دولت ایالت متحده در حال تهیه پیش‌نویس استراتژی ارزهای دیجیتال

دولت بایدن در حال تهیه پیش‌نویس استراتژی ارز دیجیتال در سطح دولت به عنوان یک فرمان اجرایی است. انتظار می رود این دستورالعمل در هفته های آینده به رئیس جمهور جو بایدن ارائه شود. این استراتژی ممکن است در ماه آینده منتشر شود.

استراتژی رمزنگاری گسترده دولت ایالات متحده

طبق گزارش ها، دولت بایدن در حال آماده شدن برای انتشار یک استراتژی اولیه در مورد دارایی های دیجیتال، از جمله ارزهای دیجیتال است. بلومبرگ روز جمعه به نقل از افراد آشنا فاش کرد؛ مقامات ارشد دولت جلسات متعددی در مورد این طرح برگزار کرده اند و این استراتژی به عنوان یک فرمان اجرایی تهیه می شود.

این دستورالعمل چالش های اقتصادی، نظارتی و امنیت ملی ناشی از ارزهای دیجیتال را به تفصیل شرح خواهد داد. این سازمان‌های مختلف فدرال را هدایت می‌کند تا ارزیابی‌های خود را از خطرات و فرصت‌های کریپتو بررسی کنند. از آنها خواسته می شود تا گزارش یافته های خود را در نیمه دوم سال 2022 ارائه کنند.

به عنوان مثال، شورای نظارت بر ثبات مالی، تأثیرات سیستمی دارایی های دیجیتال را ارزیابی خواهد کرد. گزارش دیگری استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال را مشخص خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود دولت بایدن در مورد چشم‌انداز انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط فدرال‌رزرو نظر کند. روز پنجشنبه، فدرال رزرو گزارشی را که مدت ها در انتظارش بود در مورد CBDC منتشر کرد و یک دوره نظر عمومی را تا 20 می باز کرد.

برخی از مردم ابراز نگرانی کرده اند که ایالات متحده در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی از دیگر کشورها به ویژه چین عقب مانده است. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو تاکید کرده است که ایالات متحده عقب نمی نشیند و وضعیت دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی در خطر نیست.

نظر شما در مورد تهیه پیش‌نویس استراتژی ارزهای دیجیتال در سطح دولت توسط دولت بایدن چیست؟
دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.
5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x