ربات ترید کوکوین؛ معرفی و آموزش کار با ربات کوکوین

روزانه معامله‌گران تلاش زیادی برای انجام معامله در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند. بعضی از مواقع، کل روز و شب بیدار می‌مانند که چارت معاملاتی را نگاه کرده که به نقطه مناسبی برای ورود به معامله دست پیدا کنند. مطمئناً این روش برای باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی بسیار سخت است و برای بسیاری از معامله گران امکان‌پذیر نیست.

حال تصور کنید که برای ترید کردن، نیازی نداشته باشید که ساعت‌ها به مانیتور خیره شوید و فرصت‌های معاملاتی را با رباتی شکار کنید؛ اینجاست که ربات ترید کوکوین به ما کمک می‌کند. ربات تریدر کوکوین به شما این امکان را می‌دهد که از طریق نرم‌افزاری هوشمند که موقعیت‌های معاملاتی را تشخیص می‌دهد، ترید کنید. ما در این مقاله توضیحات کاملی از ربات تریدر کوکوین و آموزش کار با ربات کوکوین را در اختیارتان می‌گذاریم.

ربات ترید کوکوین چیست؟

همان‌طور که از نامش پیداست، ربات تریدر کوکوین ابزاری معاملاتی است که معامله را برای شما آسان می‌کند و بسیاری از کارهای تکراری که باید در ترید صورت گیرد را انجام می‌دهد. چند مورد از این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

  • به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام خواب نیز معامله کنید.
  • ربات معامله‌گر کوکوین به شما کمک می‌کند که احساسات را از معامله خود دور کنید و ترید را به‌صورت سیستماتیک انجام دهید.
  • با این ربات‌ها از حداکثر موقعیت‌های معاملاتی استفاده می‌کنید و هیچ پوزیشنی را در 24 ساعت شبانه‌روز از دست نمی‌دهید.

صرافی کوکوین در حال حاضر 5 ربات معاملاتی مختلف دارد که هرکدام قابلیت‌های خاصی به شما ارائه می‌دهند. ربات‌های تریدر کوکوین عبارت‌اند از:

  • اسپات گرید (Spot Grid): کسب سود از طریق بازار اسپات؛ خرید در قیمت پایین و فروش در قیمت بالا
  • فیوچرز گرید (Futures Grid): امکان باز کردن معاملات شورت و لانگ در ربات کوکوین
  • اینفینیتی گرید (Infinity Grid): استفاده از موقعیت‌های پامپ ارزها در بازار
  • اسمارت ریبلنس (Smart Rebalance): رشد پرتفولیو با هولد کردن
  • دی سی ای (DCA): کاهش میانگین هزینه سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری‌های مستمر

در ادامه هرکدام از این ربات‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم و طریقه کار با آن‌ها را نیز عنوان می‌کنیم.

ربات اسپات گرید؛ ساده‌ترین ربات ترید کوکوین

ربات کلاسیک کوکوین یا اسپات گرید (SPOT GRID) نوعی از استراتژی معاملاتی است که به‌وسیله آن معاملات اسپات به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود. ربات ترید اسپات گرید سفارش‌ها را در بازه زمانی حال و در بازه قیمتی تعیین شده باز می‌کند. معاملات گرید برای زمانی است که سفارش‌ها در بالا و پایین قیمتی تعیین شده قرار می‌گیرند و شبکه‌ای از سفارش‌ها با قیمت‌های افزایشی و کاهشی ایجاد می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب یک شبکه معاملاتی تشکیل می‌شود. بهترین عملکرد ربات تریدر کوکوین در بخش اسپات گرید زمانی است که بازار نوسانی باشد و قیمت در محدود‌ه‌ای معین نوسان می‌کند.

ساخت ربات اسپات گرید

ابتدا وارد حساب معاملاتی خود در کوکوین شوید و سپس:

1. در قسمت بالای صفحه روی Trade کلیک کنید و سپس وارد Trading bot شوید.

ورود به بخش آموزش کار با ربات ترید کوکوین

2. بالای صفحه سمت چپ، SPOT GRID که اولین گزینه بین ربات‌های کوکوین است را انتخاب کنید. حال دو گزینه Auto و Customize را می‌بینید.

گزینه Auto در ربات اسپات گرید

در بخش Auto ربات کوکوین، پارامترها به‌صورت پیش‌فرض ست می‌شوند. در این بخش تنها نیاز است که جفت ارز معاملاتی را انتخاب و مقدار سرمایه‌گذاری را وارد کنید. سپس روی Create کلیک کنید.

بخش آتو اسپات گرید در ربات تریدر کوکوین

گزینه Customize در ربات اسپات گرید

اگر می‌خواهید استراتژی شخصی خود را وارد کنید، روی Customize کلیک کرده و پارامترهای موردنظر را به‌صورت دستی وارد کنید. این پارامترها عبارت‌اند از:

  • حداقل قیمت (Low): حداقل قیمتی که برای خرید تعیین می‌کنید. اگر قیمت بازار ارزی از این قیمت پایین‌تر بیاید، ربات معاملاتی خرید را متوقف می‌کند.
  • حداکثر قیمت (High): حداکثر قیمتی که برای فروش تعیین می‌کنید.
  • تعداد سفارش‌ها (No. of Orders Placed): تعداد کل سفارش‌های خریدوفروش است.
  • مجموع سرمایه‌گذاری (Total Investment): مبلغی که قصد دارید سرمایه‌گذاری کنید.
  • پرکردن خودکار (Fill AI Parameters): اگر روی این گزینه کلیک کنید، ربات ترید کوکوین به‌صورت خودکار تمام پارامترها را برای شما پر می‌کند.

بخش کاستومایز در اسپات گرید ربات معامله‌گر کوکوین

فیوچرز گرید؛ از دیگر ربات‌های ترید در صرافی کوکوین

به‌طورکلی انجام معاملات فیوچرز بسیار سخت است و نیاز به تجربه و مهارت زیادی دارد. اما ربات فیوچرز کوکوین (Futures Grid) ریسک ورود به معاملات را با استفاده از هوش مصنوعی کاهش می‌دهد و به معامله‌گران کمک می‌کند که با اطلاعات بسیار کم وارد دنیای معاملات فیوچرز شوند.

همان‌طور که از نام آن پیداست، این ربات ترکیبی از معاملات فیوچرز و گرید است. کاربران با این ربات امکان باز کردن شورت و لانگ را دارند. ربات فیوچرز کوکوین سرمایه را به چندین بخش تقسیم می‌کند و می‌تواند در قیمت‌های پایین معاملات خرید بازکرده یا در قیمت‌های بالا معاملات فروش باز کند.

ساخت ربات فیوچرز گرید

وارد Trading bot شوید:
1. در قسمت بالای صفحه Futures Grid را انتخاب کنید.
2. دو قسمت Auto و Customize را می‌بینید:

  • قسمت Auto : با انتخاب این حالت ربات برایتان به‌صورت خودکار پارامترها را وارد می‌کند. تنها کافیست که یکی از دو معاملات لانگ و شورت را انتخاب کرده و روی گزینه Create کلیک کنید.

بخش آتو در فیوچرز گرید در ربات فیوچرز کوکوین

  • قسمت Customize : می‌توانید پارامترها را خودتان وارد کنید. پس از اینکه پارامترها را با توجه به عکس زیر پر کردید، نوبت به انتخاب معامله لانگ یا شورت می‌رسد.

بخش کاستومایز ربات فیوچرز کوکوین

ربات اینفینیتی گرید

اگر نمی‌خواهید موقعیت‌های معاملاتی مربوط به ارزهای دیجیتالی که پامپ می‌شوند را از دست بدهید، ربات اینفینیتی گرید (INFINITY GRID) بهترین گزینه برای شما است. این ربات برای زمانی مناسب است که تحلیل‌های فاندامنتال نشان از حرکت صعودی قدرتمندی می‌دهند.

ساخت ربات اینفینیتی گرید

وارد Trading bot شوید:
1. روی Infinity Grid کلیک کنید.

بخش آتو در اینفینیتی گرید در بخش ربات ترید کوکوین

2. همچون روش‌های قبل، برای ورود پارامترها به‌صورت اتومات روی Auto و در غیر این صورت روی Customize کلیک کنید. بعد از واردکردن پارامترها مطابق عکس گزینه Create را بزنید. در بخش Customize این ربات دو پارامتر جدید وجود دارد که به‌صورت زیر هستند:

  • حداقل قیمت (Min Price): زمانی که قیمت بازار از حداقل قیمت کمتر شود، ربات سفارش‌گذاری را متوقف می‌کند.
  • نرخ سود بر گرید (Profit Rate Per Grid): نرخ سود به‌دست‌آمده بر هر فروش شبکه. (در حال حاضر بین 0.2-10٪ است)

بخش کاستومایز ربات اینفینیتی گرید کوکوین

ربات اسمارت ریبلنس؛ تشکیل سبد سرمایه‌گذاری با ربات کوکوین

استراتژی اسمارت ریبلنس (SMART REBALANCE) در ربات ترید کوکوین به کاربران این امکان را می‌دهد که با تغییر نسبت ارزها در سبد سرمایه‌گذاری‌شان، بازدهی خود را افزایش دهند. در این استراتژی مقدار کل دارایی‌ها افزایش می‌یابد، اما درصد ارزها در پورتفولیو ثابت می‌ماند. فرض کنید می‌خواهید 40 درصد سرمایه خود را به بیت‌کوین، 30 درصد به اتریوم و 30 درصد به کاردانو اختصاص دهید. بعد از بالا یا پایین رفتن قیمت‌ها مسلماً این نسبت‌ها یکسان نمی‌ماند، اما به‌وسیله ربات اسمارت ریبلنس، این درصدها به‌صورت خودکار ثابت خواهند ماند.

ساخت ربات اسمارت ریبلنس

وارد Trading bot شوید و سپس:
1. روی SMART REBALANCE کلیک کنید. در اینجا به شما هشدار می‌دهد که این قابلیت فقط در حالت کلاسیک پشتیبانی می‌شود. با کلیک روی Confirm وارد بخش کلاسیک و قدیمی ربات تریدر کوکوین می‌شوید.

بخش کلاسیک ربات ترید کوکوین

2. در بخش Smart Rebalance روی Create Bot کلیک کنید.

ربات اسمارت ریبلنس در بخش ربات تریدر Kucoin

3. در این قسمت شما می‌توانید پرتفولیو دلخواه را بر اساس نیازهای سرمایه‌گذاری و ریسک‌پذیری خود انتخاب کرده و سپس روی Create Now کلیک کنید.

ربات های اسمارت ریبلنس در بخش ربات های کوکوین

4. در هر سبد حداکثر 6 ارز برای سرمایه‌گذاری موجود است. شما می‌توانید با تغییر درصد هر ارز، نسبت سبد سرمایه‌گذاری خود را تعیین کنید.

تشکیل سبد در ربات تریدر کوکوین

ربات دی سی ای؛ خرید‌های پله‌ای با ربات ترید کوکوین

ربات (dollar-cost averaging) DCA یا ورود پله‌ای، خریدهای شما را به زمان‌های مختلف تقسیم می‌کند که ریسک سرمایه‌گذاری کاهش یابد. این ربات باتوجه‌به زمان‌هایی که برای آن تعیین می‌کنید برای شما خرید پله‌ای انجام می‌دهد. فرض کنید شما می‌خواهید 600 دلار اتریوم بخرید. با استفاده از این استراتژی می‌توانید در طول بازه‌ای، مثلاً ۶ماهه، اتریوم را در زمان‌هایی خرید کنید که قیمت مناسب است. برای مثال در تنظیمات ربات مشخص کنید که هر 1 ماه 100 دلار برای شما خرید کند.

ساخت ربات ورود پله‌ای (DCA)

در حال حاضر ربات دی سی ای فقط از تتر پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین باید تتر کافی داشته باشید. اگر تتر به اندازه کافی ندارید، می‌توانید از طریق صرافی یورپی آن را خریداری کرده و به حساب کوکوین خود انتقال دهید.

خرید تتر از یورپی

از طریق Trading bot روی DCA کلیک کنید و سپس Confirm را بزنید. حال وارد بخش کلاسیک ربات کوکوین می‌شوید.

ربات خرید پله ای کوکوین

1. روی Create Bot کلیک کنید.

ربات دی سی ای کوکوین

2. در این بخش اطلاعات لازم در هر باکس را وارد کرده و سپس گزینه Create را بزنید. پارامترهایی که در این بخش به شما نمایش داده می‌شود، شامل موارد زیر است:

  • فرکانس سرمایه‌گذاری: در بخش Invest every فرکانس سرمایه‌گذاری را مشخص می‌کنید؛ یعنی این که هرچند روز یکبار می‌خواهید سفارش‌گذاری انجام شود.
  • تاریخ اولین سرمایه‌گذاری: در قسمت Date of first investment تاریخ اولین سرمایه‌گذاری را مشخص می‌شود.
  • مقدار هر سرمایه‌گذاری: در بخش Amount per investment مقدار هر سفارش خرید را وارد کنید.
  • حداکثر مقدار سرمایه‌گذاری: در قسمت Max investment حداکثر بودجه‌ای که قصد سرمایه‌گذاری دارید را وارد کنید.

ربات خرید پله‌ای در بخش ربات تریدر کوکوین

مزایا و معایب ربات صرافی کوکوین

مانند تمامی ابزارهای معاملاتی در صرافی کوکوین، ربات‌ها نیز مزایا و معایب خاص خود را دارند. در اینجا به چند مورد از این‌ها اشاره می‌کنیم:

مزایامعایب
کم‌شدن کارهای تکراری در معاملهعدم شفافیت معاملات و کارایی پلتفرم
استفاده از تمامی فرصت‌های معاملاتی در شبانه‌روزعدم امکان استفاده از برخی ربات‌ها با سرمایه کم، زمانی که تقاضا در بازار زیاد می‌شود
کاهش ریسک‌های معاملاتیعدم امکان ست‌کردن پارامترهای پیشرفته معاملاتی و استراتژی شخصی

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم کلیاتی راجع به ربات ترید کوکوین و آموزش کار با ربات کوکوین را برایتان تهیه کنیم. شما دیگر مجبور نیستید برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال، صبح تا شب پشت چارت بنشینید. با استفاده از ربات تریدر کوکوین شما این امکان را دارید که با کمترین زمان ممکن، کسب سود کنید، البته به شرطی که تحلیلتان از روند بازار درست باشد! برای دسترسی به تحلیل‌های به‌روز ارز‌های دیجیتال می‌توانید بخش تحلیل ارز دیجیتال در وبلاگ یورپی را مطالعه کنید.

سوالات متداول

ربات ترید کوکوین چیست؟

ربات تریدر کوکوین معامله‌گری را برای شما آسان می‌کند و می‌تواند در 24 ساعت شبانه‌روز به‌ جای شما معامله کند.

کارمزد معاملاتی ربات ترید کوکوین به چه صورت است؟

کارمزد معاملاتی ربات معامله‌گرکوکوین مشابه کارمزد معاملاتی در صرافی کوکوین است. نکته دیگر این است که کوکوین کمپین‌های تبلیغاتی زیادی را سازماندهی می‌کند که در آن‌ها تخفیف‌های ویژه و کوپن‌های رایگان بسیاری یافت می‌شود.

حداقل میزان سرمایه‌گذاری در ربات ترید کوکوین چقدر است؟

این موضوع باتوجه‌به ارز موردنظر متفاوت است و همچنین به شرایط تقاضای بازار نیز بستگی دارد.

آیا می‌توان از ربات ترید کوکوین در همه شرایط بازار استفاده کرد؟

متأسفانه، خیر. اگر قیمت به‌سرعت کاهش یا افزایش یابد، استفاده از ربات فایده‌ای ندارد و معمولاً سود و ضرر سربه‌سر می‌شود. این ربات اغلب در بازارهای رونددار، سودآور است.

آیا ربات تریدینگ کوکوین قابل‌اطمینان است؟

به‌طورکلی می‌توان ربات ترید کوکوین را قابل‌اطمینان توصیف کرد. مانند هر ربات دیگری، چیزی که به آن گفته شده را انجام می‌دهد و عملکرد آن بیشتر به پارامترهایی که در آن وارد می‌کنید بستگی دارد.

3/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x