تحریم کاربران ایرانی این بار توسط مارکت OpenSea

تحریم کاربران ایرانی این بار توسط مارکت OpenSea.

مارکت NFT اوپن‌سی، کاربران ایران را به دلیل تحریم های ایالات متحده مسدود می کند. تعدادی از کاربران OpenSea در ایران گزارش می دهند که به طور ناگهانی مسدود شده، اما این شرکت هنوز هیچ مسدودیتی را تأیید نکرده است.
بر اساس گزارش‌های متعدد از سوی مجموعه‌ و سازندگان OpenSea بازار NFT مستقر در ایالات متحده، مسدود کردن کاربران مستقر در ایران را آغاز کرده است.

نماینده OpenSea تایید کرد که کاربران مستقر در مناطق تحریم شده را مسدود می کنند. وی افزود: «OpenSea کاربران مناطق موجود در فهرست تحریم‌های ایالات متحده را از استفاده خدمات ما مسدود می‌کند. از جمله خرید، فروش یا انتقال NFT در OpenSea و سایر خدمات برای کاربران در مناطق تحریم‌شده را از استفاده خدمات ما منع می‌کند. ما یک خط مشی برای استفاده از خدمات خود توسط افراد یا نهادهای تحریم شده و افرادی که در کشورهای تحت تحریم قرار دارند، داریم. اگر متوجه شدیم که افرادی از خط مشی تحریم‌های ما تخلف می‌کنند، سریعاً برای مسدود کردن حساب‌های مرتبط اقدام می‌کنیم.»

بیش از پنج کاربر ایرانی OpenSea این مشکل را گزارش کرده‌اند که در ایران با این سایت به مشکل برخورد کرده‌اند. سازندگان و کلکسیونرهای ایران از OpenSea به دلیل حضور در ایران تحریم شدند، کشوری که توسط ایالات متحده تحریم شده است.

کاربر ایرانی OpenSea، نیما لئو نوشته است که مجموعه عکاسی آنها دیگر روی پلتفرم قابل مشاهده نیست. آرمان نوشت که هنگام تلاش برای دسترسی به بازار، پیام خطای 404 را دریافت کرده است و عارفه نوروزی گزارش داد که امروز حساب تایید شده آنها “بدون توضیح” حذف شده است.

یک ناظر سرور OpenSea Discord معروف به RyanW که اغلب به درخواست‌های پشتیبانی در سرور پاسخ می‌دهد. دیروز صبح گفته بود که “از هرگونه ممنوعیت حساب کاربری در ایران بی‌اطلاع است.”

OpenSea در ماه های اخیر با بسیاری از کاربران ناامید مواجه شده است. با حمله 1.7 میلیون دلاری فیشینگ خارجی اخیر، دعوای قضایی بر سر یک Bored Ape NFT که گفته می شود «دزدیده شده» است؛ و 1.8 میلیون دلار غرامت به کاربرانی که NFT های خود را از فهرست OpenSea از دست داده اند، بازپرداخت شده است. این سایت با وجود مشاهده میلیاردها فروش ماهانه همچنان با چالش هایی مواجه است.

نظر شما در رابطه با تحریم ایران در مارکت OpenSea NFT چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (3 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x