حمله روسیه به اوکراین و ریزش سنگین بازارهای مالی

حمله روسیه به اوکراین و ریزش سنگین بازارهای مالی

ریسک ژئوپلیتیک و نگرانی های اوکراین، سهام و ارزهای دیجیتال را تکان داد. با این وضعیت سرمایه ها به سمت دارایی های امن تر مثل طلا در حرکت است.
روز چهارشنبه، با اعلام وضعیت اضطراری مقامات اوکراین در بحبوحه ترس از حمله روسیه، بازارهای جهانی نوسان داشتند. شاخص های برتر وال استریت در طول جلسات معاملاتی روز لرزیدند و بازارهای ارزهای دیجیتال در طول 24 ساعت بیش از 4 درصد سقوط کردند. از سوی دیگر، قیمت طلا در چهار روز گذشته با جهش 1.47 درصدی به 1925 دلار در هر اونس رسید.

سرمایه گذاران جهانی نگران روابط روسیه و اوکراین هستند و وال استریت همچنان شاهد فروش است.
در حالی که جهان بر سر مسائل جاری بین روسیه و اوکراین متشنج شده است، بازارهای سهام روز چهارشنبه به خروج پول بیشتر ادامه دادند. به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، روسیه عقب نشینی نمی کند و مقامات اوکراین وضعیت فوق العاده اعلام کرده اند.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در گفتگو با مطبوعات گفت که ارتش روسیه آماده پیشروی است. کربی توضیح داد: «نیروهای روسی به تجمع نزدیک‌تر به مرز ادامه می‌دهند و خود را در مرحله پیشرفته آمادگی برای اقدام و انجام عملیات نظامی در اوکراین در هر زمانی آماده می‌شوند».

سرمایه گذاران در سرتاسر جهان نگران اقتصاد جهانی و تنش های ژئوپلیتیکی هستند. مایکل جیمز، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری Wedbush Securities روز چهارشنبه به مطبوعات گفت: «در هر صورت، پوتین علیرغم افزایش تحریم ها در حال فروپاشی است.

مدیر اجرایی Wedbush افزود: این واقعاً به نگرانی در مورد اقدامات تهاجمی بیشتر و معنای آن برای کالاها و تورم کلی می افزاید.

شاخص های اصلی وال استریت در بحبوحه عدم اطمینان بین روسیه و اوکراین ضررهای قابل توجهی به بازار وارد شد. استاندارد اس اند پی 500 (S&P 500) به پایین ترین سطح در هشت ماه گذشته سقوط کرده است. نزدک و میانگین صنعتی داوجونز در بعدازظهر چهارشنبه (EST) نیز همچنان شاهد فروش بودند.

در 23 فوریه 2022، بازارهای سهام به طور قابل توجهی کاهش یافت و اقتصاد کریپتو نیز در طول روز شاهد نوسانات قابل توجهی بود.
نزدک روز را در -344 به پایان رساند، NYSE با کاهش -196، Dowjonz 464 افت کرد، و S&P 500 با زنگ پایان به -79 سقوط کرد. ارزش سهام ناشی از بخش فناوری اطلاعات (IT) در طول روز 2.6 درصد کاهش یافت.

تا عصر چهارشنبه (EST)، پس از نوسانات مختصر در طول روز، 12798 سکه دیجیتال در اقتصاد کریپتو 4.7 درصد در برابر دلار آمریکا کاهش یافت. اقتصاد کریپتو با 78 میلیارد دلار حجم تجارت جهانی به 1.71 تریلیون دلار کاهش یافت و استیبل کوین ها در حال حاضر 50 میلیارد دلار از حجم تجارت فعلی را به خود اختصاص داده اند.

در حالی که بیت کوین (BTC) روز چهارشنبه تا ساعت 10:00 شب به بالاترین سطح 39231.52 دلار در هر واحد رسید. (EST)، توکن رمزنگاری پیشرو در هر واحد کمتر از 36 هزار دلار دست به دست شد. اتریوم (ETH) روز چهارشنبه به بالاترین سطح 2752 دلار در هر واحد رسید، اما در ساعت 10:00 شب به کمتر از 2500 دلار رسید.

در حالی که بازارهای سهام و کریپتو کاهش یافته اند، قیمت طلا فلز گرانبها همچنان به رشد خود ادامه می دهد. در طول ساعت 10:00 شب در جلسه معاملاتی عصر چهارشنبه، قیمت هر اونس طلا 1925 دلار در هر واحد معامله شد.

چهار روز پیش، هر اونس طلا با 1.47 درصد کاهش به 1897 دلار مبادله شد. دو روز پیش در ژاپن، قیمت این فلز گرانبها به بالاترین سطح خود رسید و کارشناسان معتقدند این افزایش به دلیل “ریسک ژئوپلیتیک و نگرانی از تضعیف ین” بود.

نظر شما در مورد نوسانات اقتصاد جهانی و افزایش ارزش طلا چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (5 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x