افزایش نرخ بهره بانکی امریکا و تاثیر آن بر روی بازارهای مالی

افزایش نرخ بهره بانکی امریکا و تاثیر آن بر روی بازارهای مالی.

دیشب نرخ بهره بانکی امریکا منتشر شد و بالاخره بعد از کلی انتظار و گمانه زنی های مختلف این نرخ پر اهمیت از 0.25 به 0.5 افزایش پیدا کرد.

این میزان افزایش از قبل پیش بینی شده بود و خیلی از معامله گران انتظار تصمیمات تیزتری داشتند. به این معنی که افزایش بیشتری در نرخ بهره رخ دهد. در نشست مطبوعاتی آقای پاول هم نکاتی مطرح شد که می تواند برای بازار پر اهمیت باشد. یکی از آنها اشاره به وضعیت بسیار خوب اقتصاد امریکا بود.

آقای پاول در سخنان خود گفت: با توجه به اثرات کرونا بر جهان، امریکا در وضعیت بسیار مطلوبی بسر می برد. وضعیت اشتغال مناسب و تورم هم مطلوب است. تا به اینجا در بازار شاهد تقویت شدید دلار و ریزش طلا بودیم ولی در ادامه ماجرا تغییر کرد!

رییس فدرال رزرو گفت: ما نرخ بهره را به صورت مرحله ای افزایش خواهیم داد ولی برای این موضوع عجله ای نداریم. همین جمله باعث بازگشت بازار شد؛ به نحوی که طلا از قیمت 1895 دلار به 1910 دلار افزایش پیدا کرد و امروز به 1930 رسیده است.

همچنین جفت ارز یورو دلار که تا 1.0950 ریزش کرده بود به بالای 1.10 بازگشت.

در مجموع بازار متعادل است و دیدگاه معامله گران نسبت به قبل تغییر ناچیزی پیدا کرده است. آن هم عدم توقع برای افزایش نرخ بهره ناگهانی و سریع است. حالا باید دید اخبار جنگ روسیه و اوکراین به کجا خواهد رسید.

در حال حاضر خوش بینی ها به بازار بازگشته و بازار ارزهای دیجیتال هم کمی از فشار فروش فاصله گرفته اند. بیت کوین در لحظه نگارش این خبر در حدود 41500 دلار معامله می شود.

نظر شما در رابطه با افزایش نرخ بهره و تاثیر آن بر بازارهای مالی چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x