ایلان ماسک نزدیک به 3 میلیارد دلار از سهام توییتر را خرید

ایلان ماسک نزدیک به 3 میلیارد دلار از سهام توییتر را خرید.

مدیر عامل تسلا که از شبکه های اجتماعی برای انتشار نظرات خود در مورد ارزهای دیجیتال استفاده می کند، با توییتی این خبر را اعلام کرد. ایلان ماسک 9.2 درصد از سهام شرکت توییتر را در روز دوشنبه خریداری کرده است. ماسک 73,486,938 سهام عادی این شرکت را خریداری کرده است. بر اساس آخرین قیمت توییتر 39.31 دلار و ارزش سهام او 2.89 میلیارد دلار خواهد بود.

ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا (TSLA)، از حامیان سرسخت ارزهای دیجیتال است و اغلب از توییتر برای اعلام عمومی نظرات خود در مورد ارزهای دیجیتال استفاده می‌ کند.

ایلان ماسک 25 مارس در نظرسنجی توییتری، از کاربران پرسیده بود که آیا معتقدند این پلتفرم به اصل آزادی بیان پایبند است؟ زیرا او اعتقاد دارد که برای عملکرد بهتر دموکراسی ضروری است. وی همچنین گفت که نتایج این نظرسنجی حیاتی خواهد بود.

در یادداشت تحلیلی که روز دوشنبه پس از این خبر منتشر شد، دانیل آیوز از Wedbush Securities نوشت: «به نظر می‌ رسد که ایلان لیزر چشمانش را روی توییتر تنظیم کرده و ما انتظار داریم که این سهام منفعل تنها شروع گفتگوهای گسترده‌ تر با هیئت مدیره و مدیریت توییتر باشد. که در نهایت می تواند به یک سهام فعال و در نقش مالکیت بالقوه توییتر منجر شود.”

تاثیر ایلان ماسک بر قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت‌ میم کوین دوج کوین dogecoin (DOGE) چند دقیقه پس از انتشار خبر سهام ماسک تقریباً 10 درصد افزایش یافت. شیبا اینو (SHIB) به دنبال پیشروی DOGE پنج درصد رشد کرد.

داده ها نشان می دهد که دوج کوین چند دقیقه پس از گزارش های مربوط به سهام ماسک از 0.143 دلار به بیش از 0.156 دلار جهش کرد. در زمان نگارش این مقاله، قیمت کمی کاهش یافت و به 0.154 دلار رسیده است. سهام توییتر نیز تقریبا 20 درصد جهش کرد و به 47.20 دلار رسید. در حالی که سهام تسلا در معاملات تقریباً 1 درصد افزایش داشت.

ماسک با توییت‌ هایش بازارهای سنتی و ارزهای دیجیتال را به آشوب می‌ کشد. نظرات قبلی وی قیمت چندین میم کوین و بیت کوین (BTC) را به حرکت در آورده است. شرکت خودروهای الکتریکی او، تسلا، در پایان سال 2021 تقریباً 2 میلیارد دلار بیت کوین داشت. تسلا در سال 2021 شروع به پذیرش بیت کوین برای اتومبیل های خود کرد، اما بعداً به دلیل نگرانی های آب و هوایی به پروژه پایان داد.

تسلا همچنین پرداخت های دوج کوین را در فروشگاه کالای آنلاین خود می پذیرد. این خبر قبلاً قیمت DOGE را 11 درصد در ژانویه افزایش داده بود. ماسک همچنین از توسعه و پذیرش دوج کوین حمایت کرد. در یک توییت در ماه مه 2021، ماسک اظهار داشت که با توسعه دهندگان dogecoin برای بهبود کارایی سیستم کار می کند. این باعث شد که قیمت دوج کوین 22 درصد افزایش یابد. سپس در ماه مارس، پس از اینکه ماسک در توییتی گفت که دارایی‌ های کریپتویی خود را که شامل دوج کوین نیز می‌ شود، نمی‌ فروشد و با اعلام این خبر قیمت‌ دوج 10 درصد افزایش یافت.

نظر شما در رابطه با خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک و تاثیر اخبار وی بر قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x