افزایش 60 درصدی میلیاردرهای کریپتو در یک سال گذشته

افزایش 60 درصدی میلیاردرهای کریپتو در یک سال گذشته.

در حال حاضر 19 میلیاردر در فهرست ثروتمندان کریپتو وجود دارد که هفت نفر دیگر به جمع ثروتمندترین مدیران و بنیانگذاران این صنعت می پیوندند.

فهرست میلیاردرهای کریپتو توسط مجله فوربس به روز شده است و تعداد افرادی که ثروت زیادی در دارایی های دیجیتال به دست آورده اند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

لیست نخبگان کریپتو اکنون 19 میلیاردر در خود دارد که هفت نفر بیشتر از سال گذشته است و این لیست را 58 درصد افزایش داده است. روز سه شنبه این مجله آخرین نسخه از ثروتمندترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال را منتشر کرد.

Changpeng “CZ” Zhao، مدیر عامل و بنیانگذار بایننس، هنوز هم ثروتمندترین مرد در این صنعت است و به دلیل ثروت نسبتاً تازه به دست آمده، در حال حاضر نوزدهمین ثروتمند جهان است. این مجله ثروت CZ را از 96 میلیارد دلار در سال گذشته به برآورد فعلی 65 میلیارد دلار کاهش داده است. با این حال هنوز او به ثروتمندترین فرد در صنعت معرفی شده است.

سام بنکمن-فرید، بنیانگذار و مدیر عامل FTX، با ثروت خالص 24 میلیارد دلاری، جایگاه دوم را پس از CZ به دست آورده است. به او لقب «کریپتو رابین هود» داده اند، زیرا او بارها اعلام کرده است که می خواهد بخش اعظم این ثروت را ببخشد. اما، با 24 میلیارد دلاری که هنوز در اختیار دارد، واضح است که او هنوز موفق به انجام این کار نشده است.

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل و بنیانگذار Coinbase با 6.6 میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد. کریس لارسن از Ripple و دوقلوهای Winklevoss از Gemini با حدود 4 میلیارد دلار در لیست باقی مانده اند.

تازه واردان به لیست میلیاردرهای رمزنگاری شامل یکی از بنیانگذاران و مدیر فناوری FTX، گری وانگ، با دارایی خالص 5.6 میلیارد دلاری از 16 درصد سهام او در شرکت است. و نیکیل ویسواناتان و جوزف لاو، از بنیانگذاران بلاک چین و شرکت Web3 Alchemy. بر اساس این گزارش‌، این زوج هر کدام ۲.۴ میلیارد دلار دارایی خالص دارند که آن ها را در رتبه یازدهم قرار می‌ دهد.

دوین فینزر و الکس آتاالله، بنیانگذاران OpenSea NFT marketplace نیز تازه واردان در فهرست ثروتمندان ارزهای دیجیتال امسال هستند که دارایی خالص آن ها 2.2 میلیارد دلار است.

چندین نام قابل توجه دیگر در این لیست وجود دارد از جمله سونگ چی هیونگ، موسس صرافی Upbit کره جنوبی، که طبق گزارش ها 3.7 میلیارد دلار ارزش دارد. معاون اجرایی دونامو کره جنوبی، کیم هیونگ-نیون، حدود 13 درصد از سهام Upbit را در اختیار دارد که به او 1.9 میلیارد دلار دارایی خالص می دهد.

مایکل سایلر از MicroStrategy با ثروت خالص 1.6 میلیارد دلار یک میلیاردر ارز دیجیتال باقی مانده است. سهام این شرکت در دو سال گذشته به دنبال یک شرط بندی بزرگ بیت کوین (BTC) که نتیجه داد، چهار برابر شده است.

فوربس در ابتدا اولین فهرست نخبگان ارزهای دیجیتال را در سال 2018 منتشر کرد، زمانی که تعداد انگشت شماری از مدیران این رتبه را کسب کردند. در آن زمان، میزان ثروت بسیار پایین‌ تر بود و با رقم ثروت 350 میلیون دلاری، در این لیست قرار می گرفتی.

نظر شما در رابطه با ثروتمند شدن در حوزه ارزهای دیجیتال چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x