NFT های معروف را بشناسید

از زمان پیدایش اولین NFT در سال 2014 تاکنون تحولات بزرگی در این صنعت رخ داده است. تا جایی که در تاریخ این توکن‌های غیرقابل تعویض، آثاری به فروش رسیده‌اند که رکوردشکن محسوب می‌شوند. شناخت NFT‌ های معروف به علاقه‌مندان این حوزه این امکان را می‌دهد تا با ساخت و استراتژی‌های فروش ان اف تی بیشتر آشنا شوند. در این مقاله سعی کرده‌ایم با معرفی معروف‌ترین توکن‌های NFT به شما برای رسیدن به این هدف یا هر هدف دیگری که شما را مهمان این صفحه کرده، کمک کنیم.

آثار Beeple ازخلاقانه‌ترین NFT‌ های معروف

آثار هنری مایک وینکلمن با نام مستعار بیپل است که توجه زیادی را در سراسر جهان جلب کرد. در ادامه 4 اثر معروف و گران بیپل را معرفی می‌کنیم. 

1. The First 5000 Days

Everydays: The First 5000 Days جذاب‌ترین اثر بیپل است که گران‌ترین NFTهای فروش رفته را در لیست آثار خود دارد. این اثر در واقع کلاژی از 5000 قطعه از آثار اوست و در حراج کریستیز به ارزش 69.3 میلیون دلار فروخته شد. توکن اولین 5000 روز در دسته آثار انتزاعی قرار می‌گیرد و در نقد و بررسی آن به نکات اجتماعی مهمی پرداخته شده است. علاوه‌بر اینکه این توکن با عنوان دومین NFT گران‌قیمت شناخته می‌شود، چهارمین اثر هنری معروفی است که هنرمند آن زنده است. بیپل با خلق چنین اثری ثابت کرد علاوه‌بر تسلط به هنری خاص، ارائه خلاقانه آن در بازار ان اف تی نقش کلیدی‌ای دارد.

اثر Human One و Everydays از بیپل

2. Human One

همان‌طور که قبلا خواندید، خلاقیت بیپل نقطه عطف او در صنعت توکن‌های غیرقابل تعویض است. یکی دیگر از پرفروش‌ترین NFTها در سابقه هنری او و در دنیا، Human One است. ویژگی قابل توجه این پروژه این است که در عین واحد هم فیزیکی و هم دیجیتالی است. به این صورت که شما می‌توانید تصویر دیجیتالی یک فضانورد را در باکسی فیزیکی و در محیطی که دائما در حال تغییر است ببینید.

از طرفی همین پویایی دلیل دیگر معروفیت این توکن است. با این که این اثر به قیمت 28.9 میلیون دلار فروخته شده است، اما بیپل هنوز به آن دسترسی دارد. فضانورد درون این اثر در حال حرکت در محیط‌های مختلف با پوسته‌های جدید است. به همین دلیل بیپل مدام آن را به‌روزرسانی می‌کند. درنتیجه عدم یکنواختی این اثر باعث می‌شود بر ارزش آن افزوده شود.

3. Crossroad

مایک وین کلمن از آن دسته افرادی است که با زیرکی تمام اطراف خود را رصد می‌کند و هر اتفاق را دستاویزی برای خلق اثری ارزشمند می‌کند. به همین دلیل است که آثار او پویایی را به بازار NFT هدیه کرده است. توکن ان اف تی Crossroad یکی از این آثار است که با هدف سیاسی و اجتماعی طراحی شد.

Crossroad انیمیشنی است با تصویر بزرگ دونالد ترامپ که روزی زمین دراز کشیده است و عابران بی‌تفاوت از کنار او می‌گذرند. نکته جالب آن است که طراحی این توکن nft در زمان انتخابات 2020 شروع شد و بعد از اعلام نتایج انتخابات به اتمام رسید. به همین دلیل است که المان‌هایی از شکست دونالد ترامپ در این انیمیشن دیده می‌شود. این اثر در 30 اکتبر 2020 به ارزش 6.6 میلیون دلار به فروش رفت.

Ocean Front و Crossroad از nft های معروف بیپل

4. Ocean Front

Ocean Front یکی دیگر از آثار بیپل است که با ارزش 6 میلیون دلار در مارس 2022 به جاستین سان، بنیانگذار بلاکچین TRON فروخته شد. علاوه‌بر شهرت فروشنده و خریدار، دو عامل مهم دیگر نیز در شهرت این توکن ان اف تی نقش مهمی ایفا می‌کنند. اولین عامل حرکت خیرخواهانه‌ای بود که با سود حاصل از این معامله انجام شد. عواید این معامله تمام و کمال به بنیادهای خیریه اهدا شد. و دومین دلیل محبوبیت این اثر، این است که این تصویر یکی از 5000 هزار عکسی است که در اثر Everyday بیپل وجود دارد.

آثار PAK؛ گران‌ترین و مردمی‌ترین NFT دنیا

پَک یکی دیگر از هنرمندان دیجیتال است که به صورت ناشناس به خلق توکن‌های غیرقابل تعویض استثنایی می‌پردازد. در ادامه مشهورترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم. 

The Merge؛ گران‌ترین NFT دنیا

توکن غیرقابل تعویض The Merge اثر پَک، هنرمند دیجیتالی ناشناس، گرانترین NFT فروخته شده در تاریخ این صنعت است. این اثر در دسامبر 2021 به ارزش 91.8 میلیون دلار فروخته شد. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل گرانی این اثر داینامیک بودن آن است. یکی دیگر از دلایلی که The Merge را تبدیل به گران‌ترین اثر NFT کرد این است که این قطعه هنری به ۳۱۲۶۸۶ تقسیم شد و ۲۸۹۸۳ نفر آن‌ها را خریدند. دانستن این دلایل و بررسی ویژگی‌های تکنیکال این اثر، باعث شد هنرمندان بسیاری به فکر ساخت ان اف تی‌های پویا بیفتدند.

Clock و The Merge  از گران‌ترین NFT دنیا

Clock؛ توکنی مردمی

گران‌ترین اثر NFT در رده سوم، توکن غیرقابل تعویض Clock است. پَک در این اثر نیز از قالبی داینامیک استفاده کرده و با همکاری جولین آسانژ ساعتی برای حمایت از او در حبس ساخت. جولین آسانژ که موسس وبسایت ویکی‌لیکس است، از سال 2019 با اتهام جاسوسی در زندان ایالات متحده به سر می‌برد. حدود 10000 نفر از این پروژه حمایت کردند و در نهایت Clock به عنوان یکی از NFT های معروف، به ارزش 56 میلیون دلار فروخته شد. این پول به همان موسسه حقوقی و تیم دفاعی آسانژ، با هدف پیروزی پرونده او، اهدا شد.

شاید مهم‌ترین دلیل شهرت این ان اف تی، مردمی بودن آن است. همان‌طور که تاریخ به ما ثابت کرده است همیشه کمپین‌های مردمی، گامی بزرگ برای رسیدن به اهداف اجتماعی است. بسیاری از منتقدین موفقیت پک در این اثر را با جمله “از طرف مردم، برای مردم” تعریف می‌کنند.

کریپتوپانک‌ها؛ از NFT های معروف که باید بشناسید

کریپتوپانک‌ها از اولین توکن‌های غیرقابل معاوضه هستند که با ارزش‌های میلیون دلاری معامله می‌شوند. کریپتوپانک‌ها تصاویر ساده رمزنگاری شده هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به شکل ان اف تی در بلاکچین اتریوم ببینید. با اینکه کریپتوپانک‌ها از پیشگامان صنعت NFT بودند اما هنوز هم جز NFTهای پرفروش هستند.

کریپتوپانک‌ها در 5 نوع، شامل موجودات بیگانه، میمون‌ها، زامبی، زن و مرد دسته‌بندی شده‌اند. برای طراحی کریپتوپانک‌ها، هنرمندان از پالت رنگی مختلفی برای موی سر، رنگ پوست و سایر المان‌ها استفاده می‌کنند. کلکسیونرهای زیادی در دنیا وجود دارند که به جمع‌آوری انواع مختلفی از این کریپتوپانک‌ها مشغول هستند. در ادامه 6 کریپتوپانک مشهور در دسته گران‌ترین nft‌ها را معرفی کرده‌ایم.

CryptoPunk #5822

گران‌ترین NFT فروخته شده در دسته کریپتوپانک‌ها، کریپتوپانک 5822# است. این اثر در یک حراجی به ارزش 23 میلیون دلار فروخته شد. این کریپتوپانک از دسته موجودات بیگانه و یکی از 9 کریپتوپانک موجود در این دسته است. بنابراین، کمیاب بودن CryptoPunk #5822 دلیل ارزشمندی آن نه تنها در بین سایر کریپتوپانک‌ها بلکه در میان معروف‌ترین NFTهاست.

CryptoPunk #7523

کریپتوپانک 7523# دومین توکن ان اف تی در دسته کریپتوپانک‌هاست که شهرت زیادی دارد. این توکن در سال 2021 به قیمت 11.7 میلیون دلار فروخته شد. این شهرت مدیون طراحی به‌روز آن است که باعث شد با عنوان کریپتوپانک بیگانه کوید شناخته شود. با نگاهی به تصویر این ان اف تی، بیگانه‌ای با ماسک می‌بینید که نشانه‌ای از مقاومت دربرابر بیماری کرونا ویروس است.

CryptoPunk #5577

یکی از 24 میمون موجود در کریپتوپانک‌ها، CryptoPunk #5577 است. این NFT که به ارزش 7.7 میلیون دلار فروخته شد، یکی از 142 پانک کلاه گاوچرانی است. پس باز هم می‌توانید درک کنید که چقدر نایاب بودن یک اثر در حوزه کریپتوپانک‌ها و به طورکلی در بازار ان اف تی‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. بسیاری از تریدرهای این حوزه معتقد هستند، ویژگی‌های این پانک نوید این را می‌دهند که در آینده به قیمت بالاتری نیز فروخته شود.

کریپتوپانک‌ها؛ از پیشگامان NFT های معروف

CryptoPunk #3100

یکی دیگر از NFT های معروف که در سال 2021 به فروش رسید کریپتوپانک 3100# بود. با مشاهده تصویر این کریپتوپانک به سادگی دلیل شهرتت آن را درک می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید تنها 9 پانک در دسته بیگانه وجود و پانک 3100# یکی از آن‌هاست. از خصوصیات ظاهری این پانک تنها هدبند سفیدی است که آن را از 9تای دیگر متفاوت می‌کند.

CryptoPunk #7804

این کریپتوپانک نادر که با ارزش 7.56 میلیون دلار فروخته شد، از دیگر پانک‌های بیگانه است که ظاهری متمایز دارد. علاوه بر کمیاب بودن، این توکن غیرقابل تعویض در زمانی فروخته شد که اینفلوئنسرها و کلکسیونرهای زیادی تمایل به خرید کریپتوپانک‌ها داشتند. کریپتوپانک 7804# با المان‌های پیپ و کلاه طراحی شده است.

CryptoPunk #8857

کریپتوپانک 8857# یکی از 88 پانک‌های زامبی با موهای مشکی و عینک سه‌بعدی است. این کریپتوپانک در 11 سپتامبر 2021 با قیمت 6.63 میلیون دلار به فروش رفت. از طرفی، از آن‌جایی که کریپتوپانک‌های زامبی از اولین NFT‌ها این دسته بودند که معامله و به سرعت فراگیر شدند، بازار آن‌ها نیز به بازار زامبی معروف است.

Tpunk #3442

Tpunk از پرفروش‌ترین NFTها

جوکر ضدقهرمانی معروف در سراسر دنیاست و ایده ساخت یک توکن غیرقابل تعویض با الهام از آن، ایده‌ای خلاقانه بوده است. توکن Tpunk #3442 یک ان اف تی کمیاب است که در دسته پرفروش‌ترین NFTها نیز قرار می‌گیرد. مطمئنا با دیدن تصویر این توکن، متوجه شده‌اید که ایده آن از کرایپتوپانک‌ها گرفته شده است. اما وجود بیش از 10000 آواتار در بلاکچین‌های ترون، مهم‌ترین وجه تمایز تی‌پانک‌ها و کریپتوپانک‌هاست.

جاستین سان، موسس TRON این توکن را در آگوست 2021 با قیمت 10.5 میلیون دلار خرید. با کمی جستجو در فضای NFT، متوجه خواهید شد که جاستین سان یک از تریدرهای حرفه‌ای توکن‌های غیرقابل معاوضه است. همین نکته، به تنهایی بر ارزش Tpunk #3442 افزوده است.

Ringers #109 و Ringers #879

Ringers از معروف‌ترین NFT‌ها

یکی دیگر از معروف‌ترین NFT‌ها، مجموعه رینگرز اثر دیمیتری چرنیاک Dmitri Cherniak)) است. همان‌طور که می‌دانید هنر پایه اصلی صنعت NFT است. مجموعه رینگرز موفق‌ترین پروژه دیمیتری چرنیاک در صنعت توکن‌های غیرقابل تعویض است.
آثار این مجموعه نقاشی‌هایی است که المان‌های موجود در آن متشکل است از گیره‌ها و نخی که به دور آن‌ها پیچیده شده است. هر کدام از آثار این مجموعه در نحوه چیدمان این المان‌هاست. دو اثر مهم این مجموعه که به قیمت بالایی فروخته شد عبارتنداز:

  • Ringers #109؛ این اثر گرانترین نقاشی NFT در این مجموعه است. رینگرز 109# را در اکتبر 2021 به قیمت 7 میلیون دلار خریدند.
  • Ringers #879؛ این رنگرز که با عنوان “goose ringer”؛ نیز شناخته می‌شود، در آگوست 2021 به قیمت 6 میلیون دلار فروخته شد.

NFT‌ های معروف XCOPY

NFT‌های معروف XCOPY

XCOPY یکی از هنرمندان فعال در صنعت NFT و ارزهای دیجیتال است. هویت این هنرمند ناشناخته است و آثار نمایشگر مضامینی مانند بی‌تفاوتی، مرگ و دیستوپیا است. در این میان 3 اثر او در زمره گران‌ترین توکن‌های NFT هستند. این آثار عبارتنداز:

  • Right-click and Save As Guy؛ این اثر معروف XCOPY در 9 دسامبر 2021 و با قیمت 7 میلیون دلار فروخته شد. علاوه‌بر شهرت هنرمند، زمان‌بندی درست برای فروش Right-click and Save As Guy از مهم‌ترین دلیل برای شهرت این اثر است.
  • All Time High in the City؛ این اثر که یک اثر هنری متحرک است، لحظه انتقال انسان به دنیای زیر زمین از روی رودخانه استیکس را به تصویر می‌مشد. حق مالکیت این اثر انتزاعی در ژانویه 2022 به ارزش 6.2 میلیون فروخته شد.
  • A Coin for the Ferryman؛ در نوامبر 2021، شخصی با نام کاربری SuperRare این اثر را به ارزش 6.02 میلیون دلار خرید. این کاربر jpeggy همچنین مالک اثر دیگر XCOPY با نام EVADER نیز بوده است. اهمیت این اثر به این دلیل است که در فناوری بلاکچین، رمزنگاری مرموزی دارد.

Stay Free

همان‌طور که قبلا خواندید شهرت یک ان اف تی به عنوان گران‌ترین توکن nft، مردمی بودن آن است. دنیای دیجیتال، دنیای جنبش‌های مردمی است. به همین دلیل است که ان اف تی Stay Free که با هدف کمک به آزادی مطبوعات ساخته شد، در آوریل 2021 با قیمت 504 میلیون دلار خریداری شد. فروشنده و خالق این اثر ادوارد اسنودن، افشاگر آژانس امنیت ملی، تمام این مبلغ را به بنیاد آزادی مطبوعات اهدا کرد.

تصویر این توکن کاملا در راستای هدف بنیادی خلق آن است. تصویر نمادین اسنودن در میان اسناد دادگاهی قرار گرفته است که نقض قوانین آژانس امنیت ملی است.

 Stay Free و  Stay Free از از گرانترین NFT ها

FreeRoss

یکی دیگر از گرانترین NFT هایی که با هدف بشردوستانه به فروش رسید، FreeRoss اثر راس اولبریچت است. این اثر در دسامبر 2021 به ارزش 6.12 میلیون دلار فروخته شد و سود حاصل از آن خرج آزادی اولبریچت از زندان، رفع نیازهای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها شد.

یکی دیگر از دلایل معروفیت این NFT، شهرت خالق آن است. اولبریچت موسس بازار سیاه آنلاین راه ابریشم است. به همین دلیل شخص بسیاری مهمی در تاریخ تکنولوژی بلاکچین است. از این رو آثار او طرفداران زیادی دارد و در بازار ان اف تی نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

کلام آخر

روزانه آثار هنری زیادی به‌عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض وارد بلاکچین‌ها می‌شوند. اما همه آن‌ها را نمی‌توان در دسته معروف‌ترین و گرانترین NFTها در نظر گرفت. شناخت NFT های معروف به شما این امکان را می‌دهد که که استراتژی حرفه‌ای آن‌ها را بشناسید و در زمان کسب درآمد از NFT از آن‌ها استفاده کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش‌های کسب درآمد از NFT را بخوانید. و در پایان در صورت درآمدزایی و برای تبدیل سود به ریال می‌توانید از خدمات یورپی استفاده کنید.

سوالات متداول

 گرانترین NFT فروخته شده کدام است؟

The Merge

چه چیزی باعث معروفیت یک توکن NFT می‌شود؟

عوامل زیادی مانند خالق آن، خریدار آن و هدف از خلق آن در شهرت یک توکن غیرقابل معاوضه موثر است.

چرا باید NFT های معروف را بشناسیم؟

شناخت توکن‌های معروف به شما کمک می‌کند که در بازار ان اف تی موفق‌تر عمل کنید.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x