آموزش مارجین در صرافی کوینکس به‌صورت تصویری

خیلی از مواقع تریدرها به سرمایه بیشتری برای معامله نیاز دارند که از طریق آن بتوانند احتمال دریافت سودشان را نیز افزایش دهند. معاملات مارجین دقیقاً به همین منظور طراحی شده‌اند. در این معاملات کاربران این امکان را دارند که در ازای پرداخت مقداری کارمزد و بهره اضافی، از صرافی وام بگیرند و با آن ترید کنند. اگر کاربر صرافی CoinEx هستید و قصد دارید با معاملات مارجین در کوینکس آشنا شوید، در این مقاله به آموزش مارجین در صرافی کوینکس می‌پردازیم.

مارجین در صرافی CoinEx چیست؟

معاملات Margin در کوینکس روشی است که در آن تریدرها از یک شخص ثالث ارز دیجیتال قرض می‌گیرند و با آن معامله می‌کنند. در مقایسه با معامله معمولی، کاربران در مارجین کوینکس به دلیل سرمایه بیشتر، شانس بیشتری برای کسب سود دارند. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت که در ترید مارجین احتمال ضرر هم افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین معامله‌گران قبل از شروع این نوع از معاملات باید آموزش مارجین در کوینکس را به طور کامل فرابگیرند. در ادامه بخش Margin صرافی کوینکس را به طور کامل به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش مارجین در صرافی کوینکس

جهت شروع ترید مارجین ابتدا به حسابتان در کوینکس وارد شوید و بالای صفحه روی Exchange بزنید که به محیط مارجین وارد شوید. بقیه مراحل را در ادامه توضیح می‌دهیم.

آموزش مارجین در صرافی کوینکس

مرحله اول؛ انتقال ارز دیجیتال به حساب مارجین

برای شروع معاملات مارجین در کوینکس نیاز دارید که مقداری ارز دیجیتال به حساب مارجینتان انتقال دهید. اگر در حساب صرافی کوینکس ارز دیجیتالی ندارید، می‌توانید از طریق صرافی یورپی کریپتو مورد نظرتان را با ریال خریداری کنید و سپس آن را به کوینکس انتقال دهید.

خرید ارز دیجیتال از صرافی یورپی

بعد از انتقال ارز دیجیتال به حساب اسپات در کوینکس، در بالای صفحه روی Assets بروید و Spot را بزنید. حال کافی است برای انتقال ارز دیجیتال به حساب‌های دیگر خود از جمله مارجین از گزینه Transfer کمک بگیرید.

معاملات مارجین در کوینکس

برای انتقال ارز به حساب مارجین، پارامترهای این بخش را مانند زیر وارد کنید:

  • From: انتقال از حساب Spot
  • To: انتقال به حساب Margin
  • Margin: انتخاب جفت‌ارز
  • Coin: انتخاب ارز دیجیتال
  • Amount: مقدار ارز دیجیتال

در نهایت با کلیک روی Confirm انتقال انجام می‌شود.

آموزش مارجین در کوینکس

مرحله دوم؛ انتخاب ارز دیجیتال در آموزش مارجین در صرافی کوینکس

بعد از انتقال ارز به حساب مارجین، در بالای صفحه وارد Exchange شوید.

  • سپس در بالای صفحه سمت چپ Margin را بزنید که فقط جفت‌ارزهایی را که امکان باز کردن معاملات مارجین در آن‌ها وجود دارد، ببینید.
  • در ادامه ارز مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب ارز، در زیر چارت معاملاتی Margin Trading را بزنید.

تفاوت مارجین و فیوچرز کوینکس

مرحله سوم؛ قرض گرفتن در مارجین صرافی کوینکس

قبل از شروع معامله ابتدا باید از طریق گزینه Borrow به‌تناسب مقداری که نیاز دارید، ارز دیجیتال قرض بگیرید. با کلیک روی این گزینه پاپ‌آپی باز می‌شود.

  • ابتدا ارز مورد نظرتان را در بخش Coin انتخاب کنید.
  • در قسمت Period می‌توانید زمان قرارداد را مشاهده کنید. در صورت فعالسازی Auto renewal این زمان به طور خودکار تمدید می‌شود.
  • در باکس Borrowed amount مقدار ارزی را که می‌خواهید قرض بگیرید، وارد کنید.
  • در مقابل Available مقدار ارزی را که می‌توانید قرض بگیرید، به شما نشان می‌دهد.
  • در بخش Daily interest سود روزانه را مشاهده می‌کنید.

در نهایت با کلیک روی Confirm فرایند قرض گرفتن از کوینکس تکمیل می‌شود.

فرض کنید 50 دلار در حساب مارجینتان موجود است. اگر 150 دلار وام بگیرید، مجموع دارایی‌هایتان 200 دلار می‌شود؛ بنابراین اهرم معاملاتتان 4 است.

وام گرفتن در آموزش مارجین در صرافی کوینکس

اگر می‌خواهید که فرایند وام‌گرفتن به‌صورت خودکار انجام شود، کافی است تیک Auto-Loan را فعال کنید. در این صورت با واردکردن مقدار ارز در بخش سفارش‌گذاری، کوینکس به‌صورت خودکار ارز موردنظرتان را به شما قرض می‌دهد.

گرفتن وام در معاملات مارجین در کوینکس

مرحله چهارم؛ سفارش‌گذاری در مارجین CoinEx

در این مرحله از آموزش مارجین در صرافی کوینکس به سراغ سفارش‌گذاری می‌رویم. در مارجین صرافی کوینکس 4 نوع سفارش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • Limit: در سفارش لیمیت کاربران می‌توانند در قیمتی معین سفارش خرید یا فروش ثبت کنند. کافی است در باکس Price قیمت موردنظر و در باکس Amount مقدار ارز را وارد کنید و سپس Buy یا Sell را بزنید.
  • Market: در این سفارش کاربران این امکان را دارند که در بهترین قیمت بازار سفارش‌گذاری کنند. در باکس Amount مقدار ارز را وارد کرده و سپس روی Buy یا Sell کلیک کنید. صرافی به‌صورت خودکار سفارش را در بهترین قیمت ثبت می‌کند.
  • Stop-Limit: این سفارش برای زمانی است که کاربران می‌خواهند ابتدا قیمت به یک سطح برسد و سپس سفارش فعال شود. کاربران باید در این سفارش دو قیمت وارد کنند. باکس Stop سطح اولیه قیمت است که اگر قیمت به آن برسد، سفارش با قیمت Limit ثبت می‌شود. بعد از واردکردن این دو، مقدار ارز دیجیتال را در Amount وارد کنید و در نهایت Buy یا Sell را بزنید.
  • Stop-Market: این سفارش مانند استاپ لیمیت است، تنها تفاوت آن این است که سفارش در بهترین قیمت بازار وارد می‌شود. کافی است در باکس Stop سطح اولیه قیمت و در Amount مقدار ارز را وارد کنید. با زدن Buy یا Sell زمانی که قیمت به سطح Stop برسد، سفارش در بهترین قیمت بازار ثبت می‌شود.

سفارش‌گذاری در آموزش مارجین در کوینکس

همان‌طور که می‌دانید صرافی کوینکس جزو بهترین صرافی‌ها در بخش کارمزدها است. برای دیدن کارمزد معاملات مارجین در کوینکس، در زیر چارت معاملاتی روی Fee Rate بروید. در سطح VIP0 کارمزد برای دو طرف معامله برابر 0.2% است. کاربران این امکان را دارند که با هولد توکن CET و افزایش حجم معاملات به سطوح بالاتر بروند و از تخفیف کارمزدها برخوردار شوند.

مرحله پنجم؛ پیگیری سفارش‌ها در آموزش مارجین در کوینکس

بعدازاین که سفارشتان را در مارجین کوینکس وارد کردید، حال باید وضعیت سفارش را پیگیری کنید. با رفتن به بخش Current Order می‌توانید وضعیت سفارش‌های فعلیتان را مشاهده کنید. همچنین در بخش Order History می‌توانید تاریخچه‌ای از اردرها و معاملاتتان را ببینید.

پیگیری سفارش‌ها در آموزش مارجین در صرافی CoinEx

مرحله ششم؛ بازپرداخت وام در آموزش مارجین در صرافی کوینکس

برای بازپرداخت ارزی که از کوینکس وام‌گرفته‌اید، وارد قسمت Repayment شوید. سپس پنجره‌ای برای شما باز می‌شود. کافی است ارز را انتخاب کرده و در باکس Amount مقدار وامی را که قصد دارید بازپرداخت کنید، وارد کنید. با زدن دکمه Confirm بازپرداخت انجام می‌شود.

اگر نمی‌خواهید این مراحل را خودتان انجام دهید، تیک Auto Repayment را فعال کنید که صرافی به‌صورت خودکار این عملیات را انجام دهد.

بازپرداخت وام در آموزش مارجین در صرافی کوینکس

مدیریت ریسک در معاملات مارجین در کوینکس

اگرچه ترید مارجین جذابیت‌های خودش را دارد، اما برای افراد مبتدی بدون استراتژی مدیریت ریسک، می‌تواند نابودگر باشد. در ادامه آموزش مارجین در صرافی کوینکس نکاتی در اختیارتان می‌گذاریم که می‌تواند در مارجین کوینکس به کارتان بیاید.

  • حساب‌های ترید جداگانه: به‌هیچ‌عنوان تمام سرمایه‌تان را در حساب مارجین قرار ندهید که مبادا در اثر نوسانات بازار تمامی سرمایه ارز دیجیتالتان به خطر بیفتد.
صرافی کوینکس به دلیل پشتیبانی از زبان فارسی و همچنین عدم سخت‌گیری زیاد می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد ایرانی باشد. اما بازار کریپتو به‌هیچ‌وجه قابل‌پیش‌بینی نیست و ممکن است بعضی صرافی‌ها مانند FTX تا ورشکستگی نیز پیش بروند؛ بنابراین کارکردن در صرافی‌های مطمئن مثل بایننس روزبه‌روز برای تریدرها جذاب‌تر می‌شود. البته همان‌طور که می‌دانید بایننس فعالیت در این صرافی را برای ایرانیان ممنوع کرده است. بااین‌حال نگران نباشید. شما می‌توانید با خرید اکانت وریفای شده بایننس در یورپی به‌راحتی در صرافی بایننس فعالیت کنید. کارشناسان ما با کمترین هزینه و به‌صورت تضمینی این خدمت را برای شما انجام می‌دهند.

خرید اکانت وریفای شده بایننس از یورپی

  • از حد ضرر استفاده کنید: حد ضرر یا استاپ‌لاس یکی از مهم‌ترین ابزارها در مارجین کوینکس است. همیشه در پوزیشن‌هایتان از این ابزار استفاده کرده که در هنگام زیان، فقط مقدار کمی ضرر کنید و کل حسابتان لیکوئید نشود.
  • سیو سود را فراموش نکنید: اگر روند بازار در جهت مطلوبتان حرکت کند، معمولاً به‌خاطر طمع، تمایل به دریافت سود کمتر می‌شود. اما بهتر است بعد از رسیدن قیمت به سطح‌هایی که از قبل مشخص می‌کنید، مقداری از سود را خارج کنید.
  • ترید انتقامی نکنید: اگر در معامله‌ای پول زیادی از دست بدهید ممکن است وسوسه شوید که با افزایش حجم معاملات بعدی، همه زیان را یکجا جبران کنید. اما این کار به‌شدت خطرناک است و ممکن است کل ارزهای دیجیتالتان را از دست بدهید.

سخن پایانی

معاملات مارجین در کوینکس اغلب توسط تریدرهای حرفه‌ای استفاده شده و به‌هیچ‌وجه به افراد تازه‌کار توصیه نمی‌شود. اهرم در مارجین می‌تواند در صورت عدم تسلط، باعث نابودی سرمایه‌تان شود؛ بنابراین بدون آموزش مارجین در صرافی کوینکس، ورود به این بازار برابر است با ضرر و زیان! امیدواریم بعد از خواندن مقاله آموزش مارجین در کوینکس و تمرین فراوان، بتوانید به تسلط کامل در معامله دست پیدا کنید و به سود مستمر برسید.

سؤالات متداول

حساب مارجین کوینکس چیست؟

در این نوع معامله افراد می‌توانند از طریق وام‌گرفتن از اشخاص دیگر با لوریج معامله کنند و سود و زیان بالقوه‌شان را افزایش دهند.

آیا معاملات مارجین در کوینکس سودآور است؟

با یادگیری تکنیک‌های مارجین در صرافی کوینکس و تمرین زیاد، کاربران می‌توانند به سود برسند. اما این نوع معامله می‌تواند برای افراد مبتدی خطرناک باشد؛ اگر در این بازار تازه‌کار هستید بهتر است در ابتدا با لوریج پایین معامله کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x