کاهش قیمت بیت‌کوین و سختی شبکه، سود حاصل از استخراج بیت‌کوین را به حداقل رساند

کاهش قیمت بیت‌کوین و سختی شبکه؛ سود حاصل از استخراج بیت‌کوین را به حداقل رساند.

پس از این ‌که سختی استخراج بیت‌کوین به بالاترین نرخ خود در تاریخ (26.64 تریلیون) رسید، هش ریت کلی به دلیل افزایش سختی و کاهش قیمت بیت‌کوین کاهش یافت. این آخر هفته، هش‌ریت بیت‌کوین پس از اینکه سه روز پیش به پایین‌ترین حد خود یعنی 167 EH/s کاهش یافت، به 189 اگزاهش در ثانیه (EH/s) افزایش یافت. کاهش قیمت و افزایش سختی، سود استخراج بیت کوین را تحت شعاع قرار داده است.

دشواری استخراج، یافتن پاداش‌های بلاک را سخت‌تر و قیمت پایین بیت‌کوین سود آن را برای ماینرها کمتر می‌کند. هش ریت بیت کوین پس از سختی استخراج، به بالاترین حد تاریخ 26.64 تریلیون در 20 ژانویه 2022 رسید. در آن روز، الگوریتم تنظیم دشواری شبکه (DAA) 9.32 درصد افزایش یافت و دوره بعدی DAA قرار است، 11 روز دیگر تغییر کند.

سختی استخراج بیت کوین در 20 ژانویه 2022 به بالاترین حد خود رسید و قیمت بیت کوین در هفته گذشته بیش از 17 درصد کاهش یافت. هر دوی این عوامل سود استخراج را به شدت تحت فشار قرار داده اند.

آخرین تغییر یارانه بلوکی بیت کوین (BTC) را برای ماینرها بسیار دشوارتر کرده و در طول 13 سال گذشته بیش از هر زمان دیگری دشوارتر می کند. یکی دیگر از موانعی که ماینرهای بیت کوین در هفته گذشته با آن مواجه شدند، کاهش 17.9 درصدی قیمت بیت کوین در هفته گذشته است.

سختی بالاتر و قیمت پایین تر، سود کمتری را برای ماینرها ایجاد می کند. با وجود 189 EH/s هش ریت SHA256 که به زنجیره اختصاص داده شده است؛ به نظر نمی رسد که این عوامل باعث کاهش سرعت ماینرها شده باشد. اگرچه، کل سود ناشی از آمار دکل های استخراج بیت کوین نشان می دهد که استخراج کنندگان SHA256 فشار ناشی از کاهش قیمت و افزایش سختی را احساس می کنند.

شش دستگاه برتر ماینینگ بیت کوین امروز کمتر از 10 دلار در روز درآمد دارند و این باعث می شود، ذستگاه های قدیمی آسیب ببینند.

در حال حاضر، برترین دستگاه استخراج بیت کوین در 23 ژانویه 2022، با استفاده از 0.12 دلار به ازای هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) و نرخ فعلی مبادله بیت کوین، حدود 9.41 دلار در روز درآمد دارد. ریگ ماینینگ، Antminer S19 Pro Bitmain حدود 110 تراهش در ثانیه (TH/s) پردازش می کند. دومین ماینر سودآور یکشنبه، Whatsminer M30S++ Microbt با تقریباً 112 TH/s است. دو دستگاه استخراج برتر امروز از نظر سودآوری کمتر از 10 دلار در روز با نرخ برق 0.12 دلار در هر کیلووات ساعت و نرخ فعلی بیت کوین (BTC) درآمد دارند.

Whatsminer M30S++ با استفاده از نرخ ارز فعلی BTC، روزانه 9.12 دلار سود برآورد می کند. دو هفته پیش، این دو دستگاه ماینینگ روزانه 13 تا 16 دلار سود می بردند و دو هفته قبل از آن، سود هر دستگاه به 25 دلار در روز می رسید.

پس از دستگاه M30S++ Microbt، سه مدل از Bitmain برگرفته از سری S19j هستند که بین 96 تا 104 TH/s پردازش می‌کنند. این سه مدل حدود 8.23 ​​تا 8.91 دلار در روز سود دارند. ششمین دستگاه ماینینگ سودآور امروز، Whatsminer M30S+ Microbt است که حدود 100 تراهش در ثانیه پردازش می کند.

M30S+ حدود 3400 وات برق از دیوار می کشد و با نرخ برق 0.12 دلار در هر کیلووات ساعت و نرخ فعلی مبادله BTC، دکل استخراج می تواند؛ 7.28 دلار در روز سود کند. تعداد زیادی از ماشین‌های استخراج بیت کوین قدیمی، با قدرت پردازش کمتر از 28 TH/s، به سختی سود می‌برند؛ مگر اینکه نرخ برق کمتر از 0.12 دلار در هر کیلووات ساعت باشد. این بدان معنی است که واحدهای نسل قدیمی، مانند Bitmain S9 معروف، امروز نسبت به زمانی که قیمت بیت کوین بالاتر بود و سختی استخراج کمتر بود، سود بسیار کمتری دارند.

نظر شما در مورد سودی که ماینرها با تغییر قیمت فعلی بیت کوین و افزایش سختی استخراج به دست می آورند چیست؟
دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.
5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x