JPMorgan اولین بانک بزرگ در Metaverse شد
JPMorgan اولین بانک بزرگ در Metaverse شد.
JPMorgan رسما اولین بانک بزرگ در متاورس است که یک سالن مجازی در دیسنترالند مبتنی بر بلاکچین افتتاح کرده و در تلاش برای سرمایه گذاری از یک فرصت بازار «1 تریلیون دلاری» است.
بزرگترین بانک در ایالات متحده، جیپی مرگان، گامی عظیم در متاورس برداشته است و پس از آن که این بخش را به عنوان یک فرصت 1 تریلیون دلاری نامگذاری کرد، یک سالن مجازی در دنیای محبوب مبتنی بر بلاکچین دیسنترالند افتتاح کرد.
بازدیدکنندگان از سالن، واقع در مرکز خرید Metajuku در دیسنترالند، با یک ابر رومینگ و یک پرتره دیجیتالی از جیمی دیمون، مدیرعامل JPMorgan، استقبال میشوند. اگر بازیکنان در طبقه بالا راه بروند، می توانند ارائه یک مدیر اجرایی در مورد اقتصاد ارزهای دیجیتال را تماشا کنند.
سالن onyx، که نام آن از سیستم پرداخت بلاکچین داخلی JPMorgan گرفته شده است، همراه با گزارشی از بانک رونمایی شد که انواع فرصتهای تجاری را که شرکتها میتوانند انتظار داشته باشند در متاورس پیدا کنند، شرح میدهد.
این گزارش میگوید: «متاورس احتمالاً در سالهای آینده به روش های مختلفی در هر بخش نفوذ خواهد کرد، با فرصت بازار که بیش از ۱ تریلیون دلار درآمد سالانه تخمین زده میشود» و همچنین تاکید میکند که ۵۴ میلیارد دلار در حال حاضر، هر سال برای کالاهای مجازی هزینه میشود. دو برابر مبلغی که برای خرید موسیقی صرف شده است.
این گزارش اشاره میکند که میانگین قیمت زمین مجازی بین ژوئن تا دسامبر سال گذشته از 6000 دلار به 12000 دلار رسیده است و پیشبینی میکند که هزینههای تبلیغات درون بازی تا سال 2027 به 18.4 میلیارد دلار در سال خواهد رسید.
جی پی مورگان خاطرنشان می کند که افزایش استقبال از متاورس به دلیل علاقه برندهای بزرگ است و به حرکت آدیداس و نایک برای ایجاد محصولات و فروشگاه های مبتنی بر NFT و همچنین افتتاح فروشگاه متاورس توسط سامسونگ به عنوان گام های بزرگ رو به جلو در پذیرش اشاره می کند.
دیزنی امروز صبح اعلام کرد که مایک وایت را بهعنوان مدیر اجرایی جدید بهعنوان هدایتکننده نفوذ خود در متاورس، رسماً منصوب کرده است. بر اساس یادداشتی از باب چاپک، مدیرعامل دیزنی، دیزنی به دنبال گسترش قدرت داستان گویی خود در حوزه دیجیتال است. چاپک گفت: «امروز، ما فرصتی داریم تا جهان ها را به هم متصل کنیم و یک الگوی کاملاً جدید برای نحوه تجربه و تعامل مخاطبان با داستان ها ایجاد کنیم.
با این حال، گزارش جی پی مورگان همگی مثبت نبود.
در بخشی با عنوان «پیمایش تبلیغات در مقابل واقعیت»، این گزارش بیان میکند: «علیرغم هیجان زیاد در مورد امکانات متاورس، به منظور فعال کردن پتانسیل کامل آن برای تعامل، ایجاد جامعه، ابراز وجود و تجارت، حوزههای کلیدی باید بیشتر توسعه یافته و بالغ شود،» به نقص در تجربه کلی کاربر، عملکرد ضعیف آواتارها و همچنین مشکلات زیرساخت تجاری اشاره می کند.