کناره گیری پدرخوانده دی‌فای باعث ریزش قیمت فانتوم و یرن فایننس شد

کناره گیری پدرخوانده دی‌فای باعث ریزش قیمت فانتوم و یرن فایننس شد.

آندره کرونژ توسعه‌دهنده برجسته و بنیان‌گذار پروژه های زیادی در حوزه دی‌فای، پس از راه‌اندازی نامناسب پروژه Solidly، از هرگونه دخالت در فضای کریپتو و دی‌فای کناره‌گیری کرده است.

آندره کرونژ، معمار دی‌فای، مشاور فنی بنیاد فانتوم و بنیانگذار Yearn.finance پس از غیرفعال کردن حساب توییتر خود، فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) را ترک کرد.

همکار قدیمی کرونژ در بنیاد فانتوم، آنتون نل، یکشنبه در توییتی اعلام کرد که هم او و هم کرونژ به طور کامل فضای کریپتو را ترک می کنند. با این حال، نگرانی‌هایی در مورد سرنوشت تقریباً 25 برنامه غیرمتمرکز (DApps) و خدماتی که تا به حال در حال اجرا بوده‌اند، به وجود آمد. Fantom یک راه حل لایه 2 مقیاس پذیری اتریوم است.

از جمله برنامه‌ها و سرویس‌های آسیب‌دیده می‌توان به yearn.fi، keep3r.network، multichain.xyz، chainlist.org، bribe.crv.finance و solidly.exchange اشاره کرد.

واکنش جامعه کریپتو نسبت به اعلامیه آنتون نل عموماً همدلانه بوده است، زیرا بسیاری می‌دانند که این دو به احتمال زیاد نیاز به یک استراحت ذهنی از سختی‌های عظیم کارشان نیاز داشتند.

مایکل کونگ، مدیرعامل فانتوم، عواقب کناره گیری کرونژ و نل را توضیح داد. اگرچه کرونژ در تأسیس بسیاری از پروژه‌ها نقش اساسی داشت، کنگ در روز دوشنبه در توییتی گفت که «این پروژه‌ها توسعه را تعطیل نمی‌کنند. برخی از آن‌ها سال‌هاست که به‌طور مستقل فعالیت می‌کنند.»

توسعه‌دهنده اصلی Yearn.finance، Banteg، همچنین به کاربران و سرمایه‌گذاران اطمینان داد که خروج آندره تأثیر چندانی بر عملکرد روزانه جمع‌آوری بازدهی DeFi ندارد.

افرادی که YFI را دفن می کنند، متوجه می شوید که آندره بیش از یک سال است که روی آن کار نکرده است؟ و حتی اگر این کار را انجام دهد، 50 نفر تمام وقت و 140 مشارکت کننده پاره وقت برای پشتیبانی از همه چیز وجود دارد.

قیمت Yearn (YFI) و Fantom (FTM) بلافاصله پس از توییت نل سقوط کرد. YFI طی روز گذشته حدود 10 درصد کاهش یافته و به 18187 دلار رسیده است در حالی که FTM با 20 درصد کاهش به 1.33 دلار رسیده است.

اگرچه مجموع ارزش قفل شده (TVL) در Yearn تقریباً ثابت مانده است و در 3 میلیارد دلار است، Fantom TVL از 3 مارس 40 درصد کاهش یافته و به 7.16 میلیارد دلار رسیده است. طبق گزارش DefiLlama، TVL آخرین پروژه Cronje، Solidly، از روز پنجشنبه 68 درصد کاهش یافته و به 735 میلیون دلار رسیده است.

کرونژ یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های DeFi از زمان ظهور آن در فضای کریپتو بوده است. مشارکت او در صنعت آنقدر عمیق بوده است که تحلیلگر بازار The DeFi Edge در توییتر از رفتن او ابراز تاسف کرد و در یک توییت یکشنبه گفت: “Andre Cronje پدرخوانده DeFi است”.

نظر شما در رابطه با میزان تاثیرگذاری کناره گیری افراد از پروژه های دی‌فای چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x