ایلان ماسک برای ساخت شبکه اجتماعی بدون سانسور درحال برنامه ریزی است

ایلان ماسک برای ساخت شبکه اجتماعی بدون سانسور درحال برنامه ریزی است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس می‌ گوید که در حال برنامه ریزی و فکر جدی برای ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید با آزادی بیان و بدون سانسور است. میلیاردر تسلا گفت: با توجه به اینکه توییتر به عنوان میدان عمومی شهر عمل می کند، عدم رعایت اصول آزادی بیان اساساً دموکراسی را ضعیف می کند.

ایلان ماسک در نظر دارد پلتفرم جدید رسانه های اجتماعی را بسازد. وی در چند روز گذشته درباره نیاز به یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید در توییتر صحبت کرده است. او اخیراً انتقاد بیشتری از توییتر و سیاست‌ های آن کرده است و ادعا می‌ کند که پلتفرم رسانه‌ های اجتماعی با عدم پایبندی به اصول آزادی بیان، دموکراسی را نقض می‌ کند.

ماسک در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به فکر ساختن یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید با الگوریتم منبع باز است؟ پاسخ داد: در حالی که آزادی بیان در اولویت قرار دارد و تبلیغات به حداقل می رسد، من به این موضوع نیز جدی فکر می کنم.

این بحث زمانی آغاز شد که وی در یک نظرسنجی توییتری از 79.2 میلیون دنبال کننده خود خواست رای دهند، که آیا توییتر به اصل آزادی بیان پایبند است؟! رئیس تسلا تأکید کرد: پیامدهای این نظرسنجی مهم خواهد بود. لطفا با دقت رای دهید. پس از 24 ساعت، نظرسنجی با بیش از 2 میلیون رای به پایان رسید. 70.4 درصد پاسخ منفی دادند.

مدیر عامل اسپیس ایکس در توییت بعدی پرسید: “آیا به پلتفرم جدیدی نیاز است؟”

چند پلتفرم در حال حاضر خود را به عنوان جایگزین های آزادی بیان تبلیغ می کنند، اما هیچ کدام به اندازه توییتر نزدیک نشده اند. به عنوان مثال، Parler به عنوان یک جایگزین توییتر مورد توجه قرار گرفته است، اما یک سرویس متمرکز مشابه است.

برخی از پلتفرم‌ ها با پروتکل‌ های غیرمتمرکز و منبع باز ساخته شده‌اند، مانند Gab و Truth Social، پلتفرمی که اخیراً توسط رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ پس از ممنوعیت توئیتر راه‌اندازی شده است. Truth Social مطرح نشد و حتی ترامپ به سختی از آن استفاده می کند. چندین پروتکل مختلف را می توان برای ساخت جایگزین های غیرمتمرکز توییتر استفاده کرد، از جمله Mastodon، Diaspora، Misskey، Friendica، Pleroma و Twister.

نظر شما در رابطه با ساخت شبکه های اجتماعی بدون سانسور چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x