صندوق بین‌المللی پول نسبت به استفاده روسیه از استخراج بیت‌کوین برای فرار از تحریم ها هشدار داد

صندوق بین‌المللی پول نسبت به استفاده روسیه از استخراج بیت‌کوین برای فرار از تحریم ها هشدار داد.

بر اساس این گزارش، روسیه منابع انرژی قابل توجهی برای استخراج ارزهای دیجیتال دارد.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که روسیه می‌ تواند از تحریم‌ های اقتصادی اعمال‌ شده در پی تهاجم این کشور به اوکراین با چرخش به استخراج ارزهای دیجیتال فرار کند. این گزارش به طور خاص هشدار می‌ دهد که روسیه می‌ تواند از منابع عظیم انرژی خود برای تامین انرژی استخراج ارز دیجیتال و درآمدزایی استفاده کند.

با گذشت زمان، کشورهای تحریم شده همچنین می توانند منابع بیشتری را برای دور زدن تحریم ها از طریق استخراج معادن اختصاص دهند. صندوق بین‌المللی پول گفت: استخراج بلاک چین‌ های انرژی بر مانند بیت‌ کوین می‌ تواند به کشورها اجازه دهد تا از منابع انرژی درآمدزایی کنند.

این سازمان بین‌ المللی هشداری را به این هشدار اضافه کرد و گفت که سهم استخراج معدن در کشورهای تحت تحریم و همچنین اندازه کلی درآمد معدن در سطح جهان نشان می‌ دهد که بزرگی چنین جریان‌ هایی مهار شده است، اگر چه خطراتی برای یکپارچگی مالی همچنان وجود دارد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً گفته بود که روسیه در مورد استخراج بیت‌ کوین دارای یک “مزیت رقابتی” است. به گفته دانشگاه کمبریج، روسیه یکی از حوزه های قضایی پیشرو در جهان در زمینه استخراج بیت کوین است و در مطالعه منتشر شده در سال گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

پس از حمله به اوکراین، نگرانی‌ هایی در مورد پتانسیل روسیه برای طفره رفتن از تحریم‌ ها از طریق کریپتو ایجاد شد.

به هر حال بعید به نظر می رسد، ارزهای رمزنگاری شده بتوانند روسیه را به طور کامل از تحریم‌ های بین‌المللی نجات دهند. اما نهادهای تحریم شده خاص، می‌ توانند برای تامین درآمد به ارزهای دیجیتال روی آورند.

نظر شما در رابطه با دور زدن تحریم ها به وسیله استخراج بیت کوین چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x