پیروزی اسپاتیفای بر پولکادات در رقابت برای حمایت مالی باشگاه بارسلونا اسپانیا
پولکادات و اسپاتیفای برای اسپانسر شدن در باشگاه بارسلونا اسپانیا رقابت می کنند.
بر اساس گزارشی که روزنامه ورزشی محلی مارکا منتشر کرد، باشگاه فوتبال بارسلونا اسپانیا چندین قرارداد اسپانسرینگ پیراهن بسیار پرسود ارائه شده توسط شرکت های ارز دیجیتال را بررسی می کند.
هیئت مدیره باشگاه افسانه ای کاتالان، بخش ارزهای دیجیتال را “سفته بازی” و “خطرناک” توصیف کرده است: این بخش سوداگرانه، پرخطر، بسیار متغیر و غیراخلاقی است.
با وجود اینکه اسپاتیفای، غول پخش موسیقی سوئدی، پول کمتری نسبت به شرکتهای ارز دیجیتال به بارسلونا پیشنهاد داده است، اما تصمیم گرفته شده که با غول پخش موسیقی سوئدی موافقت کنند.
اوایل این ماه، رویترز گزارش داد که این باشگاه پس از جستجوی طولانی مدت برای یک شریک جدید، قراردادی سه ساله به ارزش 320 میلیون دلار امضا کرده است. این همکاری که هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، یکی از بزرگترین معاملات برای تبلیغات روی پیراهن خواهد بود. این غول استریمینگ لوگوی خود را در جلوی پیراهنهای تیمهای مردان و زنان چاپ خواهد کرد.
در سال 2016، بارسا یک قرارداد حمایت مالی بزرگ با خردهفروش آنلاین ژاپنی راکوتن منعقد کرد، اما اکنون این قرارداد به اتمام رسیده است. پیش از آن نیز همکاری با قطر ایرویز شکل گرفته بود.
یکی از ثروتمندترین باشگاه های فوتبال جهان بیش از یک قرن از امضای اسپانسر برای پیراهن خودداری می کرد. در سال 2006، سرانجام قرارداد تاریخی خود را با آژانس سازمان ملل متحد یونیسف امضا کرد.
بارسلونا علیرغم امتناع اخیرش از امضای قرارداد حمایت مالی با شرکتهای ارز دیجیتال، اما در فوریه 2020، یک قرارداد مشارکت جهانی با پلتفرم بلاکچین Chiliz امضا کرد.