کرد که در سال 2022 کشور دیگری در آمریکای لاتین بیت کوین را به عنوان ارز قانونی اتخاذ خواهد کرد. او گفت: من می‌دانم که کشور دیگری بیت کوین را به صورت رسمی اتخاذ خواهد کرد.

آمریکای لاتین تا سال 2022 کشور دیگری با بیت کوین به عنوان ارز قانونی خواهد داشت. جامعه کریپتو امیدوار بود که کشورهای دیگر، به ویژه کشورهای کوچک، راه السالوادور را دنبال کنند، حتی بانک معروف JPMorgan در آن زمان استدلال کرد که پس از تصویب بیت کوین به عنوان ارز قانونی در السالوادور، احتمال ایجاد یک دومینویی وجود دارد. با این حال، پس از گذشت بیش از نیم سال، هیچ کشوری به این لیست نپیوسته است، اگرچه برخی از کشورها مانند تونگا نشان داده اند یا به الگوبرداری از مدل سالوادور اشاره کرده اند، کایزر تصور می کند که شگفتی های بیشتری در آینده وجود خواهد داشت.

فرماندار تونگا تخمین می زند که تا پایان سال 2022 آنها می توانند بیت کوین را به عنوان ارز قانونی تایید کنند. بنابراین، تأثیر اظهارات کایزر صرفاً این نیست که در سال 2022 کشورهای جدیدی مانند السالوادور به پذیرش بیت کوین خواهند پیوست، بلکه کشور جدیدی در آمریکای لاتین وجود خواهد داشت که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی می پذیرد.

در حال حاضر، حدس زدن اینکه کدام کشور در آمریکای جنوبی کشور بعدی خواهد بود که بیت کوین را پذیرفته است، در حوزه حدس و گمان قرار می گیرد، اما می‌توان به برخی از نامزدها اشاره کرد که به دلیل ویژگی های مختلف مانند پاراگوئه، پاناما، ونزوئلا، برزیل یا آرژانتین برجسته هستند.

با استناد به اینکه بازار کریپتو می‌تواند انتظار داشته باشد کشور دیگری بیت‌کوین را در عرض چند ماه به‌عنوان ارز قانونی انتخاب کند، می‌توان حدس زد که آیا آن کشور قبلاً بدون اطلاع عموم بیت‌کوین را در سایه به دست می‌آورد، با توجه به اینکه Keizer این اتفاق را انکار نمی‌کند.

صندوق بین المللی پول و نیروهای مخالف گسترش بیت‌کوین

پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی ممکن است برای برخی از کشورها با ویژگی های خاص مفید باشد، با این حال، در طرف دیگر طیف احتمالاً کسانی هستند که تحت تأثیر گسترش آن قرار گرفته اند. صندوق بین‌المللی پول (IMF)، دلار آمریکا، بانک‌های مرکزی و بانک‌های تجاری می‌توانند به دلیل استقلال دارایی دیجیتال، دارایی رمزنگاری شده را به عنوان یک تهدید ببینند. با بیت کوین، یک فرد می‌تواند بانک خود باشد، در طول زمان از یک ارز کاهش تورم استفاده کند و مهمتر از همه، یک ارز دیجیتال خارج از کنترل هر دولت یا سیاستمداری داشته باشد.

پس از تصویب قانون بیت کوین در السالوادور، صندوق بین المللی پول تنها چند دقیقه وقت گذاشت تا موضع خود را در برابر آن به عنوان نگرانی نشان دهد. بعداً بیانیه‌های مشابه بیشتری منتشر کرد، اما چهارشنبه گذشته، 25 ژانویه، صندوق بین‌المللی پول تغییر چرخ داد و السالوادور را ملزم کرد که وضعیت ارز قانونی اعطا شده به بیت‌کوین را پس بگیرد.

بیت کوین نشان دهنده فرصتی برای آزادی مالی از طریق یک ارز با یک پیشنهاد برنامه ریزی شده است که توسط سیاستمداران یا هیچ فردی نمی تواند متوقف شود. در جهان اول، استفاده از بیت‌کوین عملی است که می‌توان جایگزینی برای سیستم فیات فعلی انتخاب کرد، در کشورهای جهان سوم یا با اقتصادهای نوظهور، می‌تواند نشان دهنده یک مسیر جایگزین برای رفاه یا یک ضرورت باشد. بنابراین، انتظار می‌رود که موج پذیرش بیت‌کوین عمدتاً از کشورهای کوچک با اقتصاد در حال رشد یا در حال ظهور و همچنین کشورهایی با پول ملی محکوم به فنا باشد.

نظر شما در رابطه با پذیرش بیت‌کوین از طرف کشورهای مختلف چیست؟
دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.
5/5 - (5 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x