چگونه نوشته خود را NFT کنیم | 10 روش برای استفاده نویسندگان از NFT

چگونه نوشته خود را NFT کنیم؟ سوالی که با ظهور توکن‌های غیرقابل تعویض در ذهن نویسنده‌ها نقش بست. نویسندگی از آن دسته شغل‌هایی است که درآمد چندانی ندارد. عواملی مانند هزینه‌های بالای چاپ و کاغذ و امضای قرارداد با درصد سود پایین دست به دست هم داده‌اند تا بسیاری از نویسندگان هم به دنیای ارزهای دیجیتال روی بیاورند.

اگر شما هم به عنوان یک نویسنده به دنبال کسب درآمد بیشتر از حرفه‌ مورد علاقه‌اتان یا به دنبال دلایل مطمئنی برای روی آوردن به انتشار مدرن نوشته‌هایتان هستید، با ما در این مقاله همراه باشید. در ادامه با 10 روش برای ان اف تی کردن نوشته‌های خود و پلتفرمی برای انتشار و فروش آن‌ها آشنا می‌شوید.

10 روش برای استفاده نویسندگان از NFT

خوشبختانه دنیای NFT دست نویسندگان را برای توکنایز کردن کتاب‌هایشان باز می‌گذارد. اما نکته قابل توجه این است که علاوه‌بر نوشته‌هایتان سایر مطلقات کتابتان را هم می‌توانید NFT کنید. در این بخش به 10 روش برای ایجاد NFT های کتاب به شما معرفی کرده‌ایم که به شرح زیر است:

  1. نسخه کلکسیونی روی جلد کتاب روش خوبی برای ساخت NFT از روی کتاب‌هایتان است. یعنی در این روش می‌توانید جلد قدیمی کتابتان را تبدیل به توکن غیرقابل تعویض کنید.
  2. می‌توانید از گرافیست بخواهید تصاویری براساس کتابتان خلق کند و آن‌ها را NFT کنید.
  3. اضافه کردن یک فصل جدید به کتابتان و تبدیل آن به NFT هم از دیگر روش‌هایی است که به نویسندگان کمک می‌کند که از فناوری بلاکچین درآمدزایی کنند.
  4. تیراژ کمی برای انتشار کتاب‌هایتان در نظر بگیرید. در این صورت در جامعه کتابخوان احساس نیاز ایجاد می‌کنید و آن‌ها را تشویق به خرید NFT کتابتان کنید.
  5. کتابی را که نوشته‌اید در قالب فایل صوتی یا ویدیویی با صدای خودتان منتشر کرده و آن را در فناوری بلاکچین مینت کنید. برای آگاهی بیشتر مقاله مینت NFT چیست را بخوانید.
  6. توکنی خلق کنید که بر خط داستانی کتابتان تاثیر می‌گذارد یا باعث کشف جدید در کتابتان می‌شود.
  7. ضرب کردن نسخه اول کتابتان به عنوان NFT روشی خلاقانه و سودآور برای نویسندگان است. فراموش نکنید که همیشه اولین نسخه از یک اثر ارزش ادبی و هنری زیادی دارد.
  8. اگر نویسنده کتاب‌های تخیلی یا فانتزی مانند هری پاتر هستید، می‌توانید در دنیای متاورس سرزمین‌ها و زمین‌های آن را خلق کنید و به‌عنوان NFT بفروشید.
  9. با مینت کارت‌های معاملاتی دیجیتالی برگرفته از کتابتان، NFT پرسودی را به بازار معرفی کنید.
  10. و در پایان می‌توانید کل متن کتابتان را به یک اثر توکنایز شده تبدیل کنید.

چگونه نوشته خود را NFT کنیم؟

برای اینکه با یکی از روش‌های بالا اثرتان را ان اف تی کنید، به پلتفرم Mirror احتیاج دارید. موسس این پلتفرم، دنیس نظروف، این وبسایت را با هدف کسب درآمد نویسندگان تاسیس کرد. با اینکه پلتفرم‌های دیگری هم برای درآمدزایی نویسندگان در فناوری بلاکچین وجود دارد، اما خدمات وسیع‌تر میرور باعث کنار زدن آن‌ها شده است. به همین دلیل است که در این بخش، فرایند ان اف تی کردن کتابتان را در پلتفرم میرور بررسی کرده‌ایم.

نحوه عضویت در سایت MIRROR.XYZ

برای عضویت در سایت میرور باید توکن Write داشته باشید.اگر تجربه عضویت در برنامه کلاب هاوس را داشته باشید، به خوبی می‌دانید که برای عضویت در آن نیاز به یک دعوت‌نامه دارید. پلتفرم میرور هم با روندی مشابه با کلاب هاوس پیش می‌رود و برای عضویت در آن نیاز به توکن Write دارید که حکم همان دعوت‌نامه را دارد. تنها راه تهیه این توکن شرکت در مسابقه Write Race است. این مسابقه هر چهارشنبه برگزار می‌شود و به 10 کاربر برتر که بیشترین رای و امتیاز را کسب کند، توکن Write تعلق می‌گیرد. بنابراین در ابتدا باید توکن رایت را تهیه کنید و سپس وارد سایت شوید. در مرحله بعدی باید کیف پول خود را با کلیک روی گزینه Connect Wallet به پلتفرم متصل کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کیف پول ارز دیجیتال در معاملات ارزی

نحوه اتصال کیف پول متامسک به پلتفرم میرور

یکی از پرطرفدارترین کیف پول‌های ارز دیجیتال، کیف پول متامسک است. به همین دلیل است که در این بخش نحوه اتصال این کیف پول به پلتفرم میرور را توضیح داده‌ایم. علاوه‌بر این بسیاری معتقدند بهترین روش برای عضویت در میرور استفاده از کیف پول متامسک است. برای انجام این کار باید:

  • آدرس کیف پولتان را در قسمت Connect Wallet وارد کنید.
  • سپس به ده سوال امنیتی سایت میرور پاسخ دهید و والت خود را در توییتر به اشتراک بگذارید.
  • در پایان گزینه Link Identity را انتخاب کنید که پیامی از طرف متامسک برای امضای نهایی دریافت کنید. تبریک می‌گوییم! حالا کیف پولتان به پلتفرم متصل شده است.

در قسمت Connect Wallet آدرس کیف پولتان را وارد کنید.

توجه داشته باشید که کیف پولتان زمانی کاربرد دارد که موجودی داشته باشد. بنابراین اگر والت شما موجودی کافی ندارد، می‌توانید از خدمات یورپی برای شارژ آن استفاده کنید.

نوشتن متن در پلتفرم Mirror

آخرین مرحله از چگونه نوشته خود را NFT کنیم، نوشتن در پلتفرم میرور است. برای این که بتوانید به این مرحله برسید باید گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • بعد از اتصال کیف پول، با انتخاب اسم کاربری و در صورت تمایل تصویر پروفایل، حساب کاربریتان تکمیل می‌شود.
  • روی گزینه Dashborad در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و وارد حساب کاربریتان شوید.
  • زمانی که وارد حساب کاربریتان شدید، گزینه Entries را انتخاب کنید.
  • با کلیک بر روی این گزینه پنجره‌ای با دو گزینه دیگر باز می‌شود. برای نوشتن اثرتان باید روی Create Your First Entry کلیک کنید.
  • حالا می‌توانید به سادگی شروع به نوشتن کنید و گام مهمی برای درآمدزایی از هنر قلمتان بردارید.

برای نوشتن در پلتفرم میرور برای 5 مرحله اصلی را دنبال کنید.

چرا کتاب خود را NFT کنیم؟

حالا که فهمیدیم چگونه نوشته خود را NFT کنیم، احتمالا این سوال در پس ذهن شما باشد که اصلا چرا کتاب خود را NFT کنیم؟ جواب این سوال در دل مزایای NFT کردن نوشته ها و کتاب ها نهفته است. بیایید با یکدیگر نگاهی به مزیت NFT های کتاب بیندازیم:

  • ایجاد رویدادی رسانه‌ای؛ همه نویسنده‌ها به دنبال رسانه‌ای شدن اثر خود هستند. در این صورت نه‌‌تنها بر شهرت آن‌ها افزوده شده، بلکه درآمد خوبی هم نصیبشان می‌شود. پیش از ظهور NFT تنها کاری که نویسندگان می‌توانستند در رسانه‌های اجتماعی انجام بدهند، تبلیغات کلامی بود. اما با توکنایز کردن آثار خود، علاوه‌بر انتشار در رسانه‌ها، آن‌‌ها را مستقیما می‌فروشند.
  • محبوبیت بیشتر؛ وقتی به طرفدارانتان این فرصت را می‌دهید که به آثار ادبی و هنری مرتبط با نوشته مورد علاقه‌اشان دسترسی داشته باشند، درواقع بستری برای محبوبیت بیشتر خودتان فراهم می‌کنید. فراموش نکنید که نویسنده‌ای قادر به درآمدزایی چشمگیر است که شهرت بیشتری داشته باشد.
  • درآمد همیشگی و بدون توقف؛ همان‌طور که می‌دانید وقتی ان اف تی را می‌فروشید، علاوه‌بر سودی که از فروش خودتان به دست می‌آورید، در سود فروش‌های بعدی هم درصدی سهم دارید. بنابراین وقتی کتابتان را تبدیل به ان اف تی می‌کنید، می‌توانید آن را بارها و بارها بفروشید و درآمدی همیشگی داشته باشید. بسیاری معتقدند این بزرگ‌ترین مزیت NFT کردن کتاب است.
  • تبلیغات رایگان؛ بسیاری باور دارند که خرید و مالکیت NFTها پرستیژ خاصی دارد و افراد می‌توانند با داشتن آن‌ها به خود ببالند. به همین دلیل می‌توانید مطمئن باشید خوانندگان نوشته شما به طور خودجوش و بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید؛ نوشته NFT شده شما را تبلیغ می‌کنند.
  • جذب سرمایه‌گذار؛ سرمایه‌گذاران بسیاری در صنعت NFT وجود دارند که حاضرند روی نویسندگان سرمایه‌گذاری بلندمدت کنند. با ان اف تی کردن آثارتان، حمایت مالی سرمایه‌گذاران را خواهید داشت و پول خوبی به دست می‌آورید.

NFT کردن نوشته‌ها مزیت‌های چشمگیری برای نویسندگان دارد.

کلام آخر

همان‌طور که می‌دانید با پیدایش عصر دیجیتال، نویسندگی از قالب سنتی کاغذ و قلم یا ماشین تایپ فاصله گرفته است. بسیاری از نویسنده‌ها تلاش کردند که از رایانه‌ها به خوبی بهره ببرند تا سرعت نگارش و چاپ اثر خود را بیشتر کنند. در این صورت آن‌ها می‌توانستند زودتر به اهداف مالی و معنوی خود برسند. نقطه طلایی نویسندگان در عصر دیجیتال پیدایش ارزهای دیجیتال و پدیده ان اف تی بود. بنابراین بدیهی است که نویسندگان به دنبال یافتن پاسخی برای سوال “چگونه نوشته خود را NFT کنیم؟”باشد.

در این مقاله سعی کردیم با آوردن 10 روش NFT کردن نوشته‌ها و مراحل انجام پروسه آن در پلتفرم میرور به شما برای رسیدن به سودی چشمگیر کمک کنیم. فراموش نکنید که مزایای NFT کردن نوشته‌ ها و کتاب ها آن‌قدر کلیدی هستند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.

سوالات متداول

چگونه نوشته خود را NFT کنیم؟

با انتخاب یکی از 10 روش NFT کردن نوشته‌ها و انجام کامل فرایند آن در پلتفرم Mirror می‌توانید نوشته خود را توکنایز کنید.

برای NFT کردن نوشته‌های خود چگونه وارد پلتفرم میرور شویم؟

با تهیه توکن رایت از طریق شرکت در مسابقات نویسندگی این پلتفرم می‌توانید عضو آن شوید.

NFT کردن نوشته‌ها چه مزیت‌هایی دارد؟

مزیت‌های توکنایز کردن نوشته‌ها شامل مواردی مانند جذب سرمایه‌گذار، درآمد همیشگی، تبلیغات رایگان، حضور پررنگ‌تر در شبکه‌های اجتماعی و محبوبیت بیشتر است. چگونگی اتفاق افتادن هرکدام از این مزیت‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در سودآوری دارد.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x