آموزش کیف پول بلو ولت؛ از دانلود Blue Wallet تا آموزش کامل

آیا می‌دانید که ولت‌هایی امن با کارمزد مناسب ارائه شده است و شما ‌می‌توانید رمزارزهای باارزش مثل بیت‌کوین را در آن نگهداری کنید؟ آیا می‌دانید که Blue Wallet مختص ارز بیت‌کوین بوده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است؟ در آموزش کیف پول بلو ولت علاوه دانلود و نحوه نصب، با محیط کاربری آن آشنا می‌شویم؛ پس همراه یورپی باشید.

آشنایی با کیف پول بلو ولت

در سال 2017 برای اولین‌بار بلو ولت توسط ایگور کوساکوف، مارکوس رودریگز و نونو کوئلیو راه‌اندازی شد. در زمان معرفی این ولت عنوان شد که راه حلی امن در جهت نگهداری ارز BTC است. توسعه‌دهندگان Blue Wallet ابتدا نسخه IOS این ولت را منتشر کردند و سپس باگذشت زمان نسخه اندروید بلو ولت در دسترس کاربران قرار گرفت. کماکان دانلود بلو ولت روی ویندوز امکان‌پذیر نیست و این کیف پول تنها در دو نسخه Android و IOS در دسترس کاربران است.

در ادامه ابتدا به دانلود و نصب Blue Wallet پرداخته و سپس با آموزش ساخت کیف پول Blue Wallet می‌پردازیم.

آموزش دانلود کیف پول بلو ولت

به‌منظور دانلود نسخه اصلی کیف پول بلو ولت ابتدا باید به سایت رسمی آن با آدرس https://bluewallet.io مراجعه کنید. پس از ورود با دو گزینه جهت بارگیری ولت روبه‌رو می‌شوید که عبارت‌اند از:

  • APP Store؛ دانلود کیف پول بلو ولت برای آیفون
  • Google Play؛ دانلود کیف پول بلو ولت برای اندروید

با انتخاب گزینه مدنظرتان می‌توانید اپلیکیشن رسمی Blue Wallet را دریافت کنید.

دانلود کیف پول بلو ولت روی موبایل

آموزش کیف پول بلو ولت؛ ساخت حساب کاربری

پس از دانلود Blue Wallet اپلیکیشن آن را باز کنید. جهت ساخت حساب کاربری مراحل زیر را پیش ببرید:

  1. در صفحه اصلی گزینه Add now را بزنید.

نحوه ساخت کیف پول بلو والت

  1. در بالای پنجره باز شده کادری به نام My first wallet قرار گرفته که باید برای کیف پولتان اسم تعیین کنید.
  2. زیر این کادر سه گزینه به نام Bitcoin، Lightning و Vault قرار گرفته که باید نوع ولتتان را بر اساس این سه گزینه مشخص کنید.
  • گزینه اول که Bitcoin نام دارد گزینه ساده و قدرتمندی برای نگهداری بیت‌کوین است؛ اگر قصد دارید مقداری کمی از ارز BTC نگهداری کنید، این گزینه را بزنید.
  • گزینه دوم Lightning است. به‌صورت کلی لایتنینگ لایه‌ای بر روی شبکه بلاک‌چین بوده و برای تراکنش‌های کوچک مناسب است. درصورتی‌که قصد دارید تراکنش‌هایتان سریع‌تر پردازش شوند، این گزینه را انتخاب کنید.
  • و در آخر گزینه سوم Vault یا والت نام‌گذاری شده است. با انتخاب این گزینه سطح امنیت ولتتان تا حد زیادی افزایش‌یافته و مناسب برای نگهداری مقادیر زیادی از رمزارز BTC است. این گزینه به‌عنوان ولت چند امضایی نیز شناخته می‌شود.

روش اول؛ ساخت ولت با گزینه Bitcoin

گزینه اول در هنگام ساخت بلو ولت Bitcoin است. در پایین این گزینه قید شده که کیف پول ساده و امن برای بیت‌کوین است.

حال به ساخت کیف پول در بلو ولت با گزینه Bitcoin می‌پردازیم:

  1. به همین منظور بعد از ورود به این صفحه نام ولتتان را تعیین کرده و روی گزینه Create کلیک کنید که به مرحله بعد بروید.
  2. در مرحله بعد 12 عبارت خصوصی ولتتان ارائه می‌شود که باید در مکانی امن آن را یادداشت کنید.
  3. پس از یادداشت گزینه  OK , I wrote it down در پایان صفحه کلیک کنید که فرایند ساخت حساب بلو ولت به اتمام برسد.

ساخت کیف پول در بلو ولت با Bitcoin

روش دوم؛ ساخت ولت با گزینه Lightning

گزینه دوم که در هنگام ساخت بلو ولت با آن مواجه می‌شوید، لایتنینگ نام دارد. بلو ولت در توضیحات لایتنینگ نوشته است که جهت تراکنش‌های فوری استفاده شود.

 با انتخاب این گزینه کادری برایتان نمایش داده می‌شود که قادر هستید ولتتان را به LNDhub متصل کنید. کاربرانی که قصد افزایش امنیت دارند، می‌توانند ولتشان را به LNDhub متصل کنند. حال مراحل زیر را پیش ببرید:

  1. پس از انتخاب گزینه دوم روی گزینه Create کلیک کنید.
  2. در صفحه بعد QR Code ولتتان به همراه آدرس LNDhub برایتان نمایش داده می‌شود. این بارکد جهت دریافت بک‌آپ از کیف پول بلو ولت است که باید به همراه آدرس LNDhub ذخیره کنید.
  3. پس از ذخیره دو مورد بالا روی گزینه OK, I have saved it بزنید.

با انتخاب این گزینه فرایند ساخت کیف پول لایتنینگ به پایان رسیده و می‌توانید از امکانات آن بهره ببرید. در ادامه آموزش کیف پول بلو ولت به روش سوم می‌پردازیم.

ساخت کیف پول در بلو ولت با لایتنینگ

روش سوم؛ ساخت ولت با گزینه Vault

گزینه آخر که در هنگام ساخت بلو ولت که مشاهده می‌کنید، والت یا Vault نام دارد. در توضیحات این گزینه درج شده که بیشترین امنیت جهت تراکنش‌های بزرگ را دارد. جهت ساخت ولت با این گزینه مراحل زیر را پیش ببرید.

  1. روی گزینه Vault کلیک کرده و سپس گزینه Create را انتخاب کنید.
  2. در صفحه بعد کمی توضیحات دررابطه‌با Vault برایتان نمایش داده می‌شود. در این توضیحات نوشته شده که برای استفاده از این ولت به 2 تا 3 کلید نیاز دارید. این کلید‌ها برای ارسال ارز یا بک‌آپ استفاده می‌شود. پس از مطالعه گزینه Let’s Start را انتخاب کنید.
  3. صفحه بعد سه بخش وجود دارد که باید 3 کلید Vault را تعیین کنید. جهت ساخت کلید جدید در هر سه گزینه روی Create New کلیک کنید. 12 عبارت خصوصیتان را در مکان امن یادداشت کرده و گزینه Done را بزنید.
  4. پس از تعیین 3 کلید خصوصی گزینه Create را انتخاب کنید.

ساخت کیف پول در بلو ولت با Vault

فرایند ساخت بلو ولت با Vault به پایان رسیده و می‌توانید تراکنش‌هایتان را با نهایت امنیت انجام دهید.

آموزش کیف پول بلو ولت؛ شارژ کیف پول

اما پس از نصب کیف پول Blue Wallet سراغ دریافت رمزارز در بلو ولت می‌رویم که بتوانیم از امکانات و قابلیت‌های آن استفاده کنیم. بلو ولت 2 راه جهت شارژ ولتتان پیش روی شما گذاشته که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

راه اول؛ خرید بیت‌کوین

جهت خرید ارز  BTC در Blue Wallet ابتدا روی ولتتان کلیک کنید. بعد از کلیک به صفحه اصلی کیف پول موردنظرتان منتقل می‌شوید. در این صفحه گزینه‌ای به نام Buy Bitcoin را می‌بینید. از طریق این گزینه می‌توانید رمزارز BTC را خریداری کنید. البته به دلیل تحریم کاربران ایرانی توسط صرافی‌های جهان و کارمزدهای بسیار بالا بهترین روش شارژ کیف پول انتقال ارز به آن است که در ادامه با این روش آشنا می‌شویم.

راهنمای خرید بیت کوین در بلو ولت

راه دوم؛ دریافت ارز بیت‌کوین

راه دوم برای کاربران ایرانی بهترین و مناسب‌ترین روش شارژ کیف پول بلو ولت است. به‌منظور دریافت ارز BTC در Blue Wallet روی نام رمزارزتان کلیک کرده و گزینه Receive در پایین صفحه را انتخاب کنید.

با کلیک روی این گزینه آدرس ولتتان به دو صورت QR Code و Text مشاهده کرده که با اشتراک‌گذاری آن‌ها می‌توانید ولتتان را شارژ کنید. اما سوال اصلی اینجاست که بیت کوین اولیه را از کجا تهیه کنید؟ برای خرید بیت‌کوین از صرافی‌های معتبر ایرانی باید کمک بگیرید. یورپی یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما است که به صورت اتوماتیک و در هر 24 ساعت شبانه‌روز می‌توانید بیت کوین موردنظرتان را از آن خریداری کنید.

خرید ارز بیت‌کوین از یورپی

نحوه شارژ کیف پول بلو ولت

ارسال بیت‌کوین

اما بخش پرکاربرد بعدی در آموزش کیف پول بلو ولت ارسال ارز BTC است. به همین منظور روی ولتتان کلیک کرده و گزینه Send را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه به صفحه بعد می‌روید. در این صفحه دو کادر وجود دارد، کادر اول جهت واردکردن آدرس ولت مقصد و کادر دوم برای یادداشت است. در پایین کادرها گزینه‌ای به نام FEE قرار دارد که با تغییر آن می‌توانید سرعت تراکنش را افزایش یا کاهش دهید.

در بالای آن‌ها دکمه‌ای قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید در نوع تراکنش تغییر ایجاد کنید. همچنین در پایین این صفحه گزینه‌ای به نام Select Wallet وجود دارد که نوع ولتتان را تغییر می‌دهد.

نحوه ارسال ارز در بلو والت

مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها در بلو ولت

در صفحه اصلی بلو ولت بخشی به نام Transaction قرار دارد که هرگونه معامله‌ای انجام دهید، با جزئیات در این بخش ثبت می‌شود. همچنین با کلیک روی ولتتان تاریخچه معاملاتتان را مشاهده می‌کنید.

مشاهده تاریخچه تراکنش های در blue Wallet

نحوه دریافت بک‌آپ در Blue Wallet

حفظ اطلاعات حساب کاربری بلو ولت با اهمیت‌ترین موضوع برای کاربران آن است. به همین منظور جهت دریافت فایل پشتیبان از کیف پول بلو ولت به صفحه ولتتان بروید و روی سه‌نقطه کلیک کنید.

با کلیک روی این گزینه اطلاعات کیف پول اعم از نام، نوع، تعداد تراکنش و غیره را مشاهده می‌کنید. در پایین این صفحه سه دکمه وجود دارد که نام گزینه اول Export/Backup است. با انتخاب این گزینه پنجره‌ای برایتان باز خواهد شد که نسخه پشتیبانی کیف پول بلو ولت در آن قرار دارد.

نحوه دریافت بکاپ در بلو ولت

ویژگی‌های کیف پول بلو ولت

حال پس از آموزش کیف پول بلو ولت سراغ مزیت‌های آن می‌رویم. یکی از دلایل اصلی انتخاب بلو ولت برای نگهداری ارز BTC امکانات و قابلیت‌های آن است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

سطح امنیت بالا

ایمنی کیف پول Blue Wallet مهم‌ترین ویژگی این کیف پول است. توسعه‌دهندگان بلو والت با افزایش سطح امنیت آن، حفظ سرمایه و حریم خصوصی کاربران را خط قرمز خودشان جلوه داده‌اند که خوشبختانه در اثبات این موضوع به‌صورت دقیق عمل کرده‌اند.

کارمزد مناسب

کاربران فعال در حوزه ارز دیجیتال همیشه به دنبال ولتی هستند که هزینه تراکنش کمتری دریافت کند. یکی از دلایل انتخاب بلو ولت کارمزد نسبتاً پایین آن است. اگر این ولت را با سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال مقایسه کنید، قطعا آن را برای انتقال بیت کوین انتخاب خواهید کرد.

سرعت تراکنش بالا

هنگام ارسال ارز به سایر ولت‌ها می‌توانید سرعت تراکنش را تغییر دهید. این ویژگی کاربرد زیادی در خریدوفروش بیت‌کوین دارد؛ به طوری‌که اگر قیمت این ارز با افت زیادی مواجه شد، به‌سرعت‌ می‌توانید آن را بفروشید.

اتصال آسان به ولت سخت‌افزاری

بلو ولت امکان اتصال به ولت سرد را برای کاربران فراهم کرده است که به‌آسانی بتوانید ولت سخت افزاریتان را به اینترنت متصل کنید.

کنترل معاملات ارزی

کیف پول Blue wallet به کاربران خود اجازه می‌دهد که روی تراکنش‌هایشان تغییرات را با بالاترین سرعت انجام دهند. با این ویژگی می‌توانید تراکنش‌ها را کنسل کرده یا به‌صورت دسته‌ای ثبت کنید؛ ثبت تراکنش‌ها به‌صورت دسته‌ای باعث کاهش کارمزد می‌شود. برای فعال‌کردن تراکنش دسته‌ای تنها کافیست در صفحه ارسال ارز روی سه‌نقطه کلیک کرده و گزینه Add Recipient را فعال کنید.

گزینه Add Recipient در بلو ولت

پلتفرم مبادلاتی همتابه‌همتا

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ولت مبادلات همتابه‌همتا یا هودل هودل (Hodl Hodl) بوده که مبادلات همتابه‌همتای بیت‌کوین را آسان کرده است.

خرید بیت‌کوین با کمترین اطلاعات شخصی

همان‌طور که در آموزش کیف پول بلو ولت بیان کردیم، خرید BTC، یکی از راه‌های شارژ ولت است.  گاهی ممکن است به دنبال راهی برای خرید بیت کوین بدون درج اطلاعات شخصی زیاد باشید. در این صورت بلو ولت بهترین گزینه پیش روی شماست؛ چراکه امکان خرید بیت‌کوین با درج کمترین اطلاعات شخصی را برای کاربران خود فعال کرده است.

پشتیبانی از سگویت

ویژگی ممتاز کیف پول Blue Wallet پشتیبانی از شبکه SegWit است. با استفاده از این ویژگی چارچوب تراکنش‌هایتان تغییر کرده و کارمزد کمتری را پرداخت می‌کنید. آدرس‌های ولت بومی سگویت با BC1 آغاز می‌شوند که به همین واسطه کمترین فضا را در بلاک بیت‌کوین اشغال کرده و در نتیجه کارمزد کمتری را پرداخت می‌کنید. همچنین با وجود این ویژگی سرعت تراکنش‌هایتان نیز بیشتر خواهد شد.

تغییر کارمزد پس از ثبت تراکنش

شاید یکی از ویژگی‌های محبوب بلو ولت تغییر کارمزد تراکنش جهت شانس تأیید بیشتر باشد. البته باید قبل از پردازش تراکنش این فرایند را انجام دهید به همین منظور اگر در تنظیمات ولتتان گزینه Allow FEE Bump فعال باشد، می‌توانید کارمزد را تغییر دهید.

گزینه Allow FEE Bump در بلو ولت

مزایا و معایب بلو ولت

قطعاً تمامی ولت‌های نگهداری ارز دیجیتال مشکلات یا ویژگی‌هایی دارند. بلو ولت نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه مزایا و معایب این کیف پول محبوب را بخوانید.

مزایای بلو ولتمعایب Blue Wallet
سطح امنیت بالاعدم نسخه ویندوز
کارمزد مناسبعدم پشتیبانی از سایر ارزها
افزایش سرعت تراکنشعدم پشتیبانی از احراز هویت دو مرحله‌ای
دانلود و نصب آسان
پشتیبانی از کیف پول سخت‌افزاری
پشتیبانی از شبکه سگویت
خرید بیت‌کوین با کمترین اطلاعات شخصی

سخن آخر

کیف پول Blue Wallet یکی از امن‌ترین کیف پول‌های مخصوص BTC است که امکانات بسیار متعددی دارد. همچنین این ولت بهترین گزینه جهت نگهداری بیت‌کوین است. امیدواریم که با آموزش کیف پول بلو ولت کمک بسزایی دررابطه‌با نگهداری بیت‌کوین به شما کرده باشیم. اگر سوالی در مورد این کیف پول دارید، از طریق دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

 

کیف پول بلو ولت چیست؟

Blue Wallet یکی از کیف پول های نرم‌افزاری ارز دیجیتال است.

کیف پول بلو ولت از چه ارزهایی پشتیبانی می کند؟

کیف پول Blue Wallet از ارز بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند.

آیا Blue Wallet امن است؟

بله، بلو ولت از بالاترین سطح امنیت برقرار است.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x