روسیه تحریم شده از روبل دیجیتال به عنوان ارز رسمی استفاده می کند

روسیه تحریم شده از روبل دیجیتال به عنوان ارز رسمی استفاده می کند.

فراخوانی برای تبدیل روبل دیجیتال به ارز ذخیره ای در دومای ایالتی مجلس سفلی پارلمان روسیه صادر شده است. در همین حال، نگرانی‌ هایی در غرب مطرح شده است که این تصمیم ممکن است برای فرار از تحریم‌ هایی که این کشور را منزوی کرده است، به کار گرفته شود.

در مواجهه با افزایش تحریم های غرب، مقامات مسکو در حال بررسی راه هایی برای دور زدن محدودیت هایی هستند که دسترسی روسیه به ذخایر خارجی و بازار مالی جهانی را محدود کرده است.

رسانه های روسی گزارش دادند، سرگئی میرونوف، که جناح مخالف «روسیه عادل» را در دوما رهبری می کند، از دولت فدرال، بانک مرکزی و ستاد عملیاتی مقابله با تحریم ها خواست که روبل دیجیتال را معرفی کنند.

به نقل از این نماینده عالی رتبه مجلس سرگئی میرونوف، هدف از این طرح انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای اهداف خاصی مانند تامین مالی مسکن و سایر پروژه های عمرانی و همچنین توسعه زیرساخت های تولید و حمل و نقل است.

میرونوف توضیح داد: «روبل دیجیتال باید به یک سرمایه گذاری تمام عیار و ارز ذخیره برای روسیه تبدیل شود. وی بر این باور است که CBDC بدون افزایش تورم، بودجه مورد نیاز را برای اقتصاد روسیه فراهم می کند. او افزود که روبل های دیجیتال را نمی توان در خارج از کشور واریز کرد یا برای مقاصد غیرمنتظره استفاده کرد.

متحدان غربی از این نگرانند که روسیه ممکن است از ارزهای رمزنگاری شده از جمله نسخه دیجیتالی روبل برای فرار از تحریم های اعمال شده به دلیل تهاجم به اوکراین استفاده کند و گام هایی برای بستن این روزنه ها برداشته اند. اظهارات اخیر یکی دیگر از قانون گذاران و عضو کار گروه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال، الکساندر یاکوبوفسکی، نشان داد که روسیه علاقه مند به استفاده از ارزهای دیجیتال برای بازگرداندن دسترسی خود به امور مالی جهانی است.

بانک مرکزی روسیه (CBR)، یکی از مخالفان جدی قانونی کردن ارزهای دیجیتال، به طور فعال پروژه روبل دیجیتال را توسعه داده است. مقامات پولی سه سال پیش شروع به بررسی CBDC کردند. آزمایش پلتفرم روبل دیجیتال در سال جاری با اعلام اولین تراکنش کامل بین کیف پول های فردی در اواسط فوریه توسط CBR آغاز شد. ده ها بانک روسی در این آزمایش ها شرکت خواهند کرد. انتظار می رود این آزمایش ها در طول سال 2022 ادامه داشته باشد. بانک روسیه اصرار دارد که ارز دیجیتال این کشور فرصت های جدیدی را برای شهروندان، مشاغل و دولت روسیه ایجاد می کند.

فدراسیون روسیه همچنین در تلاش است تا وابستگی خود به دلار آمریکا را محدود کند. اکتبر گذشته، وزارت امور خارجه اشاره کرد که امکان جایگزینی جزئی ارزهای دلاری موجود در ذخایر ارزی روسیه و تسویه حساب های تجاری با سایر ارزها و حتی دارایی های دیجیتال در آینده وجود دارد.

نظر شما در رابطه با ارز دیجیتال بانک مرکزی روسیه CBDC چیست؟

دیدگاه خود را در بخش نظرات برای ما بنویسید.

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Back to top button
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x