کارمزد اتریوم به پایین ترین حد 7 ماهه اخیر خود رسید

کارمزد اتریوم به پایین ترین حد 7 ماهه اخیر خود رسید.

کارمزدهای اتریوم به رکورد پایینی رسید که نشان‌ دهنده وضعیت بهتر بازار برای اتریوم است. هزینه های کارمزد با ادامه کاهش 2 ماهه به پایین ترین حد خود رسیده است. کاهش فعالیت در حوزه DiFi و NFT از دلایل اصلی این کاهش هستند. وضعیت فعلی ممکن است در بلند مدت پایدار نباشد.
کارمزدهای اتریوم برای اولین بار در چند ماه اخیر به پایین ترین حد خود رسیده است. تحلیلگران به عوامل متعددی اشاره می‌ کنند که می‌ توانند در این امر نقش داشته باشند، زیرا شبکه همچنان به دنبال بهبود مقیاس‌پذیری است.

پایین ترین سطح 7 ماهه

هزینه‌ های پروتکل‌ های اتریوم به پایین‌ ترین حد خود در ۷ ماه گذشته رسیده است و کاهش هزینه‌ ها در سراسر شبکه دیده می‌شود. در طول آخر هفته، هزینه تراکنش در شبکه حدود 19 gwei، کمی کمتر از یک دلار، یا کمی بالاتر از 99 سنت بود.

هزینه تراکنش‌ ها در شبکه اتریوم از آگوست 2021 به این اندازه پایین نبوده است. قابل توجه است که قیمت بنزین پس از حدود 3 ماه ماندن در این محدوده افزایش یافت و کارشناسان این افزایش را به افزایش علاقه به اکوسیستم‌ های NFT و DeFi نسبت می‌دهند.

کارمزدها در حال حاضر 82.4 درصد کمتر از بالاترین حد خود در ژانویه هستند و به کاهش مداوم 2 ماهه خود ادامه می دهند. ممکن است اشاره به دلیل خاصی برای آخرین سقوط دشوار باشد، اما چند گزینه را می توان شناسایی کرد.

این احتمالات شامل کاهش تراکم شبکه ناشی از پذیرش بیشتر راه حل های لایه 2، زنجیره های مقیاس پذیرتر و کاهش علاقه به بازار NFT است. تسلط اتریوم در فضای DeFi به شدت از 97 درصد نسبت به یک سال گذشته به 58 درصد کاهش یافته است. با این حال، به نظر می رسد روند با قوی ترین همبستگی اکوسیستم NFT باشد.

تلاش برای رفع مشکلات مقیاس پذیری

هزینه های بالای گزفی برای مدتی شبکه اتریوم را تحت تاثیر قرار داده است و به شبکه های رقیب مانند Terra، Solana و Avalanche که مقیاس پذیری بهتری را ارائه می دهند، اجازه رشد می دهد. برای این منظور، توسعه‌ دهندگان چندین به‌ روز رسانی را برای مدیریت این وضعیت منتشر کرده‌اند و ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم نیز EIP-4488 را در ماه نوامبر پیشنهاد کرد.

همچنین توسعه فناوری Zero-Knowledge و فناوری Optimistic وجود دارد. در حالی که هر دو فناوری به طور قابل توجهی هزینه های شبکه را کاهش می دهند، جمع آوری ZK، اگرچه محدود به یک برنامه کاربردی در هر زنجیره است، اما امید بیشتری را نشان داده است. راه اندازی مجموعه zkEVM برای رفع مشکلات مقیاس پذیری اتریوم توصیه شده است.

انتظار می‌ رود اتریوم اواخر امسال به PoS منتقل شود، جهشی که همچنین انتظار می‌ رود زمان و هزینه تراکنش را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. بوترین، در حالی که در مورد پیشرفت شبکه در ژانویه صحبت می کرد، خاطر نشان کرد که هدف او این است که “گذشته را در گذشته بگذارد و یک اتریوم جدید ایجاد کند که در واقع با گذشت زمان ساده تر و ساده تر می شود.”

نظر شما در رابطه با کاهش هزینه تراکنش ها در اتریوم چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x