مایکروسافت با خرید غول صنعت بازی (Activision) به متاورس ورود کرد

پس از اعلام اکتیویژن بلیزارد، مدیرعامل و رئیس مایکروسافت ساتیا نادلا اظهار داشت که بازی “نقش کلیدی در توسعه پلتفرم های متاورس” ایفا خواهد کرد. مایکروسافت غول بازی اکتیویژن بلیزارد را به مبلغ 69 میلیارد دلار به عنوان بخشی از اقدامی برای افزایش برنامه های بازی و متاورس خود خریداری می کند.

اکتیویژن بلیزارد خانه فهرست بلندبالایی از فرنچایزهای نمادین بازی مانند: Call of Duty، Overwatch، Candy Crush، World of Warcraft و Tony Hawk’s Pro Skater است. پس از این قرارداد، قرار است بازی های آن به سرویس Game Pass مایکروسافت ایکس باکس که 25 میلیون مشترک دارد اضافه شود. طبق اعلام روز سه شنبه مایکروسافت، این شرکت Activision Blizzard را با قیمت 95.00 دلار به ازای هر سهم با ارزش 68.7 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این قرارداد قرار است در سال مالی 2023 بسته شود و مایکروسافت به سومین شرکت بزرگ بازی از نظر درآمد پس از Tencent مالک Riot Games و توسعه دهنده پلی استیشن سونی تبدیل شود.

مایکروسافت تصریح کرد که این خرید از رشد خدمات آن در سراسر موبایل، رایانه شخصی، کنسول و بازی‌های ابری پشتیبانی می‌کند و همچنین به‌ویژه اعلام کرد که «بلوک‌های سازنده برای Metaverse» فراهم می‌کند. ساتیا نادلا، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مایکروسافت گفت: بازی‌ها پویاترین و هیجان‌انگیزترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم‌های امروزی هستند و نقشی کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهند داشت. به عنوان بخشی از خرید، مایکروسافت اعلام کرد که بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، تا زمان بسته شدن قرارداد، در راس کار باقی خواهد ماند و سپس کنترل آن به فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ واگذار خواهد شد.

اسپنسر از طریق یک پست وبلاگ ایکس باکس از این قرارداد استقبال کرد و تاکید کرد که این شرکت در تلاش است تا بازی های ابری را در هر تعداد که ممکن است، در دسترس قرار دهد. با این حال، او به متاورس یا توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اشاره نکرد. بخش‌هایی که با واکنش شدید برخی از بخش‌های جامعه بازی مواجه شده‌اند. وی نوشت: «فرانچایزهای فوق‌العاده در سراسر Activision Blizzard همچنین به برنامه‌های ما برای بازی‌های ابری سرعت می‌بخشد و به افراد بیشتری در نقاط بیشتری در سراسر جهان اجازه می‌دهد تا با استفاده از تلفن‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌هایی که قبلاً دارید، در انجمن Xbox شرکت کنند.

در نوامبر، نادلا برای اولین بار از برنامه های مایکروسافت متاورس از طریق ارتقاء سرویس “تیم” و محصولی به نام “فضاهای متصل Dynamics 365” رونمایی کرد. ارتقای “Mesh” برای Teams قرار است؛ آواتارهای دیجیتال شخصی و فضاهای غوطه ور را برای ملاقات در متاورس اواخر امسال معرفی کند. وی همچنین اظهار داشت که مردم می‌توانند «کاملاً انتظار داشته باشند» ببینند که مایکروسافت ویژگی‌های متاورس را با کنسول‌های بازی ایکس باکس ادغام می‌کند، اما هیچ برنامه مشخص یا جزئیات خاصی را فاش نکرد.

وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد که 100 کارمند از تیم واقعیت افزوده مایکروسافت طی سال گذشته شرکت را ترک کرده اند تا به رقیب متاورس متا (فیس بوک) بپیوندند.

نظر شما در مورد ورود مایکروسافت با خرید Activision به متاورس چیست؟
دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.
5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x