آموزش کیف پول اکسودوس و نحوه ساخت اکانت

آیا شما هم به دنبال ولت امنی برای نگهداری ارز دیجیتال هستید که در کنار آن حریم خصوصی‌تان حفظ شود؟ آیا می‌دانید که کیف پول اکسودوس جزو امن‌ترین کیف پول‌های حال حاضر جهان است که محبوبیت زیادی در میان تریدرها دارد؟ کیف پول اکسودوس علاوه بر امنیت و حفظ حریم خصوصی پشتیبانی از رمزارزهای مختلف را دارد. به همین دلیل Exodus Wallet بهترین گزینه برای نگهداری ارز دیجیتال است و این روزها بسیاری از افراد به دنبال آموزش کیف پول اکسودوس هستند.

دلیل محبوبیت ولت اکسودوس در میان تریدرها امکانات ویژه‌ای است که به کاربران خود ارائه می‌دهد. در ادامه با یورپی همراه باشید و پس از آشنایی با کیف پول اکسودوس، آموزش نصب کیف پول ExoDus را مطالعه کنید.

آشنایی با کیف پول اکسودوس

وقتی که قصد نگهداری ارز دیجیتال دارید، معمولاً گزینه‌های زیادی پیش روی شماست. اما برخی از ولت‌ها امکانات و قابلیت‌های بیشتری نسبت به یکدیگر دارند.

سال 2015 برای اولین‌بار اکسودوس توسط  JP Richardson و  Daniel Castagnoli در ایالت نبراسکا آمریکا تأسیس شد. امنیت این ولت از معیارهای اصلی استفاده از آن است و تقریبا از تمامی رمزارزها پشتیبانی می‌کند. اگر این ویژگی‌ها توجه شما را جلب کرده، در ادامه با نصب کیف پول اکسودوس، ساخت و راه‌اندازی کیف پول اگزودوس باما همراه باشید.

دانلود و نصب کیف پول اکسودوس

جهت دانلود اگزودوس ولت راه‌های متعددی پیش روی شماست که در ادامه توضیح داده‌ایم.

  1. جهت دانلود کیف پول اکسودوس برای اندروید به Google play مراجعه کرده و عبارت Exodus Wallet را جست‌وجو کنید، سپس اپلیکیشن موردنظر را دانلود و نصب کنید.
  2. دانلود کیف پول اکسودوس برای آی‌او‌اس امکان‌پذیر است و شما با مراجعه به اپ‌استور تلفن همراهتان می‌توانید آن را دانلود و نصب کنید.
  3. همچنین برای دانلود کیف پول اکسودوس برای ویندوز به سایت رسمی اگزودوس مراجعه کنید و نرم‌افزار آن را دانلود و نصب کنید.

دانلود ولت Exodus

 این ولت در موبایل برای سیستم‌عامل اندروید و آی‌او‌اس و در کامپیوتر برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس اجرا می‌شود. دانلود تمامی نسخه‌ها در سایت رسمی اکسودوس امکان‌پذیر است.

ساخت و راه‌اندازی کیف پول اکسودوس

حال به بخش اصلی آموزش کیف پول اکسودوس می‌رسیم که ساخت و راه‌اندازی کیف پول در Exodus است و به‌راحتی انجام می‌شود. جهت ثبت‌نام و ساخت کیف پول اکسودوس در موبایل نرم‌افزار را روی تلفن همراهتان بازکرده و گزینه Create New Wallet را انتخاب کنید. به همین سادگی کیف پولتان ساخته شد و می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین ساخت کیف پول اکسودوس در کامپیوتر نیز به همین راحتی انجام می‌شود.

اگرچه راه‌اندازی ولت اکسودوس به همین آسانی انجام می‌شود، اما برای اینکه در این کیف پول واریز و برداشت انجام دهید، باید عبارت 12 کلمه‌ای خصوصی خود را دریافت کنید.

دریافت کلید خصوصی در اکسودوس و تعیین رمز

فرایند نصب و راه‌اندازی کیف پول اگزودوس را مطالعه کردید، حال برای اینکه اطلاعات ولتتان را ذخیره کنید، باید کلید خصوصی را دریافت کنید. به منظور دریافت این کلید مراحل زیر را طی کنید:

1.وارد قسمت Security شوید و در صفحه جدید گزینه اول که Backup نام دارد را انتخاب کنید. دریافت کلید خصوصی برای بازیابی کیف پول اکسودوس

2.با انتخاب این گزینه به صفحه جدید می‌روید که باید روی گزینه View Secret Phrase کلیک کنید؛ پس از آن باید Passcode را مشخص کنید.

دریافت کلید خصوصی برای بازگردانی ولت Exodus

یکی دیگر از راه‌های تعیین رمز در این ولت پس از ورود به قسمت Security است که در صفحه باز شده می‌توانید Passcode را مشخص کنید. رمز عبور باید ترکیبی از حروف، اعداد و علامت‌ها آن را باشد و در مکانی امن آن را ذخیره کنید؛ زیرا امکان بازیابی آن وجود نخواهد داشت.

دریافت ارز دیجیتال در Exodus Wallet و شارژ کیف پول

یکی از بخش‌های مهم آموزش کیف پول اکسودوس واریز ارز به ولت است. برای این کار کافی است روی گزینه Receive بزنید. اکسودوس به دو روش آدرس کیف پولتان را ارائه می‌دهد:

  1. Text؛ آدرس به صوت متن
  2. QR Code؛ آدرس به‌صورت بارکد

جهت دریافت ارز از طریق گزینه اول کافی است متن را در کیف پول یا صرافی مبدأ وارد کنید که حسابتان شارژ شود. با استفاده از QR Code نیز می‌توانید آدرس را اسکن کرده که ارز موردنظرتان را دریافت کنید. این روش جهت دریافت ارز در اکسودوس برای موبایل و کامپیوتر یکسان است. حال اگر به دنبال موجودی ولت خود هستید، باید به بخش Assets مراجعه کنید.

نکته طلایی در رابطه با کیف پول اکسودوس این است که بیش از 150 رمزارز توسط این ولت پشتیبانی می‌شود.

نحوه ریافت آدرس ولت در Exodus Wallet

جهت استفاده از ولت اگزودوس ابتدا باید آن را شارژ کنید که می‌توانید از صرافی های آنلاین و معتبر ایرانی رمزارز مورد نظرتان را خریداری کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال از صرافی یورپی

ارسال ارز دیجیتال ولت Exodus

به منظور ارسال ارز دیجیتال در ولت اگسودوس مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا روی گزینه Send برای ارسال ارز کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده رمزارز موردنظرتان را جست‌وجو کرده و آن را انتخاب کنید.
  3. پس از انتخاب ارز دیجیتال در صفحه باز شده آدرس ولت مقصد و مقدار ارز ارسالی را مشخص کنید.
  4. با کلیک روی گزینه تأیید فرایند ارسال انجام می‌شود.

آوزش ارسال ارز در ولت اکسودوس

صرافی آنلاین اکسودوس؛ تبدیل ارزها به یکدیگر

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید، حتما برای شما آسان‌تر است که کیف پول و صرافی‌تان یکی باشد. این همان قابلیتی است که ولت اکسودوس با رونمایی از آن از سایر ولت‌ها سبقت گرفت. ولت اکسودوس به منظور جلب رضایت کاربران خود صرافی آنلاینش را راه‌اندازی کرد. به این ترتیب کاربران این ولت برای تبادل ارزها دیگر نیازی به صرافی نداشتند.

درواقع یکی از مهم‌ترین مزیت‌های صرافی آنلاین اکسودوس این است که در صورت افزایش قیمت زیاد رمزارزها قادر هستید درون‌برنامه و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را بفروشید. اما برای اینکه از این قابلیت اکسودوس استفاده کنید، باید مراحل زیر را بدانید:

  1. برای انجام این فرایند به گزینه تبدیل رمزارزها مراجعه کنید.
  2. سپس مقدار ارزی که قصد دارید به یک رمزارز دیگر تبدیل شود مشخص کرده و در کادر پایین نوع ارز موردنظرتان را مشخص کنید.
  3. در پایین این کادر سه گزینه به نام MIN, HALF و MAX به صورت پیش فرض قرار دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مبلغ مورد نظر را مشخص کنید.
  4. پس از محاسبه کارمزد روی گزینه Enter Amount کلیک کرده و ارزهای خود را به یکدیگر تبدیل کنید.

استفاده از صرافی آنلاین Exodus به علت کارمزد بالا توصیح نمی‌شود. به طور مثال، حداقل کارمزد برای تبدیل ارزها به یکدیگر 30 دلار است که برای برخی از معاملات مناسب نیست.

آموزش تبدیل ارز در صرافی آنلاین Exodus

گزینه‌های حساب کاربری اکسودوس

در آموزش کیف پول اکسودوس با بخش‌های اصلی که شامل کد خصوصی، ارسال ارز، دریافت ارز و صرافی آنلاین آشنا شدید. اما احتمالا یکی از قسمت‌هایی که ارتباط زیادی با آن خواهید داشت، تنظیمات است. پس از ورود به بخش تنظیمات با سه گزینه مواجه می‌شوید. این گزینه‌ها عبارت‌اند از:

  1. Security؛ این گزینه برای سطح امنیت ولتتان است که در آن می‌توانید کلید خصوصی و غیره را دریافت کنید.
  2. Settings؛ این قسمت جهت تنظیمات عمومی کیف پول نظیر صدا، رنگ‌ها و غیره است.
  3. Support؛ از طریق این بخش می‌توانید با تیم پشتیبانی اگزودوس ارتباط برقرار کنید. پشتیبانی این ولت 24 ساعته است.

آشنایی با بخش‌های تنظیمات ولت اگزودوس

امکانات طلایی کیف پول اکسودوس

دلایل محبوبیت اکسودوس ولت بسیار زیاد است؛ اما برخی از قابلیت‌های این کیف پول است که محبوبیت آن را دوچندان کرده‌اند. به‌عنوان مثال، ادغام این کیف پول با برخی از اپلیکیشن‌ها سبب شده که امکانات ویژه‌ای به آن اضافه شود. این اکانت‌ها عبارت‌اند از:

  1. FTX؛ این اپلیکیشن برای صرافی FTX است که تنها کاربران این صرافی از ویژگی تبدیل رمزارزها به یکدیگر بهره‌مند هستند. همچنین صرافی ShapeShift نیز به این ولت متصل است.
  2. Reward؛ ادغام این اپلیکیشن با اکسودوس امکان استیک رمزارزها را فراهم کرده است. همچنین نمایش سود از سرمایه‌گذاری ارزها توسط این بخش انجام می‌شود.
  3. NFT؛ این اپلیکیشن امکان انتقال و اشتراک‌گذاری NFTها را برای کاربران اگزودوس فراهم می‌کند. جهت انجام این فرایند لازم است مقداری SOL در اکانت خود وارد کنید؛ زیرا کارکرد اپلیکیشن NFT روی بلاک‌چین اتریوم است.

سخن آخر

ولت اکسودوس یکی از محبوب‌ترین ولت‌های روز دنیا است که قابلیت‌های متعددی مثل صرافی آنلاین و پشتیبانی بیش از 150 رمزارز را دارد. آموزش کیف پول اکسودوس و نصب آن آسان است و پیچیدگی خاصی نخواهد داشت. امیدواریم که با مقاله یورپی توانسته باشید به‌راحتی در این صرافی خریدوفروش ارز را انجام دهید.

سؤالات متداول

آیا تحریم کیف پول اکسودوس برای کاربران ایرانی اعمال شده است؟

بله متأسفانه ولت اگزودوس برای کاربران ایرانی تحریم است. اما با استفاده از IP ثابت می‌توانید از این ولت استفاده کنید.

بازیابی ولت اکسودوس امکان‌پذیر است؟

بله بازیابی ولت اگزودوس با استفاده از عبارات خصوصی امکان پذیر است.

نصب کیف پول اکسودوس سخت است؟

خیر، نصب Exodus Wallet آسان است و برای استفاده از آن باید عبارت خصوصی را تعیین کنید.

دریافت نسخه پشتیبان از کلید خصوصی ولت اکسودوس امکان‌پذیر است؟

بله دریافت نسخه بک‌آپ از عبارت خصوصی اگزودوس امکان‌پذیر است.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x