شبکه رونین Axie Infinity هک و بیش از 600 میلیون دلار به سرقت رفت

شبکه رونین Axie Infinity هک و بیش از 600 میلیون دلار به سرقت رفت.

تیم Ronin متمرکز بر بازی های بلاکچینی گفت: “ما با تیم های امنیتی در صرافی های بزرگ در تماس هستیم و در روزهای آینده با همه تماس خواهیم گرفت تا جلوی از بین رفتن سرمایه ها را بگیریم.”

طبق گزارش رسمی دیسکورد Axie Infinity و تاپیک رسمی توییتر شبکه Ronin، به همراه صفحه Substack آن، شبکه رونین و Katana Dex پس از اکسپلویت 173600 اتریوم (ETH) و 25.5 میلیون دلار کوین (USDC) متوقف شده اند. این یعنی 612 میلیون دلار به قیمت روز سه شنبه هک شده است.

در بیانیه ای، توسعه دهندگان رونین گفتند: در حال حاضر مقامات مجری قانون، رمزنگاران قانونی و سرمایه گذاران ما کار می کنند تا مطمئن شوند که تمام وجوه بازیابی یا بازپرداخت شده است. در حال حاضر همه AXS، RON و SLP توکن ها روی شبکه رونین امن هستند. این در حالی است که یک نقض امنیتی در شبکه رونین رخ داده است.

همانطور که توسعه دهندگان Ronin گفته اند، مهاجم از کلیدهای خصوصی هک شده برای جعل برداشت های تقلبی استفاده کرده است و تنها در دو تراکنش وجوه را از شبکه رونین تخلیه کرده است. مهم تر از همه، این هک در 23 مارس رخ داد، اما تنها روز سه‌ شنبه پس از این که یک کاربر در برداشت 5000 اتریوم از پل رونین ناکام ماند، این مشکل کشف شد. در زمان انتشار خبر، رونین (RON)، نزدیک به 20 درصد کاهش یافته و به 1.88 دلار رسیده است.

زنجیره Ronin Sky Mavis در حال حاضر از 9 گره اعتبارسنجی تشکیل شده است که حداقل پنج امضا برای شناسایی رویداد سپرده یا برداشت لازم است. هکر موفق به کنترل پنج کلید خصوصی شد که شامل چهار اعتبار سنجی Ronin Sky Mavis و یک اعتبار سنجی شخص ثالث توسط Axie Decentralized Autonomous Organisation یا DAO می شود. دستیابی به دسترسی غیرمجاز به این اعتبار سنجی زمان بر بود.

هنگامی که مهاجم به سیستم‌های Sky Mavis دسترسی پیدا کرد، امضای نهایی را از اعتبارسنجی Axie DAO به دست آورد و بدین ترتیب آستانه گره مورد نیاز برای تخلیه غیرقانونی وجوه از شبکه Ronin را تکمیل کرد. در زمان انتشار خبر، هنوز بیشتر وجوه هک شده در کیف پول هکر قرار دارد.

نظر شما در رابطه با هک شدن اکسی اینفینیتی چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x