روسیه به تلاش برای قانونی کردن رمزارزها ادامه می‌دهد

روسیه به تلاش برای قانونی کردن رمزارزها ادامه می‌دهد.

مقامات در روسیه به کار خود برای ایجاد یک چارچوب قانونی جامع برای تراکنش های ارز دیجیتال ادامه می دهند. این تلاش ها که قبل از حمله نظامی به اوکراین آغاز شده بود، در بحبوحه هشدارها مبنی بر اینکه ممکن است مسکو از ارزهای رمزنگاری شده برای فرار از تحریم های مالی گسترده استفاده کند؛ ادامه دارد.

جلسه شورای کارشناسی در روسیه برای بررسی قانون در مورد ارزدیجیتال
تلاش‌ها برای قانونی‌سازی و تنظیم عملیات با ارزهای دیجیتال در روسیه ادامه دارد، علی‌رغم وضعیت حمله نظامی کرملین در همسایه اوکراین؛ یک شورای تخصصی از کارگروه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در دومای ایالتی، مجلس سفلی پارلمان، امروز برای بررسی قوانین جدید تشکیل جلسه می دهد.

اعضای این نهاد درباره پیش نویس قانون «در مورد ارز دیجیتال» بحث و گفتگو خواهند کرد. این لایحه توسط وزارت مالیه ارائه شده و نتیجه آن را در این مورد منعکس می کند. برخلاف بانک مرکزی روسیه، وزارت خزانه داری از قانونی کردن این صنعت، تحت قوانین سختگیرانه حمایت می کند. رویکرد آن توسط دولت فدرال و سایر نهادها حمایت شده است.

Bitnalog، پورتالی که به روس‌ها در مورد نحوه پرداخت مالیات بر درآمد و سود ارزهای دیجیتال توصیه می‌کند، اطلاعیه دوما را در تلگرام درباره جلسه آتی منتشر کرده است. در ابتدا قرار بود روز جمعه برگزار شود، اما این رسانه بعداً مشترکان کانال خود را به روز کرد.

در ژانویه، بانک روسیه یک ممنوعیت کلی برای اکثر فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری، از جمله استفاده در پرداخت‌ها، تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال در فدراسیون روسیه پیشنهاد کرد. کارشناسان اکنون تلاش خواهند کرد تا به نگرانی های آن، از جمله خطرات برجسته برای ثبات مالی کشور و نیاز به حمایت از سرمایه گذاران، رسیدگی کنند.

تلاش مجدد برای پر کردن شکاف های نظارتی باقی مانده پس از اجرایی شدن قانون «در مورد دارایی های مالی دیجیتال» در سال گذشته، در بحبوحه هشدارهایی مبنی بر اینکه روسیه ممکن است سعی کند از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم های بین المللی استفاده کند، صورت می گیرد. این موارد شامل اخراج بانک‌های روسی از سوئیفت و محدود کردن دسترسی کاربران روسی به پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال است.

در همین حال، خود اوکراین به طور فزاینده ای به ارزهای دیجیتال برای تأمین مالی تلاش های دفاعی خود و حل مشکلات بشردوستانه متکی بوده است. میلیون ها دارایی دیجیتال به دولت در کیف و گروه های داوطلب اهدا شده است. اندکی قبل از شروع خصومت ها، پارلمان اوکراین قانون «در مورد دارایی های مجازی» را برای تنظیم فضای رمزنگاری این کشور تصویب کرد.

نظر شما در رابطه با قانونمند کردن ارزهای دیجیتال در روسیه چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x