بازی‌ های NFT؛ هرآنچه که باید بدانید

بازی‌ های nft فرصتی برای شما فراهم آورده است که دیگر جمله “بچه‌های مردم به فکر پول درآوردن هستند، بچه ما سرش گرم بازی!” را نشنوید. با تشکر از تکنولوژی و پدیده بلاکچین، شما می‌توانید هم بازی کنید و هم منبع فوق‌العاده‌ای برای درآمد داشته باشید.

همان‌طور که نسل امروز نسل بهره‌برداری از حداقل‌هاست؛ گیمرها دیگر به بازی فقط به عنوان وسیله‌ای برای تفریح نگاه نمی‌کنند. بسیاری از آن‌ها دارایی‌های درون برنامه‌ای هنگفتی دارند و جوایزی با ارزش واقعی کسب می‌کنند. درواقع ظهور ان اف تی‌ها بهترین فرصت برای خرید و فروش در بازارهای بلاکچین‌ها است. زیرا بازیکنان می‌توانند دارایی‌های خود را به بازی‌های دیگر منتقل کنند یا آن را در مقابل ارز دیجیتال به بازیکنان دیگر بفروشند.

اگر شما هم به دنبال فرصتی برای کسب درآمد از بازی‌های مبتنی بر ان اف تی هستید، بهتر است تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. فراموش نکنید که درآمدزایی امروز مبتنی بر تخصص است. پس یک گیمر متخصص باشید!

بازی های nft چیست؟

برای اینکه این دست از بازی‌ها را بشناسیم، بهتر است مروری بر تعریف توکن‌های nft داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید nft مخفف توکن‌های غیرقابل معاوضه (Non-fungible token) است. به عبارتی دیگر این توکن‌ها، دارایی‌هایی هستند که شما نمی‌توانید آن‌ها را با هم تعویض کنید. دارنده nft آن را به پول واقعی یا ارز دیجیتال می‌فروشد. در بیشتر موارد این توکن‌ها، آثار هنری‌ای هستند که از طریق تکنولوژی وارد بلاکچین‌ها شده‌اند.

بهترین توکن‌های غیرقابل تعویض را می‌توانید در دنیای بازی‌‌ها پیدا کنید. اما بازی‌های ویدیوی سنتی چه تفاوتی با بازی‌ های nft دارند؟ در هردوی این بازی‌ها، با به ورود به مراحل جدید می‌توانید امتیاز و امکانات ویژه‌ای به دست بیاورید. اما نقطه تقابل این دو نوع بازی، امکان فروش دستاوردهای بازی است. این دستاوردها شمال اسلحه در بازی، شخصیت‌ها و تجهیز آن‌ها، امتیازها و حتی قلمروهای مجازی هستند.

پس بازی‌های ان اف تی، بازی‌هایی هستند که امکانات آن‌ها شامل حقوق کپی‌رایت می‌شود و از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض به فروش می‌رسند. از آن‌جایی که nftها انحصاری هستند، هرشخص سند مالکیت توکن خود را دارد. گیمرهای حرفه‌ای محصولات دیجیتالی خود را در بازی خلق می‌کنند و آن را به مقدار بالا می‌فروشند. سود حاصل از این راه به قدری بالاست که بسیاری از افراد آن را به عنوان شغل خود درنظر می‌گیرند.

 

فواید بازی های NFT

همان‌طور که در بالا خواندید، مهم‌ترین فایده nft گیمینگ، انحصاری بودن آن‌ است. اما آگاهی از سایر مزایای این بازی‌ها، انگیزه بیشتری برای شرکت در آن‌ها را به شما می‌دهد.این مزایا به شرح زیر است:

  • کنترل کامل بر درآمد خود؛ بازیکنان بازی‌های ان اف تی توانایی این را دارند که بر دارایی‌های خود تسلط کامل داشته باشند. چرا که قابلیت غیرقابل تعویض nftها، این امکان را به شما می‌دهد که در ازای محصول خود، درآمد دیجیتالی یا فیزیکی داشته باشید. بنابراین بدون محدودیت خاص دارایی حاصل از بلاکچین‌ها را مدیریت می‌کنید.
  • سپر ایمنی غیرقابل نفوذ؛ طراحی بازی‌ های nft به شکلی است که محیطی امن برای گیمرها فراهم کنند. چرا که این بازی‌ها در محیط پیچیده فناوری بلاکچین طراحی شده‌اند که سطح بالای امنیت برای کاربران مهم است.
  • شفافیت؛ ارزش یک nft، ارتباط مستقیم با کمیاب بودن آن دارد. بازی‌های مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض محیط شفافی دارند که در آن‌ها فارغ از پیچیدگی بلاکچین‌ها به سادگی ارزش nft را تشخیص دهید.
  • کارآفرینی؛ یکی از مهم‌ترین فواید بازی‌های ان اف تی، معرفی شغل جدید در دنیایی است که بسیاری از مشاغل اشباع شده‌اند. همان‌طور که قبلا خواندید، بازار درآمدزایی از بازی‌های ان اف تی به حدی است که بسیاری از افراد روی آن به عنوان یک حرفه واقعی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

حالا که از فواید این بازی‌ها آگاه شده‌اید، زمان آن رسیده است که روش‌های درآمدزایی از آن‌ها را به صورت تخصصی یاد بگیرید.

روش‌های درآمدزایی از بازی‌ های nft

گیمرها با روش‌های تجاری خاصی از این بازی‌ها درآمدزایی می‌کنند. پس شما هم باید روش‌ها و تکنیک‌های پول درآوردن از آن را یاد بگیرید و در بهترین زمان آن‌ها را به کار ببرید. خوشبختانه، روش‌های زیادی برای رسیدن به درآمد چشمگیر در این بازار دیجیتال وجود دارد. موثرترین روش‌های درآمدزایی از طریق بازی‌های ان اف تی را در ادامه آورده‌ایم:

به طور کلی 10 روش برای درآمدزایی از nft گیمز وجود دارند. دانستن این روش‌ها برای تمام کسانی که به این بازی‌ها از نقطه نظر سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نگاه می‌کنند، از نان شب واجب‌تر است.
  • درآمدزایی درون بازی؛ طراحی بعضی از بازی‌ها به گونه‌ای است که به شما اجازه دریافت ارزهای درون بازی را می‌دهد. شما می‌توانید ارزهای خاص هر بازی را بسته به تعامل فعال یا غیرفعال در بازی کسب کنید.
  • Breed کردن در بازی؛ یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از این بازی‌ها، تولید توکن‌های جدید در بازی است. با ساخت توکن انحصاری خود و فروش آن در بازی، پول خوبی به دست می‌آورید.
  • Mint کردن اقلام جدید در بازی های nft؛ بعضی از بازی‌های مبتنی بر nft، به شما امکان اضافه کردن امکانات جدید می‌دهد. بنابراین با ساختن اقلام جدید در بازی، می‌توانید آن‌ها را به عنوان nft بفروشید.
  • خرید و فروش nft؛ با آگاهی، صبر و داشتن سرمایه مورد نیاز، درآمد خوبی از خرید و فروش ان اف تی‌های بازی‌ها به‌دست می‌آورید.
  • مسابقات و رویدادهای رقابتی؛ مسابقات و رویدادهای رقابتی بعضی از بازی‌ها، امکان کسب جوایز ارزی را برای شما فراهم می‌کند. با شرکت کردن در آن‌ها می‌توانید پول خوبی بسازید.

انواع بازی‌ های nft

برای شمایی که به دنبال کسب درآمد بالا از بازی‌های مبتنی بر توکن‌های غیرقابل تعویض هستید، شناخت انواع بازی‌های این دسته ضروری است. به طور کلی این بازی‌ها به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • اولین دسته این بازی‌ها، دسته کلیک برای کسب درآمد (Click to Earn) است. در این نوع از بازی‌ها مدت زمان بازی و تعداد کلیک‌ها، نقش مهمی در دریافت پاداش دارند. به همین دلیل است که این دسته از بازی‌‌های ان اف تی، برای افراد مبتدی یا پرمشغله مناسب‌تر است.
  • دسته دوم بازی برای کسب درآمد (Play to earn)، به صورت تخصصی‌تری برای شما پول می‌سازد. به عنوان گیمر این دسته از بازی‌های ان اف تی، این شما هستید که شخصیت‌ها و داستان بازی را پیش می‌برید. طبیعی است که هرچقدر حرفه‌ای‌تر و هدفمندتر بازی کنید، سود بیشتری از بازی کسب خواهید کرد.

معرفی بهترین بازی‌ های nft

با شناختن بازی‌های مبتنی بر nft و انواع روش‌های کسب درآمد از آن‌ها، زمان آن رسیده است که با معروف‌ترین آن‌ها آشنا شوید.

Axie Infinity یکی از معروف‌ترین بازی های NFT رایگان است.

Axie Infinity

یکی از بهترین مثال‌ها برای درآمدزایی حرفه‌ای از بازی‌ها، بازی Axie Infinity است. این بازی بر پایه مهارت تصمیم‌گیری و استفاده از تاکتیک‌های بازی است. در این بازی، شما باید به پرورش حیوانات خانگی بپردازید. پس لازم است ویژگی‌های آن‌ها را به گونه‌ای تقویت کنید که از سایر گیمرهای این بازی برتر باشید. این بازی در دو حالت ماجراجویی و آرنا پیش می‌رود.

در Axie Infinity شما می‌توانید از روش‌های ارز درون بازی، Breed کردن و جمع‌آوری کلکسیون حیوانات کسب درآمد کنید. این بازی در دسته Play to earn قرار می‌گیرد و در دو پلتفرم اولیه موبایل و وب‌سایت ارائه شده است. بعدها این بازی با عنوان axie infinity xbox one ارائه شد.

سندباکس The Sandbox

یکی از معروف‌ترین بازی‌های ان اف تی در سراسر جهان بازی سندباکس است. زیرا بیشتر از اینکه فقط یک بازی ساده باشد، یک پلتفرم سازنده است. در این بازی شما به روش Mint کردن می‌توانید پول خوبی بسازید. به عبارتی دیگر، بازیکن‌های این بازی می‌توانند اقلام و شخصیت‌های جدید بسازند و به عنوان nft از آن درآمدزایی کنند.

از طرفی دیگر این بازی، مبتنی بر متاورس است و شما می‌توانید قلمروی خود را گسترش دهید. بنابراین، علاوه براینکه شما می‌توانید به خرید و فروش اقلام بازی بپردازید، توانایی این را دارید که با توکن‌های غیرقابل معاوضه به تجارت ملک بپردازید. این بازی که در بستر موبایل و وبسایت‌ها ارائه شده است در دسته بازی‌های Play to earn قرار می‌گیرد.

Sorare

سورر یکی از معروف‌ترین بازی‌ های nft است و از نوع بازی‌های Play to earn محسوب می‌شود. شما با خرید کارت‌هایی در بازی، تیم مورد علاقه خود را می‌سازید. در سورر نقش یک مربی یا یکی از مدیران تیم فوتبال رویایی خود را بازی می‌کنید. بنابراین بدیهی است که توانایی تشکیل تیمی با امتیاز بالا و درآمدزایی بالا، داشته باشید.

Sorare یکی از بازی‌های محبوب nft برای طرفداران فوتبال است.

کارت‌ها به صورت هفتگی و به تعداد محدودی به گیمرها داده می‌شود. گیمرها می‌توانند این کارت‌ها را با ارز اتریوم معامله کنند. این بازی، آن‌قدر در سراسر جهان محبوبیت دارد که بسیاری از باشگاه‌های فوتبال با تیم توسعه‌دهنده آن قرارداد بسته‌اند. گیمرها می‌توانند در دو پلتفرم وب‌سایت و موبایل حساب کاربری باز کرده و به بازی و کسب درآمد مشغول شوند.

DeFi Kingdoms

این بازی از اولین بازی‌ های nft است و در واقع به عنوان نوعی صرافی غیرمتمرکز شناخته می‌شود. در این بازی که در دسته Play to earn قرار می‌گیرد، قهرمان‌هایی وجود دارند که با توکن‌های درون بازی خریداری می‌شوند. پس از خریداری قهرمانان آن‌ها را به ماموریت‌هایی می‌فرستید که موجب کسب امتیاز می‌شود. در حال حاضر، تنها نسخه وب‌سایت برای بازی موجود است.

stepN

بازی استپن داستانی ساده و برمبنای پیاده‌روی در دنیای مجازی دارد. کفش‌های ورزشی‌ای که گیمرها تهیه می‌کنند، nft‌های بازی هستند و به شما امکان کسب توکن‌های GST را می‌دهد. اپلیکیشن این بازی برای همه در دسترس است و به کاربران اجازه می‌دهد در موبایل یا کامپیوتر به بازی مشغول شوند.

Meeb Master

بازی nft میب مستر که در دسته بازی‌های Play to earn قرار دارد، به گیمرها این اجازه را می‌دهد که به نوبت بازی کنند و توکن‌های بازی را کسب کنند. میب‌ها موجودات بیگانه‌ای هستند که از برخورد یک شهاب سنگ به زمین، وارد این سیاره شده‌اند. مربیان یا همان بازیکنان باید میب‌ها را تربیت کنند. هرچه میب قدرتمندتر باشد، در برنده شدن در رقابت با سایر میب‌ها، موفق‌تر خواهند بود و امتیاز یا ان اف تی بیشتری را کسب می‌کنند.

Meeb Master یک بازی رقابتی مبتنی بر ان اف تی است.

CRYPTOKITTIES

یکی از بازی‌های اندرویدی معروف nft، بازی Cryptokitties است. Nft‌های این بازی، بچه گربه‌هایی هستند که شما پرورش می‌دهید. در واقع هرچه بچه گربه‌هایی که پرورش می‌دهید بیشتر باشد، میزان درآمدزایی نیز بالاتر خواهد رفت. پس این بازی نیز در دسته Play to earn قرار دارد و برای خرید بچه گربه‌ها باید از ارز دیجیتال اتریوم استفاده کنید.

Splinterlands

یکی دیگر از بازی‌ های nft، بازی Splinterlands است. در این بازی مانند بازی گادز آنچیند، بازیکنان می‌توانند کارت‌های خود را با یکدیگر معامله کنند. در ابتدا شما باید کارت‌های ورود برای بازی را خریداری کنید و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید با به دست آوردن کارت‌های کمیاب، بسیاری از رقیبان را کنار بزنید. فراموش نکنید که شرط درآمدزایی بیشتر در این بازی Play to earn، کسب کارت‌های بیشتر است.

Gods Unchained

دلیل اصلی شهرت این بازی، در وهله اول، پدیدآورندگان آن هستند که سابقه خوبی در تولید بازی‌های ویدیویی دارند. در این بازی جذاب، کارت‌هایی وجود دارد که با آن‌ها nftها را جمع‌آوری می‌کنید. نکته حائز اهمیت در این بازی، وجود کارت‌های کمیاب است که به عنوان nft‌های ارزشمند مبادله می‌شوند. به یاد بیاورید که هرچقدر ان اف تی، کمیاب‌تر، ارزش آن بیشتر.

Gods Unchained یک بازی nft مبتنی بر کارت بازی است.

پس در این بازی شما می‌توانید درآمد خوبی به هم بزنید. این بازی رایگان نیز در دسته بازی‌های Play to earn قرار می‌گیرد و در پلتفرم وبسایت ارائه شده است.

Star Atlus

برای طرفداران فضانوردی، یکی از بازی‌های پردرآمد nft، استاراطلس است. این بازی با گرافیک بالایی که دارد، یکی از خاص‌ترین بازی‌ها در فناوری بلاکچین است. شما در این بازی با استخراج و ساخت اقلام موردنیاز بازی مانند فضاپیما و تجهیز آن، به اکتشاف در فضا مشغول می‌شوید. شما می‌توانید در موبایل یا وب‌سایت، از این بازی Play to earn، کسب درآمد کنید.

کلام آخر

بازی‌ های nft فرصت خوبی برای یک تیر و دو نشان هستند. چرا که شما می‌توانید سرگرمی را به منبع مطمئنی برای درآمد تبدیل کنید و با به دست آوردن توکن‌های غیرقابل معاوضه، سرمایه‌گذاری‌های خوبی درون بازی یا خارج آن داشته باشید.

اگر شما هم جز آن دسته از گیمرهایی هستند که به بازی‌ها به چشم یک حرفه نگاه می‌کنید، از این دست بازی‌ها غافل نشوید. فراموش نکنید که برای تبدیل ان اف تی‌های خود به ریال، نیاز به یک صرافی قابل اعتماد دارید. یورپی با افتخار آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است تا سود کلانی از فناوری بلاکچین به دست بیاورید.

سوالات متداول

آیا می‌توانم به صورت رایگان در بازی‌های nft شرکت کنم؟

بله بازی‌هایی مانند Axie Infinity، این امکان را به شما می‌دهند. علاوه‌براین، بازی‌هایی وجود دارند که تا مراحل قابل توجهی رایگان هستند.

2. دلیل محبوبیت بازی‌های ان اف تی چیست؟

درآمدزایی، کارآفرینی و به طور کلی صرفه اقتصادی مهم‌ترین دلیل محبوبیت چنین بازی‌هایی است.

3. بهتر است چقدر بر روی بازی‌های ان اف تی سرمایه‌گذاری کنم؟

فراموش نکنید در هیچ کاری بیشتر از احتمال ضرر و زیان، سرمایه‌گذاری نکنید.

 

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x