آموزش مارجین کوکوین؛ راهنمای گام‌به‌گام معاملات مارجین کوکوین

اگر از کاربران صرافی کوکوین باشید، مطمئناً تابه‌حال اصطلاح وسوسه‌انگیز “ترید مارجین کوکوین” به گوشتان خورده است. از آن جایی که ریسک این نوع معاملات بالا است، آموزش مارجین کوکوین اهمیت زیادی دارد. ما هم در این مقاله به معرفی ترید مارجین کوکوین می‌پردازیم و صفر تا صد معاملات مارجین کوکوین به همراه نکات مهمی که در این نوع معامله ممکن است به کارتان بیاید را برایتان تهیه کرده‌ایم.

ترید مارجین Kucoin چیست؟

به معاملاتی که با اهرم یا لوریج انجام می‌شود و مانند بازار اسپات، مالکیت ارز با معامله‌گر است، معاملات مارجین گفته می‌شود. در این معاملات از طرف صرافی به تریدرها وام داده می‌شود؛ به این ترتیب کاربران می‌توانند با چند برابر سرمایه خود در بازار فعالیت کنند. از این رو سودی که تریدرها از معاملات مارجین کسب می‌کنند، سود قابل توجهی است. البته به طبع ریسک این معاملات نیز بیشتر می‌شود. در معاملات مارجین کوکوین برعکس فیوچرز، مالکیت ارز با معامله‌گر است؛ اما در فیوچرز کوکوین تریدر قراردادها را معامله می‌کنند و صاحب آن ارز نمی‌شود.

الگوریتم ترید مارجین کوکوین مرتباً سطح مارجین شما را کنترل می‌کند و در صورت لزوم حتی ممکن است پوزیشنتان را نقد کند. برای همین دانستن اصطلاحات کراس مارجین و ایزولیت مارجین در بحث آموزش مارجین کوکوین امری ضروری است که در ادامه در اختیارتان می‌گذاریم.

کراس مارجین کوکوین (Kucoin Cross Margin)

کاربران فقط می‌توانند یک حساب کراس مارجین داشته باشند؛ بنابراین اگر پوزیشنی به حد لیکوئید شدن برسد ممکن است تمامی پوزیشن‌ها منحل شوند. کراس در ترید مارجین Kucoin این مزیت را دارد که از لیکوئید شدن زودهنگام پوزیشن‌ها جلوگیری کند. اما در صورت انحلال موقعیت معاملاتی کل اکانت شما به خطر می‌افتد.

ایزولیت مارجین کوکوین (Kucoin Isolated Margin)

ایزولیت مارجین به این معناست که هر جفت‌ارز معاملاتی دارای یک حساب ایزوله مستقل است. مزیت این نوع معامله در ترید مارجین Kucoin این است که وقتی پوزیشنی لیکوئید شود، بقیه معاملات تحت‌تأثیر قرار نمی‌گیرند. اما ممکن است پوزیشن به دلیل کافی نبودن مارجین قبل از رسیدن به نقطه سوددهی منحل شود.

آموزش مارجین کوکوین در 6 مرحله

در این جا توضیحات کاملی راجع به مارجین کوکوین را ذکر میکنیم. ابتدا وارد اکانت کوکوین خود شوید و سپس:

مرحله اول؛ ورود به مارجین Kucoin

از بخش Trade در بالای صفحه، Margin trading را انتخاب کنید و وارد صفحه ترید مارجین در کوکوین شوید.

ورود به ترید مارجین کوکوین

مرحله دوم؛ فعال‌سازی حساب مارجین کوکوین

در این بخش با هشدار You haven’t yet enabled the margin trading مواجه می‌شوید. روی Enable کلیک کنید که اکانت مارجین شما فعال شود.

فعال‌سازی حساب در آموزش مارجین کوکوین

بعد از خواندن هشدار، تیک I Have Read the Terms and Understand the Trading Risks را بزنید و سپس روی Confirm کلیک کنید.

فعالسازی حساب در ترید مارجین Kucoin

بعد از فعال‌سازی اکانت مارجین، از شما می‌خواهد یک رمز عبور برای ترید مارجین کوکوین اختصاص دهید. روی set trading password کلیک کنید و پسوورد را وارد کنید.

رمز عبور معاملات مارجین کوکوین

مرحله سوم؛ انتقال ارز به‌حساب مارجین

در این مرحله از آموزش مارجین کوکوین باید از حساب Kucoin خود مقداری ارز به‌حساب مارجینتان انتقال دهید که با آن وام بگیرید. به این منظور دو راه پیش روی شماست:

  •  راه اول؛ روی علامت فلش سبزرنگ در سمت راست صفحه کلیک کنید و ارز موردنظر را انتقال دهید. توجه کنید که قبل از انتقال ارز، بین Cross Margin و Isolated Margin یکی را انتخاب کنید.

انتقال ارز به حساب مارجین کوکوین

  • راه دوم؛ گزینه Transfer که زیر چارت معاملاتی است. 

انتقال ارز در ترید مارجین kucoin

هر کدام از روش‌های بالا را انتخاب کنید باکس موجود در عکس به شما نمایش داده می‌شود. در باکس باید از اکانت‌های دیگر خود، ارز را به‌حساب مارجین کوکوین انتقال دهید.

مرحله چهارم؛ قرض‌گرفتن از صرافی کوکوین در بخش مارجین

در این مرحله کاربران باید از صرافی وام بگیرند که معاملات مارجین کوکوین را شروع کنند. در این مرحله نیز دو گزینه زیر پیش روی شماست:

  •  Auto-Borrow؛ برای گرفتن وام به‌صورت اتوماتیک توسط سیستم است. در این بخش اگر مبلغی وارد کنید که از سرمایه‌تان بیشتر باشد، کوکوین به‌صورت خودکار و به‌تناسب نیاز به شما ارز موردنظر را قرض می‌دهد.

قرض گرفتن در آموزش مارجین کوکوین

  • Borrow؛ در این بخش مقدار وامی که می‌خواهید را باید مشخص کنید. بعد از کلیک روی Borrow، مقداری که قصد دارید قرض بگیرید را وارد کرده و سپس روی Confirm کلیک کنید.

قرض گرفتن در معاملات مارجین کوکوین

توجه داشته باشید که در صرافی کوکوین برای استفاده از معاملات مارجین و دریافت وام، نیاز به احراز هویت (KYC) ندارید؛ اما برای قراردادن لوریج های بالا و استفاده از تمامی امکانات این صرافی بهتر است اکانت خود را وریفای کنید. شما از طریق یورپی میتوانید با خیالی راحت اکانت خود را درکوکوین وریفای کنید.

وریفای اکانت کوکوین در یورپی

مرحله پنجم؛ شروع معاملات مارجین کوکوین

جهت شروع ترید مارجین کوکوین ابتدا جفت‌ارز معاملاتی خود را انتخاب کرده و در قسمت بنفش رنگ، لوریج را نیز مشخص کنید.

انتخاب ارز در ترید مارجین کوکوین

در آموزش مارجین کوکوین، پارامترهای معاملاتی و تنظیمات سفارش اهمیت فراوانی دارند، پس باید پارامترهای زیر را بدانید:

  • سفارش Limit: در این نوع سفارش، کاربر سفارش خرید یا فروش را در یک قیمت معین وارد می‌کند. کافی است مقدار (Amount) و قیمت (Price) را وارد کرده و سپس روی Buy یا Sell کلیک کنید. مقدار سفارش را می‌توانید به صورت حدودی و با درصد‌های زیر باکس Amount نیز مشخص کنید.

سفارش لیمیت در آموزش مارجین کوکوین

  • سفارش Market: سفارش در این اردر در بهترین قیمت لحظه ثبت می‌شود. کافی است مقدار را وارد و سفارش را ثبت کنید.

سفارش مارکت در معاملات مارجین kucoin

  • Stop Limit: در استاپ لیمیت اگر قیمت به حد معینی برسد، سفارش در قیمت دلخواهتان فعال می‌شود. در Stop، سطحی که ابتدا قیمت باید به آن وارد شود را وارد کرده و در Price قیمت سفارش‌گذاری را وارد کنید. برای مثال فرض کنید قیمت ارزی در حال حاضر 100 دلار است. شما قصد دارید که اگر قیمت به 80 دلار رسید، صرافی با قیمت 78 دلار سفارش را برای شما فعال کند. 80 همان Stop و 78 نیز Price است.

stop limit در ترید مارجین کوکوین

  • Stop Market: در سفارش استاپ مارکت، اگر قیمت به سطح معینی برسد، سفارش در بهترین قیمت لحظه ثبت می‌شود. در این جا کافی است فقط سطح دلخواه (Stop) و مقدار (Amount) را وارد کرده و سفارش را فعال کنید.

stop market در آموزش مارجین کوکوین

مرحله ششم؛ بازپرداخت وام در بخش مارجین Kucoin

جهت بازپرداخت وام در ترید مارجین Kucoin روی Repay کلیک کنید. سپس با دو گزینه بازپرداخت مواجه می‌شوید:

  • Time priority: در این گزینه اولویت بازپرداخت با تاریخ سررسید نزدیک‌تر است.
  • Rate Priority: اولویت بازپرداخت در این گزینه با کوین‌هایی است که سود بالاتری دریافت می‌کنند.

بعد از انتخاب یکی از گزینه‌ها، مقدار بازپرداخت را وارد کنید و Confirm را بزنید.

بازپرداخت وام در آموزش مارجین Kucoin

بهره و کارمزد معاملات مارجین کوکوین

کارمزد میکر (Maker) و تیکر (Taker) برای جفت‌ارزها در ترید مارجین کوکوین، مانند معاملات اسپات، برابر 0.1 درصد است. اما معامله‌گران قبل از قرض گرفتن باید بهره معاملات مارجین را نیز در نظر بگیرند. این پلتفرم حدوداً 5 درصد از سود انباشته شما را به‌عنوان کارمزد (fee) و 10 درصد از سود را به‌عنوان صندوق بیمه (insurance fund) دریافت می‌کند.

نکات مهم در ترید مارجین Kucoin

یکی از بدترین اتفاقاتی که برای معامله‌گران رخ می‌دهد، لیکوئید شدن است؛ مخصوصاً اگر بازار صعودی باشد! در این بخش از آموزش مارجین کوکوین به شما نکات مهمی می‌گوییم که قبل از شروع تریدینگ بهتر است بدانید:

  • قبل از آغاز معاملات مارجین باید اصول اساسی خواندن چارت‌های معاملاتی را یاد بگیرید. تکنیک‌هایی مانند خطوط روند، حمایت و مقاومت، میانگین‌های حرکتی و اسیلاتورها به دلیل ریسک بالای معاملات مارجین، به شما کمک بسیاری می‌کنند.
  • شناختن انواع سفارش‌ها و گذاشتن حد ضرر یکی از مهم‌ترین بخش‌های معاملات مارجین در کوکوین است. اگر شما حد ضرر را به‌درستی وارد کنید می‌توانید از لیکویید شدن اکانت خود جلوگیری کنید.
  • توصیه می‌شود در ابتدا با اکانت مارجین دمو شروع کنید. تریدرهای تازه‌کار با انجام تریدهای آزمایشی در اکانت دمو کوکوین می‌توانند بدون خطر مارجین کوکوین را یاد بگیرند و متحمل ضرر هنگفت نشوند.
  • با این که شما می‌توانید در ابتدا تا 5 برابر سرمایه خود وام دریافت کنید، توصیه می‌شود بیش از 2 یا 3 برابر سرمایه خود وام دریافت نکنید. بعد از یادگیری و تسلط کامل بر این بازار، می‌توانید به‌تدریج لوریج را افزایش دهید.
  • سعی کنید همیشه نگاهی به مسائل بنیادی خارج از اکوسیستم کریپتو نگاهی داشته باشید. این موضوع به معامله‌گران درک درستی از پوزیشن‌هایشان می‌دهد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کامل ترید مارجین کوکوین پرداختیم. معاملات مارجین ارزهای دیجیتال، علی‌رغم سودآور بودن، ریسک فراوانی نیز دارند. پس آموزش مارجین کوکوین را بهتر است جدی بگیرید که مبادا سرمایه‌تان به خطر بیفتد. شما این امکان را دارید که قبل از ورود به معاملات مارجین کوکوین، از تحلیل‌های بلاگ یورپی در مورد ارزهای دیجیتال استفاده کنید که قبل از معامله درک شما را از موقعیت معاملاتی بالا ببرد.

سؤالات متداول

معاملات مارجین کوکوین چیست؟

مارجین در کوکوین یک روش سرمایه‌گذاری است که در آن معامله‌گران در صرافی Kucoin این امکان را دارند که با چندبرابر سرمایه اولیه خود معامله کنند. این نوع معاملات ریسک بالایی داشته؛ بنابراین آموزش مارجین کوکوین اهمیت بسیاری دارد.

آیا می‌توان بدون احراز هویت در کوکوین معاملات مارجین باز کرد؟

بله. شما بدون تکمیل احراز هویت (KYC) و تنها با یک اکانت ساده می‌توانید ترید مارجین در کوکوین را شروع کنید.

تفاوت مارجین و فیوچرز در کوکوین چیست؟

در معاملات فیوچرز کوکوین، کاربران قراردادها را خریدوفروش می‌کنند و در واقع مالک ارزهای دیجیتال نمی‌شوند، اما در مارجین کوکوین تریدرها مانند بازار اسپات، مالک کریپتوها هستند.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x