آموزش معاملات اسپات در بایننس به صورت گام‌به‌گام و تصویری

اگر به دنبال خرید ارز دیجیتال هستید، بازار Spot صرافی Binance یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال است. اما به دلیل پیچیدگی کار با مارکت اسپات، آموزش ترید اسپات در بایننس قبل از انجام هرگونه معامله ضروری است؛ بنابراین در مقاله آموزش معاملات اسپات در بایننس به‌صورت کامل به اردرگذاری در Binance، کارمزد معاملات اسپات در بایننس و نکات مهمی که برای ترید به آن‌ها نیاز دارید می‌پردازیم.

ترید Spot در بایننس چیست؟

برای درک بازار اسپات Binance ابتدا باید بدانیم اسپات در ارز دیجیتال چیست. ترید spot معامله‌ای ساده بین خریدار و فروشنده است که با قیمت لحظه‌ای مارکت ارز دیجیتال، یعنی قیمت Spot انجام می‌شود. صرافی بایننس هم برای تریدرها این امکان را فراهم کرده است.

کاربران صرافی Binance می‌توانند با اردرگذاری در بایننس سفارش‌های گوناگونی ثبت کنند که در شرایط مختلف مارکت فعال شود. نکته مهم دیگر این است که در بازار اسپات بایننس امکان استفاده از اهرم وجود ندارد و کاربران فقط می‌توانند دارایی‌های که مالک آن هستند را خرید و فروش کنند.

بازار Spot نسبت به فیوچرز و مارجین پیچیدگی‌های کمتری دارد، اما همچنان برای اینکه در این بازار موفق عمل کنید، به آموزش معاملات اسپات در بایننس نیاز دارید؛ پس ادامه متن را از دست ندهید.

ترید اسپات در بایننس برای کاربران ایرانی

احتمالاً می‌دانید که برای فعالیت در صرافی Binance تمامی کاربران باید احراز هویت انجام دهند. از طرفی دیگر افراد ایرانی به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانند در بایننس احراز هویت کنند و اجازه فعالیت در این صرافی را ندارند. اما نگران نباشید؛ شما از طریق صرافی یورپی این امکان را دارید که به‌راحتی اکانت وریفای شده بایننس تهیه کنید. کارشناسان ما مراحل احراز هویت حساب شما را از صفر تا صد و به‌صورت تضمینی انجام می‌دهند و در صورت هرگونه مشکل وجه پرداختی‌تان را به شما برمی‌گردانند.

خرید اکانت وریفای شده Binance از یورپی

آموزش معاملات اسپات در بایننس

برای شروع ترید اسپات در Binance ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید. بقیه مراحل را در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.

مرحله اول؛ انتقال ارز دیجیتال به حساب اسپات صرافی بایننس

جهت انجام هر نوع معامله‌ای در بازار اسپات Binance، ابتدا باید ارز دیجیتالی که قصد معامله با آن را دارید به بایننس انتقال دهید. اگر در کیف پول و صرافی دیگری ارز دیجیتال دارید، پیشنهاد می‌کنیم قبل از انتقال، مقاله نحوه واریز و برداشت صرافی بایننس را مطالعه کنید.

اگر در کیف پولتان ارز دیجیتال ندارید، می‌توانید از طریق صرافی یورپی به‌راحتی و به‌سرعت ارز دیجیتال بخرید و به صرافی Binance انتقال دهید.

خرید ارز دیجیتال از صرافی یورپی

مرحله دوم؛ ورود به بازار اسپات بایننس

جهت ورود به مارکت اسپات صرافی Binance در بالای صفحه روی Trade بروید و Spot را بزنید.

آموزش معاملات اسپات در بایننس

مرحله سوم؛ انتخاب جفت‌ارز دیجیتال

بعد از ورود به محیط Spot، باید جفت‌ارز مورد نظرتان را در بالا سمت چپ صفحه انتخاب کنید. در بازار اسپات صرافی بایننس لیست کاملی از جفت‌ارزها برای معامله وجود دارد و این فرصت‌های بسیاری برای معامله به تریدرها می‌دهد.

آموزش ترید اسپات در بایننس

مرحله چهارم؛ تحلیل روند ارز دیجیتال

درست است که آموزش ترید اسپات در بایننس اهمیت زیادی دارد، اما کنار چگونگی انجام این معاملات باید از مهارت آنالیز بازار کریپتو نیز آگاه باشید. اگر تجربه ترید ارزهای دیجیتال را داشته باشید این را می‌دانید که کسب سود از بازار کریپتو به‌هیچ‌وجه آسان نیست و نیازمند مهارت فراوان برای تحلیل مارکت است. تریدرها ممکن است در این مسیر وسوسه شوند و به دنبال راه‌حل‌های آسان‌تر مثل کانال‌های سیگنال اسپات بایننس بروند. اما باید بدانید که این روش خطرناکی برای کسب سود در بازار کریپتو بوده و احتمال اینکه در این راه سرمایه‌تان به خطر بیفتد بالا است.

ما پیشنهاد می‌کنیم که به‌جای دنبال‌کردن کانال‌های سیگنال، روی مهارت تحلیلی خودتان کار کنید و همیشه آموزش ببینید. در کنار آموزش شخصی می‌توانید از تحلیل‌های دیگران نیز استفاده کنید که دید بهتری نسبت به روند بازار داشته باشید. ما در بلاگ یورپی در بخش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، به‌صورت مرتب تحلیل‌های بروز و معتبر برایتان منتشر می‌کنیم. با مطالعه این تحلیل‌ها دید بهتری نسبت به بازار پیدا می‌کنید و مطمئناً تأثیر مناسبی در سودآوری‌تان خواهد داشت.

به این نکته توجه کنید که تسلط به احساسات در معامله‌گری از اهمیت بسیاری برخوردار است و در شرایط مختلف این امر بسیار دشوار می‌شود. بهتر است از قبل نقطه ورود، حد سود و حد ضرر در اسپات Binance را وارد کنید که در طول معامله تحلیلتان را تغییر ندهید.

سیگنال اسپات بایننس

مرحله پنجم؛ سفارش‌گذاری در اسپات بایننس

بعدازاین که روند جفت‌ارز مورد نظرتان را تحلیل کردید، حال باید برای خرید ارز دیجیتال در سمت راست صفحه، Buy و برای فروش Sell را بزنید.

سپس نوبت به سفارش‌گذاری می‌رسد. در حال حاضر 5 نوع سفارش مختلف در Spot بایننس وجود دارد که در ادامه آموزش معاملات اسپات در بایننس آن‌ها را به شما توضیح می‌دهیم.

1. Limit: در اردر لیمیت اسپات Binance کاربران می‌توانند در قیمتی که خود تعیین می‌کنند سفارش را وارد کنند. کافی است در باکس Price قیمت دلخواه ارز و در باکس Amount مقدار را وارد کنید و Buy یا Sell را بزنید که سفارش لیمیت فعال شود.

حد ضرر در اسپات بایننس

2. Market: در این نوع سفارش کاربران این امکان را دارند که در بهترین قیمت لحظه سفارش را وارد کنند. در باکس Amount مقدار ارز را وارد کنید و Buy یا Sell را بزنید که سفارش مارکت در اسپات بایننس فعال شود.

سفارش مارکت در آموزش ترید اسپات در Binance

3. Stop-Limit: سفارش استاپ لیمیت گزینه مناسبی برای جلوگیری از ضرر محسوب می‌شود. در این نوع اردر اگر قیمت به سطح استاپ برسد، سفارش در قیمت لیمیت فعال می‌شود. مثلاً فرض کنید قیمت فعلی ارزی 100 دلار است. شما می‌خواهید اگر قیمت به 90 دلار رسید در 88 دلار سفارش فروش فعال شود. در این مثال 90 قیمت Stop و 88 قیمت Limit است.

سفارش استاپ لیمیت در آموزش معاملات اسپات در بایننس

4. Trailing Stop: این اردر بهترین انتخاب برای محافظت از سود و جلوگیری از ضرر است. در سفارش تریلینگ استاپ اگر پوزیشن در جهتی که سودآور باشد حرکت کند، پوزیشن کاربران را دنبال می‌کند و اردری اجرا نمی‌شود. اما اگر قیمت در خلاف جهت سودآوری کاربران حرکت کند، با فعال‌کردن اردر لیمیت، پوزیشن را می‌بندد. اصطلاحات این اردر را در ادامه تعریف می‌کنیم:

  • Activation Price: قیمت فعال‌سازی سطحی است که تریلینگ استاپ در آن فعال می‌شود. اگر این پارامتر را خالی بگذارید، قیمت فعال‌سازی به‌صورت پیش‌فرض برابر قیمت بازار قرار می‌گیرد.
  • Trailing Delta: تریلینگ دلتا میزان درصدی است که اگر قیمت در خلاف روند دلخواه حرکت کند، حاضر هستید زیان دهید. این عبارت می‌تواند بین 0.1% تا 20% باشد.
  • Limit Price: قیمت لیمیت سفارشی است که بعد از انجام شدن تریلینگ استاپ فعال می‌شود.

تریلینگ استاپ در سفارش‌گذاری در بایننس

5. سفارش OCO: سفارش او سی او یا One Cancels the Other در ترید اسپات بایننس، متشکل از دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت است. کاربران با این سفارش این امکان را دارند که دو سفارش را به‌صورت هم‌زمان فعال کنند. درصورتی‌که هرکدام از این سفارش‌ها فعال شود، اردر دیگر خودبه‌خود غیرفعال می‌شود.

در ادامه با مثالی پارامترهای این بخش را به شما توضیح می‌دهیم. فرض کنید ارزی را در 1000 دلار خریداری کرده‌اید. در قیمت 1100 دلار قصد خروج از معامله را دارید و اگر قیمت به 910 دلار رسید، می‌خواهید در 900 دلار حد ضرر شما فعال شود. در این صورت بعد از انتخاب Sell پارامترها را به‌صورت زیر وارد کنید:

  • 1100 دلار در باکس Price
  • 910 دلار در باکس Stop
  • 900 در باکس Limit
  • مقدار ارز در باکس Amount

در نهایت روی Sell کلیک کنید.

سفارش OCO در آموزش ترید اسپات در بایننس

مرحله ششم؛ پیگیری سفارش در اسپات Binance

حال در آخرین مرحله از آموزش ترید اسپات در بایننس به پیگیری و تاریخچه اردرها و پوزیشن‌ها می‌پردازیم. بعد از ثبت سفارش یا انجام معامله در پلتفرم Spot صرافی بایننس، در بخش پایین صفحه می‌توانید سفارش‌ها و فعالیت‌های خود را ببینید. در ادامه این بخش‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم:

  • Open orders: در این بخش می‌توانید جزئیات سفارش‌های بازتان را ببینید.
  • Order history: در این قسمت تمامی سفارش‌هایی که در زمان‌های مختلف ثبت کرده‌اید را مشاهده کنید.
  • Trade history: این قسمت تاریخچه‌ای از معاملاتی را که انجام داده‌اید به شما نشان می‌دهد.
  • Funds: در این قسمت این مکان را دارید که دارایی‌های موجود در حساب Spot خود را مشاهده کنید.

پیگیری سفارش در آموزش ترید اسپات در بایننس

کارمزد اسپات بایننس

دانستن کارمزدها بخش مهمی از آموزش معاملات اسپات در Binance است که در این قسمت به آن می‌پردازیم. بازار اسپات بایننس سطح‌های مختلفی برای کارمزد کاربران در نظر گرفته است. برای کاربران معمولی کارمزد میکر و تیکر برابر 0.1% است. با افزایش حجم معاملات و هولد کردن بایننس کوین این امکان را دارید که به کاربر VIP تبدیل و از تخفیف کارمزدها برخوردار شوید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کارمزدها به صفحه کارمزد اسپات بایننس مراجعه کنید.

سطححجم معاملات در 30 روز گذشته بر حسب BUSDو/یامقدار BNB هولد شدهمیکرتیکر
کاربر معمولی< 1,000,000 BUSDیا≥ 0 BNB0.1000%0.1000%
VIP 1≥ 1,000,000 BUSDو≥ 25 BNB0.0900%0.1000%
VIP 2≥ 5,000,000 BUSD و≥ 100 BNB0.0800%0.1000%
VIP 3≥ 20,000,000 BUSDو≥ 250 BNB0.0700%0.1000%
میکر و تیکر یعنی چی؟ به کسانی که در معامله نقدینگی فراهم می‌کنند میکر و به کسانی که نقدینگی را می‌برند تیکر می‌گویند.

نکات مهم برای معاملات اسپات در Binance

در ترید اسپات در بایننس علی‌رغم ساده بوده آن، احتمال زیان نیز وجود دارد؛ بنابراین در هنگام معامله باید به یکسری نکات توجه کنید که در ادامه در اختیارتان می‌گذاریم:

  • استراتژی از قبل تعیین شده: قبل از این که وارد معامله شوید، حتماً استراتژی و هدفی از قبل تعیین شده داشته باشید. اگر تریدر اسکلپ هستید، به‌هیچ‌وجه پوزیشنتان را هولد نکنید و اگر به قصد سرمایه‌گذاری خرید می‌کنید، با نوسانات قیمت به فکر فروش نیفتید.
  • قراردادن حد سود و حد ضرر: قبل از ورود به معامله حتماً باید بدانید که کی از معامله خارج شوید. اگر نقاط خروج را مکتوب نکنید ممکن است اسیر احساسات شوید و تصمیمات اشتباه بگیرید. در بخش سفارش‌گذاری آموزش معاملات اسپات در بایننس به طریقه قراردادن استاپ‌لاس و تیک‌پرافیت یا حد سود پرداختیم.
  • اسیر فومو نشوید: FOMO یا fear of missing out یعنی ترس ازدست‌دادن. مطمئناً در هنگام معامله پیش می‌آید که با دیدن پامپ شدن ارزها، برای خرید آن‌ها وسوسه شوید. اغلب در این مواقع نهنگ‌های بازار این کار را انجام می‌دهند که از تریدرهای تازه‌کار نوسان بگیرند؛ بنابراین به‌هیچ‌وجه در دامشان نیفتید.

سخن پایانی

معاملات Spot یکی از رایج‌ترین پلتفرم‌های ترید ارز دیجیتال، مخصوصاً برای افراد تازه‌کار است. در این مقاله نکات مهمی راجع به آموزش ترید اسپات در بایننس، سیگنال اسپات بایننس و هر نکته‌ای که در این مسیر نیاز است بدانید، در اختیارتان گذاشتیم. اگر کاربر صرافی Binance هستید، با مطالعه آموزش معاملات اسپات در بایننس دیگر نیازی به هیچ منبع دیگری ندارید. در صورت داشتن هرگونه سؤالی در این مورد، در بخش سؤالات آن را با ما مطرح کنید.

سؤالات متداول

اسپات در ارز دیجیتال چیست؟

در ترید Spot ارز دیجیتال کاربران می‌توانند به‌صورت آنی ارز دیجیتال خرید و فروش کنند. قبل از ترید اسپات پیشنهاد می‌کنیم آموزش ترید اسپات در بایننس را جدی بگیرید.

کارمزد ترید اسپات در بایننس چقدر است؟

این مقدار بسته به سطح کاربران بین 0 تا 0.1% متغیر است.

از چه منبعی می‌توانم به سیگنال اسپات بایننس دست پیدا کنم؟

با ورود به بخش تحلیل‌های فاندامنتال و تکنیکال بلاگ یورپی می‌توانید به دقیق‌ترین و به‌روزترین تحلیل‌ها دسترسی داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x