افزایش کاربران برنامه‌ های غیرمتمرکز (Dapps) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

افزایش کاربران برنامه‌ های غیرمتمرکز (Dapps) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲.

بر اساس گزارش صنعتی جدیدی که توسط DappRadar منتشر شده است، تعداد کاربرانی که در برنامه های غیرمتمرکز یا DApps درگیر می شوند، هر روز 396 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 2.4 میلیون نفر رسیده است. این تنها 5.8 درصد کمتر از همان سطح فعالیت کاربر است که در سه ماهه چهارم 2021 شاهد بودیم.

با توجه به این که در طول سه ماهه، بخش ارزهای دیجیتال شاهد یک بازار نزولی کوتاه مدت بود و همچنین 1.19 میلیارد دلار در امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi، هک ها و سوء استفاده ها را تجربه کرد. اما رشد کلی در Dapps چشمگیر بود.

دو مورد از بدترین پروتکل‌ های ارتباطی، توکن پروتکل Ronin و Wormhole بودند. ماه گذشته، پل رونین Axie Infinity بیش از 600 میلیون دلار پس از اینکه یک مهاجم از کلیدهای خصوصی هک شده برای جعل برداشت‌ های جعلی استفاده کرد، نقض شد. در همین حال، پروتکل Wormhole نیز 321 میلیون دلار از طریق بهره برداری از توکن در ماه فوریه از دست داد. اگرچه، در یک حرکت نسبتاً قهرمانانه، شرکت سرمایه‌ گذاری جسورانه Jump Crypto به کیف پول‌ های خود وارد شد و وجوه از دست رفته را دوباره به آن ها برگرداند.

علاوه بر این، کارکنان DappRadar نوشتند: سه ماهه اول سال 2022 فراز و نشیب های خود را داشت اما با جنگ در اوکراین آلوده شد. این یکی از بزرگترین رویدادها از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008 بود که بازارهای جهانی را تکان داد و تأثیر منفی بر صنعت داشت.

DAppهای بازی بیش از 50 درصد از کل فعالیت کاربران را در سه ماهه اول 2022 به خود اختصاص دادند. همزمان، توکن‌ های غیرقابل تعویض یا NFT ها علیرغم هشدارهای حباب بودن، 12 میلیارد دلار در معاملات هزینه کردند. از نظر ارزش کل قفل شده DeFi، اتریوم (ETH) بار دیگر با 127 میلیارد دلار در رتبه اول قرار گرفت و پس از آن Terra Luna (LUNA) با 29 میلیارد دلار و BNB Chain با 13 میلیارد دلار قرار گرفتند.

نظر شما در رابطه با افزایش استفاده مردم از Dapps چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x