تاثیرگذاری تحریم‌ها بر دسترسی روسیه به رمزارزها

بلومبرگ گزارش می دهد

بلومبرگ گزارش می دهد، شاید تحریم‌ها تاثیری بر دسترسی روسیه به رمزارزها نداشته باشد.

در حالی که تحریم‌ها علیه روسیه به دنبال تصمیم کرملین برای حمله به اوکراین افزایش پیدا کرده است، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که بعید به نظر می رسد، دسترسی این کشور به دارایی‌های کریپتو محدود شود. در حالی که نخبگان روسی ممکن است از آنها برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده کنند، روس‌ها نیز احتمالاً به تجارت سکه‌های دیجیتال در پلتفرم‌های خارجی ادامه می‌دهند.

ارزهای دیجیتال ابزاری بالقوه برای میلیاردرهای روسی هستند که تحریم ها را دور بزنند.
تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا که در پاسخ به حمله نظامی مسکو به اوکراین اعمال شده‌اند، توانایی روسیه و نخبگان آن را برای انجام تجارت با دلار و یورو تهدید می‌کند. بلومبرگ در گزارشی خاطرنشان کرد، با این حال، از آنجایی که این کشور اخیراً راهی را برای تنظیم ارزهای دیجیتال انتخاب کرده است، ممکن است این مجازات ها تاثیر کمتری داشته باشد.

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین که اغلب در پلتفرم های غیرمتمرکز معامله می شوند، می توانند ابزاری موثر برای دور زدن محدودیت ها باشند. به گفته متیو سیگل، سرپرست تحقیقات دارایی های دیجیتال و مدیر سرمایه گذاری Vaneck، “نه دیکتاتورها و نه فعالان حقوق بشر با هیچ سانسوری در شبکه بیت کوین مواجه نخواهند شد.”

در این مقاله آمده است که میلیاردرهای روسی، کسانی که قبلاً هدف قرار گرفته‌اند، می‌توانند به طور بالقوه از ارز دیجیتال برای فرار از تحریم‌ها استفاده کنند. از طریق تراکنش‌های ناشناس، ارزهای دیجیتال می‌توانند فرصت‌هایی را برای خرید کالاها و خدمات و حتی سرمایه‌گذاری در دارایی‌های خارج از فدراسیون روسیه و اجتناب از بانک‌ها به آنها ارائه دهند.

ماتی گرینسپن، مدیرعامل شرکت مشاوره مالی کوانتوم اکونومیکس، گفت: اگر فردی ثروتمند نگران مسدود شدن حساب‌هایش به دلیل تحریم‌ها باشد، می‌تواند به سادگی ثروت خود را در بیت کوین نگه دارد تا از چنین اقداماتی در امان بماند.

علاوه بر گزینه خرج کردن و ارسال مستقیم سکه، دارندگان کریپتو همچنین می‌توانند وجوه خود را از طریق کیف پول‌های متعدد انتقال دهند و از صرافی‌هایی که از محدودیت‌ها حمایت نمی‌کنند، استفاده کنند. همین امر در مورد مشاغل در کشورهای تحت تحریم نیز صدق می کند. به عنوان مثال، ایران به دلایل مشابه اجازه استفاده از ارزهای دیجیتال در تسویه حساب های بین المللی را در نظر گرفته است.

رسانه‌های روسی می‌گویند صرافی‌ها دسترسی روس‌ها به کریپتو را منع نمی‌کنند.
یکی از اقدامات پیشنهادی قطع ارتباط روسیه با سوئیفت، سیستم جهانی پرداخت بین بانکی است. به گفته آرتم دیو، رئیس بخش تحلیلی در Amarkets، بعید است که چنین حرکتی بر تک تک کاربران ارزهای دیجیتال تأثیر بگذارد.

در گزارش دیگری، این رسانه خبری به نقل از یک نماینده ناشناس از یک صرافی بین‌المللی رمزنگاری می‌گوید که بعید است پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال محدودیت‌هایی را برای کاربران روسی خود در نتیجه تشدید تحریم‌ها علیه روسیه اعمال کنند.

تاتیانا کوسیخ، وکیل شرکت حقوقی Advocate Premium می‌گوید: «صرافی‌های رمزارز سازمان‌های غیرمتمرکز هستند، بنابراین با الزامات تحریم‌های ایالات متحده و اتحادیه اروپا مطابقت ندارند.

در همین حال، نمایندگان Currency.com، صرافی ارز دیجیتالی که توسط کارآفرین فناوری بلاروسی، ویکتور پروکوپنیا تأسیس شده است، به RBC گفتند که این پلتفرم قصد ندارد مشتریان را از روسیه یا سایر کشورها، علیرغم درگیری فعلی در اوکراین، ممنوع کند. آنها معتقدند که اکثر صرافی های دیگر، به جز صرافی های مستقر در ایالات متحده، همین مسیر را دنبال خواهند کرد.

نظر شما در رابطه با نقش ارزهای دیجیتال در تحریم کشورها چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x