سقوط بیت‌کوین به 39750 با تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تسریع در افزایش نرخ بهره

سقوط بیت‌کوین به 39750 با تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تسریع در افزایش نرخ بهره.

جی پاول از سرعت بخشیدن به افزایش نرخ بهره خبر داد و همین امر منجر به افت بازار کریپتو شد. پاول همچنین بیان کرد که “در ماه می افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره روی میز بود.” بیت کوین دیشب از بالاترین قیمت روزانه خود یعنی 42965 دلار به 38750 دلار کاهش یافت. این در حالی است که ارزش کل بازار کریپتو به 1.88 تریلیون دلار کاهش یافت.

نزدک نیز 2 درصد در روز کاهش یافت که شدیدترین افت از اواسط مارس تاکنون بود. جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس روز دوشنبه گفت که انتظار دارد نرخ بهره تا پایان سال به 3.5 درصد برسد. FED باید در هر جلسه باقیمانده خود نرخ ها را حداقل 0.5 درصد افزایش دهد تا به این عدد برسد. با توجه به اینکه پاول اعلام کرده است که افزایش 0.5 درصدی برای ماه می در نظر گرفته شده، به نظر می رسد پیش بینی بولارد یک پیش بینی قابل اجرا باشد.

هدف از افزایش نرخ بهره، مبارزه با تورم فزاینده است که در ماه گذشته به 8.5 درصد رسید. با این حال، سرمایه‌ گذاری‌ های با رشد بالا، مانند فناوری بر اساس مدل جریان نقدی تخفیف‌ یافته ارزش‌ گذاری می‌ شوند. این مدل در محاسبات خود، نرخ بهره را در نظر می گیرد و نرخ بهره بالاتر به معنای ارزش گذاری کمتر است.

سرمایه گذاری در بازارهای کم ریسک مانند اوراق خزانه ایالات متحده با افزایش نرخ بهره جذاب تر می شود. این بازده تقریبا تضمین شده است. در حالی که سرمایه گذاری های کریپتو ریسک بسیار بالاتری با نوسانات بالا دارند. بیت کوین ممکن است یک محافظ تورم باشد، اما ممکن است در یک اقتصاد جهانی که برای مبارزه با تورم فزاینده مانور می دهد نیز با مشکل مواجه شود.

بعد از گذشت چند ساعت از جلسه فدرال رزرو در لحظه نگارش خبر بیت‌کوین به قیمت 40600 دلار رسیده است.

نظر شما در رابطه با افزایش نرخ بهر آمریکا چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x