آموزش کار با کیف پول سامورایی و نحوه ساخت اکانت

جهت انتخاب کیف پول برای نگهداری بیت‌کوین معمولاً انتخاب‌های متعددی پیش روی شماست که در این مقاله قصد آموزش کیف پول سامورایی را داریم. تفاوت‌ ولت‌های نگهداری بیت‌کوین نسبتاً کم است اما برخی از کیف پول‌ها امکانات ویژه‌ای دارند. به همین دلیل کیف پول  Samourai نسبت به سایر ولت‌ها برتری دارد. در ادامه همراه صرافی یورپی باشید و آموزش نصب ولت Samourai را مطالعه کنید. همچنین نحوه بازیابی کیف پول سامورایی را به‌صورت گام‌به‌گام توضیح خواهیم داد.

آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول سامورایی

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که ولت سامورایی را برای نگهداری از بیت‌کوین خود انتخاب کردید، اولین قدم قبل از آموزش کار با کیف پول Samourai دانلود و نصب این کیف پول نرم‌افزاری است. پیش از هر چیز باید بدانید که نصب کیف پول سامورایی در آی‌اواس انجام نخواهد شد. بهترین گزینه برای دانلود کیف پول سامورایی در گوشی اندروید Google Play است.

پس از دانلود و نصب این برنامه نوبت به راه‌اندازی آن می‌رسد که در ادامه گام‌به‌گام به شما توضیح خواهیم داد. همچنین با مراجعه به سایت رسمی ولت سامورایی می‌توانید اپلیکیشن آن را دانلود کنید.

1.جهت ساخت کیف پول سامورایی ابتدا برنامه را بازکرده و روی گزینه Create a wallet کلیک کنید.

آموزش ساخت کیف پول سامورایی

2. قبل از ساخت کیف پول ابتدا از شما خواسته می‌شود در کادر PASSPHRASE عبارت عبور امنیتی را برای ولت خود تعیین کنید. کادر بعدی Re-enter a PASSPHRASE نام دارد و باید عبارت عبور امنیتی را مجدداً وارد کنید. این عبارت برای ایمنی کیف پول شما است؛ بنابراین این رمز را در محلی امن نوشته و ذخیره داشته باشید. پس از تکمیل این صفحه روی گزینه Next کلیک کنید.

3.پس از این مرحله در صفحه Set PIN Code از شما درخواست می‌شود که کد 5 الی 8 رقمی برای PIN کیف پول وارد کنید. پس از تعیین پین روی Next کلیک کنید و در صفحه بعد مجدداً  PIN را بنوسید.

رمزنگاری در Samourai Wallet

4. در مرحله بعد که مهم‌ترین بخش از آموزش نصب کیف پول سامورایی است، عبارت خصوصی 12 کلمه‌ای به شما داده می‌شود. این عبارت را حتماً در کاغذی بنویسید و در جایی امن نگهداری کنید. زیرا در صورت فراموشی یا گم‌کردن آن قادر به بازگردانی اطلاعات کیف پول نخواهید بود؛ پس در نگهداری آن کوشا باشید.

5. در مرحله بعد باید شناسه PayNym خود را با توجه به تصویر و نام مستعار مدنظرتان تعیین کنید؛ این شناسه منحصربه‌فرد بوده و کاملاً اختیاری است.

6. پس از طی‌کردن مراحل بالا فرایند نصب و راه‌اندازی ولت سامورایی به پایان می‌رسد؛ حال می‌توانید به‌راحتی از ولت خود استفاده کنید.

آشنایی با بخش‌های کیف پول Samourai

به سراغ یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش کیف پول سامورایی می‌رویم. پس از طی‌کردن مراحل ثبت‌نام، وارد ولت سامورایی می‌شوید که چهار گزینه برای شما به نمایش گذاشته می‌شود؛ برای مشاهده این گزینه‌ها روی علامت (+) کلیک کنید. این گزینه‌ها عبارت‌اند از:

  1. Whirlpool؛ جهت افزایش امنیت تراکنش‌ها
  2. PayNym؛ برای اضافه‌کردن دوستان به ولت
  3. Send؛ جهت ارسال بیت‌کوین به سایر ولت‌ها
  4. Receive؛ برای دریافت بیت‌کوین

گزینه اول که Whirlpool است برای افزایش سطح امنیت به این ولت اضافه شده و آدرس کیف پول مقصد و مبدا را نامشخص می‌کند؛ این فرایند پیگیری معاملات BTC را  کاهش می‌دهد.

در گزینه دوم که PayNym نام دارد قادر هستید دوستان خود را اضافه کنید؛ البته توجه داشته باید که برای هر تراکنش آدرس جدید توسط ولت ارائه خواهد شد.

آموزش ارسال و دریافت بیت‌کوین در سامورایی

بیشترین گزینه‌هایی که دارندگان ولت در سامورایی از آن استفاده می‌کنند، گزینه Send یا Receive است که با آن‌ها می‌توانید ارز دیجیتال خود را ارسال یا دریافت کنید. برای مشاهده این گزینه‌ها روی علامت (+) در پایین صفحه، سمت راست کلیک کنید که تمامی گزینه‌ها برایتان نمایش داده شود.

ارسال بیت‌کوین

اولین گزینه‌ای که در Samourai Wallet با آن رو‌به‌رو خواهید شد، Send نام دارد که برای ارسال بیت‌کوین استفاده می‌شود. پس از انتخاب این گزینه صفحه‌ای برایتان باز خواهد شد که باید سه کادر را تکمیل کنید:

  1. To؛ در این کادر باید آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید.
  2. BTC؛ در کادر دوم مقدار ارز ارسالی را تکمیل کنید.
  3. Sat؛ این گزینه مقدار کارمزد را نشان می‌دهد که امکان تغییر مقدار کارمزد و افزایش سرعت تراکنش را با آن دارید. 

در پایین این کادرها گزینه‌ای به نام Ricochet قرار گرفته است، با انتخاب آن تراکنش‌های شما به صورت کاملا محرمانه انجام خواهد شد که در بخش ویژگی‌ها ولت سامورایی به آن پرداخته‌ایم.

گزینه بعدی که پایین Ricochet است، Staggered delivery نام دارد که برای افزایش سطح امنیت تراکنش و کاهش اثر معاملات در شبکه‌های ارزی خواهد بود.

آموزش ارسال BTC در ولت سامورایی

برای خرید بیت‌کوین و شارژ ولت سامورایی می‌توانید از خدمات صرافی یورپی استفاده کنید.

خرید و فروش ارز

دریافت بیت‌کوین

گزینه بعدی جهت دریافت ارز BTC است، با انتخاب آن آدرس کیف پولتان را دریافت می‌کنید.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در کیف پول سامورایی

دریافت نسخه پشتیبان از ولت سامورایی

ممکن است گاهی اوقات نیاز داشته باشید که از اطلاعات ولتتان در سامورایی نسخه پشتیبان تهیه کنید، برای این کار می‌توانید مراحل زیر را طی کنید.

  1. از گزینه‌های بالا روی سه نقطه کلیک کنید.
  2. در منو باز شده گزینه‌ Export wallet backup را انتخاب کنید.
  3. در پنجره باز شده دو گزینه به نام Export To Clipboard و Export To Email را مشاهده خواهید کرد.
  4. گزینه اول برای تهیه بکاپ در تلفن همراه‌تان و گزینه دوم برای دریافت نسخه پشتیبان در ایمیل است.

نحوه دریافت نسخه پشتیبان در ولت سامورایی

ولت سامورایی به صورت خودکار از کیف پول شما در تلفن همراه‌تان نسخه پشتیبان تهیه می‌کند، اما ممکن است در صورت سرقت گوشی دیگر به ولتتان در Samourai درسترسی نداشته باشید. پس بهتر است نسخه پشتیبان را در ایمیلتان نگهداری کنید.

بازیابی حساب کیف پول سامورایی

گاهی اوقات ممکن است به دلیل سرقت موبایلتان یا تعویض آن نیاز به بازیابی ولت سامورایی باشید. برای این کار پس از نصب مراحل زیر طی کنید:

1. ابتدا به صفحه اصلی ولت مراجعه کرده و روی گزینه  Restore an existing wallet کلیک کنید.

2. در صفحه باز شده روی گزینه اول که I have a samourai paper wallet است کلیک کنید. در صفحه باز شده باید عبارت 12 کلمه خصوصی خود را وارد کنید که کیف پولتان بازیابی شود.

3. گزینه دوم I have Samourai Backup File نام دارد، با انتخاب می‌توانید فایل پشتیبان که در گوشی همراه‌تان ذخیره شده است را وارد کنید.

4. گزینه سوم I have an external Wallet نام دارد، این گزینه برای بازیابی اکانت از طریق کد 5 الی 8 رقمی که در حین ثبت نام مشخص کردید باید استفاده کنید.

آموزش بازیابی کیف پول در Samourai Wallet

آموزش تغییر PIN در ولت سامورایی

یکی از مراحل ساخت ولت در سامورایی انتخاب کد 5 الی 8 رقمی است. برای تغییر این کد کافیست مراحل زیر را طی کنید.

1. وارد صفحه اصلی ولت شوید و روی سه نقطه بالا کلیک کنید.

2. روی گزینه Setting کلیک کنید.

3. در صفحه باز شده گزینه اول که Wallet نام دارد را انتخاب کنید.

4. به انتهای صفحه رفته و بر گزینه Change PIN کلیک کنید.

آموزش تغییر PIN در کیف پول Samourai

5. در پنجره باز شده PIN قبلی را وارد کرده و روی گزینه OK ضربه بزنید. پس از آن لازم است مجدداً PIN قبلی خود را وارد کنید.

6. پس از تکمیل مراحل قبلی PIN جدید خود را مشخص کنید.

تعریف کد در ولت سامورایی

ویژگی‌های Samourai Wallet

حال که آموزش کیف پول سامورایی را خواندید، شاید به دنبال ویژگی‌های بیشتری از این ولت نرم‌افزاری باشید. این ولت قطعاً بی‌دلیل تبدیل به برترین کیف پول نشده و امکانات و ویژگی‌هایی که دارد باعث تمایز آن نسبت به سایر ولت‌ها می‌شود. در ادامه این ویژگی‌ها را با یکدیگر می‌خوانیم.

سطح امنیت و کیفیت بالا

شاید یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های دارندگان بیت‌کوین از دست دادن سرمایه‌شان باشد، اما از ویژگی‌های اصلی ولت سامورایی رمزنگاری AES-256  را در سمت کلاینت استفاده کرده و استانداردهای لازم جهت بهبود طرح‌های BTC را در زیرساخت‌های خود دارد؛ این زیرساخت‌ها عبارت از BIP23،BIP42 ،BIP32 و  BIP49 هستند.

پشتیبانی از سگویت هم دیگر ویژگی‌ این کیف پول است و از حساب کاربری دارندگان بیت‌کوین محافظت خواهد کرد. استفاده از BIP32 باعث شده کیف پول سامورایی به‌صورت اچ‌دی طراحی شود؛ این استاندارد باعث شده که با استفاده از عبارت خصوصی به ولت‌ها و دارایی‌های مختلف دسترسی پیدا کنیم.

تراکنش سریع‌تر با کارمزد جا‌به‌جایی متغیر

ویژگی‌ دیگر منحصربه‌فرد ولت سامورایی تغییر کارمزد در جهت افزایش سرعت تراکنش‌ها است. به‌صورت معمول تراکنش‌ها با کارمزد استاندارد درون این ولت تعیین می‌شود، اما برای سریع‌تر کردن سرعت تراکنش قابلیت کارمزد پویا پیاده‌سازی شده که با تغییر آن سرعت معاملاتتان سریع‌تر می‌شود.

تراکنش محرمانه با آدرس ولت متغیر

شاید برخی از افراد در جهت خریدوفروش بیت‌کوین قصد داشته باشند از آدرس‌های مختلفی استفاده کنند که اطلاعات آن‌ها ثبت نشود. در همین راستا Samourai Wallet ویژگی به نام تراکنش محرمانه یا خصوصی را طراحی کرده است؛ بنابراین با وجود این قابلیت برای تمامی معاملات BTC یک آدرس کیف پول جدید دریافت می‌کنید و دیگر نیاز به ساخت چندین ولت نخواهید داشت.

تغییر IP آدرس کاربران

اما در کنار ویژگی قبلی که تراکنش محرمانه یا خصوصی نام داشت، قابلیت تغییر IP کاربران هم برای این ولت پیاده‌سازی شده است. تقریباً اکثر ولت‌ها قابلیت استفاده از VPN در جهت تغییر IP را نخواهند داشت که سامورایی برخلاف آن‌ها از فیلترشکن و Tor پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت تراکنش‌های خود را با آی‌پی‌های مختلف انجام می‌دهید.

هدایت ولت سامورایی از راه دور

یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول سامورایی هدایت آن از راه دور به‌وسیله پیامک است. کاربران این ولت قادر هستند با استفاده از دستورات پیامکی ولت شخصی خود را بر موبایلی دیگر بازیابی کنند و در صورت سرقت تلفن همراه اطلاعات کیف پول خود را بازگردانند.

ویژگی Ricochet و حفظ حریم خصوصی

اما در ادامه آموزش کیف پول سامورایی به یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر این ولت می‌رسیم. در واقع قابلیت Ricochet برای ولت سامورایی در جهت حفظ حریم خصوصی کاربر طراحی شده و پیگیری تراکنش‌ها در بلاک‌چین را محدود می‌سازد.

در صورتی که 4 تراکنش آخر شما با آدرس‌های لیست شما باشد، حسابتان مسدود شده و دارایی‌تان از بین خواهد رفت. با این ویژگی دیگر نگران مسدود شدن ولتتان نخواهید بود و با خیال راحت قادر به انجام معاملات BTC هستید. از دلایل پرطرفدار بودن این ولت ویژگی Ricochet است.

سخن آخر

طبق ویژگی Ricochet که در بخش قابلیت‌های Samourai Wallet بیان کردیم، کاربران آن عموماً کسانی هستند که قصد دارند اطلاعاتشان در بلاک‌چین ثبت نشوند و تراکنش‌های بدون پیگیری انجام دهند. به‌صورت کلی افرادی که در این ولت فعالیت می‌کنند، خواهان آزادی کامل هستند و تمایل ندارند در تراکنش‌های ارزی آن‌ها کسی سرک بکشد. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید، با خواندن آموزش کیف پول سامورایی تمام نکاتی را که باید در مورد این ولت می‌دانید.

سوالات متداول

کیف پول سامورایی از چه ارزهایی پشتیبانی می کند؟

ولت سامورایی تنها از ارز بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سامورایی چیست؟

Samourai از کیف پول‌های نرم افزاری است که برای نگهداری ارز BTC استفاده می‌شود.

ولت سامورایی معتبر و امن است؟

کیف پول Samourai از تمام استانداردهای امنیتی بیت‌کوین بهره‌مند است و کاملاً فضای امن و مناسبی برای دارندگان BTC دارد.

بازیابی کیف پول در ولت سامورایی امکان‌پذیر است؟

بله، در مقاله آموزش ولت سامورایی به صورت گا‌م‌به‌گام توضیح داده‌ایم.

به این مقاله امتیاز دهید! post

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x